Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 juni 2008, 13:00   #21
Duupje
Secretaris-Generaal VN
 
Duupje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2006
Berichten: 20.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
een agent die zijn wapen trekt in het bijzijn van kinderen, ZONDER in levensgevaar te verkeren, hoort niet thuis in het agentenkorps.

(het was geen pitbull hé)
Neen een engels bulleke gelukkig, de pitbulls etc liggen al genoeg onder vuur.

Het is niet omdat ik kan begrijpen waarom een hond omver geknald wordt als hij bijt zonder reden, dat ik het wel goedkeur dat het onder de ogen van die kinderen moest.
Maar euh, ik stond daar niet op te kijken. Ik weet ook niet wat daar zich afgespeeld heeft.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Ge zijt de kwaadste nog niet.
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2008, 13:00   #22
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Dat moet ook niet, ik weet best wat de gemiddelde agent waard is.

De meesten zijn agent omdat ze zelfs te lui zijn om taxichauffeur te worden.
Slechts 1/14 geraakt door de ingangsexamens om politie-agent te worden. Lijkt me sterk dat al de luierikken erdoor zouden geraken.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2008, 13:01   #23
Duupje
Secretaris-Generaal VN
 
Duupje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2006
Berichten: 20.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Ten eerste: de eigenaan greep in. Hij had die hond vast om hem van die politieman los te krijgen, op het moment dat die schoot. Die agent heeft dus ook het leven van het baasje en diens gezin mee in gevaar gebracht.

Er is geen excuus voor deze actie. En het verbieden van politiepatrouilles met honden, speelt bij mij al lang door mijn hoofd. Ook paarden horen niet in een troep hooligans gegooid te worden.
Dat is niet gewoon ff een knabbeltje doen, wat dat hondje gedaan heeft dan toch.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Ge zijt de kwaadste nog niet.
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2008, 13:02   #24
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
het zijn er nu op een half jaar tijd toch al twee, nietwaar ?

het meervoud 'waarom doen ze het bij de mensen thuis?' is dus mogelijks licht aandikkend, maar technisch perfect toegestaan, de waarheid wordt geen geweld aangedaan.
Puur taalkundig gezien klopt dat wel, maar zo kan ik ook zeggen: Vlamingen vermoorden mensen. Er zullen ook wel een aantal Vlamingen zijn die mensen vermoord hebben, maar dat wilt niet zeggen dat de gemiddelde Vlaming mensen vermoordt. Hoewel die zin taalkundig ook juist is.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2008, 13:04   #25
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Ten eerste: de eigenaan greep in. Hij had die hond vast om hem van die politieman los te krijgen, op het moment dat die schoot. Die agent heeft dus ook het leven van het baasje en diens gezin mee in gevaar gebracht.
Het feit dat die eigenaar moest "ingrijpen" is al een deftig teken dat er iets mis is met de hond in kwestie (of z'n opvoeding) ... Dus kan je alvast zeggen dat de eigenaar op die manier z'n gezin in gevaar bracht met die hond ...
Wat als ze daar bezoek hadden gekregen van iemand met kinderen en die hond beet in een kind ??? Zou het dan ook nog zo'n tof woefke zijn ???

Citaat:
Er is geen excuus voor deze actie. En het verbieden van politiepatrouilles met honden, speelt bij mij al lang door mijn hoofd. Ook paarden horen niet in een troep hooligans gegooid te worden.
Jawel Boa , die hond viel aan ... En of het nu een minihondje is , of het is een kalf van nen hond , een hond die aanvalt is niet veilig ...
Al eens een hondebeet laten verzorgen ? Niet echt smakelijk trouwens , dat moet "open" genezen , dat naaien ze zelfs niet .

En ik zie eigenlijk niet echt goed in wat politiehonden met dit voorval te maken hebben
__________________
Nieuw forumreglement : Volg de link voor meer details.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2008, 13:05   #26
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Als jij politie binnenlaat in uw woning (eigenlijk eender wie je binnenlaat) moet uw hond niet bijten. Als uwe hond niet gesteld is op bezoek, zet hem dan weg. Wat had dien agent dan moeten doen ? Blijven staan en in zijn been laten bijten verder ? Die mensen gaan zwaar in de fout mijns inziens. Met mijn mechelaars moest er ook niemand binnenkomen of er was een kans dat er iets zou gebeuren. Ik zette ze dan ook elke keer opzij als er iemand binnenkwam.

Ik lees dat die man 2 weken werkonbekwaam is, dat is niet van een afschamperke.

Ik ben vorige zondag flink getrakteerd door een hond. Twas ook een lief beestje dat normaal gezien niets deed... Een geluk dat ik toch weet hoe om te gaan met een hond die vals is en mij aanvliegt... Mss had die agent dat niet. En euh, dat neem ik dan die agent niet kwalijk. Een agent schiet niet zomaar zonder reden. Die mannen moeten teveel verantwoording afleggen voor 1 kogeltje dat weg is.
En honden? Hoe graag ik ze ook zie, het is nooit volledig risicovrij, het zijn en blijven dieren.
Met mijn honden laat ik ook niemand binnen als ik alleen ben. Ik zeg het ook en het hangt aan dat al wie hier onaangekondigt binnenvalt, zich er aan kan verwachten.
Als er wel iemand binnen moet, dan bekijk ik de situatie. Als het iemand is die niet bang is van honden, doen mijn honden over het algemeen ook niets. Tot nu toe is er nog nooit een bezoeker gebeten geweest, enkel van kop tot teen afgesnuffeld en sommigen half dood gelikt, maar bon.

Dus als je iemand binnenlaat en die begint je aan te vallen, mag je hond niets doen? Die hond had ergens gelijk: agenten komen gewapend binnen en zijn ergens een dreiging. Dat dier voelt dat zo aan en ik kan begrijpen dat als één van hen dan nog een verkeerde reactie geeft, het helemaal bingo is.

In mijn ogen ging die agent radicaal in de fout. De eigenaar nam zijn verantwoordelijkheid op en wou de hond van hem afhalen. Op dat moment, terwijl de man die hond vast had, schoot die agent, onder de ogen van diens kinderen, de hond dood.
Wat als die agent eens het baasje geraakt had? Of hoe moeten die kinderen er nu over denken? Die agent mocht van mij zijn been kwijt zijn, want hij is zijn functie niet waardig.

Ja, ik loop niet hoog op met de politie en nog zo een paar stunten en ze maken zich nog minder populair.

En dan? Hun honden mogen, moeten zelfs bijten in bepaalde situaties, maar een burger zijn hond, die eigenlijk hetzelfde doet, vanuit hetzelfde instinct moet maar een schietschijf zijn? Als het zo zit: alle partouillehonden meteen ontslaan.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2008, 13:08   #27
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Slechts 1/14 geraakt door de ingangsexamens om politie-agent te worden. Lijkt me sterk dat al de luierikken erdoor zouden geraken.
Je moet dan niet vragen welk publiek zich aangesproken voelt om politie te worden zeker?
__________________




Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2008, 13:09   #28
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Het feit dat die eigenaar moest "ingrijpen" is al een deftig teken dat er iets mis is met de hond in kwestie (of z'n opvoeding) ... Dus kan je alvast zeggen dat de eigenaar op die manier z'n gezin in gevaar bracht met die hond ...
Wat als ze daar bezoek hadden gekregen van iemand met kinderen en die hond beet in een kind ??? Zou het dan ook nog zo'n tof woefke zijn ???


Jawel Boa , die hond viel aan ... En of het nu een minihondje is , of het is een kalf van nen hond , een hond die aanvalt is niet veilig ...
Al eens een hondebeet laten verzorgen ? Niet echt smakelijk trouwens , dat moet "open" genezen , dat naaien ze zelfs niet .

En ik zie eigenlijk niet echt goed in wat politiehonden met dit voorval te maken hebben

Die hond verdedigde zijn territorium tegen twee gewapende indringers. Dat dier snapt niet dat die macho's de wet vertegenwoordigen.

Ik weet wat voor show de politie heeft. Moest er hier ooit 1 binnenkomen, zitten mijn honden wel vast, maar dat betekent niet dat hij hier alles zal mogen, want ik zweer dat als er nog maar 1 een revolver trekt naar mijn hond, ik er voor zal zorgen dat die ook tussen vier planken buiten gaat.

Een dier kan niet nadenken, een mens wel. Enfin, zolang die geen blauw uniformpje aanheeft en dat naar zijn kop gestegen is.

En ja hoor: mijn mechelaar heeft ook eens aan mijn been gehangen. Dat was een ongeluk bij het spelen en ik weet hoe het aanvoelt. Maar ik kan nog lopen hoor.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc

Laatst gewijzigd door Boadicea : 19 juni 2008 om 13:12.
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2008, 13:10   #29
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Je moet dan niet vragen welk publiek zich aangesproken voelt om politie te worden zeker?
Inderdaad. Een hond! HELP! Ik ken er die al gaan lopen van aan kat. En dat moet dan de criminelen gaan inrekenen. Blijkbaar laten ze enkel de grote angsthazen en de macho's erdoor. En nog erger: macho angsthazen. Dat kot in mijn buurt wemelt er van.

Maar ik begrijp het: je mag niet te gemotiveerd zijn voor dat beroep, want je zou zo eens teveel moeten zien.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2008, 13:12   #30
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Slechts 1/14 geraakt door de ingangsexamens om politie-agent te worden. Lijkt me sterk dat al de luierikken erdoor zouden geraken.

maarja, die ingangsexamens zijn dan ook de vuilbak voor alles en iedereen die mislukt is en toch nog een laatste keer krampachtig zijn facade wil proberen te redden ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2008, 13:13   #31
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Die hond verdedigde zijn territorium tegen twee gewapende indringers. Dat dier snapt niet dat die macho's de wet vertegenwoordigen.
Die hond kreeg 2 bezoekers over de vloer , die door z'n baasje waren binnengelaten ...
En wat besef heeft die hond nu van een wapen ??? Een pistool dat aan de gordel van een flik hangt is geen bedreiging hé
__________________
Nieuw forumreglement : Volg de link voor meer details.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2008, 13:14   #32
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
En zo'n mensen mogen gewapend op straat lopen en wij niet.

Een hondeneigenaar loopt toch ook gewapend op straat?

Een mes of matrak mag ik niet bijhebben, maar een pitbull wél Waar is de logica? een pitbull is gevaarlijker dan een matrak of een mes.

Laatst gewijzigd door filosoof : 19 juni 2008 om 13:17.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2008, 13:15   #33
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Puur taalkundig gezien klopt dat wel, maar zo kan ik ook zeggen: Vlamingen vermoorden mensen. Er zullen ook wel een aantal Vlamingen zijn die mensen vermoord hebben, maar dat wilt niet zeggen dat de gemiddelde Vlaming mensen vermoordt. Hoewel die zin taalkundig ook juist is.

je zal het ongetwijfeld met me eens zijn dat twee honden afknallen in een half jaar door Vlaamse agenten (hoeveel zijn er) een veel hoger percentage zal geven dan het aantal moorden in Vlaanderen en door Vlamingen op diezelfde periode ... daar zal zo'n groot verschil tussen zijn dat je dat taalkundig niet over dezelfde kam zal kunnen scheren
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2008, 13:15   #34
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Een hondeneigenaar loopt toch ook gewapend op straat?

U denkt over chiwawa's en poedels in termen als wapens?
__________________




Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2008, 13:15   #35
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

.

Laatst gewijzigd door filosoof : 19 juni 2008 om 13:17.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2008, 13:16   #36
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Die hond kreeg 2 bezoekers over de vloer , die door z'n baasje waren binnengelaten ...
En wat besef heeft die hond nu van een wapen ??? Een pistool dat aan de gordel van een flik hangt is geen bedreiging hé
Als die mannen met veel machtsvertoon binnen komen en ze staan met hun wapen inderdaad ook sterker, dan voelt de hond dat aan. Een agent die binnenkomt, is zelden vriendelijk. Die hond snapt niet dat zijn baasje die mannen vrijwillig hebben binnengelaten.

Als je ergens met veel machtsvertoon binnen komt waar honden zitten, ben je een dreiging in de ogen van dat dier. Dat kan de situatie niet inschatten en gebruikt enkel zijn tanden om zich te verdedigen, omdat het ook niets anders heeft.

Ik kan enkel begrijpen dat men ingrijpt bij een hond die naar alles en iedereen gaat bijten, maar dit was dus hier niet het geval.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2008, 13:16   #37
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Een hondeneigenaar loopt toch ook gewapend op straat?
hierzie, filosoof, deze keer op de barricaden voor recht en orde en ter bescherming van schietgrage politieagenten ...

Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2008, 13:17   #38
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Ik ben nu ook wel een heel grote dierenvriend, en vind het ook niet kunnen dat men zomaar een hond neerknalt.

Maar om nu ineens de politiehonden te willen verbieden, en alle agenten over dezelfste kam te scheren vind ik er behoorlijk over Boa.

Uit ervaring weet'k dat de politiehonden die ze hier in België hebben rondlopen, heel goed verzorgd worden en niks tekort komen.

Trouwens, die honden doen dat graag.
Groot gelijk heb je duupje
__________________
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2008, 13:17   #39
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Die hond kreeg 2 bezoekers over de vloer , die door z'n baasje waren binnengelaten ...
En wat besef heeft die hond nu van een wapen ??? Een pistool dat aan de gordel van een flik hangt is geen bedreiging hé
dien hond heeft wsl gewoon aangevoeld, geroken dat dat ne valse mens was die flik ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2008, 13:17   #40
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Een mes of matrak mag ik niet bijhebben, maar een pitbull wél Waar is de logica? een pitbull is gevaarlijker dan een matrak of een mes.
Een mes mag u wel bij hebben, alleen is het niet eenders welk. Een zakmes comform de wetgeving mag gerust.
__________________




Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:47.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be