Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 april 2023, 15:13   #21
Pol Dolf
Minister-President
 
Pol Dolf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 oktober 2011
Locatie: Jezus 2
Berichten: 5.133
Standaard

85 jaar werken .. breng ze niet op ideeeen
__________________
was getekend : profeet Filippus
Pol Dolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2023, 17:39   #22
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.838
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS Bekijk bericht
Over het bedrag kunnen we inderdaad discussies voeren

Maar mij is het vooral te doen dat bij koppels de ene partner al op pensioen is terwijl de andere nog wat moet werken

Het zou als koppel leuk zijn mochten ze samen de jaren invullen om samen op pensioen te gaan
Leuk wel ja.
Als de tweede partner in de voorwaarden valt om met pensioen te kunnen gaan, dat is er geen probleem. Tenzij je absoluut het max. pensioen eruit wilt halen.
Als die voorwaarden niet vervuld zijn, dan kan je onbezoldigd gewoon thuis blijven. En je bouwt ook geen bijkomende pensioenrechten op.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2023, 17:44   #23
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.838
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Je veronderstelt dat het koppel 40 jaar samen blijft.
Pensioenrechten worden opgebouwd, ongeacht of je samen blijft.
Ik bedoel: als je aan de pensioenleeftijd komt, en je bent dan samen met je vijfde partner, dan heb je beiden toch een arbeidsverleden, dus pensioenopbouw.

Ik ben veel meer voorstander om de pensioenopbouw van de partner met de hoogste inkomsten te kunnen delen naar de pensioenopbouw van de partner met de laagste inkomsten.
Per jaar. Het kan dus wisselen, als de andere eens meer zou verdienen in een of meerdere jaren.
Dus ook per maand, bij een partnerwissel.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be