Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 maart 2011, 13:35   #21
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Volgens de Amerikaanse econoom Paul Krugman zal de natuurramp in Japan geen negatieve effecten hebben voor de wereldeconomie. Dat schrijft hij in the New York Times. De ramp zet volgens hem spaargeld in werking dat renteloos lag te wachten op een zinvolle investering. Hij maakt zich totaal geen zorgen over de impact van de ramp op de wereldmarkten.
Als dit waar is dan kan een land als Japan, dat over weinig natuurlijke hulpbronnen beschikt, de staatsschuld onbeperkt kan laten groeien.

Is dit allemaal juist of ziet Krugman een kleinigheid over het hoofd?
http://en.wikipedia.org/wiki/Parable..._broken_window
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2011, 14:31   #22
corse
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 september 2004
Berichten: 10.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Amaiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

Wij Belgen willen ook een tsunami en een atoomramp.
Een paar 100.000 doden geen probleem, massagraven?
The problem with capitalism is……..

Inside job:

· De Wolstreet boys, verslaaft aan cocaïne en prostitutie!
· De financiële terroristen.
· We dansen tot de muziek stopt.
· De muziek is gestopt, maar ze dansen nog met het geld van de belastingbetaler.
· Wolstreet Government, de werelddictators.
· 3 miljoen huizen onteigent in de VS, de westerse wereld in een catastrofale crisis!
· Blijven geloven in het neoliberalime (de Wolstreet boys), dan staan we zeer sterk.

http://www.sonyclassics.com/insidejob/

Zeer interessant:
http://www.insidejob.com/video/6273742:Video:1613

Bet Against the American Dream:
http://vimeo.com/10815824

Maatschappelijk verantwoord ondernemen bestaat niet!
http://abyss.free.fr/pour_en_rire/FuckWorld.wmv

Phil Collins - Another Day In Paradise:
http://www.youtube.com/watch?v=Qt2mb...mbedded#at=255
corse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2011, 18:14   #23
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Een mooi voorbeeld.

Als Paul Krugman het juist heeft dan zou ik de VS adviseren om een een paar oude kerncentrales te laten ontploffen en de kerken moeten maar bidden voor een tsunami. De autofabrieken hadden ook beter kunnen ontploffen dan ze overeind te houden. Bovendien, Krugman moet de terroristen nog bedanken voor de vernietiging van het World Trade Center, dat heeft de economie van de VS een flinke boost gegeven.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2011, 18:29   #24
corse
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 september 2004
Berichten: 10.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Een mooi voorbeeld.

Als Paul Krugman het juist heeft dan zou ik de VS adviseren om een een paar oude kerncentrales te laten ontploffen en de kerken moeten maar bidden voor een tsunami. De autofabrieken hadden ook beter kunnen ontploffen dan ze overeind te houden. Bovendien, Krugman moet de terroristen nog bedanken voor de vernietiging van het World Trade Center, dat heeft de economie van de VS een flinke boost gegeven.
Japan heeft zijn boost gehad:

Nucleaire catastrophe in Japan:

General Electric USA is de maker in 1970 van de 6 nucleaire reactors en is niet verantwoordelijk, de Japanse staat is verantwoordelijk!
Momenteel noemt de dochter firma GE Hitachi Nuclear Energy.
http://www.ge-energy.com/prod_serv/p...y/en/index.htm

Hiroshima Atom Bomb Impact:
http://www.youtube.com/watch?v=x9lwv...eature=related

Alternatieve energie schiet omhoog op de beurs:
http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF20110315_062
corse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2011, 19:13   #25
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.308
Standaard

Hopelijk wordt het sneller redelijk warm in Japan, dan kunnen ze gemakkelijker stroom en energiebronnen sparen.

Ook het openbaar vervoer op stroom komt in de problemen.
De OV-abo´s terug inwisselen tegen een autootje... èn carpoolen...

En de (nood)trap nemen, en minder of geen straatverlichting:
http://www.faz.net/s/RubB08CD9E6B087...~Scontent.html

ca. 1/4 stroomverbruik moet gespaard worden in die regio, ttz met 1/4 minder continu-stroom moet men het doen.

Citaat:
Wie die Japaner Strom sparen

Tokio schaltet Aufzüge und Straßenlaternen ab

Nach dem Ausfall der Atomkraftwerke in der Erdbebenregion ruft Japans Regierung zum Stromsparen auf.
Die Energieversorgung wird einer der Schwerpunkte beim Wiederaufbau des Landes sein.
...
Das Energieunternehmen Tokyo Electric Power (Tepco), das die Hauptstadt mit Strom versorgt, hat daraufhin die zeitweisen Stromabschaltungen in Tokio und Umgebung wieder ausgeweitet. Immerhin ein Viertel der Energieversorgung fällt seit dem Erdbeben und den Zerstörungen in den Kraftwerken aus.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 17 maart 2011 om 19:24.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2011, 20:17   #26
corse
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 september 2004
Berichten: 10.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Hopelijk wordt het sneller redelijk warm in Japan, dan kunnen ze gemakkelijker stroom en energiebronnen sparen.

Ook het openbaar vervoer op stroom komt in de problemen.
De OV-abo´s terug inwisselen tegen een autootje... èn carpoolen...

En de (nood)trap nemen, en minder of geen straatverlichting:
http://www.faz.net/s/RubB08CD9E6B087...~Scontent.html

ca. 1/4 stroomverbruik moet gespaard worden in die regio, ttz met 1/4 minder continu-stroom moet men het doen.
Lijken ontbinden sneller met warm weer, 100.000 moeten gevonden worden!

De enige die rechtstreeks voordeel hebben bij de Japanse Catastrofe zijn de walvissen, sushi vis en de haaien voor hun vinnensoep!

Japanners betalen een recordprijs van 300.000 Euro voor de beschermde Rode lijst van ICES blauwvintonijn voor sushi-vis.
http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=5C34KKD5
corse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2011, 23:02   #27
Arouet
Burgemeester
 
Geregistreerd: 4 juni 2009
Berichten: 462
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Wikipedia geeft voor 2010 een staatsschuld van 196,2%; die zal toch niet 10% zijn toegenomen in een jaar?
Sorry voor de late respons: http://www.iexprofs.nl/analyses/6209...en-de-yen.aspx en ook de Ameco database geeft een getal iets beneden de 220%

Zelfs 225 volgens het CIA factsbook maar ik ga meestal voor op de AMECO cijfers.
Arouet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2011, 01:07   #28
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Arouet Bekijk bericht
Sorry voor de late respons: http://www.iexprofs.nl/analyses/6209...en-de-yen.aspx en ook de Ameco database geeft een getal iets beneden de 220%

Zelfs 225 volgens het CIA factsbook maar ik ga meestal voor op de AMECO cijfers.
In ieder geval de hoogste staatsschuld ter wereld, gemeten naar GDP.

Maar dat is niet erg zolang de financiering ervan intern (in Japan) is.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2011, 07:01   #29
straddle
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 10 maart 2004
Berichten: 6.654
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door corse Bekijk bericht
Economie en werken is in de éérste plaats een middel en geen doel op zich:

1. Door technologische vooruitgang en automatisering zijn arbeid en productie niet meer met elkaar verbonden.
2. Er ontstaan twee economieën die niets met elkaar te maken hebben, de geautomatiseerde privaat economie en de staatseconomie zonder de eigen grote productiemiddelen.
3. De staatseconomie heeft enorme onkosten, ze moet 8 op 10 burgers financieren.
4. De vruchten, van de geautomatiseerde privaat economie en de handel met lageloonlanden zijn grotendeels voor enkele, deze zijn: aandeelhouders, managers, eigenaars van bedrijven, speculanten en kaderpersoneel die samen bedeeld worden met bedragen die alle verbeelding tarten, exuberante bonussen, absurde aftrekbare voordelen, extreme aandeelhouderuitkeringen – dividenden enz.
5. Deze duale economische samenleving creëert nog een veel grotere kloof tussen rijk en arm.
6. Het is deze kloof die de laagconjunctuur veroorzaakt, een ongelijke verdeling van geld, goederen en grondstoffen veroorzaakt een schuldenstaat!
7. Door automatisering van privaatbedrijven en de handel met lageloonlanden komen veel werkkrachten vrij die door de staat overgenomen worden, dit om vooral in de dienstensector enz. te worden opgenomen, vooral om massale armoede en criminaliteit te vermijden.
8. Momenteel worden 8 op 10 mensen reeds gefinancierd door de staat, vele zijn ambtenaar en ook vensterkijkers, dit om de betaalde arbeidsduurverkorting in al zijn vormen te vermijden.
9. De energie die verspild wordt om deze nutteloze arbeid mogelijk te maken is stupide en kost meer dan de betaalde vrije tijd zelf.
10. Innovatie, onderzoek, ontwikkeling, automatisering en technologische vooruitgang hebben als doel meer betaalde vrije tijd, maar zeker niet dat mensen moeten werken tot hun 70 jaar als bezigheidstherapie.
11. De Bilderberg groep, de economische dominante verenging van werelddictators heeft hiertoe besloten om de planeet vrij te houden voor elite en jetset, ze vrezen dat door te veel betaalde vrije tijd er een overrompeling van toerisme, criminaliteit enz. zou ontstaan door de massa’s. (WikiLeaks geheime documenten, nieuwe wereldorde, organisatie van de massa’s)
12. Deze gedwongen arbeid en bezigheidstherapie druisen in tegen alle mensenrechten en democratie, dit heeft nog zeer weinig met essentiële economie en mensenrechten te maken.
13. Wie creatief is schept werkloosheid en meer vrije tijd, dit door automatisering, technologische vooruitgang en innovatie.
14. De overblijvende arbeid (vooral in de dienstensector) kan eventueel via een beurtrol evenredig verdeeld worden, deze moet tevens zo snel mogelijk geautomatiseerd worden indien… en waar mogelijk.
15. Werkloosheid is geen kanker maar simpelweg de vrucht van deze creativiteit, wie iets van economie kent weet dat, Marx is dus verouderd.
Hey Corse, ik ga akkoord hiermee en het is best interessant.
Misschien even dit als ik mag: zet een spatie tussen je gemaakte punten, dat leest iets makkelijker en nodigt sneller uit tot lezen.

Laatst gewijzigd door straddle : 18 maart 2011 om 07:02.
straddle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2011, 13:30   #30
corse
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 september 2004
Berichten: 10.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle Bekijk bericht
Hey Corse, ik ga akkoord hiermee en het is best interessant.
Misschien even dit als ik mag: zet een spatie tussen je gemaakte punten, dat leest iets makkelijker en nodigt sneller uit tot lezen.
Had ik gedaan, maar de moderator wil gewoonlijk geen lange teksten, ik ben daardoor aan handen en voeten gebonden, met korte teksten is het moeilijk om degelijke info. over te brengen.

Het Pravda forum waar ik regelmatig ook statements aanbreng behouden de volle lay-out, kleuren enz, u kan daar eens kijken, een pak beter. http://engforum.pravda.ru/index.php?...frikaansdutch/
corse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2011, 15:36   #31
straddle
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 10 maart 2004
Berichten: 6.654
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door corse Bekijk bericht
Had ik gedaan, maar de moderator wil gewoonlijk geen lange teksten, ik ben daardoor aan handen en voeten gebonden, met korte teksten is het moeilijk om degelijke info. over te brengen.
Ok got ya, bedankt, daar hou ik dan voortaan rekening mee. Het valt me op dat je hele goede zaken post waar ik vroeger overzag omdat het qua tekstopmaak niet makkelijk was.
straddle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2011, 17:00   #32
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Precies waar ik ook aan dacht! Maar ik kon me niet herinneren waar ik het had gelezen of van wie het was.

Eigenlijk een hommage aan het gezonde boerenverstand: als je iets kapot maakt, vormt dat een verlies en geen winst.
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2011, 23:50   #33
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.589
Standaard Nu al wereldwijde zegeningen/schade voor de economie

Japan heeft, om zijn economie te beschermen, de productie van bepaalde technische onderdelen van auto's, die in vele merken worden gebruikt, in Japan gehouden en die onderdelen werden JIT geleverd. Ze zijn dus niet op voorraad en nu al ontstaan er wereldwijd tekorten. Daarnaast is er grote schade voor de luchtvaart en voor handelspartner China.

1)
Citaat:
AMSTERDAM - Ook buiten Japan beginnen autofabrikanten nu serieus de gevolgen van de natuurramp te voelen. Opel en Renault moeten noodgedwongen de productie stoppen wegens een onderdelentekort en ook General Motors kampt met schaarste.

Vanwege de nog steeds instabiele situatie in Japan kunnen onderdelenfabrikanten aldaar niet hun normale productieaantallen draaien, waardoor ook merken buiten het eigen land in de problemen komen.

Analisten zijn vooralsnog sceptisch over de huidige situatie. Volgens sommige experts moet de Japanse industrie binnen tien dagen grote stappen richting herstel gaan maken. Gebeurt dat niet, dan zouden er wereldwijd problemen kunnen uitbreken. Japan is één van de grootste exporteurs van elektronica wereldwijd.
2)
Citaat:
GENEVE - De groei in de luchtvaartindustrie zwakt flink af als gevolg van de aardbeving en de tsunami in Japan. Pas in de tweede helft van dit jaar kan er sprake zijn van herstel, meldde de internationale luchtvaartorganisatie IATA vrijdag.
3)
Citaat:
De nieuwe Voedsel en waren Autoriteit (nVWA) controleert vrijdag voor het eerst goederen uit Japan op radioactiviteit. De hele lading van een vliegtuig op Schiphol wordt gecontroleerd, aldus een woordvoerster van de dienst.
4)
Citaat:
FD.nl China zal de meeste last hebben van de problemen in Japan. Het land is goed voor bijna een kwart van de internationale inkomsten van China.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2011, 01:54   #34
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Precies waar ik ook aan dacht! Maar ik kon me niet herinneren waar ik het had gelezen of van wie het was.

Eigenlijk een hommage aan het gezonde boerenverstand: als je iets kapot maakt, vormt dat een verlies en geen winst.
Klopt, er wordt maar al te veel verteld dat het goed zou zijn voor ons...

Trouwens leuke lectuur Zwitser.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2011, 10:21   #35
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Dat zijn steunaankopen. Japan is de derde economie van de wereld.
Dit zal zeker zijn invloed hebben op de luchtbel.
De Nikkei-index heeft een week na zijn dieptepunt al ca. 1000 punten of ~ 60 % van het verlies door de ramp terug goedgemaakt, dat lijkt me meer als steunaankopen; dat zijn meer opportuniteiten.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2011, 00:36   #36
corse
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 september 2004
Berichten: 10.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle Bekijk bericht
Ok got ya, bedankt, daar hou ik dan voortaan rekening mee. Het valt me op dat je hele goede zaken post waar ik vroeger overzag omdat het qua tekstopmaak niet makkelijk was.
Als je ziet hoe Knack en Trends waar ik reeds vele jaren statements aanbreng nu op een zeer subtiele manier censureren door zodanig in te grijpen in de lay-out, dat de waarden van de
Statements grotendeels verloren gaan door deze manipulatie.
Dit is typisch liberalisme, de vrijheid om te spreken met een mond die half toe is.
corse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2011, 08:27   #37
kameleon
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2008
Berichten: 3.351
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
De Nikkei-index heeft een week na zijn dieptepunt al ca. 1000 punten of ~ 60 % van het verlies door de ramp terug goedgemaakt, dat lijkt me meer als steunaankopen; dat zijn meer opportuniteiten.
Ja, dankzij de Japanse centrale bank die blijkbaar ook geld uit het niets kan bijdrukken. Ooit wreekt zich dat.
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2011, 11:13   #38
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Ja, dankzij de Japanse centrale bank die blijkbaar ook geld uit het niets kan bijdrukken. Ooit wreekt zich dat.
Idd.
En in de rest van de wereld heeft de belegger die Tsunami + kernramp ook al " doorgespoeld ".
Citaat:
http://www.tijd.be/nieuws/geld_-_bel...39264-3452.art

De Bel20, alsook de Stoxx600, staat opnieuw boven het peil van 10 maart, de dag waarop een aardbeving en een tsunami Japan teisterde. ...
En dat pakweg 2 weken na deze topicstarter:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
2011: Global Financial Meltdown?
--------------------------------------------------------------------------

In de eerste ramingen werd de schade als gevolg van de aardbeving en de tsunami van vrijdagmiddag (lokale tijd) in Japan geschat op 140 miljard Euro, een bedrag dat de robuuste economie van Japan gemakkelijk zou kunnen opbrengen. Bovendien zullen bouw en constructiebedrijven in Japan van de wederopbouw profiteren. De Yen daalde daarom nauwelijks in waarde.

Inmiddels vallen de gevolgen in Japan tegen en lopen de ramingen op richting 200 miljard. De Japanse beurs is al meer dan 16% in waarde gedaald en ook de overige beurzen dalen vandaag 2 á 3%; beleggers vluchten uit grondstoffen en financials naar staatsobligaties. Omdat Japan de derde economie in de wereld is en omdat deze economie steunt op een staatsschuld van 200% van het bbp lijkt enige zorg voor een zich ontwikkelende catastrofe niet ongerechtvaardigd. Daarbij moeten we in aanmerking nemen dat...

- er een meltdown dreigt in ten minste 4 kernreactoren, dit aantal kan groter worden
- uit veiligheidsoverwegingen de kerncentrales in Japan, die 30% van de elektriciteit leverden, stilgelegd zijn
- de stroomvoorziening in het hele land voor maanden of jaren te kort zal schieten
- er nog steeds aardschokken plaats vinden, met vanmiddag een kracht van 6.2 in Tokio en dat dit nog dagen zal aanhouden
- de tektonische plaat boven Tokio nu ca 20 meter is opgeschoven en dat de plaat ten zuiden van Tokio spoedig kan volgen
- de Japanse industrie en de automobielindustrie in het bijzonder zwaar getroffen is
- buitenlanders massaal Japan verlaten
- inwoners van Tokio massaal de stad verlaten
- er in het hele land problemen ontstaan met de voedselvoorziening
- geld lenen aan Japan, nu een bijzonder groot risico is - waardoor de yen in waarde zou moeten dalen
- buitenlandse financiële bedrijven die actief zijn in Japan schade zullen lijden
- wereldwijd de veiligheid van kernenergie opnieuw in vraag gesteld zal worden, waardoor de olieprijs zal stijgen
- energiebedrijven die aandelen hebben in kerncentrales wereldwijd hun kredietwaardigheid zien dalen

Het is duidelijk dat de humanitaire en financiële ramp in Japan op een zeer ongelegen moment komt. Het gevaar bestaat dat de financiële wereld deze klap niet zal kunnen opvangen en dat er een global financial meltdown ontstaat. Vooral omdat dit door financiële experts al was voorzien vóórdat in Japan de aarde beefde.

2011 Financial Meltdown Fast Approaching

new megabubble pops in 2011

Banking Sector Financial Crisis 2011

The Next Crisis: Coming in 2011

The Coming Financial Meltdown -- 2011

theeconomiccollapse
pas in januari 2012 weten we het...
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 30 maart 2011 om 11:25.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2011, 22:32   #39
corse
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 september 2004
Berichten: 10.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Idd.
En in de rest van de wereld heeft de belegger die Tsunami + kernramp ook al " doorgespoeld ".

En dat pakweg 2 weken na deze topicstarter:

pas in januari 2012 weten we het...
Einde van het atoom tijdperk:

In Japan zijn 52 werkende kerncentrales, plus nog eens tien stuks gepland of in aanbouw.

Kerncentrales zijn enkel en alleen noodzakelijk voor de industrie.
De grote verscheidenheid aan groene energie is ruim voldoende voor de bevolking.
De nood aan kerncentrales voor burgers is vals.

1. De bouw van een kerncentrale kost rond de 5 miljard euro.
2. Het onderhoud en de afbraak van een kerncentrale kosten na 30 jaar rond de 5 miljard euro.
3. De bouw van een kerncentrale vergt ongeveer 10 jaar.

Zin, onzin of waanzin?

Wat is de zin van nog 50 atoomcentrales bij als deze armoede blijft?
De winsten van de industrie gaan naar maximum 3 % van de bevolking, de geprivilegieerde elite en jetset, deze verkrijgen meer dan 60 % van de verdiensten van Japan, de grote meerderheid leeft in relatieve armoede.

Japan's tent city’s voor de tsunami:
http://www.reuters.com/news/video?videoId=96379

Tent City for Jobless 
http://www.youtube.com/watch?v=PxKj0wHC27Y

The Incredible poverty in Japan !!!!!!!!!!
http://www.youtube.com/watch?v=KaxgmmjNrpA

Homelessness in Japan (City Poor in Japan 2008)
http://www.youtube.com/watch?v=rVYvh8gzJL8

Poor people of JAPAN.
http://www.youtube.com/watch?v=xUpy7...eature=related
corse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2011, 22:34   #40
corse
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 september 2004
Berichten: 10.608
Standaard

Zullen de privaat verzekeringen de heropbouw van Japan betalen?

Winst is altijd voor private ondernemingen en hun geprivilegieerde eigenaars en aandeelhouders die zich daardoor ongelimiteerde privaat luxe kunnen permitteren.
Verlies en verantwoordelijkheid is altijd voor de overheden, de gemeenschap!
Private ondernemingen zijn bedorven pubers die telkens terug aan de borst van “mama overheid” hangen als het fout loopt.
De staat is altijd verantwoordelijk zoals overal op onze planeet, ze is altijd last-minute Promotie + all inclusive.
corse is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:52.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be