Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Bekijk resultaten enquête: Overleeft het kartel CD&V/NV-A het juli-accoord?
ja 11 26,19%
nee 31 73,81%
Aantal stemmers: 42. Je mag niet stemmen in deze enquête

 
 
Discussietools
Oud 13 maart 2008, 14:03   #21
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Ik kan me indenken dat het voor u nog belangrijker is.
van Maerlant is offline  
Oud 13 maart 2008, 14:05   #22
Rob Roy
Minister
 
Rob Roy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 februari 2008
Locatie: De Schotse Highlands
Berichten: 3.417
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Je bent de enige niet!
Ik denk dat het nog te vroeg is. Zolang de NVA meedoet zonder iets slechts te stemmen, hebben ze invloed (zie de CVP-paniek van de laatste weken) en zijn ze stemmen aan het winnen. De Wever moet enkel haarfijn zijn moment kiezen om een maximale opbrengst te krijgen.
Rob Roy is offline  
Oud 13 maart 2008, 14:51   #23
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Ik kan me indenken dat het voor u nog belangrijker is.
Toch niet. Mijn persoonlijke aanvaring met de N-VA speelt hier niet mee. Een onafhankelijk Vlaanderen is mijn enige betrachting.
robert t is offline  
Oud 13 maart 2008, 14:52   #24
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Mooi zo. Het doel mag niet uit het oog verloren worden.
van Maerlant is offline  
Oud 13 maart 2008, 15:08   #25
boerenverstand
Parlementsvoorzitter
 
boerenverstand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 2.087
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Roy Bekijk bericht
Het bewijs voor mijn stelling is de paniek die momenteel in CD&V-rangen heerst wegens de NVA-desertie. Zelfs Leterme moeit er zich mee!
Niet alleen rond NVA is het rommel.
YLT heeft zich ook nog mobiliteit laten aansmeren, dat hij eens (DHL) even met "goed bestuur" ging oplossen.
De Crem liet ook al wat schoonheidsfoutjes zien.
En Schouppe werd even aan de mouw geschud door ACV en Schouppe is dat duidelijk niet gewoon.
Kortom het begint daar te kraken en men kan al nauwelijks het ongenoegen binnenskamers houden.
Zelfs een regeerprogramma word een dun velletje met doelstellingen ook hier weer haalt hij waarschijnlijk de deadline niet
En dan moet nog BHV en de grooooooottte staatshervorming komen.
boerenverstand is offline  
Oud 13 maart 2008, 15:10   #26
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Roy Bekijk bericht
Ik denk dat het nog te vroeg is. Zolang de NVA meedoet zonder iets slechts te stemmen, hebben ze invloed (zie de CVP-paniek van de laatste weken) en zijn ze stemmen aan het winnen. De Wever moet enkel haarfijn zijn moment kiezen om een maximale opbrengst te krijgen.
Voor wat ze waard is, mijn mening hierover : de N-VA moet nu eindelijk kleur bekennen, dat eeuwige spelletje
van onthouding en verdeeld stemmen zoals vermoedelijk straks en wellicht ook in juli zal gebeuren is zeer contra-productief. Een klare én duidelijke stellingname is in deze gewenst. Met of zonder CD&V. Partij-politieke spelletjes spelen helpen Vlaanderen niet vooruit.
robert t is offline  
Oud 13 maart 2008, 15:51   #27
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter
 
roger verhiest's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 november 2007
Locatie: 2100 Meneghem
Berichten: 9.288
Standaard

Zo lang CD&V geen "staatshervormend akkoord" heeft dat ze als een "bekroning op haar verkiezingsoverwinning" kan presenteren zal het kartel niet barsten. Het is eerst als er een "akkoord" is zal het waarschijnlijk (afhankelijk van de "peilingen") NV-A zijn die het kartel zal verlaten, vermits voor die partij traditioneel zo is dat elk "akkoord" onvoldoende is.

De premisse van het ganse kartel was immers dat men "compagnons de route" zou zijn ivm de "staatshervormingen" de NV-A zag dit duidelijk als een opdracht om de CD & V zo ver mogelijk "op te zwepen".. het stond derhalve in de sterren geschreven dat er een ogenblik zou komen wanneer dit voor de CD&V "genoeg" zou zijn en voor NV-A "nog altijd niet goed genoeg". NV-A kiezers weten dat, CD&V kiezers weten dat : ze wachten allemaal gerust af wat er nu finfine uit de bus zal komen.
__________________


Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline  
Oud 13 maart 2008, 17:39   #28
I amsterdam
Minister-President
 
I amsterdam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2007
Berichten: 5.368
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Zo lang CD&V geen "staatshervormend akkoord" heeft dat ze als een "bekroning op haar verkiezingsoverwinning" kan presenteren zal het kartel niet barsten. Het is eerst als er een "akkoord" is zal het waarschijnlijk (afhankelijk van de "peilingen") NV-A zijn die het kartel zal verlaten, vermits voor die partij traditioneel zo is dat elk "akkoord" onvoldoende is.

De premisse van het ganse kartel was immers dat men "compagnons de route" zou zijn ivm de "staatshervormingen" de NV-A zag dit duidelijk als een opdracht om de CD & V zo ver mogelijk "op te zwepen".. het stond derhalve in de sterren geschreven dat er een ogenblik zou komen wanneer dit voor de CD&V "genoeg" zou zijn en voor NV-A "nog altijd niet goed genoeg". NV-A kiezers weten dat, CD&V kiezers weten dat : ze wachten allemaal gerust af wat er nu finfine uit de bus zal komen.
De CD&V is de enige partij, tussen de Belgicistische partijen in de regering, die een maximale autonomie van de deelstaten nastreeft.
Dus gezien hun minderheid, kan het niet veel meer worden dan een tweede schaal borrelnootjes.
Als ze het kartel willen behouden, zullen ze toch de stekker er uit moeten trekken.
Na de verkiezingen in 2009 is er een nieuwe kans.
I amsterdam is offline  
Oud 13 maart 2008, 18:59   #29
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.820
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Voor wat ze waard is, mijn mening hierover : de N-VA moet nu eindelijk kleur bekennen, dat eeuwige spelletje
van onthouding en verdeeld stemmen zoals vermoedelijk straks en wellicht ook in juli zal gebeuren is zeer contra-productief. Een klare én duidelijke stellingname is in deze gewenst. Met of zonder CD&V. Partij-politieke spelletjes spelen helpen Vlaanderen niet vooruit.
Helemaal mee eens!
__________________
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk.
De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen.
Knuppel is offline  
Oud 13 maart 2008, 20:53   #30
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Voor wat ze waard is, mijn mening hierover : de N-VA moet nu eindelijk kleur bekennen, dat eeuwige spelletje
van onthouding en verdeeld stemmen zoals vermoedelijk straks en wellicht ook in juli zal gebeuren is zeer contra-productief. Een klare én duidelijke stellingname is in deze gewenst. Met of zonder CD&V. Partij-politieke spelletjes spelen helpen Vlaanderen niet vooruit.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 13 maart 2008, 22:23   #31
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

ik begin me wat te vervelen

Ze zijn ons in slaap aan het wiegen me dunkt
born2bewild is offline  
Oud 14 maart 2008, 04:13   #32
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t
Voor wat ze waard is, mijn mening hierover : de N-VA moet nu eindelijk kleur bekennen, dat eeuwige spelletje
van onthouding en verdeeld stemmen zoals vermoedelijk straks en wellicht ook in juli zal gebeuren is zeer contra-productief. Een klare én duidelijke stellingname is in deze gewenst. Met of zonder CD&V. Partij-politieke spelletjes spelen helpen Vlaanderen niet vooruit.
Helemaal mee eens!
Als u zegt dat u te persoonlijk betrokken bent om het op afstand te bezien moet ik u gelijk geven.

Want als u het op afstand bekijkt zoals ik het momenteel doe, dan zou u tot de conclussie komen dat de NVA niet anders kan dan reageren zoals ze nu doet, om de simpele reden dat de strijd om de macht - tussen CVP/ACW en de "jeugdige" generatie - CD&V, niet afgelopen is.


De Belgische strekking vecht om hun leven daar, die zijn tot alles instaat. Verbeeldt u die mensen hun verbijstering, het ACW beveelt en de CD&V plooit niet direkt achterover?

BDW weet dat ook, hoe gefrustreerd hij ook is over het succes van het VB, zo snugger is hij wel.

Het is dus afwachten.
__________________




Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 14 maart 2008, 06:15   #33
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.820
Standaard

Toch is een klare én duidelijke stellingname gewenst. Met of zonder CD&V. Partij-politieke spelletjes spelen helpen Vlaanderen niet vooruit.
__________________
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk.
De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen.
Knuppel is offline  
Oud 14 maart 2008, 06:58   #34
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
azert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2007
Berichten: 14.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Toch is een klare én duidelijke stellingname gewenst. Met of zonder CD&V. Partij-politieke spelletjes spelen helpen Vlaanderen niet vooruit.
Zou het dan de bedoeling zijn van politieke partijen om Vlaanderen vooruit te helpen?
Politieke partijen zijn er nu vooral om aan de macht te komen en behouden, is toch de indruk.

Ook Dewever zal kijken op welke manier hij het 30 jaar in het parlement kan rekken.

In zee gaan met Dedecker kan misschien op korte termijn een zege betekenen, maar binnen 5 jaar als een soufflé in elkaar zakken en dan staat Dewever daar.
HIj kan wel nog 20 jaar bij de cd&v blijven en beweren dat hij erbij is om ze bij de les te houden.
azert is offline  
Oud 14 maart 2008, 08:04   #35
Don Quichote
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 juni 2003
Berichten: 3.350
Standaard

De duidelijkheid zal primair moeten komen van de Cdv.

-, Door machtshonger akkoord gaan met een schijn-staatshervorming....hun eigen kiezers bedotten.

Heel gevaarlijk.
De laatste jaren is er in Cdv-kringen toch een duidelijke kentering aangaande de Vlaamse zaak.
Ook vele mandatarissen zien in dat het niet meer kan zoals in de tijd van toen.
De dagen dat de Cdv heel arrogant op Vlaanderens kop kon kakken, wegens een zee van kiezers, zijn voorgoed voorbij.

Indien ze toch zouden hervallen staan ze voor 2 problemen.
- Een gedeelte van eigen kiezers loopt walgend weg.
- Nva zegt dada.

Bart Dewever weet ,volgens mij heel goed ,dat de Nva niet leefbaar is zonder ernstige resultaten.
Vele stemmers zien in de Nva een "laatste kans" om op een gematigde wijze de Vlaming recht te geven.
Don Quichote is offline  
Oud 14 maart 2008, 08:07   #36
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
azert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2007
Berichten: 14.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote Bekijk bericht
Vele stemmers zien in de Nva een "laatste kans" om op een gematigde wijze de Vlaming recht te geven.
Ja maar, wat is gematigd dan? Vaak lees je: de n-va zal nooit tevreden zijn; met geen enkel akkoord. Het zal altijd meer moeten zijn.
azert is offline  
Oud 14 maart 2008, 08:50   #37
Rob Roy
Minister
 
Rob Roy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 februari 2008
Locatie: De Schotse Highlands
Berichten: 3.417
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Vaak lees je: de n-va zal nooit tevreden zijn; met geen enkel akkoord. Het zal altijd meer moeten zijn.
Dat soort commentaar komt van mensen die de huidige scheve machtsverhoudingen willen bestendigen. Belgicisten meestal.

Wat voor de NVA genoeg zal zijn, weet eenieder: de vijf resoluties van het Vlaamse parlement, die door alle partijen (op het VB na) zijn goedgekeurd. Voer dat uit en België zal voor vele jaren gerust zijn.
Rob Roy is offline  
Oud 14 maart 2008, 09:15   #38
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.678
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Roy Bekijk bericht
Dat soort commentaar komt van mensen die de huidige scheve machtsverhoudingen willen bestendigen. Belgicisten meestal.

Wat voor de NVA genoeg zal zijn, weet eenieder: de vijf resoluties van het Vlaamse parlement, die door alle partijen (op het VB na) zijn goedgekeurd. Voer dat uit en België zal voor vele jaren gerust zijn.
neem op z'n minst die 5 resoluties als basis van onderhandelingen en België heeft een toekomst, nu wordt zelf een flinterdunne totaal afgezwakte versie ervan botweg geweigerd. Zo heeft België geen toekomst meer.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline  
Oud 14 maart 2008, 10:01   #39
Don Quichote
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 juni 2003
Berichten: 3.350
Standaard

Wallonie zal blijven blufpoker spelen.
Volgens mij zien ze de ernst nog niet in, aan hun media te zien.

Slechts een paar intellectuelen in Wallonie roepen op om eindelijk verantwoordelijk te worden.
De rest zwijgt , klokkeluiders worden daar zeker niet erg gesmaakt.

Cdv zal toch de lat te laag leggen en de Nva stapt eruit.

Mijn pronostiek.
Don Quichote is offline  
Oud 14 maart 2008, 10:20   #40
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
azert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2007
Berichten: 14.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
neem op z'n minst die 5 resoluties als basis van onderhandelingen en België heeft een toekomst, nu wordt zelf een flinterdunne totaal afgezwakte versie ervan botweg geweigerd. Zo heeft België geen toekomst meer.
Maar na de 5 resoluties blijft er toch maar weinig meer over van België en kan men het beter helemal opdoeken, of wat is het probleem?
azert is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:37.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be