Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 augustus 2014, 13:07   #21
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
O die ? Heb ik in mijn collectie. Wat je zeker ook moet lezen is " Het vierde beest " van Tom Holland. Sluit daar mooi bij aan en geeft een meer politiek historische achtergrond avn hoe dit zover is kunnen komen. Moslims zouden dit ook eens moeten lezen.
Het vierde beest heb ik gelezen, maar de aanloop (over het Byzantijnse rijk) was langer dan het onderwerp zelf. Interessant maar ook ontgoochelend.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2014, 15:21   #22
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Orie Bekijk bericht
Want dit leidt tot ... ?
Grote delen van de Koran spreken voor zichzelf en moslims kunnen me het best over hun geschiedenis vertellen.
Was dat zo maar.

Citaat:
Ik vraag toch ook geen Chinees om het ontstaan van België of vlaams-nationalisme uit te leggen.
Er zijn chinezen die daar zelfs beter vanop de hoogte zijn dan de doorsnee Belg of Vlaams-nationalist. Moslim kennen enkel de mythisch-religieuze versie, maar over de ontstaansgeschiedenis weten ze simpelweg NIKS.
Bang om deze boeken te lezen ? Nee toch ?
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2014, 15:24   #23
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Het vierde beest heb ik gelezen, maar de aanloop (over het Byzantijnse rijk) was langer dan het onderwerp zelf. Interessant maar ook ontgoochelend.
Het gaat dan ook over een hectische periode. De reden van de opkomst van de Islam en de ondergang van het Romeinse Rijk... zeer verhelderend.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2014, 23:11   #24
microwezen
Parlementsvoorzitter
 
microwezen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2013
Locatie: Cranleigh, UK
Berichten: 2.398
Stuur een bericht via ICQ naar microwezen Stuur een bericht via Yahoo naar microwezen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Orie Bekijk bericht
En zeg: "Waarheid is gekomen en leugen is verdwenen. En de leugen is inderdaad onderhevig om te verdwijnen.

En van de Koran openbaren Wij hetgeen een geneesmiddel en een genade is voor de gelovigen; doch voor de onrechtvaardigen vergroot het slechts het verlies.
{Al-Isra 17:81-82}

Zeg: "Het is een leiding en een genezing voor de gelovigen." Maar de ongelovigen hebben doofheid in hun oren en het is duister voor hen. Zij worden aangeroepen vanaf een verre plaats.
{Fussilat 41:44}

En wanneer er een Soerah wordt nedergezonden, zijn er sommigen hunner die zeggen: "Wie uwer heeft deze in geloof doen toenemen?" Maar de gelovigen doet dit in geloof toenemen en zij verheugen zich daarover.

En voor degenen in wier hart een ziekte is, voegt het onreinheid bij onreinheid en zij sterven terwijl zij ongelovig zijn.

{at-Tawbah 9:124-125}
"Er was eens . . ."
Charles Perrault (1628 – 1703)

"En ze leefden nog lang en gelukkig."
Hans Christian Andersen (1805 - 1875)

Zo, nu heb ik ook citaten uit een sprookjesboek. En nu?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Orie Bekijk bericht
Ik raad u aan om meer naar Koranrecitatie te luisteren (heel makkelijk te vinden op youtube).
Kattengejank hoor ik wel op andere manieren.
Er zit hier nog wel een kattenhotel in de buurt

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Orie Bekijk bericht
InshAllah word je hart langzaam wel gezuiverd en ontvang je de boodschap.
Nog niets van de anatomie geleerd hé. Je lever en je nieren zuiveren de handel, niet je hart.
De grote boodschap is om de endeldarm te legen van alle vaste afvalstoffen. Die ontvang je dus niet, die maak je zelf.

Man man man, je moet ze ook alles leren
__________________
Orwell's 1984 was een waarschuwing! GEEN HANDLEIDING!
Atheïsme is geen geloofssysteem.
Het vertelt niet hoe en wat je moet denken.
Het is het resultaat van denken!
microwezen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2014, 03:58   #25
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door microwezen Bekijk bericht
Man man man, je moet ze ook alles leren
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2014, 21:18   #26
JeeBee
Minister-President
 
JeeBee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2009
Berichten: 4.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Orie Bekijk bericht
Grote delen van de Koran spreken voor zichzelf en moslims kunnen me het best over hun geschiedenis vertellen.
Noem me één (enkel één) moslimuniversiteit waar die geschiedenis wetenschappelijk onderzocht, laat staan onderwezen wordt.

Zij die willen weten komen HIER hun geschiedenis leren en vooral kritisch - in de zin van wetenschappelijk - onderzoeken.
__________________
Fortuna favet fortibus
JeeBee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2014, 21:31   #27
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Noem me één (enkel één) moslimuniversiteit waar die geschiedenis wetenschappelijk onderzocht, laat staan onderwezen wordt.

Zij die willen weten komen HIER hun geschiedenis leren en vooral kritisch - in de zin van wetenschappelijk - onderzoeken.
Dat is zeker zo ! Het tegenovergestelde is eerder waar. men gaat vanuit de moslimwereld zoveel mogelijk afschermen wat in tegenspraak zou zijn met de Koran en zijn geschiedenis. Er worden waanzinnige prijzen gegeven door olie-Ali's voor elk stukje antieke tekst wat gevonden wordt en een link heeft met de Koran. Deze verdwijnen voor immer in hun kluizen.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2014, 21:37   #28
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 99.857
Standaard

Hoe? Allah zou een verzinsel zijn?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2014, 22:50   #29
microwezen
Parlementsvoorzitter
 
microwezen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2013
Locatie: Cranleigh, UK
Berichten: 2.398
Stuur een bericht via ICQ naar microwezen Stuur een bericht via Yahoo naar microwezen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Orie Bekijk bericht
Want dit leidt tot ... ?
Grote delen van de Koran spreken voor zichzelf en moslims kunnen me het best over hun geschiedenis vertellen.
Jammer alleen dat de koran in bijna een geheel unieke taal is geschreven. Het moderne arabisch wijkt op veel punten af van het arabisch dat in de koran staat. Naar schatting 20% van de koran is zo duister dat eigenlijk niemand weet wat de tekst betekent. De islamitische commentatoren zelf (tafsīr) geven desondanks meestal een klein dozijn mogelijke betekenissen voor die duistere passages. Misschien is daar de juiste verklaring daar soms bij, misschien ook niet. [...]
De koran heeft een woordenschat van +/- 1875 woorden en ongeveer een kwart komt er maar één keer in voor. (Hans Jansen, Islam voor varkens, apen, ezels en andere beesten p10)

Dus blijkbaar is die koran niet zo duidelijk over zichzelf.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Orie Bekijk bericht
Ik vraag toch ook geen Chinees om het ontstaan van België of vlaams-nationalisme uit te leggen.
Dan vraag ik me toch af hoe een moslim soera 9:5 uitlegt: "doodt dan de afgodendienaren waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag."
__________________
Orwell's 1984 was een waarschuwing! GEEN HANDLEIDING!
Atheïsme is geen geloofssysteem.
Het vertelt niet hoe en wat je moet denken.
Het is het resultaat van denken!
microwezen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:43.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be