Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 oktober 2008, 16:45   #21
Diplomatius
Minister
 
Diplomatius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 november 2006
Berichten: 3.273
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Ik heb van mijn 13e tot mijn 15e ongeveer aan een boek geschreven, op de computer.
En het begon met : "Liefste dagboek..." ?
Diplomatius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2008, 16:49   #22
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diplomatius Bekijk bericht
En het begon met : "Liefste dagboek..." ?
Absoluut niet.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2008, 16:53   #23
Diplomatius
Minister
 
Diplomatius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 november 2006
Berichten: 3.273
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Absoluut niet.
Just kidding hè
Diplomatius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2008, 16:56   #24
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Ik weet het, maar ik vond het niet grappig.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2008, 16:59   #25
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN
 
Dronkoers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2007
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 84.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
boeken schrijven.
alsof zo'n mensen iets te vertellen hebben.
Ik dacht eerder:

Boeken schrijven... hoeveel tijd kan een mens overhebben
__________________
PBL-RKT
Undefeated Army
Bietan Jarrai
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2008, 17:02   #26
Diplomatius
Minister
 
Diplomatius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 november 2006
Berichten: 3.273
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Ik weet het, maar ik vond het niet grappig.
Ik vreesde er al voor... sorry, maar je leeftijdscategorie die je erbij vermeldde maakte het een net iets te mooie binnenkopper...

Cheer up, er is nog een zee van tijd om een boek te schrijven ! En waarschijnlijk zou je dat nu zelfs beter doen, al was het maar omdat een mens taalvaardiger wordt en emotioneel meer ontwikkelt met de jaren...
Diplomatius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2008, 17:05   #27
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diplomatius Bekijk bericht
al was het maar omdat een mens taalvaardiger wordt en emotioneel meer ontwikkelt met de jaren...
niet altijd waar.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2008, 17:11   #28
Nelle
Eur. Commissievoorzitter
 
Nelle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2004
Berichten: 9.724
Standaard

Iets in de aard van: Met een vrouw wordt Vlaanderen sneller onafhankelijk...
Nelle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2008, 19:21   #29
ossaert
Minister-President
 
ossaert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2003
Locatie: Mechelen
Berichten: 4.827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Hoe noemt de boek die je geschreven hebt?
Ik heb hier niet veel zin om hier voor de hele bende zomaar mijn naam e.d. te geven, maar het is uitgegeven bij Amsterdam University Press en kost 55 euro (te duur, maar ik verkoop mijn eigen exemplaren een stuk goedkoper).
__________________
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2008, 19:25   #30
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Ik heb al een boek geschreven.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2008, 19:25   #31
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN
 
From_Vlaanderen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 maart 2008
Locatie: Kempen
Berichten: 22.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Texas Ranger Bekijk bericht
Ben ik erg benieuwd naar: volgens mij zitten er op dit forum veel intelligente mensen met talent die het in zich hebben om een kanjer van een boek af te leveren (moesten sommigen alle tijd die ze hier benutten daar in steken dan zouden ze ieder jaar misschien wel vijf boeken kunnen uitbrengen). Is dat zo...? Wie van jullie wil dat ooit proberen of heeft het ooit geprobeerd? Misschien liggen er in jullie lade wel enkele creaties maar zijn jullie te angstig om die aan de buitenwereld prijs te geven? Hebben jullie ooit een uitgeverij benaderd en wat waren de reacties? Meegedaan aan prijskampen? Welk boek zou u willen schrijven? En denk je daar van te kunnen leven?
Ik schrijf geregeld mijn bedenkingen, opinies naar aanleiding van van de actualiteit neer in een een hard kaft a4 schriftje. Wie weet.
__________________
From_Vlaanderen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2008, 19:26   #32
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nelle Bekijk bericht
Iets in de aard van: Met een vrouw wordt Vlaanderen sneller onafhankelijk...
Die wil ik wel eens lezen
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2008, 19:27   #33
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diplomatius Bekijk bericht
Cheer up, er is nog een zee van tijd om een boek te schrijven ! En waarschijnlijk zou je dat nu zelfs beter doen, al was het maar omdat een mens taalvaardiger wordt en emotioneel meer ontwikkelt met de jaren...
Alé alé, dat is wat flauw he zeg.
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2008, 19:29   #34
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN
 
Dronkoers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2007
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 84.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Ik heb al een boek geschreven.
Zal ik doen alsof het me interesseert

Welk boek Derk?
__________________
PBL-RKT
Undefeated Army
Bietan Jarrai
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2008, 19:37   #35
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Zal ik doen alsof het me interesseert

Welk boek Derk?
Over het Binair Fasediagram bij een legering van twee non-ferro metalen.
In verschillende fasen heeft een stof verschillende thermodynamische eigenschappen, bijvoorbeeld een verschillende waarde van de specifieke warmte, en mechanische eigenschappen, zoals treksterkte.

Maar ik zit al 25 jaar in de popmuziek.
En daar heb ik een kleine issue geschreven over one-hit-wonders.
Maar wellicht schrijf ik ooit wel mijn eerste echte roman.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2008, 19:38   #36
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Ik heb totnogtoe wel een deel van een boek mogen schrijven.
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2008, 19:41   #37
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN
 
Dronkoers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2007
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 84.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Over het Binair Fasediagram bij een legering van twee non-ferro metalen.
In verschillende fasen heeft een stof verschillende thermodynamische eigenschappen, bijvoorbeeld een verschillende waarde van de specifieke warmte, en mechanische eigenschappen, zoals treksterkte.
Dat lijkt me meer een studieboek
Citaat:
Maar ik zit al 25 jaar in de popmuziek.
En daar heb ik een kleine issue geschreven over one-hit-wonders.
Maar wellicht schrijf ik ooit wel mijn eerste echte roman.
Uw biografie?
__________________
PBL-RKT
Undefeated Army
Bietan Jarrai
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2008, 19:54   #38
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Orgineel gebeurd hoor!

Heel lang geleden moest in het Koninkrijk België naar een begrafenis van een oom die ongelukkiger wijze met een Belgische vrouw was getrouwd, omdat hij bij haar in de duinen van Cadzand op een verloren zaterdagmiddag in het jaar Gods 1955 een kind had verwekt en niet lang daarna onder druk van zijn ouders naar België moest vluchten en daar niet veel later aan een afschuwelijke ziekte is overleden.
Via diverse zeer slechte wegen vol kuilen en vol met vreemsoortige auto's gefabriceerd in Oostbloklanden met gedeukte wit-rode kentekenplaten, die allemaal onder een vaal grijze poederachtige, wellicht radio-actieve aanslag zaten kwam ik in het dorpje Zottegem aan, en haaste me naar de lokale begraafplaats. Daar zag ik bij de ingang een buitengewoon roestige Lada staan in soort kleur van net niet bedorven pindakaas, waarop aan de voor- en achterkant met ijzerdraad twee primitieve spoilers waren gemonteerd. De eigenaar van die Lada stond bij een frietkot - in België is het de normaalste zaak van de wereld dat er een frietkot bij een begraafplaats staat, wij nemen koffie met cake, de Belgen een zak patat na een begrafenis - een hele grote zak onwelriekende patat te verorberen.
Ik vroeg de man in heel beschaafd Nederlands waarom een Lada spoilers nodig zou hebben. Een Lada is namelijke een niet zo snelle automobiel met slechts vier versnellingen en is eigenlijk een slechte kopie van de Italiaans Fiat 1500. Daarop antwoorde de arme man, die waarschijnlijk zowel lichamelijk als geestelijk niet helemaal volwaardig was en bovendien in het bezit was van een varkenskop van een varken dat illegaal uit Tsjernobyl is geimporteerd, dat hij dat moest van zijnen huischvrouw. Ik keek achterom naar de Lada en inderdaad, daar zat op de voorbank, naast de bestuurdersstoel, ene vrouw die nog lelijker was dan hare ook niet zo knappe echtgenoot.
Bovendien zaten er op de met een vale deken bedekte achterbank vier evenzo lelijke kinderen, die schrokkend eveneens uit één zak patat aan het eten waren.
Na de begrafenis spoedde ik me in mijn snelle automobiel van Franse makelij zo snel mogelijk via de nog steeds zeer slechte wegen vol kuilen en bedekt met door aftandse vrachtwagens verloren kasseien, snel naar het Vaderland.

Lang leve het Vaderland
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2008, 20:12   #39
Texas Ranger
Partijlid
 
Texas Ranger's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2008
Berichten: 294
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Orgineel gebeurd hoor!

Heel lang geleden moest in het Koninkrijk België naar een begrafenis van een oom die ongelukkiger wijze met een Belgische vrouw was getrouwd, omdat hij bij haar in de duinen van Cadzand op een verloren zaterdagmiddag in het jaar Gods 1955 een kind had verwekt en niet lang daarna onder druk van zijn ouders naar België moest vluchten en daar niet veel later aan een afschuwelijke ziekte is overleden.
Via diverse zeer slechte wegen vol kuilen en vol met vreemsoortige auto's gefabriceerd in Oostbloklanden met gedeukte wit-rode kentekenplaten, die allemaal onder een vaal grijze poederachtige, wellicht radio-actieve aanslag zaten kwam ik in het dorpje Zottegem aan, en haaste me naar de lokale begraafplaats. Daar zag ik bij de ingang een buitengewoon roestige Lada staan in soort kleur van net niet bedorven pindakaas, waarop aan de voor- en achterkant met ijzerdraad twee primitieve spoilers waren gemonteerd. De eigenaar van die Lada stond bij een frietkot - in België is het de normaalste zaak van de wereld dat er een frietkot bij een begraafplaats staat, wij nemen koffie met cake, de Belgen een zak patat na een begrafenis - een hele grote zak onwelriekende patat te verorberen.
Ik vroeg de man in heel beschaafd Nederlands waarom een Lada spoilers nodig zou hebben. Een Lada is namelijke een niet zo snelle automobiel met slechts vier versnellingen en is eigenlijk een slechte kopie van de Italiaans Fiat 1500. Daarop antwoorde de arme man, die waarschijnlijk zowel lichamelijk als geestelijk niet helemaal volwaardig was en bovendien in het bezit was van een varkenskop van een varken dat illegaal uit Tsjernobyl is geimporteerd, dat hij dat moest van zijnen huischvrouw. Ik keek achterom naar de Lada en inderdaad, daar zat op de voorbank, naast de bestuurdersstoel, ene vrouw die nog lelijker was dan hare ook niet zo knappe echtgenoot.
Bovendien zaten er op de met een vale deken bedekte achterbank vier evenzo lelijke kinderen, die schrokkend eveneens uit één zak patat aan het eten waren.
Na de begrafenis spoedde ik me in mijn snelle automobiel van Franse makelij zo snel mogelijk via de nog steeds zeer slechte wegen vol kuilen en bedekt met door aftandse vrachtwagens verloren kasseien, snel naar het Vaderland.

Lang leve het Vaderland
Is dit een eerste hoofdstuk en zo ja, hoe loopt het af?
Texas Ranger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2008, 20:20   #40
Texas Ranger
Partijlid
 
Texas Ranger's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2008
Berichten: 294
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Ik dacht eerder:

Boeken schrijven... hoeveel tijd kan een mens overhebben
Stel je voor je hebt een luizige baan en je wilt succes-auteur worden die rijkelijk kan leven van de opbrengst van zijn boeken... Dan ga je na je (kantoor/fabrieks)tijd toch iedere dag tot een stukje in de nacht teksten zitten brouwen tot je een compleet boek hebt... Desnoods drie jaar later pas... Maar dan (beeld je in!) ligt je boek in de winkelrekken en stort iedereen zich massaal op jouw produkt... Het vervolg laat zich raden... Je geeft je klotebaan op en hebt ineens TIJD ZAT om rustig en op je eigen tempo de ene bestseller na de andere te fantaseren...

Zo is het precies de schrijfster van de Harry Potters vergaan... Toen die haar eersteling schreef leefde ze op de rand van de afgrond in een armetierig studio'tje en leefde ze van het OCMW (of de Britse variant daarvan)... nadien kwam het geld met bakken uit de hemel gevallen en sindsdien is ze de rijkste vrouw van de UK (na de Queen), misschien zelfs al rijker intussen... Als ik me niet vergis meen ik zelfs ergens gelezen te hebben dat ze zelfs zelfdoding overwoog in haar armoe-periode omdat ze het niet meer zag zitten...

Het kan verkeren, zegt men dan, een enkel boek kan je leven veranderen... zo ineens...
Texas Ranger is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:10.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be