Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 februari 2007, 19:04   #21
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
ericferemans's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2005
Berichten: 12.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Is dit weer een poging om de "arme" westerse mens een schulgevoel aan te praten en deze in zijn beurs te doen schieten voor bodemloze putten zoals 11 11 11 te vullen. Mischien weer een zoveelste poging om westerse regeringen te overhalen financieel nog "wat" meer te spenderen in wat men noemt ontwikkelingshulp waarmee de gegoede minderheid ginds (politici of hoe men die soort ginder ook mag noemen) zich hoger kunnen plaatsen op de ladder van de welstand. Inplaats van hier wat te komen leuteren over het onrecht dat gebeurt in die zogenaamde derde wereldlanden en/of aanverwanten en de brave "westerse" mens die zijn stukske chocolade zeker niet koopt voor een appel en een ei maar deze dik betaalt een schuldgevoel aan te praten. Wel dat men die minderheid die daar opklimt tegen de ladder van de welvaart en hun "eigen volk" behandelen als "slaven", dat men deze inplaats van te sponseren met allerhande liefdadigheid een schulgevoel gaat aanpraten en deze bewust gaat maken dat ze hun "eigen volk" uitbuiten voor meerdere eer en glorie van zichzelf de minderheid. Maar zou men daar inslagen, denk het niet, is nu éénmaal de aard van het beestje.
De bedoeling is juist van wat minder grof te zijn, en zonder na te denken te profiteren van onze op kernwapens en massalegers gebaseerde macht.
Men kan minstens de mensen betalen voor hun werk, in plaats van hun in kampen te zetten, inclusief kinderen, en ze chocolade te laten maken voor de weldoorvoede vetzakken en hun verwende jongen.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2007, 19:07   #22
another brick
Gouverneur
 
another brick's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 oktober 2006
Locatie: aan de oevers van de leie
Berichten: 1.101
Standaard

Geen probleem, ik lust toch geen chocolade.
__________________
You never walk alone
another brick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2007, 19:11   #23
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
ericferemans's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2005
Berichten: 12.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Kinderarbeid is geen slavernij, mijn beste. Het is weerzinwekkend, maar een nodige stap in de evolutie naar een moderne samenleving. Elk land dat momenteel ontwikkeld is, heeft het stadium doorlopen, en elk land dat zich aan het ontwikkelen is, heeft er nood aan.

Kinderarbeid boycotten is enkel schadelijk voor de toekomst van de kinderen en hun kinderen zelf.

De NGO Save the Children verklaart zelf:

In most cases the NGO says no to boycots, sanctions, and all other trade-related measures against the employment of children. Experience has shown that the children who have to leave their jobs as a consequence of such measures risk finding themselves in more difficult situations and more harmful occupations.

Zij verwijzen hier bijvoorbeeld naar een maatregel van UNICEF omtrent de Nepalese textielindustrie die 5000 meisjes in de prostitutie duwde. Dat was tevens het gevolg bij het onder druk zetten van Wal-Mart leveranciers uit Bangladesh.
Kinderarbeid is overbodig per sé. Zoals moord, verkrachting. Het is een misdaad. Onze wereld is rijk genoeg om kinderarbeid overbodig te maken, en dient niet met sancties te repliceren maar met steun.
Dat is wat NGO's zeggen.
Je haalt dingen uit hun context.

Daarenboven is slavenarbeid inderdaad nog iets anders dan kinderarbeid.
Slaven zijn mensen die als machines beschouwd worden. Die geen loon krijgen maar slaag (indien ze niet gratis werken). Die gegijzeld worden, die vaak ook mishandeld worden. Zij worden behandeld als dieren.
Dit is nooit goed te praten. Degenen die dit accepteren zijn in mijn ogen dan ook zo moreel gedegenereerd dat men ze gerust een jaartje werkkamp mag laten doen. Inclusief de bedrijven die hier geld uit maken: hun eigenaars, hun managers en het gedeelte van het personeel dat weet waar ze mee bezig zijn mogen van mijn part, na sluiten van het bedrijf bij recidieve, worden opgesloten en verplicht tot dwangarbeid.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2007, 19:17   #24
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
ericferemans's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2005
Berichten: 12.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik vind eerlijk gezegd die jongens/meisjes verplicht op school te houden en vaak tegen hun zin ook een vorm van uitbuiting.
Op school moet er ook gewerkt worden en dikwijls zelfs redelijk hard.
Laat die dan gewoon gaan werken onder een beschermd statuut en tegen billijke vergoeding.
De perversen die kinderen hun recht op een toekomst als geschoolde, ontwikkelde mens willen ontzeggen omdat ze de school "vermoeiend" vinden zijn allicht zelf niet de grootste lichten.
Daarom verwarren ze een mensenrecht (scholing) met slavernij (uitbuiting).

Men had ze beter wat langer verplicht lessen te volgen, misschien had dat kunnen helpen
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2007, 19:20   #25
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
ericferemans's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2005
Berichten: 12.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Hij kan mss beter zijn voorzitter vragen totaal geen chocolade meer te nuttigen...
Dan zou het tenminste eens nuttig zijn...



Hmmm.. chocolade... zo lekker...
Het invoeren van arbeidsmigratie, de nieuwe vorm van slavernij die het blok (en efkes Fauzaya Talhouia) willen invoeren heeft hij (weliswaar na een nogal cassante interventie van uw dienaar) onmiddellijk van het prikbord gehaald. Nog dezelfde dag.
Volgens mij eet hij teveel M&m's. Daar zitten ook nog eens apennoten in, naast melkchokola. Het schijnt natuurvoeding te zijn voor Geerten
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2007, 19:21   #26
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
ericferemans's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2005
Berichten: 12.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
wat kunnen we eraan doen? Ons leger er naar toe sturen en die slaven bevrijden? Dan moeten we daarna wel ter plaatse blijven en het land bezetten om hun te beletten opnieuw te beginnen...Mischien moeten we Afrika (daar komt de kakao toch vandaan) maar opnieuw koloniseren, voordat de Chinezen het doen...Feremans kan zich als vrijwilliger aanmelden om ze mee te gaan bevrijden, die arme slaven...
Nenen: we moeten de slavenhandelaars opleiden, zodat er minder slaven ontsnappen. Dat heeft een gunstig gevolg op de prijs van chocola!
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2007, 19:38   #27
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Kinderarbeid is overbodig per sé. Zoals moord, verkrachting. Het is een misdaad. Onze wereld is rijk genoeg om kinderarbeid overbodig te maken, en dient niet met sancties te repliceren maar met steun.
Dat is wat NGO's zeggen.
Het gaat niet om "we gooien er wat geld tegen aan want dat kunnen we ons permitteren", dát is wat de NGO's zeggen.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2007, 19:39   #28
Riksken
Parlementslid
 
Riksken's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2002
Berichten: 1.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Verzuurd Riksken: je hebt te veel fantasie.

In feite zoekt de journalist middelen om zichzelf te vervolgen als medeplichtige aan de slavenhandel. Heel raar hé?
Hij wil dat hij veroordeeld wordt, zodat alle mensen die profiteren van slavenhandel
a) dit weten
b) dit niet meer doen.

Rare profiteur.
Dat gij er de zoveelste wereldverbeteraar in ziet verwonderd mij van geen kanten. Voor mij is die man een hypocriete opportunist. Het staat dezer dagen heel chique om zichzelf "op te offeren" voor wat zakgeld.

Citaat:
De echte profiteurs en crapuleuze mensen zijn de spasten op dit forum die allerlei argumenten zoeken om slavenhandel
a) goed te praten
b) er geen graten in zien dat ze bloedchocolade eten.
a) praat niks goed.
b) eet geen chocolade. Dat crapuleus en spastisch kan dus enkel op uw eigen chocoladevretende ik slaan.

Citaat:
Deze journalist overschat dus onze eigen bevolking: hij denkt dat zij, indien bewust gemaakt van de feiten ze het zouden laten om te profiteren van slavenhandel.
Als eens rondgekeken in uw eigen partijbestuur. Wat soppen die in hun koffie?

Citaat:
Integendeel blijken in dit zieke verzuurde land gekken te zijn die denken dat slavenhandel normaal is.
Als eens rondgekeken in uw eigen gezin? Ik neem aan dat de kleinkinderen voortaan geen bokes met choco meer gaan krijgen.

Citaat:
Ze zijn dus te situeren rond het begin van de jaartelling, qua beschaving.
De Romeinenen en tijdgenoten vonden dit een prachtsysteem. Tot dusver dacht ik dat de blokkertjes terug wilden naar de Middeleeuwen. Ik heb me vergist: ze willen terug naar veel verder. Fraai!
geen woorden waard.


Citaat:
Deze mensen zijn het die VB stemmen en terug willen naar de heersers en de slaven.

Schoon volk, de blokkertjes annex zwartzakjes
Kijk eens in de spiegel, lelijke mens.
__________________
Victory or Valhalla. Met Voorpost in't offensief
Riksken is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2007, 19:51   #29
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
De perversen die kinderen hun recht op een toekomst als geschoolde, ontwikkelde mens willen ontzeggen omdat ze de school "vermoeiend" vinden zijn allicht zelf niet de grootste lichten.
Daarom verwarren ze een mensenrecht (scholing) met slavernij (uitbuiting).

Men had ze beter wat langer verplicht lessen te volgen, misschien had dat kunnen helpen
Allemaal goed en wel maar de dopkaarten bij gebrek aan kennis krijgen ze aan de schoolpoort er gratis bij. Ondanks licht in de duisternis.
En het wordt er niet beter op, ondanks al die grote lichten is het betrekkelijk duister aan het worden door net "gebrek aan opgedane kennis".
En nu?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2007, 20:15   #30
ERLICH
Minister-President
 
ERLICH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juli 2006
Berichten: 5.035
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
De bedoeling is juist van wat minder grof te zijn, en zonder na te denken te profiteren van onze op kernwapens en massalegers gebaseerde macht.
Men kan minstens de mensen betalen voor hun werk, in plaats van hun in kampen te zetten, inclusief kinderen, en ze chocolade te laten maken voor de weldoorvoede vetzakken en hun verwende jongen.
Al eens aan gedacht dat zij die ginder de macht hebben en de rest van het "eigen volk" volk laten werken als slaven, behoren tot die weldoorvoede vetzakken met hun verwende jongen. Of is het mischien omdat deze "weldoorvoede vetzakken" de juiste huidskleur hebben volgens u, dus "zwart" of "bruin" of indien u wenst nog iets anders mischien mengeling dat deze volgens u correct zijn en dus geen schuld hebben aan de slavenarbeid zoals u aanhaalt en dit louter en alleen de schuld is van de mensen met volgens u verkeerde huidskleur "blank". Wat betreft betalen, hier krijgt men deze producten niet gratis aangeboden hier worden deze dik betaald door de koper. Of moet deze koper zich hier ook nog vragen gaan bijstellen wie profiteerd van het door hem betaalde product.
Wat betreft "weldoorvoede vetzakken" al eens gekeken naar een partijvoorzitter van wat zichzelf noemt een "progressieve democratische partij" zullen maar geen namen noemen zeker (spirit) zou deze zich bezig houden met zich af te vragen door welke slavenhandel zijn stukske (in zijn geval stuk) chocolade is tot stand gekomen. Dus de wereld verbeteren doet men niet met schelden en de schuld op een ander af te schuiven, doet men door eerst voor z'n eigen deur te kuisen iets wat voor de "zogenaamde" pc'ers altijd een brug te ver is. Schelden en de schuld doorschuiven is makkelijker.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2007, 20:35   #31
ERLICH
Minister-President
 
ERLICH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juli 2006
Berichten: 5.035
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Verzuurd Riksken: je hebt te veel fantasie.

In feite zoekt de journalist middelen om zichzelf te vervolgen als medeplichtige aan de slavenhandel. Heel raar hé?
Hij wil dat hij veroordeeld wordt, zodat alle mensen die profiteren van slavenhandel
a) dit weten
b) dit niet meer doen.

Rare profiteur.

De echte profiteurs en crapuleuze mensen zijn de spasten op dit forum die allerlei argumenten zoeken om slavenhandel
a) goed te praten
b) er geen graten in zien dat ze bloedchocolade eten.

Deze journalist overschat dus onze eigen bevolking: hij denkt dat zij, indien bewust gemaakt van de feiten ze het zouden laten om te profiteren van slavenhandel.

Integendeel blijken in dit zieke verzuurde land gekken te zijn die denken dat slavenhandel normaal is.

Ze zijn dus te situeren rond het begin van de jaartelling, qua beschaving.
De Romeinenen en tijdgenoten vonden dit een prachtsysteem. Tot dusver dacht ik dat de blokkertjes terug wilden naar de Middeleeuwen. Ik heb me vergist: ze willen terug naar veel verder. Fraai!


Deze mensen zijn het die VB stemmen en terug willen naar de heersers en de slaven.

Schoon volk, de blokkertjes annex zwartzakjes
Hoe blokkers (nu naar het schijnt belangers) zitten die dan nu ook al in afrika en zijn dat de invoerders van de kakao bonen? Is al eens gevraagd, voor het slapen gaan kijkt u toch eerst onder uw bed of daar niet de ene of andere belanger zich heeft weggestopt die tijdens de nacht bezit zou kunnen nemen van uw puur en zuivere geest? Krijg dikwijls de indruk dat ik uw praat lees dat dit gewoon een schreeuw is om aandacht. Als men uw stortvloed van "haat" bekijkt, een persoon als u stelt zich toch geen vragen bij de daden gepleegd door een HVT, u moet toch aanvoelen wat zulke persoon tot zulke daden heeft gebracht aangezien uzelf in zulke wereld van haat leeft. Uzelf laten nakijken voor u volledig door het lint gaat en men weer zou spreken van zinloos geweld en de zogenaamde "progressieve" in de samenleving de rest hun vrijheid weer een stuk verder aan banden gaat leggen door een persoon die zich niet begrepen voelt/voelde.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2007, 20:37   #32
Brandaan
Minister
 
Brandaan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 december 2005
Locatie: Delft
Berichten: 3.739
Standaard

Ik merk dat veel mensen hier gewoon maar wat roepen, dus voor de belangstellenden, hier kunt u alle afleveringen bekijken: http://www.rvu.nl/kvw/index.php?r=90

Het is zeker een aanrader.
__________________
--------------

Laatst gewijzigd door Brandaan : 11 februari 2007 om 20:58.
Brandaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2007, 20:57   #33
La Chunga
Minister
 
La Chunga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2006
Locatie: Waar ik me thuisvoel...Overal dus
Berichten: 3.534
Standaard

Morgen leren we chocolademousse maken in de kookles. Zal ik zeggen dat ik daar gewetensproblemen mee heb?
__________________
Let your sympathies and your compassion be always with the under dog in the fight--this is magnanimity; but bet on the other one--this is business. - Mark Twain
La Chunga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2007, 21:17   #34
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Hij kan mss beter zijn voorzitter vragen totaal geen chocolade meer te nuttigen...
Dan zou het tenminste eens nuttig zijn...



Hmmm.. chocolade... zo lekker...

Als ik me goed herinner heeft hijzelf het postuur van een gemiddelde Amerikaan.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2007, 21:35   #35
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
ericferemans's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2005
Berichten: 12.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Al eens aan gedacht dat zij die ginder de macht hebben en de rest van het "eigen volk" volk laten werken als slaven, behoren tot die weldoorvoede vetzakken met hun verwende jongen. Of is het mischien omdat deze "weldoorvoede vetzakken" de juiste huidskleur hebben volgens u, dus "zwart" of "bruin" of indien u wenst nog iets anders mischien mengeling dat deze volgens u correct zijn en dus geen schuld hebben aan de slavenarbeid zoals u aanhaalt en dit louter en alleen de schuld is van de mensen met volgens u verkeerde huidskleur "blank". Wat betreft betalen, hier krijgt men deze producten niet gratis aangeboden hier worden deze dik betaald door de koper. Of moet deze koper zich hier ook nog vragen gaan bijstellen wie profiteerd van het door hem betaalde product.
Wat betreft "weldoorvoede vetzakken" al eens gekeken naar een partijvoorzitter van wat zichzelf noemt een "progressieve democratische partij" zullen maar geen namen noemen zeker (spirit) zou deze zich bezig houden met zich af te vragen door welke slavenhandel zijn stukske (in zijn geval stuk) chocolade is tot stand gekomen. Dus de wereld verbeteren doet men niet met schelden en de schuld op een ander af te schuiven, doet men door eerst voor z'n eigen deur te kuisen iets wat voor de "zogenaamde" pc'ers altijd een brug te ver is. Schelden en de schuld doorschuiven is makkelijker.
Het is moeilijker dan ik dacht om tegen onze eigen "wilden" uit te leggen wat beschaving is.
Een poging:

Indien jij een vracht chokolade koopt van een handelaar aan een prikje. En je weet dat deze afkomstig is van een misdaad:
- tussen boot en wal "gevallen"
- klein kraakje gedaan, wat doe ik met de chokolade?
en je weet dit. En je koopt dat toch. Zelf duur. En je verkoopt dat, zelf met verlies dan bedrijf je een misdaad. Net zoals degene die het aan jou verkoopt twee misdaden begaat.
De verkoper is natuurlijk een dief, en dit omdat hij de waren stal.
Hij is ook een heler: omdat hij gestolen waren verkoopt.

Indien je dus chokolade verkoopt, en je weet dat deze is tot stand gekomen door een misdaad ben je zelf een crimineel: een heler.

Uiteindelijk kan slavenhandel in de choloade bussiness alleen blijven bestaan indien er HIER mensen zijn (wit, zwart, groen, blauw) die chokolade verkopen waarvan ze weten dat deze bloed chokolade is.
Deze verkopers, inclusief de grootwarenhuizen en hun bezitters zijn dus criminelen: het zijn evenzeer helers als een louche verkoper in een achterbuurt die gepikte TV's verkoopt.

Snappie?
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2007, 21:36   #36
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
ericferemans's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2005
Berichten: 12.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door La Chunga Bekijk bericht
Morgen leren we chocolademousse maken in de kookles. Zal ik zeggen dat ik daar gewetensproblemen mee heb?
In Belgie is al slavernijvrije chokolade te koop: Merk Max Havelaar!
En het is lekkere!
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2007, 21:37   #37
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

Ik boycot Max Havelaar.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2007, 21:49   #38
Riksken
Parlementslid
 
Riksken's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2002
Berichten: 1.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
In Belgie is al slavernijvrije chokolade te koop: Merk Max Havelaar!
En het is lekkere!
Hoe doorzichtig die zeveraars toch zijn hé.
http://forum.politics.be/showpost.ph...8&postcount=14
__________________
Victory or Valhalla. Met Voorpost in't offensief
Riksken is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2007, 21:51   #39
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
De aanleg is er, pak er desnoods iemand bij de kan schrijven!
*knip*

Laatst gewijzigd door born2bewild : 11 februari 2007 om 21:53.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2007, 21:55   #40
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
In Belgie is al slavernijvrije chokolade te koop: Merk Max Havelaar!
En het is lekkere!
En onze eigen, Belgische chocolatiers, die zelf hun chocolade bereiden?

En die van Oxfam? Hoort die daar ook bij? Ben je zeker dat er geen fair trade geld bij Afrikaanse krijgsheren beland, net als veel ontwikkelingshulp? Daarnaast komt de cacao eigenlijk uit Zuid-Amerika.

En? Als jij op restraurant gaat, ga jij dan in de keuken checken wat je op je bord krijgt? Die chocoladedressing op het dessert zou zo eens van slavernij afkomstig moeten zijn.

Waaraan herken je trouwens slavenchocolade? Staat daar ergens een logo op? Een afbeelding van een zweepje bv?

Geachte, ben je zeker dat je dure schoenen niet ergens door kinderen in Azië gemaakt zijn, die voor een abbekrats veel geld verdienen voor rijke industriëlen?

Is je hemd wel politiek correct? Vele grote modehuizen nemen het ook niet zo nauw met de manier waarop hun personeel moet werken. In Parijs, Rome of Milaan naaien ze de labels er in en zeggen ze "made in", maar de werkelijkheid is dikwijls dat ze enkel het label er in naaien en de rest van het hemd eigenlijk in een pover, Aziatisch altelier gemaakt wordt.

En wat nu? Hoelang wordt er al chocolade op de markt gebracht door slaven? Blijkbaar al meer dan 100 jaar, als je kijkt sinds wanneer de grote chocolademerken actief zijn. Waarom er nu opeens zoveel heisa rond verkopen?

Ja, er moet iets aan de slavernij gedaan worden, maar alles boycotten, verbeterd inderdaad niet de levensomstandigheden van die slaven. Lombas gaf het hier al aan.

Er gebeurd zoveel uitbuiting in de wereld en als je alles uit de wereld wil, dan moet en een volledig zelfvoorzienende markt creëren, zonder import, dan kan je volledig controleren en zien hoe je spullen gemaakt worden.

Klinkt niet echt logisch, als je ziet dat we voor vele dingen grondstoffen uit het buitenland nodig hebben. Weet jij hoe die arbeider aan de oliebron door zijn poeprijke sjeiks behandelt wordt? Nee, maar je tankt wel benzine in je auto.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc

Laatst gewijzigd door Boadicea : 11 februari 2007 om 21:57.
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be