Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 april 2004, 14:07   #21
jules
Staatssecretaris
 
jules's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 oktober 2003
Locatie: Antwerpen en zo
Berichten: 2.565
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klingon
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mieke 79


Het CGKR is de rechtbank niet!
Het CGKR heeft wel de rechtszaal aangespannen.

En jawel, ook rechtbanken zijn gepolitiseerd. De hele samenleving is gepolitiseerd. Overal heeft het regime wel zijn mannetjes/vrouwtjes zitten.
Jaja, de hele wereld is rot, dat liedje kennen we al. Tot gisterenmorgen zei het Vlaams Blok anders nog wel - i quote- "met het volste vertrouwen de uitspraak tegemoet ziet". Beetje contradictorisch, niet ?

Als je nu nog tenminste zou proberen het vonnis tegen te spreken ?
Of is het té stevig gedocumenteerd ?
jules is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2004, 14:10   #22
Zwarte Spion
Banneling
 
 
Zwarte Spion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mieke 79
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Ik zou zelfs durven zeggen: dit proces is totaal NUTTELOOS geweest.

Degenen die het Blok vroeger al als racistisch zagen, hadden heus geen bewijzen nodig. Degenen die in het Blok geloofden, zullen dat nog meer dan vroeger volledig blijven doen.

Iedereen die victorie kraait over de uitkomst van dit proces is dus gewoonweg extreem kortzichtig (zoudt ge daar ook al kunnen voor veroordeeld worden ?).
Natuurlijk, dit proces is volkomen nutteloos en zelfs deconstructief voor de politieke strijd tegen het blok. Het Blok zal hier waarschijnlijk sterker uitkomen in juni. En dan zijn er hier nog die denken dat dit een samenzwering van het regime is!
Wat is het anders????????
Zwarte Spion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2004, 14:20   #23
Zorro
Burger
 
Zorro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 167
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lyot
ik ben zeer hard in mijn nopjes met de uitspraak van dit proces.. Ik sta er volledig achter. .

in mijn ogen is dit ook het begin van de zwanenzang van het Vlaams Blok.. Het is gedaan met hun haatdragend discours, dat ze met der jaren al hadden moeten afzwakken om de bevolking te paaien (goed gelukt trouwens, als je dit forum beziet) .. En uiteindelijk zal dan blijken dat het Blok in de verste verte géén alternatief is voor de traditionele partijen.. Dat het Blok in net dezelfde bedjes ziek is als de rest van het esthablishment..

Ik erken trouwens wel dat op korte termijn het Blok wel zal varen met dit proces.. Maar de korte termijn interesseert me niet.. Het gaat over de middellange termijn. .En er zijn nu duidelijke grenzen getrokken...Niets garandeert dat dit alleen zal leiden tot een vreedzame samenleving, maar mijns inziens is het wel degelijk een stap in de goede richting.. Er moeten er echter nog véle volgen..

Wat mij betreft had het Blok trouwens al veel langer verboden moeten worden.. Nu heeft de partij veel te lang tijd gehad om een mooie facade op te bouwen en salonfähig te worden .. Maar ja, mensen willen verblind worden, dat is nu eenmaal eigen aan de psyche..
Van welke planeet komde gij?
Zeker 20 jaar uit Belgie weggebleven?

De reden van het succes van het Blok is omdat het zegt wat de meerderheid van de mensen niet durft zeggen, net omwille van die vreemdelingen.
Als ge ook maar 1 ding zegt, zit heel de familie achter u aan.
Varkens zijn het.
Oei, nu ben ik ook een racist!!

Nee, wordt gewoon wakker.
Zonder het blok gaan we terug naar den tijd van het communisme, voor zover we er al niet inzitten met Fuhrer Steve S.

Geef het Blok een kans, slechter dan Paars kunt ge toch niet doen, en laat ze is enkele jaren regeren.
Wedden dat Belgie/Vlaanderen veel aantrekkelijker zal worden..???
Zorro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2004, 14:22   #24
Zorro
Burger
 
Zorro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 167
Standaard

Lijst van Producten die verboden moeten worden:


- Steve Stevaert => Gratis kan niet, en dat is racistisch tov de mensen die werken en die het moeten betalen.

- AEL => Spreekt voor zich

- Marokkanen ==> Dagelijks hoor ik hier in Mechelen : Vuile Belg!
Zorro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2004, 14:45   #25
tycaja
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Berichten: 34
Standaard

Ben ik gelukkig met deze uitspraak ? ........... ik weet het niet ! ik kan nooit gelukkig zijn met een uitspraak van de rechtbank, dit is het bewijs dat één van de partijen fout zit.

Moest het tot een uitspraak komen ? .......... jazeker ! ik denk dat dit te maken heeft met de ingesteldheid van één persoon binnen het blok! je maakt zelf maar uit wie dat is.

Word het blok er beter van?.......... in den beginne wel op termijn vrees ik er voor ! 800.000 stemmers zijn daarom nog geen 800.000 leden !
wat wel naar voor komt is het feit dat de "leden" van het blok zich nu mogen racist noemen!

Maar wat mij het meest verwonderd is het feit dat de hier op dit forum harde verdedigers van het blok zich telkemale herhalen met de woorden van Frank Vanhecke ! hebben jullie dan geen eigen mening die verder reikt dan die slogan taal !

Vooraleer Frank de rechtstaat veroordeeld moet hij beseffen dat het de rechtstaat is die het mogelijk maakte dat hij ooit zijn partij heeft kunnen oprichten! maar overal zijn er grenzen ook voor het blok !

als je jaren aan een stuk één bepaalde groep (vergeef me de uitdrukking) zwart schaap maakt, en je volledige partijprogramma afstemt op die gedachtenwijze, vraag je om problemen.

Zeg mij nu eens eerlijk wat op al uw pamfletten en aanplakborden staat wat daarvan is niet racistisch ? te beginnen met "eigen volk eerst" .

mvg,
Jan.
tycaja is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2004, 15:27   #26
Klingon
Burger
 
Klingon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 april 2004
Locatie: Vlaanderen!
Berichten: 146
Standaard

Wat is er nu racistisch aan "Eigen Volk Eerst"?

Dit is gewoon de logica zelve.

Jij gaat toch ook zorgen dat jouw kinderen eerst te eten hebben? Of ga je eerst de kinderen van de buren te eten geven om er dan achter te komen dat die van jou met lege maagjes naar bed moeten?

De slogan van het establishment "Ander Volk Eerst" is pas misdadig.
__________________
Mijn land heet Vlaanderen!
Klingon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2004, 15:32   #27
Spolspoel & Besmett
Vreemdeling
 
Spolspoel & Besmett's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 maart 2004
Berichten: 89
Standaard

klingon volledig mee eens
Spolspoel & Besmett is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2004, 15:43   #28
Spolpoel
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 april 2004
Berichten: 2.666
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tycaja

als je jaren aan een stuk één bepaalde groep (vergeef me de uitdrukking) zwart schaap maakt, en je volledige partijprogramma afstemt op die gedachtenwijze, vraag je om problemen.

Zeg mij nu eens eerlijk wat op al uw pamfletten en aanplakborden staat wat daarvan is niet racistisch ? te beginnen met "eigen volk eerst" .

mvg,
Jan.
"Eigen volk eerst" dat is de evidentie zelf. Een natuurlijke reflex. Aan 'eigen volk eerst' bezondigt elk volk zich.

Over die zwarte schapen gesproken : die worden niet gemaakt, die maken en profileren zichzelf tot zwart schaap. Niemand heeft de magrebeinen opgeroepen om zich hier op overproportionele wijze met criminaliteit in te laten. Tja, als ze met het vingertje gewezen worden, dan moeten ze niet plots verontwaardigd over 'stigmatisering' beginnen te melken. Ze krijgen precies wat ze verdienen.
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2004, 16:25   #29
Griffin
Eur. Commissievoorzitter
 
Griffin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 januari 2004
Locatie: België, Nederland
Berichten: 9.987
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof
(...)Het eindresultaat van heel dit bestel is een wreedzaam samenleven creëren.
(...)
Is dat een schrijffout of een onbewuste uitspatting van wat je écht denkt?

Ik weet niet of dit arrest het samenleven zal bevorderen, dat hangt van de mensen af, niet van die ene veroordeling. Ik las in De Morgen net een artikel over wetenschappelijk onderzoek van enkele Britten waaruit blijkt dat "angst voor het vreemde" een natuurlijke verdedigingsreactie is bij de menselijke soort. Die instinctieve reactie moet daarom natuurlijk nog niet goedgekeurd worden, wat vroeger onze evolutie bevorderde, kan in gewijzigde omstandigheden evengoed die evolutie tegenhouden. Adaptie is ook erg belangrijk om te overleven als soort en wanneer oorlogen en geweld door die instinctieve angst de overhand zouden nemen is het wenselijk om ons hiertegen te verzetten.
Iedereen die in ons land leeft moet dezelfde wetten respecteren, dezelfde straffen krijgen voor gelijkaardige daden, dezelfde rechten hebben.
__________________
Het is de NWO!
Eentje voor Pindar & co:
http://video.google.com/videoplay?docid=-3214024953129565561&hl=en-CA



en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2004, 16:31   #30
mad_drone
Gouverneur
 
mad_drone's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 november 2003
Locatie: destelbergen
Berichten: 1.280
Stuur een bericht via MSN naar mad_drone
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Ik heb hier buiten de piano nog niemand gezien die in zijn nopjes was met dat proces, en nog minder die de uitspraak goed vonden.

Ik denk dat deze thread zich tot een heel marginaal groepje richt.
jup. ik ben er ook niet mee gedient. Ze hebben enkel een geldboete tot mijn geluk. Maar ik zou het een schande vinden als plots de subsidies aan het Vlaams blok als partij worden dichtgedraaid. De rechter heeft de vzw's veroordeeld, wie denkt daar nog een schepje te mogen bij doen? Ze zullen nu ook wel oppassen met het aanzetten tot discriminatie, iets dat ik veel minder erg vindt...
mad_drone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2004, 16:32   #31
mad_drone
Gouverneur
 
mad_drone's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 november 2003
Locatie: destelbergen
Berichten: 1.280
Stuur een bericht via MSN naar mad_drone
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spolpoel
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tycaja

als je jaren aan een stuk één bepaalde groep (vergeef me de uitdrukking) zwart schaap maakt, en je volledige partijprogramma afstemt op die gedachtenwijze, vraag je om problemen.

Zeg mij nu eens eerlijk wat op al uw pamfletten en aanplakborden staat wat daarvan is niet racistisch ? te beginnen met "eigen volk eerst" .

mvg,
Jan.
"Eigen volk eerst" dat is de evidentie zelf. Een natuurlijke reflex. Aan 'eigen volk eerst' bezondigt elk volk zich.

Over die zwarte schapen gesproken : die worden niet gemaakt, die maken en profileren zichzelf tot zwart schaap. Niemand heeft de magrebeinen opgeroepen om zich hier op overproportionele wijze met criminaliteit in te laten. Tja, als ze met het vingertje gewezen worden, dan moeten ze niet plots verontwaardigd over 'stigmatisering' beginnen te melken. Ze krijgen precies wat ze verdienen.
ook die 'magrebeinen' die zich niet met criminaliteit inlaten en toch met de vinger worden gewezen? dát is stigmatisering, die ik overigens moeilijk kan verteren!
mad_drone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2004, 16:33   #32
Sinistra
Banneling
 
 
Sinistra's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Locatie: Nederland
Berichten: 3.487
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klingon
Wat is er nu racistisch aan "Eigen Volk Eerst"?

Dit is gewoon de logica zelve.

Jij gaat toch ook zorgen dat jouw kinderen eerst te eten hebben? Of ga je eerst de kinderen van de buren te eten geven om er dan achter te komen dat die van jou met lege maagjes naar bed moeten?

De slogan van het establishment "Ander Volk Eerst" is pas misdadig.
Maar wie behoort tot het "Eigen volk" dat is de vraag.
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2004, 16:37   #33
Philips Inc.
Minister-President
 
Philips Inc.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 november 2003
Locatie: Op deze doorgedraaide wereldbol
Berichten: 4.314
Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

1. De eerste vraag is: op welke vraag definieer je een volk, en welke rechten en plichten hebben leden van een volk dat een niet-lid niet heeft.

2. Systematische stigmatisering van het VB heeft de integratie niet bevorderd, integendeel, en zet aan tot racisme. Ook de integratiepolitiek, beter de niet-integratiepolitiek, van de andere partijen heeft de integratie niet bevorderd, integendeel.
__________________
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2004, 18:08   #34
tycaja
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Berichten: 34
Standaard

als je dat geen probleem vind deze uitspraak, dan ben je indderdaad ver van je huis weg.
En ik zal zorgen dat mijn kinderen eten hebben, maar zal ook de kinderen van de buur proberen eten te geven als zij dat nodig hebben !
zo zit ik nu eenmaal in elkaar. voor mij bestaat eigen volk niet sorry.
voor mij is alle volk = volk ik weet nooit als ik ooit eens hulp zal nodig hebben ? en dan maakt het mij ook niets uit als ik die hulp krijg van een marokaan,turk of gelijk wie ook. deze mensen hebben nu hulp nodig en moeten worden geholpen! akkoord niet iedereen is hulpbehoevend maar zo hebben wij ook wel een paar "eigen volk" lopen of niet soms.
wij leven in een lui lekker land blijkbaar vatten dat niet veel an de blokkers ! en ja als dat wat extra kost ben ik bereid daar voor te betalen.
sorry ik wil geen afbraak doen van een anders idee maar wil gewoon het mijne eens kenbaar maken. en dat probeer ik niet te doen in slogans.
Ikzelf ben niet geleerd, dat zie je wel aan mijn schrijfwijze en spellingsfouten, maar wat ik schrijf komt uit mijn hart en is niet voorgekouwd door één of ander voorzitter.

mvg.
jan.
tycaja is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2004, 18:31   #35
dejohan
Minister-President
 
dejohan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Een hol in de grond
Berichten: 5.222
Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tycaja
als je dat geen probleem vind deze uitspraak, dan ben je indderdaad ver van je huis weg.
En ik zal zorgen dat mijn kinderen eten hebben, maar zal ook de kinderen van de buur proberen eten te geven als zij dat nodig hebben !
zo zit ik nu eenmaal in elkaar. voor mij bestaat eigen volk niet sorry.
voor mij is alle volk = volk ik weet nooit als ik ooit eens hulp zal nodig hebben ? en dan maakt het mij ook niets uit als ik die hulp krijg van een marokaan,turk of gelijk wie ook. deze mensen hebben nu hulp nodig en moeten worden geholpen! akkoord niet iedereen is hulpbehoevend maar zo hebben wij ook wel een paar "eigen volk" lopen of niet soms.
wij leven in een lui lekker land blijkbaar vatten dat niet veel an de blokkers ! en ja als dat wat extra kost ben ik bereid daar voor te betalen.
sorry ik wil geen afbraak doen van een anders idee maar wil gewoon het mijne eens kenbaar maken. en dat probeer ik niet te doen in slogans.
Ikzelf ben niet geleerd, dat zie je wel aan mijn schrijfwijze en spellingsfouten, maar wat ik schrijf komt uit mijn hart en is niet voorgekouwd door één of ander voorzitter.

mvg.
jan.
Ge hebt gelijk sé!
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2004, 18:43   #36
de metser
Banneling
 
 
de metser's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof
(...)
Wie durft er nu zwart op wit beweren, dat door deze veroordeling de verschillende bevolkingsgroepen in ons land, één stap dichter bij elkaar zullen komen voor een wreedzame samenleving?
Ik ben geen Blokhater maar wil toch eens antwoorden.

Ik weet zeer zeker dat de veroordeling van het VB de verschillende bevolkingsgroepen geen stap dichter bij elkaar zal brengen. Wat ik óók zeker weet is dat dankzij de veroordeling van het Vlaams Blok de opruiende taal verdwijnt die de verschillende groepen uit elkaar moest drijven.
Op zijn minst kan je dus stellen dat de polarisatie gestopt is, en nu kunnen goedmenende, meer genuanceerde mensen eindelijk eens duidelijk maken dat men verdraagzaam naast elkaar kan leven en tóch samen kan bouwen aan een toekomst.

Alvast een stap vooruit naar een vreedzamere samenleving.
de metser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2004, 23:07   #37
lyot
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 3 september 2003
Berichten: 2.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tycaja
als je dat geen probleem vind deze uitspraak, dan ben je indderdaad ver van je huis weg.
En ik zal zorgen dat mijn kinderen eten hebben, maar zal ook de kinderen van de buur proberen eten te geven als zij dat nodig hebben !
zo zit ik nu eenmaal in elkaar. voor mij bestaat eigen volk niet sorry.
voor mij is alle volk = volk ik weet nooit als ik ooit eens hulp zal nodig hebben ? en dan maakt het mij ook niets uit als ik die hulp krijg van een marokaan,turk of gelijk wie ook. deze mensen hebben nu hulp nodig en moeten worden geholpen! akkoord niet iedereen is hulpbehoevend maar zo hebben wij ook wel een paar "eigen volk" lopen of niet soms.
wij leven in een lui lekker land blijkbaar vatten dat niet veel an de blokkers ! en ja als dat wat extra kost ben ik bereid daar voor te betalen.
sorry ik wil geen afbraak doen van een anders idee maar wil gewoon het mijne eens kenbaar maken. en dat probeer ik niet te doen in slogans.
Ikzelf ben niet geleerd, dat zie je wel aan mijn schrijfwijze en spellingsfouten, maar wat ik schrijf komt uit mijn hart en is niet voorgekouwd door één of ander voorzitter.

mvg.
jan.
mooi gezegd man..!
__________________
It's deep how you can be so shallow
lyot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2004, 23:08   #38
lyot
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 3 september 2003
Berichten: 2.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de metser
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof
(...)
Wie durft er nu zwart op wit beweren, dat door deze veroordeling de verschillende bevolkingsgroepen in ons land, één stap dichter bij elkaar zullen komen voor een wreedzame samenleving?
Ik ben geen Blokhater maar wil toch eens antwoorden.

Ik weet zeer zeker dat de veroordeling van het VB de verschillende bevolkingsgroepen geen stap dichter bij elkaar zal brengen. Wat ik óók zeker weet is dat dankzij de veroordeling van het Vlaams Blok de opruiende taal verdwijnt die de verschillende groepen uit elkaar moest drijven.
Op zijn minst kan je dus stellen dat de polarisatie gestopt is, en nu kunnen goedmenende, meer genuanceerde mensen eindelijk eens duidelijk maken dat men verdraagzaam naast elkaar kan leven en tóch samen kan bouwen aan een toekomst.

Alvast een stap vooruit naar een vreedzamere samenleving.
inderdaad, het begin van het einde van die verdomde 'hate-talk' die de maatschappij alleen maar méér vergiftigd... Nu kan er eindelijk op een constructieve manier aan het debat begonnen worden..
__________________
It's deep how you can be so shallow
lyot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2004, 23:15   #39
fcal
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 8.069
Standaard

Kunt u een definitie geven van 'hate-talk'?
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2004, 07:25   #40
christof
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 9 maart 2004
Berichten: 73
Stuur een bericht via Instant Messenger naar christof
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tycaja
als je dat geen probleem vind deze uitspraak, dan ben je indderdaad ver van je huis weg.
En ik zal zorgen dat mijn kinderen eten hebben, maar zal ook de kinderen van de buur proberen eten te geven als zij dat nodig hebben !
zo zit ik nu eenmaal in elkaar. voor mij bestaat eigen volk niet sorry.
voor mij is alle volk = volk ik weet nooit als ik ooit eens hulp zal nodig hebben ? en dan maakt het mij ook niets uit als ik die hulp krijg van een marokaan,turk of gelijk wie ook. deze mensen hebben nu hulp nodig en moeten worden geholpen! akkoord niet iedereen is hulpbehoevend maar zo hebben wij ook wel een paar "eigen volk" lopen of niet soms.
wij leven in een lui lekker land blijkbaar vatten dat niet veel an de blokkers ! en ja als dat wat extra kost ben ik bereid daar voor te betalen.
sorry ik wil geen afbraak doen van een anders idee maar wil gewoon het mijne eens kenbaar maken. en dat probeer ik niet te doen in slogans.
Ikzelf ben niet geleerd, dat zie je wel aan mijn schrijfwijze en spellingsfouten, maar wat ik schrijf komt uit mijn hart en is niet voorgekouwd door één of ander voorzitter.

mvg.
jan.
Ik zou graag enkele kantekeningen maken bij wat er hier geschreven wordt. Zo te zien ben je een goed mens, maar ik denk dat ongeveer 90 % procent van de bevolking dit is ( dus ook dat percentage die tot het VB behoort). Natuurlijk zal men zijn medemens helpen als die verhongert.
En ik besef ook maar al te goed dat we in een luilekkerland leefden ( verleden tijd). Maar mensen maken gebruik van het systeem die door hard werken is opgebouwd doorheen de decennia. Maar nu valt alles in( door de streke globalisering zal het westen inboeten en het arme Zuidoostazie rijker worden. Maar daar heb je ook lonen van 20 Euro per maand. Dus begin maar in te binden op je loon, want het komt er aan).
Je moet maar eens naar de OCMW centra gaan, je zal zien wie steun trekt, niet onmiddellijk de meest behoevende ( als men een Mercedes en de laatste GSM heeft, denk ik dat toch niet). In Nederland treedt men daartegen op ( het O zo liberale Nederland is nu veel sterker beginnen daar tegen op te treden dan Belgie). Een feit is dat Belgie een grote aantrekkingspool is voor vele gelukszoekers ( en hoe zou je zelf zijn in hun situatie), maar Belgie kan dat niet alleen aan. Of als je toch alles wil delen met iedereen; gelieve dan een bedrag te reserveren, van je eigen budget , per persoon die je Belgie zou willen binnenlaten en geen geld of werk heeft.Of je kan je huis delen met iemand anders, maar ik vraag me af hoe ver men zal gaan met die broederschap. ( nu valt dat nog mee, maar wacht maar als de economie maar blijft verslechteren) Als u dat betaalt, geen probleem. Men moet hier niet naief over doen, want dat is hetgene wat velen doen. Gelieve eens de problemen te bekijken die men nu al in Nederland en binnen zeer afzienbare tijd in Belgie zullen hebben. Maar daar begint men de problemen met naam te noemen, en dit door alle grote partijen!!!!! Ook de zogenaamde grote democratische partijen.
Dus als bepaalde mensen zeggen "eigen volk eerst" dan kan ik dat zeer goed begrijpen. En eigen volk wordt hier meestal geinterpreteerd: de Belgische ( Vlaamse bestaat nog niet) nationaliteit, Vlaams ( of Frans, afhangend van welk gedeelte van Belgie)spreken en zich aanpassen.
En niet uitgescholden worden als je een bende allochtonen passeert. Je zou de omgekeerde racisme eens aan de kaak moeten stellen, je zou nogal versteld staan van de percentages daar ( laat men daar maar eens een studie over uitvoeren)
Om een lang verhaal kort te maken. Belgie en Vlaanderen kan niet de Moeder Theresa spelen van de ganse wereld. En wie hier al is, en bepaalde aantallen ieder jaar, en die zich aanpassen dan ook alle voordelen geven. Zodanig dat die zich dan ook goed thuis kunnen voelen hier, dan is dat meer dan ok. Maar als het een te groot aantal is, kan men zo n uitgebreid pakket niet aanbieden en is de kans op falen groot.

Dat is mijn visie. Maar als ik een arme sukkelaar zie, zal ik hem ook een boterham geven of een nachtje laten overblijven. Maar men moet de grote lijnen durven bekijken en de toekomstige problemen bij naam durven noemen!!!!!
christof is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:35.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be