Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Schietpartij Antwerpen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Schietpartij Antwerpen Actueel forum naar aanleiding van de moordaanslagen in Antwerpen van 11 mei 2006.

 
 
Discussietools
Oud 16 mei 2006, 11:39   #21
Bazilfunk
Minister
 
Bazilfunk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 mei 2003
Locatie: Anvers
Berichten: 3.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
wat een onzin.
rechts heeft blijkbaar een bliksemafleider gevonden om zichzelf uit de wind te zetten.
maar de dader sprak tijdens de ondervraging niet over videospelletjes, maar WEL OVER RACISME.

de dader komt uit een rechts vlaamsnationalistisch nest, waarbij hij het eigen-volk-eerst er met de paplepel ingegoten kreeg.
als dan de stoppen doorslaan is dit het resultaat.

meer valt er niet over te zeggen.
Misschien nog dit aan toe voegen : Zoals zovele vlaamse jongeren bezat hij een playstation en het spel san andreas, so?
Bazilfunk is offline  
Oud 16 mei 2006, 11:46   #22
NapalmBenny.
Burger
 
Geregistreerd: 8 mei 2006
Berichten: 185
Standaard

Zever, ik heb ook gta:sa gespeeld, ik heb ook postal gespeeld waarin je zoveel mogelijk mensen, vooral gewone burgers, islamieten, een kerel in een winkel die habib noemt.... moet afmaken op allerlei mogelijk manieren .

soms heb ik toch de indruk dat de modale belg, echt geen idéé heeft wat er in de wereld omgaat, al blij is dat ze windows kunnen opstarten, en meteen verbaasd zijn, als er een pop-upje op het scherm verdwijnt. Videogames, vb, ... hebben deze jongen niet tot zoiets gedwongen, die redenen liggen vele dieper.
NapalmBenny. is offline  
Oud 16 mei 2006, 11:48   #23
NapalmBenny.
Burger
 
Geregistreerd: 8 mei 2006
Berichten: 185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
wat een onzin.
rechts heeft blijkbaar een bliksemafleider gevonden om zichzelf uit de wind te zetten.
maar de dader sprak tijdens de ondervraging niet over videospelletjes, maar WEL OVER RACISME.

de dader komt uit een rechts vlaamsnationalistisch nest, waarbij hij het eigen-volk-eerst er met de paplepel ingegoten kreeg.
als dan de stoppen doorslaan is dit het resultaat.

meer valt er niet over te zeggen.
Nope de aanhoudende problemen met allochtoontjes hebben hem de stoppen doen doorslaan , en als het zo blijft, zal het niet de laatste keer zijn dat dit gebeurt.
NapalmBenny. is offline  
Oud 16 mei 2006, 11:53   #24
Bazilfunk
Minister
 
Bazilfunk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 mei 2003
Locatie: Anvers
Berichten: 3.531
Standaard

Het zal niet zo blijven. Racisme moet aangepakt worden! Het is niet mogelijk dat in een land als belgie neo facisten zelfs een stem krijgen.
Bazilfunk is offline  
Oud 16 mei 2006, 11:53   #25
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NapalmBenny. Bekijk bericht
Nope de aanhoudende problemen met allochtoontjes hebben hem de stoppen doen doorslaan , en als het zo blijft, zal het niet de laatste keer zijn dat dit gebeurt.
ahja, die verschrikkelijke problemen met afrikaanse au pair-meisjes, 2 jarige kleuters en moslima's met hoofddoekjes...
Mitgard is offline  
Oud 16 mei 2006, 12:01   #26
NapalmBenny.
Burger
 
Geregistreerd: 8 mei 2006
Berichten: 185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
ahja, die verschrikkelijke problemen met afrikaanse au pair-meisjes, 2 jarige kleuters en moslima's met hoofddoekjes...
nee, die ellenige jochies die constant op het straat rondhangen, hele scholen onveilig maken, het constante moslimgezaag, dat hoofddoekengezever alleen al roept bij velen haat op, diegeen die waarvan je er elke dag wel een op het nieuws ziet, de grote hoeveelheid asielzoekers, de probleemwijken,... ach doe uw ogen eens open, als je nu nog altijd niet inziet dat er problemen met zijn.

Laatst gewijzigd door NapalmBenny. : 16 mei 2006 om 12:02.
NapalmBenny. is offline  
Oud 16 mei 2006, 12:12   #27
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 177.275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Aan JVDB: Bla bla bla bla. De dader verklaarde dat hij anderskleurigen wou neerknallen en zijn tante zit in parlement voor uw nazi-partij.

Maar dat zal u ook weer ontkennen, zeker?
En? Als mijn grootvader bij de BSP zat en mijn vader bij de SP.a maakt dat dan de SP.a tot schuldige wanneer ik fraude pleeg (naar het voorbeeld van Claes bijvoorbeeld)?

Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 16 mei 2006 om 12:12.
Jan van den Berghe is nu online  
Oud 16 mei 2006, 12:20   #28
genehunter
Gouverneur
 
genehunter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 maart 2005
Berichten: 1.088
Standaard

Citaat:
nee, die ellenige jochies die constant op het straat rondhangen
ja, die spelen die spellekes ook...

BTW pas op voor de flikken
genehunter is offline  
Oud 16 mei 2006, 12:33   #29
Plot
Burger
 
Geregistreerd: 12 november 2005
Berichten: 192
Standaard

Pikant detail.
Toen het Vlaams Belang (ik dacht FDW) een tijd geleden met het voorstel kwam om dergelijke gewelddadige computerspelletjes aan banden te leggen, werd dit door de media gekarikaturiseerd en belachelijk gemaakt.
Plot is offline  
Oud 16 mei 2006, 12:47   #30
Schavuit
Partijlid
 
Geregistreerd: 4 juni 2005
Berichten: 297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Ik ga er vanuit dat er al grijs haar op uw hoofd staat want wie kent GTA San Andreas nu niet? Dat spel is razend populair en als het dus door dat spel komt zouden er dus elke dag zo'n 10 tot 100 jongeren doorslagen en als een wilde door de stad trekken.

Heeft GTA er te maken? In combinatie met het oproergekraai van het VB is het misschien een gevaarlijke combi maar zoals ik al zei : dan zouden er meer zo'n gevallen moeten zijn per dag.
Neen, er staat zeker nog geen grijs haar op m'n hoofd en hopelijk komt dat er nog niet op de komende jaren.

Ik speel zelf af en toe eens een computerspelleke en ik heb zelf GTA: vice city gespeeld (wat een totaal andere context heeft dan san andreas, het spel speelde zich af ergens in de jaren 80, kijk maar eens naar de persoon op dit forum met de naam: vercetti, in zijn avatar staat een foto van het personage dat je speelt ). Ik vond het spel weinig boeiend (ik speel liever rolspelen en fantasy achtige games) dus heb ik het maar verkocht en ik had al gehoord van een eventuele opvolger, maar dit interesseerde me niet. Ik had al gehoord wat de bedoeling ongeveer was in san andreas, maar de details kende ik nog niet. Vandaar dat ik me toch nog even wou informeren.

Verder vind ik het totaal ongepast om de schuld nu op een dom spelletje te steken. Wel kan het zijn dat hij hierdoor beïnvloed was. Maar dit moet je natuurlijk wel met eventuele persoonlijke en andere problemen die erbij komen erbij interpreteren.

Geweldadige spelletjes verbieden lost volgens mij niks op. Verbieden we dan gelijk alcohol? Want daardoor worden ook veel ongelukken veroorzaakt. Geef een ziek persoon een ziek spel en de kans is groot dat hij erdoor kan worden beïnvloed en het gaat doortrekken naar zijn dagelijkse leven. Geef een ziek spel aan een gezonde geest en alles loopt op wieltjes. Virtueel knallen kan soms een uitlaat zijn Als je maar kan relativeren dat het nog steeds een simpel spelletje is.

Ik vond het gewoon raar dat men weer zo'n link legt tussen moord en videospel.

Laatst gewijzigd door Schavuit : 16 mei 2006 om 12:59.
Schavuit is offline  
Oud 16 mei 2006, 12:50   #31
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

wellicht hebben zulke videospelletjes vooral veel invloed op rechtse individuen aangezien die van nature meestal al agressiever zijn.
Mitgard is offline  
Oud 16 mei 2006, 12:53   #32
InternetPiraat
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 13 maart 2006
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Of hij echt met games speelde is inderdaad nog niet bevestigd. Maar als hij dat wel deed, dan kan zo'n game wel invlmoed hebben op een halve gare. Ik lees toch regelmatig artikels over jongeren die erdoor beïnvloed zijn geweest. Onlangs nog een Chinese jongeman die na vele uren gamen zelfmoord pleegde.
Dat zo iemand inspiratie haalt uit games, films of andere media kan ik aannemen, maar is dat daarom de oorzaak? Moeten we nu alle videogames gaan bannen? Het is wel typisch dat er altijd een zondebok moet gezocht worden als er zoiets verschrikkelijks gebeurd. De oorzaak is volgens mij een stuk complexer dan simpelweg de vinger te wijzen naar 1 of ander aspect van de hedendaagse samenleving. Misschien kan de manier waarop hij de slachtoffers doodde geinspireerd zijn door videogames en de keuze van de slachtoffers door racisme, maar wat we niet weten is waarom iemand met zo een verdraaid wereldbeeld rondloopt dat hij "wraak" wil nemen op de wereld door willekeurig wat mensen omver te knallen en uiteindelijk ook er zelf de brui aan te geven.
InternetPiraat is offline  
Oud 16 mei 2006, 16:06   #33
vercetti
Minister
 
vercetti's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 juli 2004
Berichten: 3.032
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schavuit Bekijk bericht
Ik speel zelf af en toe eens een computerspelleke en ik heb zelf GTA: vice city gespeeld (wat een totaal andere context heeft dan san andreas, het spel speelde zich af ergens in de jaren 80, kijk maar eens naar de persoon op dit forum met de naam: vercetti, in zijn avatar staat een foto van het personage dat je speelt ).
Over deze persoon gaat het dus.
__________________
http://www.petitiononline.com/08091988/
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Wij zijn dus eigenlijk de enige originele flaminganten.



Laatst gewijzigd door vercetti : 16 mei 2006 om 16:06.
vercetti is offline  
Oud 16 mei 2006, 16:20   #34
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Eén elementje misschien. De basis blijft racisme en Vlaams-nationalisme. Misschien proberen ze dat wel te verdoezelen, die Vlaemsche pers.
Hans worst heeft alles gesnapt!Het raadsel is opgelost.Hip Hip Hoera voor Hans Worst!
carlgustaaf is offline  
Oud 16 mei 2006, 16:30   #35
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Het zal niet zo blijven. Racisme moet aangepakt worden! Het is niet mogelijk dat in een land als belgie neo facisten zelfs een stem krijgen.
stuur alle niet-europese vreemdelingen weg, en die partij(en) verdwijnen uit zichzelf. Laat ze blijven, verbiedt die partij(en), en het zal nog véél gewelddadiger worden...en voor zulke voorspellingen heb je geen glazen bol nodig.Dat ligt voor de hand.
carlgustaaf is offline  
Oud 16 mei 2006, 16:34   #36
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NapalmBenny. Bekijk bericht
nee, die ellenige jochies die constant op het straat rondhangen, hele scholen onveilig maken, het constante moslimgezaag, dat hoofddoekengezever alleen al roept bij velen haat op, diegeen die waarvan je er elke dag wel een op het nieuws ziet, de grote hoeveelheid asielzoekers, de probleemwijken,... ach doe uw ogen eens open, als je nu nog altijd niet inziet dat er problemen met zijn.
zulke dingen moet je tegen Mitgard niet zeggen...sinds hij niet meer extreem-rechts is, is hij verblind door" Haat-Voor-Eigen-Volk"...Schizofreen mischien....?
carlgustaaf is offline  
Oud 16 mei 2006, 16:45   #37
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door InternetPiraat Bekijk bericht
Dat zo iemand inspiratie haalt uit games, films of andere media kan ik aannemen, maar is dat daarom de oorzaak? Moeten we nu alle videogames gaan bannen? Het is wel typisch dat er altijd een zondebok moet gezocht worden als er zoiets verschrikkelijks gebeurd. De oorzaak is volgens mij een stuk complexer dan simpelweg de vinger te wijzen naar 1 of ander aspect van de hedendaagse samenleving. Misschien kan de manier waarop hij de slachtoffers doodde geinspireerd zijn door videogames en de keuze van de slachtoffers door racisme, maar wat we niet weten is waarom iemand met zo een verdraaid wereldbeeld rondloopt dat hij "wraak" wil nemen op de wereld door willekeurig wat mensen omver te knallen en uiteindelijk ook er zelf de brui aan te geven.
wat ik nu aan het denken was , is het volgende: waarom schoot hij kleurlingen omver? Omdat hij racist was? Niet noodzakelijk:die jongen wou gelijk wie omverknallen, maar er lopen zo enorm véél kleurlingen rond dat het op hen gevallen is.Simpelweg. Exit de "racistische" keus van de Gekke Schieter.Het was gewoon toeval! En wat mijn redenering kracht bijzet, is wel dat hij eveneens een blank kind doodschoot!Dat is toch ongehoord voor een racist! Eerlijk zijn?Dat kan toch niet?
En als hij zelf de racistische keuze bekent, wel, we weten hoe er pressie uitgeoefend word op verdachten door de politie...Dat bewijst niets...
carlgustaaf is offline  
Oud 16 mei 2006, 17:04   #38
Casca
Minister
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Locatie: Gent
Berichten: 3.033
Standaard

Ongeveer elke jongere heeft een GTA spel of heeft het al eens gespeeld.

Trouwens, Gustaafje, hij heeft zelf toegegeven dat hij expres op 'kleurlingen' schoot en dat da klein meisje gewoon op verkeerde plaats op de verkeerde tijd was.
Casca is offline  
Oud 16 mei 2006, 17:38   #39
CutTheCrap
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 22 september 2004
Locatie: ver weg
Berichten: 785
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Of hij echt met games speelde is inderdaad nog niet bevestigd. Maar als hij dat wel deed, dan kan zo'n game wel invlmoed hebben op een halve gare. Ik lees toch regelmatig artikels over jongeren die erdoor beïnvloed zijn geweest. Onlangs nog een Chinese jongeman die na vele uren gamen zelfmoord pleegde.
Da van die games die zouden aansporen tot geweld, volgens mij is dat gewoon zever in pakskes. Diegene die tot geweld overgaan door games, zullen ook tot geweld overgaan door muziek, door boeken, door het goede of slechte weer, door de scheet van zijn buurman, enz... In de mix van mensen zijn er altijd een heel klein aantal die finaal door het lint gaan, maar die gaan zowiezo door het lint, er zal altijd wel een aanleiding zijn, maar de oorzaak ligt niet bij de aanleiding, eerder bij het individu zelf. En stel er zou een methode zijn om de aanleg om door het lint te gaan opsporen, moet die persoon dan preventief verwijdert worden?
CutTheCrap is offline  
Oud 16 mei 2006, 20:36   #40
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CutTheCrap Bekijk bericht
Da van die games die zouden aansporen tot geweld, volgens mij is dat gewoon zever in pakskes. Diegene die tot geweld overgaan door games, zullen ook tot geweld overgaan door muziek, door boeken, door het goede of slechte weer, door de scheet van zijn buurman, enz... In de mix van mensen zijn er altijd een heel klein aantal die finaal door het lint gaan, maar die gaan zowiezo door het lint, er zal altijd wel een aanleiding zijn, maar de oorzaak ligt niet bij de aanleiding, eerder bij het individu zelf. En stel er zou een methode zijn om de aanleg om door het lint te gaan opsporen, moet die persoon dan preventief verwijdert worden?
Oei, zwijg, of ze moeten het journaal ook nog verbieden.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc
Boadicea is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:36.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be