Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 mei 2010, 17:32   #21
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
EddyBal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2010
Locatie: WILRIJK
Berichten: 10.594
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Bush zijn oliemaatschappijen maken dikke winst wat niet gezegd kan worden van DeCroo's bedrijfjes.
Eh, VOOR zijn legislatuur gingen ze failliet.... hoe zou dat toch komen dan?....
__________________
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2010, 17:37   #22
Zyklon B
Banneling
 
 
Geregistreerd: 10 april 2010
Berichten: 646
Standaard

Democrazy kan gevaarlijk zijn. In deze tijden moet dat beperkt blijven.
Zyklon B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2010, 17:37   #23
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Eh, VOOR zijn legislatuur gingen ze failliet.... hoe zou dat toch komen dan?....
Bush zijn oliebedrijfjes of wat ? Serieus ? Vertel : hoe kwam dat dan ? Ik ben benieuwd.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2010, 17:40   #24
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
EddyBal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2010
Locatie: WILRIJK
Berichten: 10.594
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Bush zijn oliebedrijfjes of wat ? Serieus ? Vertel : hoe kwam dat dan ? Ik ben benieuwd.
Dat is indertijd uitgebreid in het nieuws geweest: dat hij als zaakvoerder er niet veel van bakte. En die ging dan de USA leiden... en het resultaat mag er zijn: de USA zijn ook bijna virtueel failliet...
__________________
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2010, 17:46   #25
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter
 
roger verhiest's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 november 2007
Locatie: 2100 Meneghem
Berichten: 9.288
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Ik ben er zeker van dat ik het ooit ergens gelezen heb maar vind er niets van terug. Misschien was het wel in een satirisch artikel van Koen Meulenare in Knack. Geen idee. Mijn verontschuldigingen dus. Al wil ik toch nog wel even meegeven over welk een verderfelijk bedrijf het gaat. Het is een bedrijfje dat poogt van in Europa de intellectuele eigendom op amerikaanse leest te schoeien. En omdat ik echt niet van bleiter II moet hebben toch nog even een volledig uit de duim gezogen (en te lui om het na te trekken) insinuatie : misschien is het zijn superbedrijfje wel dat er heeft voor gezorgd dat Europa indiaanse AIDS remmers uit Afrika wil weren om de overbevolking aldaar tegen te gaan.

PS Heb je DeCroo jr's reactie gezien toen per ongeluk een microfoon op zijn papieren viel ? Volledig paranoide hoogheidswaanzin.


edit : bij de reacties van het artikel van de tijd zijn er mensen die de jaarboeken van De croo's franstalige bedrijfjes zijn na gegaan en daaruit blijkt dat wat ik vermoedde klopt. DeCroo is de politiek in gegaan om wetgeving te veranderen om zijn bedrijfjes winstgevend te maken die dat tot dusver niet zijn.



nog een bronnetje

Voila meneer Roger
Ik he de Kunst van het Laster en Bekladden redelijk onder de knie lijkt me.
Ik heb die bron bekeken en moet eerlijk toegeven dat het blijkbaar geen hoogvliegende bedrijven zijn. Maar de conclusie trekken dat Alexander De Croo voor een vlucht vooruit koos is toch wel een brug te ver. Ik geloof niet dat zelfs een JMDD zo ver zou gaan en die durft gewoonlijk wel wat !
Ik ben ver van een fan van het donkerblauwe jeunisme: maar propere politiek
kan best gezellig en waardevol zijn : vissen in troebel water is overbodig....
__________________


Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2010, 18:00   #26
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Ik heb die bron bekeken en moet eerlijk toegeven dat het blijkbaar geen hoogvliegende bedrijven zijn. Maar de conclusie trekken dat Alexander De Croo voor een vlucht vooruit koos is toch wel een brug te ver. Ik geloof niet dat zelfs een JMDD zo ver zou gaan en die durft gewoonlijk wel wat !
Ik ben ver van een fan van het donkerblauwe jeunisme: maar propere politiek
kan best gezellig en waardevol zijn : vissen in troebel water is overbodig....
JMDD zou er een privé detectieve opzetten om te zien hoe die bedrijfjes juist werken, wie wie is, wie wie kent, wie de klanten zijn en via welke kanalen gelobbyd wordt om de wetgeving zo te veranderen dat de klanten hun intellectuele eigendom het makkelijkst, langst en op rug van de eerdere intellectuele eigendom (want geen enkel idee spruit zo maar uit het niets) kunnen kapitaliseren.
En dat zijn bedrijfjes geen winst maken kan ook een teken zijn van goed donker blauw bestuur. Zwart in de zakken en rood in de boeken.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2010, 18:09   #27
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter
 
roger verhiest's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 november 2007
Locatie: 2100 Meneghem
Berichten: 9.288
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
JMDD zou er een privé detectieve opzetten om te zien hoe die bedrijfjes juist werken, wie wie is, wie wie kent, wie de klanten zijn en via welke kanalen gelobbyd wordt om de wetgeving zo te veranderen dat de klanten hun intellectuele eigendom het makkelijkst, langst en op rug van de eerdere intellectuele eigendom (want geen enkel idee spruit zo maar uit het niets) kunnen kapitaliseren.
En dat zijn bedrijfjes geen winst maken kan ook een teken zijn van goed donker blauw bestuur. Zwart in de zakken en rood in de boeken.
De meeste internetbedrijven beginnen doorgaans zonder winst te maken, maar met een of ander briljant idee ; de eigenaars van die bedrijven verkopen die dan tegen veel geld & verdienen er dus aan. De bedrijven zelf hebben nooit winst gemaakt, maar zijn dan doorgaans winstgevend in de nieuwe context...

Ik denk dat we deze discussie beter laten voor wat ze is. Vermenging van politiek en bedrijfsleven deugt normaal niet & daarom kan het alleen maar toegejuicht worden dat A.De Croo zich uit de zaak teruggetrokken heeft.
Heeft hij "zwart geld verdiend ?" Vermits hij in de politiek gegaan is hoop ik voor hem van niet, ik denk dat een privé detective weggesmeten geld is.
Herinner je de fortisaandelen van de moeder van Degucht, de postbodevilla van Delcroix (zijn ervaring in de bouw zal v an pas gekomen zijn bij het bouwen van het belgisch paviljoen in shanghai..) Hoe meer macht, des te meer corruptie is een universele wet...

Maar als je dan toch graag wat beklad : wees eerst zeker van je zaak en doe niet flauw over waar rook is zal wel vuur wezen.
__________________


Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2010, 18:22   #28
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
De meeste internetbedrijven beginnen doorgaans zonder winst te maken, maar met een of ander briljant idee ; de eigenaars van die bedrijven verkopen die dan tegen veel geld & verdienen er dus aan. De bedrijven zelf hebben nooit winst gemaakt, maar zijn dan doorgaans winstgevend in de nieuwe context...

Ik denk dat we deze discussie beter laten voor wat ze is. Vermenging van politiek en bedrijfsleven deugt normaal niet & daarom kan het alleen maar toegejuicht worden dat A.De Croo zich uit de zaak teruggetrokken heeft.
Heeft hij "zwart geld verdiend ?" Vermits hij in de politiek gegaan is hoop ik voor hem van niet, ik denk dat een privé detective weggesmeten geld is.
Herinner je de fortisaandelen van de moeder van Degucht, de postbodevilla van Delcroix (zijn ervaring in de bouw zal v an pas gekomen zijn bij het bouwen van het belgisch paviljoen in shanghai..) Hoe meer macht, des te meer corruptie is een universele wet...

Maar als je dan toch graag wat beklad : wees eerst zeker van je zaak en doe niet flauw over waar rook is zal wel vuur wezen.
Ach ach, vermenging van politiek en bedrijfsleven haalt toch nooit de regimepers en al zeker niet het gerecht zelfs niet als het van gedegen journalisten komt (cfr den baard en electrawinds of JMDD en zijn ijspiste voor de oostendse asielzoekers van den baard) dus al helemaal niet als het van een anonieme surfer komt die er recht voor uit komt dat het zever in pakskes is. Maar ik zal er verder over zwijgen. Geen insinuaties meer ... vandaag
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:02.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be