Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 januari 2008, 18:17   #21
Essevee_VL
Minister-President
 
Essevee_VL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2007
Locatie: Muskrun, Das Großflämisches Reich
Berichten: 4.311
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Olivier_FDF Bekijk bericht
Hoe taalfaciliteiten in Sint-Niklaas onrealistisch? In Sint-Niklaas, Gent, Antwerpen en Knokke woont er toch nog een belangrijke minderheid Franstaligen dus verdienen ze geen faciliteiten omdat deze steden ver verwijderd zijn van de "taalgrens"?
Als ik uw "denkleer" moet volgen moeten er ook faciliteiten voor Duitstaligen, Engelstaligen, Italiaanstaligen, Arabischtaligen,... ingevoerd worden in die gemeenten. Trouwens die "belangrijke minderheid Franstaligen" is eigenlijk verwaarloosbaar als ik u mag geloven want u zei eerder:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Olivier_FDF Bekijk bericht
"Neen, voor die 7 % Vlamingen in Brussel moet er geen tweetaligheid zijn. Dat is absurd! De positie van de Vlamingen in Brussel moet gewoon ook herzien worden. Brussel dan toch tweetalig? Brussel zou tweetalig Frans - Engels moeten zijn vanwege zijn internationale uitstraling en het de hoofdstad van de UE is.
De meesten van die mensen die u als Franstaligen omschrijft zijn Franskiljons.

Wat een onzin toch! Pas u aan en het vraagstuk is opgelost!
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yoda Bekijk bericht
Zei de neo nazi
Essevee_VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2008, 18:24   #22
Essevee_VL
Minister-President
 
Essevee_VL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2007
Locatie: Muskrun, Das Großflämisches Reich
Berichten: 4.311
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan217 Bekijk bericht
Je bent Zwalm vergeten.
http://www.cdenv-vlaamsparlement.be/...2/15_lijst.pdf

Hij is niet de enige die een breed overgangsgebied wil tussen het Nederlandse -en Franse taalgebied.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yoda Bekijk bericht
Zei de neo nazi
Essevee_VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2008, 18:28   #23
Essevee_VL
Minister-President
 
Essevee_VL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2007
Locatie: Muskrun, Das Großflämisches Reich
Berichten: 4.311
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Olivier_FDF Bekijk bericht
Brussels Gewest: het Brussels Gewest wordt uitgebreid met de provincie Vlaams-Brabant en Waals-Brabant. Het gehele Brussel wordt dan officieel tweetalig gebied, waar de taalgrens trouwens dwars zal doorlopen. In het Brussel met de grenzen van de oude provincie Brabant moet iedere school verplicht tweetalig zijn en het ene vak in het Frans aanbieden en het andere vak in het Nederlands.
Eerst waren het de 6 faciliteitengemeenten

Later het 31 of 36 gemeentenplan
http://images.google.com/imgres?imgu...BE207%26sa%3DN

Nu moet het Brussels Hoofdstedelijk Gewest samenvallen met de gouwen Vlaams-en Waals Brabant.

Waar zal het eindigen?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yoda Bekijk bericht
Zei de neo nazi
Essevee_VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2008, 18:33   #24
L. J. Brutus
Minister-President
 
L. J. Brutus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: Technocratische wereldrepubliek
Berichten: 4.966
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Olivier_FDF Bekijk bericht
Duitstalige Gemeenschap: Deze oorlogsbuit hoort sinds 1919 bij ons en ze genieten teveel bescherming. De Duitstalige Gemeenten worden officieel Franstalige gemeenten met Franstalige scholen en uitdovende faciliteiten voor de Duitstaligen, wat de Fransen realiseren in de Elzas kunnen wij ook.
Romaanse taal > Germaanse taal > Slavische taal. Ik stel dus voor dat u Opper-Silezië of Irkoetsk koloniseert, dat zal zelfs nog rapper gaan!
__________________
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley
L. J. Brutus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2008, 18:38   #25
the_dude
Eur. Commissievoorzitter
 
the_dude's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 augustus 2005
Locatie: Ekeren
Berichten: 8.149
Standaard

taalfaciliteiten staat gelijk aan: ik heb geen zin om een eigen landstaal te begrijpen. Hoe mensen zo dom kunnen zijn begrijp ik waarlijk niet.
__________________
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming
nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën
hebben die niet.''
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2008, 18:38   #26
Essevee_VL
Minister-President
 
Essevee_VL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2007
Locatie: Muskrun, Das Großflämisches Reich
Berichten: 4.311
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door L. J. Brutus Bekijk bericht
Romaanse taal > Germaanse taal > Slavische taal. Ik stel dus voor dat u Opper-Silezië of Irkoetsk koloniseert, dat zal zelfs nog rapper gaan!
Franstaligen ten oosten van de Oder...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yoda Bekijk bericht
Zei de neo nazi
Essevee_VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2008, 18:59   #27
Olivier_FDF
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 oktober 2007
Locatie: Uccle
Berichten: 48
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Essevee_VL Bekijk bericht
http://www.cdenv-vlaamsparlement.be/...2/15_lijst.pdf

Hij is niet de enige die een breed overgangsgebied wil tussen het Nederlandse -en Franse taalgebied.
Wat is er mis met het verfransen van oorlogsbuit Oost-België met 70 000 inwoners? Dat is niets wat Frankrijk heeft uitgevoerd met de Elzas of de deportatie van Duitsers uit Tsjechie en Polen.

Die mensen zouden ook niet ongelukkiger zijn indien ze Frans werd opgelegd. Eenmaal verfranst ben je geassimileerd en hebben de meerderheid geen affiniteit meer met je "werkelijk bloed". Kijk maar naar de Franstalige Elzassers of de Franstalige Vlamingen.
Olivier_FDF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2008, 19:04   #28
Olivier_FDF
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 oktober 2007
Locatie: Uccle
Berichten: 48
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Essevee_VL Bekijk bericht
Als ik uw "denkleer" moet volgen moeten er ook faciliteiten voor Duitstaligen, Engelstaligen, Italiaanstaligen, Arabischtaligen,... ingevoerd worden in die gemeenten. Trouwens die "belangrijke minderheid Franstaligen" is eigenlijk verwaarloosbaar als ik u mag geloven want u zei eerder:



De meesten van die mensen die u als Franstaligen omschrijft zijn Franskiljons.

Wat een onzin toch! Pas u aan en het vraagstuk is opgelost!

Neen Belgie is tweetalig Nederlands-Frans, ook al wonen er veel Italianen in Genk krijgen ze nog geen faciliteiten aangezien dit geen officiele taal van ons land is.

"Franskiljons"? Sommige Vlamingen beseffen blijkbaar dat het Frans mooiste taal is van de wereld met enorm veel prestige en rijke diversiteit ... De hogere klasse uit Gent, Antwerpen, Kortrijk, Knokke praat nu eenmaal graag Frans.
Olivier_FDF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2008, 19:16   #29
vercetti
Minister
 
vercetti's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 juli 2004
Berichten: 3.032
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Olivier_FDF Bekijk bericht
Neen Belgie is tweetalig Nederlands-Frans, ook al wonen er veel Italianen in Genk krijgen ze nog geen faciliteiten aangezien dit geen officiele taal van ons land is.

"Franskiljons"? Sommige Vlamingen beseffen blijkbaar dat het Frans mooiste taal is van de wereld met enorm veel prestige en rijke diversiteit ... De hogere klasse uit Gent, Antwerpen, Kortrijk, Knokke praat nu eenmaal graag Frans.
:')
__________________
http://www.petitiononline.com/08091988/
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Wij zijn dus eigenlijk de enige originele flaminganten.


vercetti is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2008, 19:21   #30
Kazan
Minister-President
 
Kazan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2006
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 5.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burkide Bekijk bericht
Iets totaal anders, maar je forumnaam deed er aan denken: hoe zit het met het wederzijdse taalrespect (tussen Russischtaligen en Tataarstaligen) in Kazan? (Of heeft je forumnaam daar niets mee te maken?)
Ik heb geen flauw idee hoe het daar zit.
Op een dag zocht in een nickname en al denkend boog ik mijn hoofd en mijn oog viel op de wereldkaart, die ik gebruik als onderlegger (dat schrijft beter), ik zag ergens in Rusland de stad Kazan liggen.
En ik dacht: "Laat mij dat maar pakken, ik vind toch niets beters."
En zo geschiede.
Kazan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2008, 19:24   #31
Kazan
Minister-President
 
Kazan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2006
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 5.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Olivier_FDF Bekijk bericht
Wat is er mis met het verfransen van oorlogsbuit Oost-België met 70 000 inwoners? Dat is niets wat Frankrijk heeft uitgevoerd met de Elzas of de deportatie van Duitsers uit Tsjechie en Polen.

Die mensen zouden ook niet ongelukkiger zijn indien ze Frans werd opgelegd. Eenmaal verfranst ben je geassimileerd en hebben de meerderheid geen affiniteit meer met je "werkelijk bloed". Kijk maar naar de Franstalige Elzassers of de Franstalige Vlamingen.
Als Frankrijk in de vaart springt, ga jij dat dan ook doen?
Kazan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2008, 19:26   #32
Kazan
Minister-President
 
Kazan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2006
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 5.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Olivier_FDF Bekijk bericht
Neen Belgie is tweetalig Nederlands-Frans, ook al wonen er veel Italianen in Genk krijgen ze nog geen faciliteiten aangezien dit geen officiele taal van ons land is.

"Franskiljons"? Sommige Vlamingen beseffen blijkbaar dat het Frans mooiste taal is van de wereld met enorm veel prestige en rijke diversiteit ... De hogere klasse uit Gent, Antwerpen, Kortrijk, Knokke praat nu eenmaal graag Frans.
Rijke diversiteit??
Laat me niet lachen, wij hebben 100'en dialecten. Dát is diversiteit.
Kazan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2008, 19:33   #33
Essevee_VL
Minister-President
 
Essevee_VL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2007
Locatie: Muskrun, Das Großflämisches Reich
Berichten: 4.311
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Olivier_FDF Bekijk bericht
Neen Belgie is tweetalig Nederlands-Frans, ook al wonen er veel Italianen in Genk krijgen ze nog geen faciliteiten aangezien dit geen officiele taal van ons land is.
België is drietalig Nederlands, Duits en Frans

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Olivier_FDF Bekijk bericht
"Franskiljons"? Sommige Vlamingen beseffen blijkbaar dat het Frans mooiste taal is van de wereld met enorm veel prestige en rijke diversiteit ... De hogere klasse uit Gent, Antwerpen, Kortrijk, Knokke praat nu eenmaal graag Frans.
Frans is een taal gelijk een ander, punt.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yoda Bekijk bericht
Zei de neo nazi
Essevee_VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2008, 19:36   #34
Essevee_VL
Minister-President
 
Essevee_VL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2007
Locatie: Muskrun, Das Großflämisches Reich
Berichten: 4.311
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Olivier_FDF Bekijk bericht
Wat is er mis met het verfransen van oorlogsbuit Oost-België met 70 000 inwoners? Dat is niets wat Frankrijk heeft uitgevoerd met de Elzas of de deportatie van Duitsers uit Tsjechie en Polen.
Er is daar niets mis mee? Voor mij is dat goed. Ik zal mijn voorstellen eens te berde brengen...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yoda Bekijk bericht
Zei de neo nazi
Essevee_VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2008, 19:45   #35
Olivier_FDF
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 oktober 2007
Locatie: Uccle
Berichten: 48
Standaard

Jullie snappen blijkbaar de essentie niet, van bepaalde ontwikkelingen moeten een volk de gevolgen leren dragen. Ik zal het uitleggen:

Hitler heeft zijn eigen volk, zelfs de kinderen in 1945 te Berlijn ook laten ombrengen. Hij wist dat de oorlog was verloren, maar toch moest iedereen nog vechten. Hij vond het de verdiende loon voor die mensen, trouwens zo zouden alleen de sterke Duitsers overblijven. Hij zei ook dat ze maar niet op de nazi-partij hadden moeten stemmen, ze hebben er zelf voor gekozen … Ook dat het hun eigen schuld omdat ze stemden voor de nazi’s … Het Duitse volk draagt nu de gevolgen voor hun kiesgedrag, het is de fout van de burger … (Hij zei nadien ook dat het Slavische Ras sterker was)

Snap je de vergelijking met Belgie? Jullie Vlamingen hebben Belgie niet kunnen vermijden en daar dragen jullie de gevolgen van. Het is allemaal jullie eigen schuld. Het is doodnormaal dat Frans de eerste officiële taal was van Belgie, het was vooral toen de taal van de elite en eigenlijk waren jullie “veroverde Zuidelijke Nederlanden die moesten geromaniseerd zijn”, dat zijn julie nog altijd.

Maar als jullie uit Belgie willen stappen zullen jullie toch nog een laatste territoriale toegeving moeten doen, ik stel talentellingen voor in de peripherie van Brussel. Grenzen zullen bij het uiteenvallen van een land moeten herzien worden.

J'espère avoir été claire.
Olivier_FDF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2008, 19:47   #36
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 15 februari 2006
Berichten: 11.670
Standaard

Dit moet een grap zijn. Een onsmakelijke grap, maar een grap. Of een enorme debiel, dat kan ook.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2008, 19:48   #37
Kazan
Minister-President
 
Kazan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2006
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 5.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Olivier_FDF Bekijk bericht
Jullie snappen blijkbaar de essentie niet, van bepaalde ontwikkelingen moeten een volk de gevolgen leren dragen. Ik zal het uitleggen:

Hitler heeft zijn eigen volk, zelfs de kinderen in 1945 te Berlijn ook laten ombrengen. Hij wist dat de oorlog was verloren, maar toch moest iedereen nog vechten. Hij vond het de verdiende loon voor die mensen, trouwens zo zouden alleen de sterke Duitsers overblijven. Hij zei ook dat ze maar niet op de nazi-partij hadden moeten stemmen, ze hebben er zelf voor gekozen … Ook dat het hun eigen schuld omdat ze stemden voor de nazi’s … Het Duitse volk draagt nu de gevolgen voor hun kiesgedrag, het is de fout van de burger … (Hij zei nadien ook dat het Slavische Ras sterker was)

Snap je de vergelijking met Belgie? Jullie Vlamingen hebben Belgie niet kunnen vermijden en daar dragen jullie de gevolgen van. Het is allemaal jullie eigen schuld. Het is doodnormaal dat Frans de eerste officiële taal was van Belgie, het was vooral toen de taal van de elite en eigenlijk waren jullie “veroverde Zuidelijke Nederlanden die moesten geromaniseerd zijn”, dat zijn julie nog altijd.

Maar als jullie uit Belgie willen stappen zullen jullie toch nog een laatste territoriale toegeving moeten doen, ik stel talentellingen voor in de peripherie van Brussel. Grenzen zullen bij het uiteenvallen van een land moeten herzien worden.

J'espère avoir été claire.
Hoe doen jullie het toch? Bij alles, maar dan ook alles, slagen jullie erin Hitler erbij te slepen.
Kazan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2008, 19:49   #38
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.760
Standaard

We kunnen ook van het 'Brussels' de 'supra-nationale' taal maken, verplichte tweede taal in Vlaanderen èn Wallonië, en enige toegelaten taal bij 'bi-laterale' contacten.


Het kan zelfs nog zotter :

we creëren het 'Belgisch' - met de grammatica en de uitspraakregels van het Frans, maar de woordenschat van het Nederlands, aangevuld met scheld- en spreekwoorden uit het Duits, het Luxemburgs, de Waalse en de Vlaamse dialecten - en maken dat de verplichte éérste taal in het onderwijs vanaf de kleuterklas.

Of als dat te moeilijk lijkt: de grammatica van het Nederlands, de woordenschat van de Waalse dialecten en de uitspraak van het Duits.


Of we maken van de éne soort 'Belgisch' het 'West-Belgisch' en van de andere soort het 'Oost-Belgisch' en dan zijn we vertrokken voor nog een paar honderd jaar gekibbel, want één van de twee soorten 'Belgisch' zal dan wel 'superieur' moeten zijn, hé, ah ja.

Moge de meest diverse winnen.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2008, 19:54   #39
Olivier_FDF
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 oktober 2007
Locatie: Uccle
Berichten: 48
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Dit moet een grap zijn. Een onsmakelijke grap, maar een grap. Of een enorme debiel, dat kan ook.
*knip*

Laatst gewijzigd door Kadee : 25 januari 2008 om 15:14.
Olivier_FDF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2008, 19:56   #40
rookie
Staatssecretaris
 
rookie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Berichten: 2.684
Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burkide Bekijk bericht
Iets totaal anders, maar je forumnaam deed er aan denken: hoe zit het met het wederzijdse taalrespect (tussen Russischtaligen en Tataarstaligen) in Kazan? (Of heeft je forumnaam daar niets mee te maken?)
In Kazakstan(казан) is de eerste taal Kazaks( de taal van de meerderheid) de tweede Russisch
In België is de eerste taal het Frans (de taal van de minderheid) de tweede taal het Nederlands, als het niet in het Frans kan
de eerste paragraaf is werkelijkheid, de tweede doelstelling van de franstalige partijen FDF in het bijzonder
__________________
не ходить вокруг да около
Draai niet rond de pot
rookie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:36.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be