Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 februari 2008, 16:43   #21
santos
Minister
 
santos's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Locatie: Luxembourg
Berichten: 3.703
Standaard

TJa onzen Etienne had liever camions van abx op de weg hé.
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2008, 16:49   #22
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Als je transportmanager wenst te worden van een grote logistieke firma dan hou ik je niet tegen hoor. Dan duw jij ze maar op die trein.
Veel bedrijven zouden niets liever doen dan alles op de trein of op schepen, maar die transportwegen zijn totaal verwaarloost door de overheden.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2008, 16:52   #23
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
TJa onzen Etienne had liever camions van abx op de weg hé.
Ja, maar dan moet men ook niet zagen dat de bedrijven die zich nu volledig naar het wegtransport hebben ingesteld, het spoor niet gebruiken.

De oorzaak lag idd bij Schoepen zijne abx, maar dat maakt de bedrijven hun rekeningen niet he.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2008, 16:58   #24
santos
Minister
 
santos's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Locatie: Luxembourg
Berichten: 3.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ja, maar dan moet men ook niet zagen dat de bedrijven die zich nu volledig naar het wegtransport hebben ingesteld, het spoor niet gebruiken.

De oorzaak lag idd bij Schoepen zijne abx, maar dat maakt de bedrijven hun rekeningen niet he.
Ik zeg ook nergens dat het de bedrijven hun schuld is. Ik weet best dat het niet altijd zo is. Heb jaren zelf met de vrachtwagen gereden in europa en ik weet maar al te best dat er geen voorzieningen zijn. Ik weet wel dat in Luxemburg een grote transporteur het reeds toepast. Die chauffeurs rijden zondag naar Italië en die blijven de hele week daar en moeten in verschillende stations containers laden en lossen. Het leveren doen ze dan van daar in de nabij gelegen industrie zones etc... En op vrijdag keren die terug naar Luxemburg.
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2008, 17:43   #25
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
Ik zeg ook nergens dat het de bedrijven hun schuld is. Ik weet best dat het niet altijd zo is. Heb jaren zelf met de vrachtwagen gereden in europa en ik weet maar al te best dat er geen voorzieningen zijn. Ik weet wel dat in Luxemburg een grote transporteur het reeds toepast. Die chauffeurs rijden zondag naar Italië en die blijven de hele week daar en moeten in verschillende stations containers laden en lossen. Het leveren doen ze dan van daar in de nabij gelegen industrie zones etc... En op vrijdag keren die terug naar Luxemburg.
Een schoonbroer van mij rijd zo op Madrid
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2008, 08:06   #26
markasiet
Burger
 
markasiet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 december 2007
Locatie: Kontich
Berichten: 154
Standaard

Leuke discussie, zal mijn visie beetje bijkleuren en louter objectief blijven in de klas !
markasiet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2008, 08:47   #27
santos
Minister
 
santos's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Locatie: Luxembourg
Berichten: 3.703
Standaard

Tijdens het VRT journaal zeiden ze dat 2 supertrucks = 3 gewone trucks. En dan zeiden ze dat ze tot 30% meer kunnen vervoeren. Dan klopt hun stelling toch niet echt.
Het zal eerder zijn dat 3 supertrucks = 4 gewone trucks.
En BASF zit er op te wachten, is de schelde en de spoorweg dan niet goed genoeg voor die manne?
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2008, 09:11   #28
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
Tijdens het VRT journaal zeiden ze dat 2 supertrucks = 3 gewone trucks. En dan zeiden ze dat ze tot 30% meer kunnen vervoeren. Dan klopt hun stelling toch niet echt.
Het zal eerder zijn dat 3 supertrucks = 4 gewone trucks.
1 vrachtwagen mag nu 2 twientig voet containers vervoeren en een roadtrain mag er 3 vervoeren, hun stelling is dus juist.
Citaat:
En BASF zit er op te wachten, is de schelde en de spoorweg dan niet goed genoeg voor die manne?
Die mannen zouden heel blij zijn als ze al hun transporten via Schelde en spoor zouden kunnen vervoeren.

Maar de meeste van hun transporten mogen gewoon niet overal op het spoor, omdat het spoor vaak door steden en dorpen loopt en hun transporten dat niet mogen. En de waterwegen, jongen, vaak liggen watertransporten meer dan 12 uur stil aan de sluizen omdat deze over druk zijn en omdat veel sluizen slechts 12 of 16 uur per dag mand zijn.

Een transport over water van kaai 1500 in Antwerpen naar binnenhaven Turnhout is slechts 2 dagen onderweg, enkel omdat het zovaak moet wachten aan sluizen en bruggen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2008, 09:15   #29
santos
Minister
 
santos's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Locatie: Luxembourg
Berichten: 3.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
1 vrachtwagen mag nu 2 twientig voet containers vervoeren en een roadtrain mag er 3 vervoeren, hun stelling is dus juist.

Die mannen zouden heel blij zijn als ze al hun transporten via Schelde en spoor zouden kunnen vervoeren.

Maar de meeste van hun transporten mogen gewoon niet overal op het spoor, omdat het spoor vaak door steden en dorpen loopt en hun transporten dat niet mogen. En de waterwegen, jongen, vaak liggen watertransporten meer dan 12 uur stil aan de sluizen omdat deze over druk zijn en omdat veel sluizen slechts 12 of 16 uur per dag mand zijn.

Een transport over water van kaai 1500 in Antwerpen naar binnenhaven Turnhout is slechts 2 dagen onderweg, enkel omdat het zovaak moet wachten aan sluizen en bruggen.
Dat van die containers wist ik niet, ze lieten namelijk SNEL zien met een bache wagen. Merci
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2008, 09:32   #30
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
Dat van die containers wist ik niet, ze lieten namelijk SNEL zien met een bache wagen. Merci
Heb het gisteren ook gezien en heb mij er zelfs razend op gemaakt.

Want ze lieten gewoon een trekker-oplegger met nog een 30 voet aanhanger er achter zien en dat is dus niet wat word toegelaten.

Want men wel op de baan wil laten is een 20 voet vrachtwagen met een 40 voet aanhanger, een 30 voet vrachtwagen met een 30voet aanhanger , een 40 voet oplegger met een 20 voet lorre achter en het uitschuiven van de huidige 40 voet opleggers( welke nu uitzonderlijk vervoer zijn) naar 60 voet oplegger, wat veel opleggers al kunnen.

De bache wagens verlengen heeft zelfs geen enkel voordeel voor de bedrijven omdat deze meestal gebruikt worden voor distributie naar de plaatselijke winkels en kleinere verdeel-magazijnen en niet voor lange transporten tussen twee bedrijven of tussen bedrijf en disributie-centra.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2008, 07:11   #31
markasiet
Burger
 
markasiet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 december 2007
Locatie: Kontich
Berichten: 154
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
En BASF zit er op te wachten, is de schelde en de spoorweg dan niet goed genoeg voor die manne?
Helaba

Vergeet die zageventen van Grobbendonk en zo es niet die de broodnodige 2° spoorwegontsluiting van de haven tegenhielden!!

De spoorwegen in de haven zitten vast omdat de enige uitweg richting Duitsland al lang niet meer volstaat !!!!
Het Albert kanaal is EINDELIJK in de bocht van Vroenhoven verbreed!!

Dus leer je aardrijkskunde he !

BASF = DUITS
Hoe geraak je in Duitsland
=> E 313 = RAmP
=> spoor volzet
=> Albertkanaal te smal , Schelde-Rijn serieuze omweg

Laatst gewijzigd door markasiet : 9 februari 2008 om 07:12.
markasiet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2008, 07:14   #32
markasiet
Burger
 
markasiet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 december 2007
Locatie: Kontich
Berichten: 154
Standaard

Werkblaadje.pdf
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door markasiet Bekijk bericht
Leuke discussie, zal mijn visie beetje bijkleuren en louter objectief blijven in de klas !
ziezo : taakje is af
en dan maar zeggen dat leraars niets doen tss
markasiet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2008, 07:28   #33
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 33.089
Standaard

Stel dat dergelijke mastodonten toegestaan worden,dan nog is 3/4den van de industriezones in belgie momenteel onbereikbaar voor die dingen...vooral wegens de "zorgvuldige" inplanting van betreffende industriezones....

Zelfs "logistieke zones" zijn veelal slechts compromissen...

dat kan rap veranderen....


We weten ook heel goed dat eens je iets toelaat,de boel steeds maar zal uitbreiden,desnoods met "tijdelijke maatregelen","voorlopige strukturen" enz.....(de truc met de ambachtelijke zones,"speciale toeristische zones",om het geen industriezone,of winkelcentrum te noemen en toch permissies te krijgen remember )


Alle ronde punten er weer uit,en vervangen door een "good old fashion" kruispunt met minstens 3-vaks baan(om te kunnen draaien)

Alle wegen met namen die eindigen op "-steenweg" verder onleefbaar.....


Nog meer nutteloze,"open" ruimtes in onze industriezones want die dingen hebben PLAATS nodig...


Industriegebouwen moeten opnieuw meer magazijn- en laad- en losruimtes bevatten...

Bruggen,openbare braakliggende gronden,woonwijken zelfs worden verder opgevuld met "rondslingerende" trailers,en worden verder "onofficiele" rangeerstations voor dergelijke misbaksels//


neen,deze Australische oplossing ,deze treinen op rubber wielen,passen hier van geen kanten.....

Laatst gewijzigd door kelt : 9 februari 2008 om 07:30.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2008, 09:54   #34
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Stel dat dergelijke mastodonten toegestaan worden,dan nog is 3/4den van de industriezones in belgie momenteel onbereikbaar voor die dingen...vooral wegens de "zorgvuldige" inplanting van betreffende industriezones....

Zelfs "logistieke zones" zijn veelal slechts compromissen...

dat kan rap veranderen....


We weten ook heel goed dat eens je iets toelaat,de boel steeds maar zal uitbreiden,desnoods met "tijdelijke maatregelen","voorlopige strukturen" enz.....(de truc met de ambachtelijke zones,"speciale toeristische zones",om het geen industriezone,of winkelcentrum te noemen en toch permissies te krijgen remember )


Alle ronde punten er weer uit,en vervangen door een "good old fashion" kruispunt met minstens 3-vaks baan(om te kunnen draaien)

Alle wegen met namen die eindigen op "-steenweg" verder onleefbaar.....


Nog meer nutteloze,"open" ruimtes in onze industriezones want die dingen hebben PLAATS nodig...


Industriegebouwen moeten opnieuw meer magazijn- en laad- en losruimtes bevatten...

Bruggen,openbare braakliggende gronden,woonwijken zelfs worden verder opgevuld met "rondslingerende" trailers,en worden verder "onofficiele" rangeerstations voor dergelijke misbaksels//


neen,deze Australische oplossing ,deze treinen op rubber wielen,passen hier van geen kanten.....
Kelt ik weet niet of juist thuis bent in het wegtransport gebeuren, maar je vissie is dus totaal fout.

Ook nu gebruikt men vaak het systeem van door vrachtwagens zelf afzetbare laadplatforms. Die dan door opleggers en vastewagen-aanhanger naar een parking op de snelweg worden gebracht en daar door kleinere wagens worden overgenomen.

Voor de transportwereld is het immers niet rendabel om met die mastadonten op de kleine wegen te rijden, enkel al het stoppen en optrekken aan lichten kost een pak meer dan lichtere voertuigen rijden.

En die rangeerstations zoals je ze noemt, wel die zijn er nu ook.
Want omdat men minder laadruimte heeft, moet men meer voertuigen gebruiken en dus langer wachten voor men ze kan laden en lossen.


Maar wat wel zal gebeuren, is dat er een pak meer dodelijke ongevallen zullen gebeuren, want de personenwagens zullen nog meer moeten gaan beseffen dat deze voertuigen een grote remafstand nodig hebben en nog minder uitwijkmogelijkheden voor een idioot die op het laatste ogenblik van het vierde rijvak naar de afrit vliegt.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2008, 10:32   #35
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 33.089
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Kelt ik weet niet of juist thuis bent in het wegtransport gebeuren, maar je vissie is dus totaal fout.

.
Kijk jan,mijn "visie" komt uit twee "eyeballs mark 1" vooraan mijn kop geplaatst..

Het zit hier strop op verkeersgebied.
Ik wens geen steen te werpen naar de veelgeplaagde vrachtwagenchauffeurs. Ik moet meerdere malen per jaar ,gewoonlijk terwijl ik fiets naar het werk,een kompleet verdwaalde en verdwaasde Bulgaar,Roemeen,Turk,.....(vul zelf iets "Oostelijks" in) met zo een mastodont , weer proberen te tonen hoe hij uit een van onze Vlaamse "situaties" moet raken ...respect voor die gasten zeg!

Decennialang heeft men gedacht dat we het "gevonden" hadden,met voertuigen,weginrichting,enzovoort....nu gaat de rage weer om die rubberwiel-treinen...


Soms bedenk ik me wel eens dat we beter ons spoorwegnet zouden betonneren en er "vrachtwagen-only" van maken voor die gasten die hier enkel op "doortocht" zijn of het land wensen te verlaten....


DAT zou pas een revolutie zijn,de rest is geknutsel in de marge

Laatst gewijzigd door kelt : 9 februari 2008 om 10:34.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2008, 11:12   #36
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Kijk jan,mijn "visie" komt uit twee "eyeballs mark 1" vooraan mijn kop geplaatst..

Het zit hier strop op verkeersgebied.
Ik wens geen steen te werpen naar de veelgeplaagde vrachtwagenchauffeurs. Ik moet meerdere malen per jaar ,gewoonlijk terwijl ik fiets naar het werk,een kompleet verdwaalde en verdwaasde Bulgaar,Roemeen,Turk,.....(vul zelf iets "Oostelijks" in) met zo een mastodont , weer proberen te tonen hoe hij uit een van onze Vlaamse "situaties" moet raken ...respect voor die gasten zeg!

Decennialang heeft men gedacht dat we het "gevonden" hadden,met voertuigen,weginrichting,enzovoort....nu gaat de rage weer om die rubberwiel-treinen...


Soms bedenk ik me wel eens dat we beter ons spoorwegnet zouden betonneren en er "vrachtwagen-only" van maken voor die gasten die hier enkel op "doortocht" zijn of het land wensen te verlaten....


DAT zou pas een revolutie zijn, de rest is geknutsel in de marge
Men heeft van Belgie idd het Europese verkeersknooppunt gemaakt.

En onze beleidsmakers zijn idd niet bekwaam om dit probleem aan te pakken en op te lossen.

Want de manier om het op te lossen is onze water en spoorwegen verbeteren en dag en nacht bemannen van de sluizen, maar financieel komt het voor de staat veel beter uit om supertrucks op de baan toe te laten.

En daar draait het op het ministerie allemaal om, wat het kost en wat het opbrengd en jij en ik mogen verder den hoogste boom in.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2008, 11:36   #37
Kop/af
Banneling
 
 
Geregistreerd: 26 december 2007
Berichten: 362
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
Tja de petrolmaffia haalt weer een slag binnen.
Het zal weinig uithalen tegen de files naar mijn mening. ALs die dwars door Luxemburg komen rijden op de autostrade raak je er niet meer op of af.

zoiets op onze banen...!!!!!!!!!!!
Kop/af is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2008, 12:01   #38
koewachtenaar
Provinciaal Gedeputeerde
 
koewachtenaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2006
Locatie: vlaanderen
Berichten: 816
Standaard

Onze wegen begeven het al met gewone trucks , dat gaat wat verzakkingen geven als die supertrucks erover bollen.
koewachtenaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2008, 12:14   #39
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.173
Standaard

allemaal zever jongens, laat de economie zijn werk doen, de politiek versoepelt hier een regeltje en kijkt dan of er meer ongevallen komen.

Gezien ons uitstekend ongevallenformulier, zal steevast het vakje overdreven snelheid aangekruist worden, en zul je zien dat door die supertruck ongevallen op termijn alleen de flitspalen gaan toenemen
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:41.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be