Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 augustus 2016, 13:36   #21
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Elke ambtenaar kan, mits een jaarke ervaring, elke uitstap motiveren als super-pedagogisch. En elke politieker kan dat zelfs zonder enige ervaring.

Maar inderdaad: om een uitstap naar batibouw te beschrijven als niet-pedagogisch verantwoord, moet je toch even nadenken, zelfs al is het voor studentjes van de Grieks-Latijnse.

En ge gaat me niet wijsmaken dat de leerkrachten geen vrijkaarten kunnen krijgen voor de leerlingen, bij de plaatselijke bouwbedrijven van enige omvang.

.
Wat is de pedagogische waarde van een Batibouw beurs voor een student Grieks Latijns?

Ik denk trouwens dat het er eerder om te doen was om de Batibouw beurs organisatoren te steunen. Of misschien waren er een aantal leraren zelf ook aan het bouwen en vonden ze dit wel interessant. Ik blijf me daarbij in elk geval vragen stellen.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2016, 14:07   #22
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.688
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Wat is de pedagogische waarde van een Batibouw beurs voor een student Grieks Latijns?
Wat is sowieso de pedagogische waarde van Grieks Latijns?
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2016, 14:21   #23
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.757
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
U kan dat misschien best eens aankaarten bij de school van uw kinderen.
Ik heb daar geen probleem mee.
Maar als ik als enige ouder daar over begin, dan heeft mijn zoon geen fijne schooltijd meer.
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA

"Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker." Albert Einstein
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2016, 14:23   #24
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.757
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Ik kan alvast zeggen dat de schoolreizen bij ons op school wel degelijk zijn opgesteld met de educatieve waarde als belangrijkste criterium, en de feedback van ouders en leerlingen bevestigt dat.

Wat de kostprijs betreft: om die te drukken worden er voor de eindejaarsreis allerlei activiteiten georganiseerd om geld in te zamelen. Die organisatie gebeurt vooral door de leerlingen. Naast de financiële kant (gemiddeld zorgen die activiteiten vaak voor een halvering van de kostprijs voor de leerlingen) is er ook hier een belangrijke educatieve waarde: de leerlingen leren samenwerken, leren organiseren, en leren om verantwoordelijkheid op te nemen, aangezien de leerkrachten op een transparante manier bijhouden wie wat gedaan heeft, en leerlingen die meer gedaan hebben krijgen ook een groter gedeelte van de opbrengst.
De leerlingen organiseren dingen waarop ouders (verplicht) aanwezig moeten zijn.

Educatief is dat nougabollen.
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA

"Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker." Albert Einstein
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2016, 14:23   #25
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.757
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Nergens vind ik een detail van dat bedrag.

Waar gaat dat geld allemaal naar toe?

Nu blijf ik achter met een vermoeden dat er misschien gefoefeld is, en dat daar dingen zijn bijgesmeten die daar niet bijhoren.
Moet je aan testaankoop en ... vragen.
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA

"Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker." Albert Einstein
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2016, 14:24   #26
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.757
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Ik insinueer dat partijen winst maken door niet op te treden tegen excessen van scholen, en ze eerder als normaal voor te schotelen...

Zoveel te hoger de eisen van de scholen naar de leerlingen toe; zoveel te hoger de eisen van die partijen naar de schatkist toe om meer geld door hun eigen vingers te kunnen laten glijden...
Inderdaad, daar komt het zowat op neer.
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA

"Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker." Albert Einstein
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2016, 14:25   #27
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.757
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Elke pedagogische uitstap moet pedagogisch verantwoord worden. Ik weet niet in welke studierichting je zoon zat, maar ik kan me wel voorstellen dat een bezoek aan een vakbeurs zoals Batibouw pedagogisch verantwoord kan zijn wanneer iemand een aan de bouw verwante studierichting volgt.
Batibouw en educatief in één zin?
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA

"Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker." Albert Einstein
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2016, 14:28   #28
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.757
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Wat is de pedagogische waarde van een Batibouw beurs voor een student Grieks Latijns?

Ik denk trouwens dat het er eerder om te doen was om de Batibouw beurs organisatoren te steunen. Of misschien waren er een aantal leraren zelf ook aan het bouwen en vonden ze dit wel interessant. Ik blijf me daarbij in elk geval vragen stellen.
Inderdaad, niets zo fijn als onder het werk informatie verzamelen voor je eigen project.

Wij gaan regelmatig naar beurzen op het moment dat het alleen toegankelijk is voor professionelen. Het verschil tussen een bezoek als professional en gewone bezoeker is hemelsgroot.
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA

"Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker." Albert Einstein
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2016, 14:33   #29
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Als iemand in een bouw-aanverwante richting zou zitten zou ik dit begrijpen, maar hij volgde latijn-wiskunde.
Vreemd. In het kader van welke lessen was dat dan?
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2016, 14:34   #30
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
De leerlingen organiseren dingen waarop ouders (verplicht) aanwezig moeten zijn.
Helemaal niet.
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2016, 14:57   #31
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.757
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Helemaal niet.
Verplicht tussen haakjes, voor de goede verstaander is dat een morele verplichting.

Een mosselsouper, wie gaat daar heen buiten ouders, vrienden of familie?
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA

"Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker." Albert Einstein
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2016, 15:03   #32
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Verplicht tussen haakjes, voor de goede verstaander is dat een morele verplichting.

Een mosselsouper, wie gaat daar heen buiten ouders, vrienden of familie?
Waar heb ik hier ergens gezegd dat men bij ons op school een mosselsouper oid organiseert?
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2016, 15:10   #33
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.757
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Waar heb ik hier ergens gezegd dat men bij ons op school een mosselsouper oid organiseert?
Ik heb het ook niet over een specifieke school.
Ik heb het over het algemeen.
Het begint zelfs al in het lager onderwijs, de leerlingen (hier bij ons) van het vijfde moeten geld inzamelen voor hun verplichte buitenlandse uitstap.

Het zijn altijd dezelfden die de deur opendoen en een tombolabiljetje, een steunkaart, een kalender (met die kinderen er op) kopen.

Diezelfde kinderen moeten dan ook nog een stickers, tobolabiletjes, steun- of eetkaarten verkopen voor de sport- en / of jeugdvereniging waar ze lid van zijn.

Het educatieve ervan zie ik echt niet in.
Het is natuurlijk niet moeilijk om zo'n reis te motiveren aan de controleorganisaties van het onderwijs.
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA

"Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker." Albert Einstein
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2016, 15:16   #34
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik heb het ook niet over een specifieke school.
Ik heb het over het algemeen.
Het begint zelfs al in het lager onderwijs, de leerlingen (hier bij ons) van het vijfde moeten geld inzamelen voor hun verplichte buitenlandse uitstap.

Het zijn altijd dezelfden die de deur opendoen en een tombolabiljetje, een steunkaart, een kalender (met die kinderen er op) kopen.

Diezelfde kinderen moeten dan ook nog een stickers, tobolabiletjes, steun- of eetkaarten verkopen voor de sport- en / of jeugdvereniging waar ze lid van zijn.

Het educatieve ervan zie ik echt niet in.
Het is natuurlijk niet moeilijk om zo'n reis te motiveren aan de controleorganisaties van het onderwijs.
Wat stel jij dan eigenlijk voor?
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2016, 15:30   #35
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Vreemd. In het kader van welke lessen was dat dan?
Niet specifiek in het kader van één of andere les. Het was gewoon een uitstap naar Batibouw. Er was geen voorbereiding en geen opvolging, geen opdracht tijdens de uitstap, niets van dit alles.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2016, 15:33   #36
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Niet specifiek in het kader van één of andere les. Het was gewoon een uitstap naar Batibouw. Er was geen voorbereiding en geen opvolging, geen opdracht tijdens de uitstap, niets van dit alles.
Heel vreemd. Zou bij ons niet kunnen (kan me ook niet meteen voorstellen dat onze Latinisten naar Batibouw zouden trekken), alle uitstappen moeten adhv leerplandoestellingen verantwoord worden, in het kader van één of meerdere vakken.
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2016, 15:43   #37
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Heel vreemd. Zou bij ons niet kunnen (kan me ook niet meteen voorstellen dat onze Latinisten naar Batibouw zouden trekken), alle uitstappen moeten adhv leerplandoestellingen verantwoord worden, in het kader van één of meerdere vakken.
Ik zou dit inderdaad ook verwachten en ik maakte me er toen nogal bedenkingen bij. Ik heb er geen groot probleem van gemaakt en hem zijn uitstap gegund maar ik kan dus best begrijpen dat heel wat ouders niet gelukkig zijn met dergelijke onnodige uitgaven en de school schiet daarbij een beetje in zijn eigen voet.

Nu moet ik zeggen dat ik over het algemeen mijn bedenkingen had bij deze school en hij is dan ook veranderd vanaf zijn 5de middelbaar en er was toch een groot contrast (beide waren GO scholen).
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2016, 15:56   #38
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.757
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Wat stel jij dan eigenlijk voor?
Gewoon stoppen met die buitenlandse reizen.
Uitstappen die educatief verantwoord zijn, zijn voor mij OK, maar ik zie er zo weinig.
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA

"Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker." Albert Einstein
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2016, 15:56   #39
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.705
Standaard

Hela hela, heel wat latwissers worden later ingenieur bouwkunde hoor !

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2016, 16:15   #40
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Hela hela, heel wat latwissers worden later ingenieur bouwkunde hoor !

.
Ingenieur is hij inderdaad geworden, geen bouwkunde echter. Het was zeker niet in het kader van een toekomstig pad uit te stippelen. Daarbij zou trouwens een bezoek aan Batibouw niet relevant zijn, men zou dan beter een grote werf bezoeken.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:05.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be