Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

 
 
Discussietools
Oud 3 april 2004, 18:17   #21
Sufragette
Schepen
 
Sufragette's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Gent en Mechelen
Berichten: 497
Stuur een bericht via MSN naar Sufragette
Standaard

Afgunst, niets dan afgunst.. Triestig..
__________________
[font=Palatino Linotype]l'étranger, c'est mon ami[/font]
Sufragette is offline  
Oud 3 april 2004, 20:03   #22
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groenejongen
Zeg manneke,

wie denkt ge eigenlijk wel niet dat ge zijt? Ik ben nog lang niet overgestapt naar de SPa maar ik ben wél voor samenwerking met de SPa. De partijleiding heeft ons standpunt in Limburg echter niet gesteund en dus besliste het congres dat wij niet mochten. Maar wij hebben in Limburg ook een verkozen partijbestuur en dat besliste om er toch mee door te gaan en toen gingen de poppen nog maar eens aan het dansen.
Ik heb begrip voor Sam, maar zou zelf nooit overstappen. Sams ideeën zullen niet anders worden door zijn overstap...
Wat meer is iemand die aan politiek doet, doet dat om iets te kunnen realiseren of omdat een partij hem ligt. Wel Groen ligt Sam duidelijk niet meer en de SPa wél.
Nochtans zit Sam helemaal niet in Limburg maar in Oost-Vlaanderen, waar een grote meerderheid dat kartel heeft verworpen. Ondemocratisch is dat dus niet.
Face it, indien Groen! geen 4,1% maar 10% gehaald zou hebben op 18 mei, zou Sam nooit nog maar gepeinsd hebben over naar de SP.A gaan, of niet soms? Hij zou nu nog steeds de lof van Agalev staan te zingen en het belang van die partij onderstrepen. Maar opeens bood Groen! hem niet meer de kansen die ze hem bood voor 18 mei, en weg was hij.

Iemands ideeën die niét veranderen na een overstap naar een andere partij, moet zich trouwens eens dringend beraden over wat zijn ideeën eigenlijk wel zijn...
zorroaster is offline  
Oud 3 april 2004, 22:20   #23
Het Skill Effect
Banneling
 
 
Het Skill Effect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2003
Berichten: 7.917
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sufragette
Awel se Chill, ik vind persoonlijk gemeentepolitiek echte politiek. Laat die mensen doen wat ze willen doen en hun ambities waarmaken; daar doen ze tenslotte geen vlieg kwaad mee..
Als je met de verantwoordelijkheden van het Vlaams Parlement geen vlieg kwaad kan doen, wil toch zeggen dat je eens goed moet bedenken wat die verantwoordelijkheid eigenlijk inhoud!

Ambities kan je ook waarmaken op termijn, niet alles bestaat uit instantpoederkes.

Begin dus met gemeentepolitiek, verwezelijk een aantal zaken, doe ervaring op en ga naar een hoger echelon.

Durf zo te rijpen, dan heb je een langere houdbaarheid.
Het Skill Effect is offline  
Oud 4 april 2004, 12:36   #24
Sufragette
Schepen
 
Sufragette's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Gent en Mechelen
Berichten: 497
Stuur een bericht via MSN naar Sufragette
Standaard

Laat die jongelui nu maar gewoon hun ding doen.. Als ze het goed doen en ze redden het; goed voor hen. Als ze op hun bek gaan; fijn, nu kunnen ze leren.. Wat is daar nu zo erg aan?!
__________________
[font=Palatino Linotype]l'étranger, c'est mon ami[/font]
Sufragette is offline  
Oud 4 april 2004, 13:04   #25
Het Skill Effect
Banneling
 
 
Het Skill Effect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2003
Berichten: 7.917
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sufragette
Laat die jongelui nu maar gewoon hun ding doen.. Als ze het goed doen en ze redden het; goed voor hen. Als ze op hun bek gaan; fijn, nu kunnen ze leren.. Wat is daar nu zo erg aan?!
Als ze op hun bek gaan, dan heeft dat consequenties voor de beslissingen die ze genomen hebben.

Die jongelui willen toch niet aan politiek doen om ja of neen te knikken en voor de rest niets te verwezelijken?

Als ze op hun bek gaan, dan gaat de groep waarvoor ze verantwoordelijk zijn ook op hun bek.

Vandaar dat die stuntelende jongelui beter op de basis leren op hun bek gaan en als ze zich dan bewijzen, kalmpjes aan verder groeien.

Dat overhaast ambitiejagen vind ik verwend gedrag.
Die uppies willen hier en nu meteen zo ver mogelijk doorstoten, kost wat kost blijkbaar aan je antwoord te lezen.

Pak uw tijd, groei en denk eens tegoei na waar je mee bezig bent!
Het Skill Effect is offline  
Oud 4 april 2004, 13:12   #26
Sufragette
Schepen
 
Sufragette's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Gent en Mechelen
Berichten: 497
Stuur een bericht via MSN naar Sufragette
Standaard

Chill,
je maakt van een muis een olifant. Die twee zijn nog niet eens verkozen en je ziet ze al op hun bek gaan. Het is toch niet dat ze daar alleen zitten he? Wat voor schade kunnen zij nu met hun tweeën aanrichten?
__________________
[font=Palatino Linotype]l'étranger, c'est mon ami[/font]
Sufragette is offline  
Oud 4 april 2004, 13:14   #27
Het Skill Effect
Banneling
 
 
Het Skill Effect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2003
Berichten: 7.917
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sufragette
Chill,
je maakt van een muis een olifant. Die twee zijn nog niet eens verkozen en je ziet ze al op hun bek gaan. Het is toch niet dat ze daar alleen zitten he? Wat voor schade kunnen zij nu met hun tweeën aanrichten?
Als ze zoals jij niet doorhebben wat voor een verantwoordelijkheid ze op hun nek pakken ,dan zie ik het niet rooskleurig uitdraaien.

Op z'n minst zouden ze beter proberen in de politieke wereld te groeien dan op ambitiejacht te gaan.
Het Skill Effect is offline  
Oud 4 april 2004, 13:19   #28
Sufragette
Schepen
 
Sufragette's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Gent en Mechelen
Berichten: 497
Stuur een bericht via MSN naar Sufragette
Standaard

Sommig planten groeien nu eenmaal beter in vaste aarde dan in potgrond.. Laat ze maar doen..
En mijn besef over politieke verantwoordelijkheid is net iets groter dan jij denkt..
__________________
[font=Palatino Linotype]l'étranger, c'est mon ami[/font]
Sufragette is offline  
Oud 4 april 2004, 16:12   #29
Het Skill Effect
Banneling
 
 
Het Skill Effect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2003
Berichten: 7.917
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sufragette
Sommig planten groeien nu eenmaal beter in vaste aarde dan in potgrond.. Laat ze maar doen..
En mijn besef over politieke verantwoordelijkheid is net iets groter dan jij denkt..

Goed dat je jezelf vergelijkt met een plant, dan moet ik dat niet meer doen!

Flauwe zeververgelijking in ware Stevaertstijl!

Als die dan zo groot is, toon ze dan aan (kom aub niet meer met een CV, maar met verwezelijkingen)!
Het Skill Effect is offline  
Oud 4 april 2004, 17:02   #30
Sufragette
Schepen
 
Sufragette's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Gent en Mechelen
Berichten: 497
Stuur een bericht via MSN naar Sufragette
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Chill Effect
Goed dat je jezelf vergelijkt met een plant, dan moet ik dat niet meer doen!
Yeah well, je hebt planten (zoals ik misschien) en triestige planten (zoals jij.. iets citroenachtig in jouw geval denk ik, zuur..)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Chill Effect
Flauwe zeververgelijking in ware Stevaertstijl!
Maar jongen toch, die uitdrukking bestaat al veel langer dan Stevaert.. Wie zevert er hier eigenlijk he..


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Chill Effect
Als die dan zo groot is, toon ze dan aan (kom aub niet meer met een CV, maar met verwezelijkingen)!
As far as I can remember, heb ik hier nog nooit iets gepost wat te maken zou kunnen hebben met een (politieke) cv.. Wat je daar komt te vertellen, is totaal uit de lucht gegrepen. An weet je nu wat; ik ben echt niet van plan om mijn grootse plannen en dromen te delen met een pc nerd die niets anders te doen heeft dan alles en iedereen af te breken.. Chill, zielig!!
__________________
[font=Palatino Linotype]l'étranger, c'est mon ami[/font]
Sufragette is offline  
Oud 4 april 2004, 17:25   #31
Dilbert
Parlementsvoorzitter
 
Dilbert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 2.206
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sufragette
Laat die jongelui nu maar gewoon hun ding doen..
Laat een 10 jarig kind met uw auto rijden. Laat uw garagist chirurgische ingrepen doen. Laat de melkman met de knopkes spelen in de kerncentrale. Laat ze maar allemaal hun ding doen.
__________________
Rechtsstaat, geen machtsstaat.
Democratie, geen particratie.
Dilbert is offline  
Oud 4 april 2004, 17:32   #32
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dilbert
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sufragette
Laat die jongelui nu maar gewoon hun ding doen..
Laat een 10 jarig kind met uw auto rijden. Laat uw garagist chirurgische ingrepen doen. Laat de melkman met de knopkes spelen in de kerncentrale. Laat ze maar allemaal hun ding doen.
Man toch, wat een idiote vergelijkingen! Ik heb al genoeg gezegd dat men geen ministers van 18 moet gaan benoemen, net zomin als dat nodig is voor posten waar je een uitvoerende taak hebt.

Als parlementair echter kan je alleen voorstellen formuleren en ideeën aanbrengen, dus waarom kan een 18-jarige dat niet? Voor bijvoorbeeld Jeugd en Onderwijs beschikt die over een referentiekader dat een 50-jarige beroepspoliticus allang niet meer heeft...
zorroaster is offline  
Oud 4 april 2004, 17:59   #33
Dilbert
Parlementsvoorzitter
 
Dilbert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 2.206
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Als parlementair echter kan je alleen voorstellen formuleren en ideeën aanbrengen, dus waarom kan een 18-jarige dat niet?
Een parlementair moet meer dan dan voorstellen en ideeen formuleren. Hij/zij moet wetten maken en de regering controleren. Een 18-jarige, hoe talentvol ook, kan gewoon nog niet voldoende kennis bezitten hiervoor.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Voor bijvoorbeeld Jeugd en Onderwijs beschikt die over een referentiekader dat een 50-jarige beroepspoliticus allang niet meer heeft...
Voor "Jeugd" helpt het om zelf reeds kinderen te hebben. Voor "Onderwijs" helpt het om te weten wat de maatschappelijke noden zijn, en hoe "studies" worden gebruikt in het aktieve leven.
Een 50-jarige beroepspoliticus zijn is ten andere ook geen garantie op bekwaamheid.
__________________
Rechtsstaat, geen machtsstaat.
Democratie, geen particratie.
Dilbert is offline  
Oud 4 april 2004, 20:29   #34
Het Skill Effect
Banneling
 
 
Het Skill Effect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2003
Berichten: 7.917
Standaard

Volledig eens met Dilbert.
Het Skill Effect is offline  
Oud 5 april 2004, 15:04   #35
poppie
Vreemdeling
 
poppie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2004
Berichten: 22
Standaard

Laat mij alstublieft niet lachen met die onnozele theoriekes van de 'volwassen mens'...duh!!!
Die jonge gasten zijn tot meer in staat dan alle oude zageventen hier op het forum die altijd alles beter weten. Die gasten komen tenminste op voor alle lagen van de bevolking en liggen niet te kankeren over luxe-problemen zoals jullie die hier altijd hebben! Hou wat meer uw bakkes dicht en luister wat meer naar wat de jonge mensen te zeggen hebben.Wie weet, t zijn de enigen die de wereld nog een beetje kunnen redden.De oude zakken in het parlement hebben al genoeg naar de kloosterstraat gedaan!!!


Woehahahah!!! Leve de jonge garde bij de SPA!!!

XXX aan Hugo Claus!
__________________
Zo lief als duizendschoon, zo zacht als konijntjes ... woehahahahahaaaaaaaaaaaaa!
poppie is offline  
Oud 5 april 2004, 15:07   #36
Lekker Links!
Parlementslid
 
Lekker Links!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 april 2003
Berichten: 1.777
Standaard

Wat mij betreft een goeie evolutie. Het parlement moet een doorsnede zijn van de bevolking en daar behoren tot mijn weten een hele grote groep jongeren toe. Ik juich het initiatief dus toe en noteer dat SP.a de enige partij is die jongeren een actieve stem geeft. U weet dus voor wie te stemmen
Lekker Links! is offline  
Oud 5 april 2004, 15:08   #37
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niels! (Animo!)
Wat mij betreft een goeie evolutie. Het parlement moet een doorsnede zijn van de bevolking en daar behoren tot mijn weten een hele grote groep jongeren toe. Ik juich het initiatief dus toe en noteer dat SP.a de enige partij is die jongeren een actieve stem geeft. U weet dus voor wie te stemmen
Wat een onzin.
Hoeveel gehandicapten moeten er zetelen? (Behalve de mentaal gehandicapten, die zijn al oververtegenwoordigt )
Hoeveel bouwvakkers? Hoeveel leraars? Hoeveel Baby's?
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."
C uit W is offline  
Oud 5 april 2004, 15:14   #38
Lekker Links!
Parlementslid
 
Lekker Links!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 april 2003
Berichten: 1.777
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niels! (Animo!)
Wat mij betreft een goeie evolutie. Het parlement moet een doorsnede zijn van de bevolking en daar behoren tot mijn weten een hele grote groep jongeren toe. Ik juich het initiatief dus toe en noteer dat SP.a de enige partij is die jongeren een actieve stem geeft. U weet dus voor wie te stemmen
Wat een onzin.
Hoeveel gehandicapten moeten er zetelen? (Behalve de mentaal gehandicapten, die zijn al oververtegenwoordigt )
Hoeveel bouwvakkers? Hoeveel leraars? Hoeveel Baby's?

Onzin?

Deze SP.a jongeren staan op de lijst, dit wil niet zeggen dat ze verkozen gaan zijn. Een lijst moet breed zijn. Zo hadden wij op 18 mei ook een dokwerker, metaalarbeider,....op onze lijsten staan. U doet overigens neerbuigend over de gehandicapten, maar een handicap of gebrek mag geen belemmering zijn om actief aan politiek te doen.
Lekker Links! is offline  
Oud 5 april 2004, 15:15   #39
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

Goed bestuur moet centraal staan, de rest is onzin.
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."
C uit W is offline  
Oud 5 april 2004, 15:18   #40
Lekker Links!
Parlementslid
 
Lekker Links!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 april 2003
Berichten: 1.777
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Goed bestuur moet centraal staan, de rest is onzin.

Goed bestuur staat niet gelijk aan advocaten, 40'ers, juristen en pol. en soc.'ers hoor.

Deze politique politicienne is al jaaren achterhaald.
Lekker Links! is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:00.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be