Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 mei 2013, 00:21   #21
Andy
Minister-President
 
Andy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2007
Berichten: 3.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
Tenzij ze braakliggend grond plots hoog gaan belasten
Je kan ook altijd ander vastgoed aanschaffen. Garages lijken me nog niet zo dom. Kleinere appartementjes eveneens niet. Moest je in vastgoedfondsen stappen: kijk dan goed uit waar die fondsen actief zijn, en of ze moeten vrezen voor een vastgoedbel, of nog zware (al dan niet zichtbare) verliezen en afschrijvingen met zich meedragen.

Denk logisch. Vraag je af waar men zeker nood aan heeft en waarvoor de prijs niet langdurig laag kan blijven, en je vind wel iets.

En beleg natuurlijk nooit in iets dat je niet door en door kent. Lees je in de materie in (industriële processen voor grondstoffen, sectoriële praktijken,...) en maak je huiswerk. Extern advies kan daarvoor nuttig zijn, maar vervangt je eigen huiswerk zeker niet.
__________________
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising.

Laatst gewijzigd door Andy : 15 mei 2013 om 00:37.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2013, 17:32   #22
plakker
Minister
 
plakker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2010
Berichten: 3.730
Standaard

Heel erg bedankt, Andy, heel boeiende posts!
Het leek me reeds vreemd dat niemand over diamant sprak als het over een belegging ging.

Laatst gewijzigd door plakker : 15 mei 2013 om 17:33.
plakker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2013, 18:45   #23
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

koolstof als investering
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2013, 21:19   #24
Gambassi
Parlementsvoorzitter
 
Gambassi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juli 2012
Locatie: Lokeren
Berichten: 2.360
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Met goud kan ook gesjoemeld worden. Men kan een kern van een metaal met gelijksoortig gewicht met een laagje goud eromheen gebruiken (ben de naam van de metaal al lang vergeten).

Als het je om je dochter te doen is en de inflatie, koop dan een stuk bouwgrond. Gegarandeerd succes.
Tungsten

vastgoed : het stijgt al 50 jaar, dus het zal blijven stijgen : we hebben het al altijd weten stijgen....
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  herengrachtadam.jpg‎
Bekeken: 62
Grootte:  91,4 KB
ID: 90148  

Gambassi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2013, 15:09   #25
Effect
Minister-President
 
Geregistreerd: 3 juni 2011
Berichten: 4.414
Standaard

Synthetische diamant is zuiverder, goedkoper om te maken (en prijs zakt), groter, geen vervuiling en nooit bloeddiamant. Deze gaan vrijwel zeker de markt volledig overspoelen in het komende decennium. Daarnaast zijn deze goedkopere eco-diamanten niet meer te onderscheiden van natuurlijke bloeddiamanten. Bijgevolg laat het koersverloop zich raden.

Qua goud ... goud kan men niet eten, is industrieel niet rendabel en heeft vooral een historische waarde. Als juweel wordt het steeds meer vervangen door rhodium, platina en goed afgewerkt zilver. De mode beweegt overduidelijk weg van het gele metaal en richting witte metalen. Dat witgoud lelijker is als zilver versterkt dat effect.
Wanneer een klein land als Cyprus zijn goudvoorraad te koop zet, geeft dit een schokgolf op de markt. Wat denkt ge dat gaat gebeuren als een land als Rusland of Duitsland geen zin meer heeft om tonnen waardeloos goud op te slaan.

Beleg in producten met intrinsieke waarde en diversifieer, dat is mijn devies. Goud en zilver zijn leuk voor gokjes op korte termijn. Als ge per sé in metaal wilt beleggen, dan zou ik koper aanraden, daar zijn altijd tekorten in.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2013, 17:44   #26
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 19.027
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
Ik ben vooral op zoek naar een bepaald bedrag te vrijwaren van eender welke grillen. Ik zie de euro in elkaar zakken, alsook de huizenmarkt.
Ik heb sinds kort een dochter, en wil voor haar iets zeker zetten.
Niet zozeer voor haar later, maar voor eender wat kan gebeuren.
Direct toegankelijk, daarom geen winst, maar 0% kans op verlies.
Al hetgeen 0% kans heeft op verlies, werd al eerder gekocht door anderen, daarmee implicerende de introductie van de kans op verlies, wanneer die anderen dumpen.
Dus of u dat nou leuk vindt of niet, die 'grillen' zijn er altijd. Gewoon omdat u niet de enige bent met dit doel.
Dat betekent dus dat u ergens moet deelnemen aan zo een 'gril'.
Als u de euro niet vertrouwt, dan zou u goud evenmin moeten vertrouwen, want diezelfden die hebben gemaakt dat u de euro niet vertrouwt, bezitten grote stocks goud, en dat is niet om zichzelf in te dekken tegen hun eigen inflatie, maar om diegenen die dat wel doen af te kunnen straffen door gericht te kopen en gericht te dumpen.
Diamant is een optie. Juwelen zijn een optie. Eender wat is een optie. Alleen zijn sommige opties minder handig, bvb aantonen dat een diamant echt is, dat juwelen wel degelijk de materialen bevatten die ze claimen, vereist kennis van zaken, en die kost ook.
Het is eigenlijk niet de keuze van product die bepalend is, maar de prijs ervan. De grote prijsbewegingen van goud/zilver schrikken u af. Wel, diegenen die $1900 voor goud en $50 voor zilver betaalden, waren niet afgeschrikt. Waarom niet: het zag er allemaal rozegeur en maneschijn uit. Een grote langdurige uptrend alles ziet er goed uit, fantastisch, word gemakkelijk rijk.
De huidige goud/zilverprijzen zijn de laagste in 2 jaar. Diegenen die nu kopen doen beter dan al diegenen die kochten in die 2 jaar. Als alles Doem oogt op meerjarentermijn, is het net het beste moment om te kopen.
Voor het overige zou u nooit advies moeten vragen over wat u met uw geld moet doen.
Er is maar 1 persoon die dat het beste weet, en dat is uzelf. Doen wat anderen aanraden, is haast per definitie volgen wat anderen doen, en je weet wat er dan gebeurt: je koopt na hen, en dat betekent dat als zij dumpen dat jij in het rood zit.
__________________
SECRET SERVICE TEAM HERCULES TRUMP
20yo THOMAS MATTHEW CROOKS DROM TRUMP FANS
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2013, 19:19   #27
stevensterk
Lokaal Raadslid
 
stevensterk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 oktober 2012
Berichten: 340
Standaard

dubbel

Laatst gewijzigd door stevensterk : 17 mei 2013 om 19:19.
stevensterk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2013, 19:19   #28
stevensterk
Lokaal Raadslid
 
stevensterk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 oktober 2012
Berichten: 340
Standaard

Koop geen edelstenen het is keer op keer gebleken dat zulke investeringen op de lange termijn voor verlies zullen zorgen. Goud was bijvoorbeeld dé slechtste investering van 2013 en tevens ook van de voorbije 30 jaar. Laat je dus niet vangen door de mythe van goud als goede huisvader investering. De prijzen van diamanten zijn kunstmatig veel te hoog als die zeepbel in mekaar stuikt ben je al je geld kwijt.

Citaat:
vastgoed : het stijgt al 50 jaar, dus het zal blijven stijgen : we hebben het al altijd weten stijgen....
Hangt ervan af waar je leeft maar in Oostende wordt er nu een gigantische vastgoed zeepbel opgebouwd als die uiteenspat kunnen de prijzen van vastgoed crashen.


Citaat:
Ik ben vooral op zoek naar een bepaald bedrag te vrijwaren van eender welke grillen. Ik zie de euro in elkaar zakken, alsook de huizenmarkt
Het klinkt misschien bizar in de huidige economische tijden maar ik beschouw gespreide aandelen in betrouwbare sectoren zoals de voeding nog steeds als de meest zekere en veilige investering die iemand kan maken. Geef de voorkeur aan voedingsmerken waar je zelf al jaren van eet, die zijn ook vaak het meest betrouwbaar.

Zelfs al gaat één van de bedrijven waar je aandelen in hebt failliet op de lange termijn is winst zo goed als steeds verzekert.

Wat je ook kunt doen is aandelen kopen in cooperatieven zoals Groenkracht ik heb er zelf zo'n enkele duizenden euro's in geinvesteerd. Die me nu elk jaar 6% aan belastingsvrije dividend oplevert met een zeer laag risico.(gezien ze zelf ook aan risicospreiding doen)

http://www.groenkracht.be/nl/investeren/hoe-lid-worden/

Laatst gewijzigd door stevensterk : 17 mei 2013 om 19:30.
stevensterk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2013, 19:32   #29
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Koop u duurzame zaken waar ge iets mee kunt (verdienen).

Draaibank, cnc, generator, etc...

If shit hits the fan hoeft gij niet zagen achter onderdelen of werktuigen. Ge maakt ze gewoon.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2013, 11:06   #30
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Koop u duurzame zaken waar ge iets mee kunt (verdienen).

Draaibank, cnc, generator, etc...

If shit hits the fan hoeft gij niet zagen achter onderdelen of werktuigen. Ge maakt ze gewoon.
X2 maar niet iedereen kan er mee werken of kan werken.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2013, 14:01   #31
stevensterk
Lokaal Raadslid
 
stevensterk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 oktober 2012
Berichten: 340
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Koop u duurzame zaken waar ge iets mee kunt (verdienen).

Draaibank, cnc, generator, etc...

If shit hits the fan hoeft gij niet zagen achter onderdelen of werktuigen. Ge maakt ze gewoon.
Ja hobbyklussers denken altijd dat ze er goedkoop vanaf komen. Tot ze een ongeluk meemaken en de ziekenhuisrekening gepresenteerd krijgen.
stevensterk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2013, 23:00   #32
Diamond
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 22 mei 2013
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
Ik denk dat het momenteel niet zo goed is goud aan te kopen, maar is diamant een alternatief? Is die markt momenteel stabieler?
Iemand ervaringen?
Diamant is zeker geen alternatief en ik kan het weten want ik handel in diamant. Als klant/koper betaalt u de prijs maar als verkoper krijgt u de helft of minder. Afblijven tenzij u in de business zit. Op lange termijn is goud prima. Is het wat gezakt? Dan kan u nu goedkoop aankopen. Maar spreiden zoals het een goed belegger betaamt. Er zijn nog andere metalen...
Diamond is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:36.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be