Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 november 2013, 10:49   #21
job
Minister-President
 
job's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2006
Berichten: 4.780
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bezeke Bekijk bericht
Ik zelf stel als doel dat VB en NVA samen 40% van de stemmen moeten halen.

Dit is een ambitieus doch realistisch doel.

Ik hoop ook dat het VB zo groot mogelijk wordt dus liever 30 (VB) - 10 (NVA) dan omgekeerd.

Voor VB, de partij waar ik op ga stemmen, hoop ik op 12,5% van de stemmen.

Wij komen terug!

Wat is jullie doel?
Ik begrijp je fascinatie niet voor de N-VA én het VB samen.

Beide partijen zullen immers N O O I T samenwerken.

Ik weet het, zeg nooit nooit.
Maar zelfs een blinde kan zien dat indien de N-VA met het VB zou samenwerken, ze zichzelf onmiddellijk buiten spel zetten.
De schutskring wenkt dan..

Het VB is steeds minder en minder een partij die Vlaams-nationalisten aantrekt...
Ze trekken vooral anti-allochtonen en anti-Franco's aan.
En laat dat net het verschil met de N-VA zijn.

Een 'welmenende" Vlaams-nationalist die nu nog op het VB stemt, is blijven steken in het verleden.
__________________
'Geweld gebruiken is een teken van zwakte.' (eigen citaat)

Laatst gewijzigd door job : 21 november 2013 om 10:52.
job is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2013, 10:52   #22
peter1962
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 19 mei 2011
Locatie: Ronse
Berichten: 9.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Uitdagingen voor N-VA liggen op het federaal niveau, dat ze willen afbouwen (zie congresteksten), immigratie, staatsschuld enz.. = federale materie. Dat heeft De Wever al duidelijk gezegd: uitdagingen liggen op federaal niveau



Dat is een perceptie die alleen leeft bij mensen met een onuitroeibare haat voor de Vlaamse beweging. Daar trekt N-VA zich - terecht - niks van aan.
Ik weet ook wel dat dat hun doelstelling is, maar net daar hebben ze het minste kans om iets te realiseren. Hun strategische langetermijndoelstelling is volgens mij op relatief korte termijn (twee legislaturen zeg maar) onrealiseerbaar. Vraag is dan of ze hun tactische zetten die ze NU moeten doen wel juist bepalen. Een vlaams-nationale partij van een omvang zoals n-va zal moeilijk kunnen uitleggen dat hun voornaamste doel na de sluiting van de stemhokjes niet is om een vlaamse regering te leiden en te kneden volgens haar inzichten.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2013, 10:52   #23
demonen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 11.763
Standaard

Welke Vlaamse traditioneel durft zeggen "Ik laat niet toe dat mijn bevolking verarmt en massaal werkloos wordt".
Indien de franstaligen het overheidsapparaat niet drastisch wensen in te krimpen en de excessen eruit halen (perekwatie, dubbele pensioenen, de vele extra verlof- en feestdagen, ...) dan gaan we richting burgeroorlog.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2013, 11:09   #24
plakker
Minister
 
plakker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2010
Berichten: 3.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bezeke Bekijk bericht
Ah, een onschuldig grapje van Dewinter

bovendien is het nog 6 maand voor de verkiezingen, dit zal het Vlaams Belang geen stemmen kosten hoor
Dat nu misschien niet, maar netjes is het zeker niet.
Zeker niet tegenover een mede strijder voor de Vlaamse zaak.
Kies je vijanden.
__________________
plakker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2013, 11:54   #25
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 81.400
Standaard

Zelfs in de huidige toestand is het een enorm machtsgegeven met uitstraling naar het federale, om in de Vlaamse regering de grootste machtsfactor te zijn.

Met hetgeen ze nu bezig zijn van bevoegdheidsoverdrachten, zelfs al zijn die enorm versnipperd en niet vergezeld van de nodige budgetten, zal die uitstraling nog groter zijn.

Het zou dus al zeer leuk zijn om de nva te zien beloond worden met een score die haar met overschot, ruime overschot, tot de grootste Vlaamse partij maakt.

Het zou nog leuker zijn, maar niet direct realistisch, dat de v-partijen tesamen een meerderheid (dat hoeft zelfs geen werkbare meerderheid te zijn) zouden hebben.
Het gevolg van zo'n meerderheid hoeft niet tot gevolg te hebben dat nva en belang gaan samen werken.
Maar het gevolg kan wel zijn dat op het federale vlak de werkbare meerderheid niet meer mogelijk zal zijn zonder de nva.

Hoe dan ook: het zijn interessante tijden.

(noot: waar ik nu nog op zit te wachten, is een flaterke van nieuw Phphphillipeken of Tilleke. Alle beetjes helpen. Een indexje hier, een onhandig woord daar, ....)

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2013, 13:12   #26
jogo
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 december 2007
Berichten: 7.940
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het gevolg van zo'n meerderheid hoeft niet tot gevolg te hebben dat nva en belang gaan samen werken.
Maar het gevolg kan wel zijn dat op het federale vlak de werkbare meerderheid niet meer mogelijk zal zijn zonder de nva.
het cordon maakt dat de optelsom daar geen invloed op heeft.
(de niet-werkbaarheid is dan van politieke aard en niet cijfermatig)
jogo is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2013, 13:47   #27
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Zelfs in de huidige toestand is het een enorm machtsgegeven met uitstraling naar het federale, om in de Vlaamse regering de grootste machtsfactor te zijn.

Met hetgeen ze nu bezig zijn van bevoegdheidsoverdrachten, zelfs al zijn die enorm versnipperd en niet vergezeld van de nodige budgetten, zal die uitstraling nog groter zijn.

Het zou dus al zeer leuk zijn om de nva te zien beloond worden met een score die haar met overschot, ruime overschot, tot de grootste Vlaamse partij maakt.

Het zou nog leuker zijn, maar niet direct realistisch, dat de v-partijen tesamen een meerderheid (dat hoeft zelfs geen werkbare meerderheid te zijn) zouden hebben.
Het gevolg van zo'n meerderheid hoeft niet tot gevolg te hebben dat nva en belang gaan samen werken.
Maar het gevolg kan wel zijn dat op het federale vlak de werkbare meerderheid niet meer mogelijk zal zijn zonder de nva.


Hoe dan ook: het zijn interessante tijden.

(noot: waar ik nu nog op zit te wachten, is een flaterke van nieuw Phphphillipeken of Tilleke. Alle beetjes helpen. Een indexje hier, een onhandig woord daar, ....)

.
Ik snap wat je bedoelt. Het VB mag desnoods in hetzelfde hofke geplant worden waarin Di Rupo de Groenen liet vegeteren. Ik denk niet dat het VB zich voor dat scenario zal lenen, maar het klopt dat het VB dienstig kan zijn in het onmogelijk maken van Di Rupo II.
__________________
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk.
De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2013, 14:03   #28
ZION
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 november 2012
Locatie: Stad op Sporen
Berichten: 1.619
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Zelfs in de huidige toestand is het een enorm machtsgegeven met uitstraling naar het federale, om in de Vlaamse regering de grootste machtsfactor te zijn.

Met hetgeen ze nu bezig zijn van bevoegdheidsoverdrachten, zelfs al zijn die enorm versnipperd en niet vergezeld van de nodige budgetten, zal die uitstraling nog groter zijn.

Het zou dus al zeer leuk zijn om de nva te zien beloond worden met een score die haar met overschot, ruime overschot, tot de grootste Vlaamse partij maakt.

Het zou nog leuker zijn, maar niet direct realistisch, dat de v-partijen tesamen een meerderheid (dat hoeft zelfs geen werkbare meerderheid te zijn) zouden hebben.
Het gevolg van zo'n meerderheid hoeft niet tot gevolg te hebben dat nva en belang gaan samen werken.
Maar het gevolg kan wel zijn dat op het federale vlak de werkbare meerderheid niet meer mogelijk zal zijn zonder de nva.

Hoe dan ook: het zijn interessante tijden.

(noot: waar ik nu nog op zit te wachten, is een flaterke van nieuw Phphphillipeken of Tilleke. Alle beetjes helpen. Een indexje hier, een onhandig woord daar, ....)

.
En dat terwijl u insinueert dat de "anderen", met het gebeuren rond De Wever, zouden juichen.....
Terwijl u zit te wachten op.....zegt u zelf.
Openhartig zijn, zonder het te beseffen.
Schoof in zijn volle naaktheid.

Laatst gewijzigd door ZION : 21 november 2013 om 14:04.
ZION is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2013, 14:12   #29
Ondernemerke
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 26 juni 2013
Berichten: 642
Standaard

Ik stem sowieso NVA. En waarom? Omdat CD&V, O-VLD, SPA, GROEN en alle anderen er in mijn ogen niets van gebakken hebben. Zij hebben door hun hebzucht en postjespolitiek België in de afgrond laten rijden. De burgers zijn erdoor genaaid. Zal NVA het beter kunnen? Is het nog niet te laat om België er terug boven op te krijgen? Dat weet ik niet maar slechter als nu kan al niet meer. Dus ik geef NVA een kans om het hopelijk beter te doen.
Ondernemerke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2013, 14:12   #30
Bezeke
Schepen
 
Bezeke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 405
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door job Bekijk bericht
Ik begrijp je fascinatie niet voor de N-VA én het VB samen.

Beide partijen zullen immers N O O I T samenwerken.

Ik weet het, zeg nooit nooit.
Maar zelfs een blinde kan zien dat indien de N-VA met het VB zou samenwerken, ze zichzelf onmiddellijk buiten spel zetten.
De schutskring wenkt dan..

Het VB is steeds minder en minder een partij die Vlaams-nationalisten aantrekt...
Ze trekken vooral anti-allochtonen en anti-Franco's aan.
En laat dat net het verschil met de N-VA zijn.

Een 'welmenende" Vlaams-nationalist die nu nog op het VB stemt, is blijven steken in het verleden.
Waarom zullen VB en NVA nooit samenwerken?

Stel jezelf de vraag: wat als de NVA morgen niet meer bestaat. Op wie gaan de NVA kiezers dan stemmen? En ik denk dat je dan moet toevoegen dat de meerheid gewoon (terug) naar het Vlaams Belang loopt

VB en NVA zijn natuurlijke bondgenoten. En ik hoop dat je beseft dat als de NVA het VB blijft buiten spel zetten, dat er nooit een onafhankelijk Vlaanderen zal komen. NVA sluit trouwens ook gewoon dichter aan bij het VB dan bij de andere Vlaamse partijen.

De reden waarom ik op het VB stem en niet op de NVA is inderdaad omdat ik tegen massa immigratie ben en vind dat de NVA hierin veel te soft is

Laatst gewijzigd door Bezeke : 21 november 2013 om 14:14.
Bezeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2013, 14:13   #31
ZION
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 november 2012
Locatie: Stad op Sporen
Berichten: 1.619
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik snap wat je bedoelt. Het VB mag desnoods in hetzelfde hofke geplant worden waarin Di Rupo de Groenen liet vegeteren. Ik denk niet dat het VB zich voor dat scenario zal lenen, maar het klopt dat het VB dienstig kan zijn in het onmogelijk maken van Di Rupo II.

Rare kijk op coalitie-vorming.

"Ze" kunnen "dienstig" zijn.

We gaan "ze" gebruiken als kruiwagen.

Of, hoe betrouwbaar correct, Vlaams-nationalisten kunnen wezen.

Twee poedelnaakten al.
ZION is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2013, 14:22   #32
fcal
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 8.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik snap wat je bedoelt. Het VB mag desnoods in hetzelfde hofke geplant worden waarin Di Rupo de Groenen liet vegeteren. Ik denk niet dat het VB zich voor dat scenario zal lenen, maar het klopt dat het VB dienstig kan zijn in het onmogelijk maken van Di Rupo II.
Daar kan het VB weinig tegen doen. Alles wordt bepaald door de uitslag. Als deze zeer gunstig uitvalt voor de N-VA en het VB er ook behoorlijk uitkomt en een 'Antwerpse' situatie ontstaat op Vlaams vlak dan is van alles mogelijk. Ik zie niet goed in dat het VB, zelfs in de oppositie, zou gaan dwarsliggen bij een Senelle-scenario.

Op langere termijn heeft de N-VA, maar eigenlijk alle Vlaamse partijen buiten SP.A en Groen er belang bij dat de afpersing via de politieke schutkring verdwijnt en dat de franstaligen voor dit voldongen feit gesteld worden. Mensenrechten en democratie zijn belangrijker dan partijpolitiek.
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2013, 14:31   #33
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 99.857
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik snap wat je bedoelt. Het VB mag desnoods in hetzelfde hofke geplant worden waarin Di Rupo de Groenen liet vegeteren. Ik denk niet dat het VB zich voor dat scenario zal lenen, maar het klopt dat het VB dienstig kan zijn in het onmogelijk maken van Di Rupo II.
Waarom zou het VB dat doen?

Met Di Rupo II gaat Belgie kapot.

Waarom zou het VB de N-VA helpen bij het redden van Belgie?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2013, 14:41   #34
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door job Bekijk bericht
Ik begrijp je fascinatie niet voor de N-VA én het VB samen.

Beide partijen zullen immers N O O I T samenwerken.

Ik weet het, zeg nooit nooit.
Maar zelfs een blinde kan zien dat indien de N-VA met het VB zou samenwerken, ze zichzelf onmiddellijk buiten spel zetten.
De schutskring wenkt dan..

Het VB is steeds minder en minder een partij die Vlaams-nationalisten aantrekt...
Ze trekken vooral anti-allochtonen en anti-Franco's aan.
En laat dat net het verschil met de N-VA zijn.

Een 'welmenende" Vlaams-nationalist die nu nog op het VB stemt, is blijven steken in het verleden.
De leden beslissen. En minstens de helft van de leden van de N-VA zijn in feite VB-ers.
De partij wordt voor een groot stuk gecontroleerd door het VB, maak je maar geen illusies.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2013, 14:44   #35
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik snap wat je bedoelt. Het VB mag desnoods in hetzelfde hofke geplant worden waarin Di Rupo de Groenen liet vegeteren. Ik denk niet dat het VB zich voor dat scenario zal lenen, maar het klopt dat het VB dienstig kan zijn in het onmogelijk maken van Di Rupo II.
Het VB zal de N-VA op het juiste ogenblik wel steunen, maar dat zal zeker niet zonder prijs zijn. De autonomie van Vlaanderen zal nagenoeg totaal moeten zijn.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2013, 14:46   #36
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Ik ben is benieuwd hoeveel zetels de partij Rossem haalt.
Ik hoop op zijn minst toch één zetel.
Waar is de tijd seg... En dan denken dat Van Rossem meermaals uit zalen is gezet door te roepen wat ze nu roepen.

Laatst gewijzigd door Peche : 21 november 2013 om 14:47.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2013, 14:49   #37
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 73.502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bezeke Bekijk bericht
Ik zelf stel als doel dat VB en NVA samen 40% van de stemmen moeten halen.

Dit is een ambitieus doch realistisch doel.

Ik hoop ook dat het VB zo groot mogelijk wordt dus liever 30 (VB) - 10 (NVA) dan omgekeerd.

Voor VB, de partij waar ik op ga stemmen, hoop ik op 12,5% van de stemmen.

Wij komen terug!

Wat is jullie doel?
Ik denk dat het VB 90% van de stemmen gaat halen






















die jij
























als



















doel stelt
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2013, 14:51   #38
fcal
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 8.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Waarom zou het VB dat doen?
Met Di Rupo II gaat Belgie kapot.
Waarom zou het VB de N-VA helpen bij het redden van Belgie?
Met Di Rupo II d.w.z. met de collaboratie van de Vlaamse traditionelen, gaat België slecht op zeer lange termijn kapot. Eerst wordt alles opgesoupeerd wat nog beschikbaar is en dat neemt zo'n 10-15 jaar tijd, want in een laatste vertwijfeling zullen de Vlamingen zich blijven inspannen om het hoofd boven water te houden.

Wordt België mogelijk 'gered' op het stramien als uitgezet door de N-VA, dan komt de keuze te liggen bij de franstaligen:
- meegaan in een soortement 'Zwitserse' reorganisatie en niets meer te zeggen hebben in Vlaanderen en veel minder in het resterende federale België maar het afgeslankt sociaal nog kunnen redden of
- op eigen kracht iets zelf opzetten of vluchten in de armen van Frankrijk.
De kans, dat ze tenslotte de laatste opties kiezen is volgens bepaalde kenners zeer groot. Wel dan is doelstelling van het VB toch bereikt niet?

Laatst gewijzigd door fcal : 21 november 2013 om 14:52.
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2013, 14:51   #39
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 73.502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Het kan me niet schelen hoeveel percent de verschillende partijen halen. Ik heb er geen fetisj voor. Wat telt zijn de regeringen die eruit volgen en de maatregelen die zij nemen.
De percenten tellen dan ook niet, het gaat meer over de procenten!
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2013, 14:52   #40
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 73.502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
SP.A, Groen!, Ø-VLD en PVDA elk 4,9%.
Voor mijn part zelfs 4,99%
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be