Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Bekijk resultaten enquête: Welke maand?
Januari 2021 1 5,56%
Februari 2021 0 0%
Maart 2021 4 22,22%
April 2021 1 5,56%
Mei 2021 3 16,67%
Jumi 2021 1 5,56%
Juli 2021 0 0%
Augustus 2021 1 5,56%
September 2021 0 0%
Oktober 2021 1 5,56%
November 2021 2 11,11%
December 2021 4 22,22%
Aantal stemmers: 18. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 januari 2021, 17:45   #21
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.973
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Mijn gokje voor een redelijk gezonde 40er? November.
Dat lijkt mij redelijk goed ingeschat.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2021, 17:45   #22
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Dat is gokken. Ook als jonge mens kun je er lelijke langdurige gevolgen aan overhouden. Als de keuze er is, waarom zou je het niet doen? Complicaties bij vaccinatie zijn van een lager risico dan complicaties bij covid.
Men kan inderdaad complicaties hebben.

Maar de risico's bij covid zijn verwaarloosbaar voor iemand van mijn leeftijd wanneer men het vergelijkt met risico's die wel door de maatschappij worden getolereerd.

Kijk naar fietsen zonder helm. Ik neem elke dag met mijn fiets deel aan het verkeer (ik pendel naar mijn werk). De kans dat ik verongeluk en zware schade opdoe of zelfs sterf is veel groter dan dat ik sterf of zware complicaties heb van corona.

Toch vindt de overheid niet dat ik moet worden verplicht een fietshelm te dragen. Nochtans zou die beperking mijn vrijheden veel minder beperken dan wat coronamaatregelen momenteel doen. Het dragen van een fietshelm zorgt bovendien niet voor mogelijke risico's.

Vreemd toch?

U zegt:

Citaat:
Als de keuze er is, waarom zou je het niet doen?
Zoals hierboven vermeld, heb ik er eigenlijk absoluut geen problemen mee om me te laten vaccineren.

Maar hoe komt het dat ik de keuze om me niet te laten vaccineren veel meer moet verantwoorden dan de keuze om geen fietshelm te dragen? Ik heb namelijk nog nooit commentaar gekregen op het feit dat ik geen fietshelm draag. Als ik binnen een paar maanden zou meedelen dat ik mezelf niet laat vaccineren, denk ik dat dat ik mezelf wel ga moeten verdedigen hoor.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 6 januari 2021 om 17:47.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2021, 17:46   #23
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.889
Standaard

Ik hoop in Mei gevaccineerd te zijn met het Vaccin van Oxford Astrazenica of een ander echt vaccin.

De Pfizer en andere "vaccin's" op basis van messenger RNA blijken wel het ziektebeeld van Covid19 te verlichten maar lijken geen immuniteit tegen sars-cov-2 besmetting te bieden.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2021, 17:46   #24
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Amon_Re's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Men kan inderdaad complicaties hebben.

Maar de risico's bij covid zijn verwaarloosbaar voor iemand van mijn leeftijd wanneer men het vergelijkt met risico's die wel door de maatschappij worden getolereerd.

Kijk naar fietsen zonder helm. Ik neem elke dag met mijn fiets deel aan het verkeer (ik pendel naar mijn werk). De kans dat ik verongeluk en zware schade opdoe of zelfs sterf is veel groter dan dat ik sterf of zware complicaties heb van corona.

Toch vindt de overheid niet dat ik moet worden verplicht een fietshelm te dragen. Nochtans zou die beperking mijn vrijheden veel minder beperken dan wat coronamaatregelen momenteel doen.

Vreemd toch?
Ik spreek nergens over verplichting, was gewoon een bedenking.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
politiek België lijkt meer op een inktvis met veel grabbelende armen in de staatskas en inkt spuitend omdat niemand het zou zien.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2021, 17:48   #25
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Ik spreek nergens over verplichting, was gewoon een bedenking.
Dat weet ik. Vandaar dat ik nog een stukje heb toegevoegd aan mijn post hierboven (weliswaar na het plaatsen van uw reactie):

U zei:

Citaat:
Als de keuze er is, waarom zou je het niet doen?
Mijn antwoord:

Citaat:
Zoals hierboven vermeld, heb ik er eigenlijk absoluut geen problemen mee om me te laten vaccineren.

Maar hoe komt het dat ik de keuze om me niet te laten vaccineren veel meer moet verantwoorden dan de keuze om geen fietshelm te dragen? Ik heb namelijk nog nooit commentaar gekregen op het feit dat ik geen fietshelm draag. Als ik binnen een paar maanden zou meedelen dat ik mezelf niet laat vaccineren, denk ik dat dat ik mezelf wel ga moeten verdedigen hoor.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 6 januari 2021 om 17:49.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2021, 17:50   #26
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.973
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik zou eerlijk gezegd niet inzien waarom jij je zou laten vaccineren aan 29. Met een beetje geluk heb je het ondertussen al eens opgedaan zonder het te merken.

Onder de 30 is corona stukken minder erg dan griep. Tegen dan zijn er heel goeie behandelingen voor als het toch uitzonderlijk mis zou gaan.
Dat maakt allemaal niets uit.
Zelfs als kinderen in de rij mogen staan zullen die zich laten vaccineren.
Als het gratis is staat iedereen in de rij.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2021, 17:53   #27
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Amon_Re's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Maar hoe komt het dat ik de keuze om me niet te laten vaccineren veel meer moet verantwoorden dan de keuze om geen fietshelm te dragen? Ik heb namelijk nog nooit commentaar gekregen op het feit dat ik geen fietshelm draag. Als ik binnen een paar maanden zou meedelen dat ik mezelf niet laat vaccineren, denk ik dat dat ik mezelf wel ga moeten verdedigen hoor.
1 woord: Polarisatie. Als je je niet zou laten vaccineren zou men je nogal snel als anti-vaxxer bestempelen. Ik laat me ook niet vaccineren tegen malaria bv, omdat dat voor mij niet nodig is (ik reis tot nu toe niet naar landen waar daar een risico voor is).
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
politiek België lijkt meer op een inktvis met veel grabbelende armen in de staatskas en inkt spuitend omdat niemand het zou zien.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2021, 18:01   #28
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
1 woord: Polarisatie. Als je je niet zou laten vaccineren zou men je nogal snel als anti-vaxxer bestempelen. Ik laat me ook niet vaccineren tegen malaria bv, omdat dat voor mij niet nodig is (ik reis tot nu toe niet naar landen waar daar een risico voor is).
Dat vind ik heel problematisch.

Ik heb dit ook opgeworpen in een andere discussie:

https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=121

Men creëert echt een sfeer waarbij mensen in een hokje worden gestopt om op die manier totaal geen rekening te moeten houden met hun argumenten. Men bespaart zich de moeite om tegenargumenten te formuleren door hen gewoon in een hokje van mensen met ongewenste meningen te stoppen.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2021, 18:04   #29
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 23.147
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Dat is gokken. Ook als jonge mens kun je er lelijke langdurige gevolgen aan overhouden. Als de keuze er is, waarom zou je het niet doen? Complicaties bij vaccinatie zijn van een lager risico dan complicaties bij covid.
Dat is verre van zeker want je moet om de 6 maanden of minstens jaarlijks gevaccineerd worden voor de rest van je leven, dat vermenigvuldigd ook de complicaties door herhaling. En als je pech hebt krijg je 5 jaar later toch nog corona en was het allemaal voor niets.

Een besmetting zorgt ook voor een betere bescherming tegen latere variaties van het virus. Als jong persoon zou je net je best moeten doen om Covid te krijgen.

.

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 6 januari 2021 om 18:05.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2021, 19:13   #30
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Als 46-jarige met onderliggende aandoening verwacht ik voor de zomer.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2021, 19:14   #31
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Ik hoop in Mei gevaccineerd te zijn met het Vaccin van Oxford Astrazenica of een ander echt vaccin.

De Pfizer en andere "vaccin's" op basis van messenger RNA blijken wel het ziektebeeld van Covid19 te verlichten maar lijken geen immuniteit tegen sars-cov-2 besmetting te bieden.
Bron?
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2021, 19:20   #32
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Dat is gokken. Ook als jonge mens kun je er lelijke langdurige gevolgen aan overhouden. Als de keuze er is, waarom zou je het niet doen? Complicaties bij vaccinatie zijn van een lager risico dan complicaties bij covid.
Bij dit vaccin weet men dat voorlopig niet he. Ik ga niet opnieuw uitleggen welke het potentiële probleem is. Het gaat niet over bijwerkingen, het gaat over covid erger maken als je het nadien toch opdoet. Dat zal men pas kunnen uitsluiten als voldoende mensen terug covid opgedaan hebben eens het vaccin na 6 maanden of zo zijn beschermende werking verliest.

Ik ben meestal pro-vaccin. Ik zal dat voor dit vaccin ook zijn, eens ik weet wat het precies doet ten aanzien van corona, na een zekere tijd. Voorlopig weet geen kat dat. Aangezien het alle kanten kan opgaan, zou ik het gek vinden om een klein risico in te ruilen voor een onbekend risico. Eens dat onbekend risico zich verandert in een klein tot zeer klein risico, doe ik mee.

Laatst gewijzigd door patrickve : 6 januari 2021 om 19:26.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2021, 19:22   #33
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
De Pfizer en andere "vaccin's" op basis van messenger RNA blijken wel het ziektebeeld van Covid19 te verlichten maar lijken geen immuniteit tegen sars-cov-2 besmetting te bieden.
Eh ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2021, 19:23   #34
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Dat maakt allemaal niets uit.
Zelfs als kinderen in de rij mogen staan zullen die zich laten vaccineren.
Als het gratis is staat iedereen in de rij.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2021, 19:27   #35
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Amon_Re's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Bij dit vaccin weet men dat voorlopig niet he. Ik ga niet opnieuw uitleggen welke het potentiële probleem is. Het gaat niet over bijwerkingen, het gaat over covid erger maken als je het nadien toch opdoet. Dat zal men pas kunnen uitsluiten als voldoende mensen terug covid opgedaan hebben eens het vaccin na 6 maanden of zo zijn beschermende werking verliest.
Stuur gerust eens een link door of zo, wil gerust wel eens lezen, ben hier niet zo actief meer, de zaken die ik las wijzen niet direct op extra problemen, Maar, da's allemaal off topic.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
politiek België lijkt meer op een inktvis met veel grabbelende armen in de staatskas en inkt spuitend omdat niemand het zou zien.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2021, 19:28   #36
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Als gezonde man van 29 verwacht ik ergens in het hele late najaar.
als zwaar zieke chronische patient ben ik er zeker van dat de overheid mij niet zal vinden .
dus ook november/december 2021
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2021, 19:28   #37
De Prof
Minister-President
 
De Prof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: De Jommekesclub
Berichten: 4.179
Standaard

Wanneer?? Naargelang je voor de maatschappij een 'last en of lust' bent.

Dus hoe later dit gebeurt, hoe minder je van betekenis bent.
De Prof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2021, 19:29   #38
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
als zwaar zieke chronische patient ben ik er zeker van dat de overheid mij niet zal vinden .
dus ook november/december 2021
Mijn reumadokter, mijn huisarts en mijn apotheker gaan me sowieso vinden.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2021, 19:43   #39
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Stuur gerust eens een link door of zo, wil gerust wel eens lezen, ben hier niet zo actief meer, de zaken die ik las wijzen niet direct op extra problemen, Maar, da's allemaal off topic.
Het is gewoon mijn eigen idee. Het is te lastig om de posts daarover terug te vinden, maar het gaat gewoon hierom. covid-19 is geen gewone infectie, als het verkeerd gaat komt dat niet door de infectie, maar door een cytokine storm (in veel gevallen). Die cytokine storm wordt veroorzaakt door het virus dat erin slaagt om vanuit geïnfecteerde cellen de cytokine berichtgeving tussen de delen van het immuunsysteem in de war te sturen als zich dat in gang zet.

Men heeft vastgesteld dat, bij patiënten waar het slecht afloopt, er juist een heel stevige, snelle geheugen immuunreactie optreedt in het begin (wat in veruit de meeste andere soorten infecties goed teken is, en men snel geneest). Er zijn enkele ziektes waarbij de immuunreactie bij geheugen slechter verloopt als de eerste infectie, vooral als men een tweede infectie heeft door een variant van de eerste ziektekiem: dingue is daar een gekend voorbeeld van, maar er zijn andere. Gelukkig lijken herinfecties na een natuurlijke infectie daar niet erg aan blootgesteld te zijn, hoewel men daar niet veel studies over vindt. Maar het immuungeheugen via een vaccin is anders (minder uitgebreid) dan het immuungeheugen bij echte infectie.

Het tweede punt is dat, voor de gekende corona virussen bij mensen (zonder covid), het allang geweten is dat men geen blijvende immuniteit heeft. Men kan meestal 6 - 8 maanden na een eerste infectie, door exact hetzelfde virus geherinfecteerd worden.

Uit dat alles leid ik af dat de kans bestaat dat de bescherming (die aangetoond is op een termijn van 2 - 3 maanden) door vaccin misschien niet langer duurt dan 6 - 8 maanden. En dan is de vraag of de infectie die dan mogelijk is, met een "half" immunitair geheugen van het vaccin, nu juist die cytokine storm (het slecht aflopen) gaat bevorderen dan wel de infectie verlichten.

Der Wanderer had een paper gevonden dat goed beschrijft wat er gaande kan zijn. Ik zet het in bijlage.

Met andere woorden, concreet: is het zo dat de bescherming (die wel degelijk aanwezig is en goed bewezen is) tegen een corona infectie, door het vaccin, na 6 - 8 maanden ook verdwijnt, zoals bij andere corona virussen ?

En indien dat zo is, en men dus toch corona kan opdoen, is de kans op een cytokine storm dan groter, of kleiner, dan indien men geen vaccin zou genomen hebben ?

Want dat zou willen zeggen dat men met dat vaccin corona gewoon omgevormd heeft tot een veel gevaarlijker ziekte binnen een half jaar.

Men heeft exact dat effect vastgesteld bij apen, en bij SARS-I. Hen een vaccin geven met het S proteïne van SARS I (exact zoals het Pfizer vaccin doet voor SARS II), maakte dat de infectie bij apen veel slechter verliep nadien.

Ik vind die vraag niet onnozel, en ik kan daar niks over vinden. Het spreekt vanzelf dat men dat empirisch nog niet heeft kunnen bepalen. Ik wil dat eerst weten. Tegen het najaar zullen we dat beginnen weten, hopelijk.
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: pdf fimmu-11-567710.pdf‎ (412,7 KB, 78x gelezen)

Laatst gewijzigd door patrickve : 6 januari 2021 om 19:49.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2021, 20:06   #40
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.889
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Bron?
https://forum.politics.be/showpost.p...6&postcount=37

In de pdf bijlage kan je de fase 3 studie er op na lezen.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be