Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 maart 2010, 14:36   #21
Andy
Minister-President
 
Andy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2007
Berichten: 3.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
De waarschuwing van Valentine is eigenlijk dubbel: als het kennelijk gevaarlijk is eruit te treden, kan het alleen maar gevaarlijk zijn, erin te zitten, zij het niet voor dezelfde mensen...

In het geval van de EU heb ik er hier al op gewezen dat die weliswaar gevaarlijk want antidemocratisch is, maar dat de duistere krachten die haar naar hun hand zetten, het nog gemakkelijker zouden hebben met kleine onafhankelijke landjes die voor hun samenwerking zijn aangewezen op de donkere achterkamertjes waar diplomatie wordt bedisseld.

Wij moeten de EU niet verlaten of afschaffen, maar de EU veroveren, tot een EU van het volk maken.

Pelgrim, als ik een kans zie om een Barroso of Van Rompuy of één van hun apparatsjiks met geweld de EU uit te jagen, mag ik jou dan verzoeken om daarvoor het nodige geweld te komen plegen? Ik zie ze volgaarne in het zand bijten.
²
__________________
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2010, 14:38   #22
Andy
Minister-President
 
Andy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2007
Berichten: 3.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vesivius Bekijk bericht
Corse wat u schrijft is letterlijk PVDA praat, ge weet wel die partij die opriep om GEWAPEND de fabrieken over te nemen. Natuurlijk zijn er profiteurs en armen, dat zal altijd zo blijven. Het afgeven op de rijken is pure jaloezie van gefrustreerde die (meestal) hun eigen leven verknoeit hebben. Een paar opmerkingen
Wat kan het mij schelen dat mijn baas tien keer meer verdiend als ik maar tevreden ben
De tot voor kort rijkste man ter wereld Bill Gates komt uit een gezin dat zeker niet rijk was, zijn vader was advocaat, zijn moeder onderwijzeres, dus geen kwestie van privileges, erfenissen of wat dan ook. Een heel ander verhaal dan gestolen, oorlogsbuit enz.
In uw posting druipt de haat tegenover mensen die iets bereikt hebben van het scherm, wordt eens volwassen en neem uw lot in eigen haden
Uw kennis van het nederlands is ronduit schabouwelijk.
__________________
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2010, 18:35   #23
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

http://demorgen.be/dm/nl/996/Economi...t-verder.dhtml

Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2010, 20:29   #24
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

België hield eigenlijk op met bestaan de dag dat de société générale werd verkocht.

Het is niet toevallig dat in dezelfde periode de communautaire tegenstellingen op de spits gedreven werden.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2010, 20:44   #25
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steve_M's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 13.586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vesivius Bekijk bericht
Corse wat u schrijft is letterlijk PVDA praat, ge weet wel die partij die opriep om GEWAPEND de fabrieken over te nemen. Natuurlijk zijn er profiteurs en armen, dat zal altijd zo blijven. Het afgeven op de rijken is pure jaloezie van gefrustreerde die (meestal) hun eigen leven verknoeit hebben. Een paar opmerkingen
Wat kan het mij schelen dat mijn baas tien keer meer verdiend als ik maar tevreden ben
De tot voor kort rijkste man ter wereld Bill Gates komt uit een gezin dat zeker niet rijk was, zijn vader was advocaat, zijn moeder onderwijzeres, dus geen kwestie van privileges, erfenissen of wat dan ook. Een heel ander verhaal dan gestolen, oorlogsbuit enz.
In uw posting druipt de haat tegenover mensen die iets bereikt hebben van het scherm, wordt eens volwassen en neem uw lot in eigen haden
Een, het zou me sterk verwonderen dat corse PVDA-praat als een belediging zou ervaren.

Twee, mensen als jij zijn gedroomd vee voor de hyperkapitalisten. Als jij je stukje vlees maar hebt elke dag, dan is het niet erg dat je bestolen wordt. Kleine wake-up call: diezelfde superkapitalisten verhuizen hun fabrieken naar landen waar de bevolking nog makkelijk kan uitgebuit worden en waar je wordt neergeschoten als je het woord vakbond durft uit te spreken. Minder mensen hun stukje vlees hier, kleinere stukjes vlees voor de nieuwe slaven en meer poen voor de Dagobert Ducks. Yep, je moet echt je eigen leven al verknoeid hebben om daar iets tegen te hebben. Dat heet geen jaloezie, dat heet rechtvaardigheidsgevoel.

Drie, Bill Gates. Je meent het echt, he? Hier heb je een overzichtje van de fraaie praktijken waarmee Bill Gates een van de rijkste mensen op de planeet is geworden:

http://en.wikipedia.org/wiki/Criticism_of_Microsoft

Overigens, zijn vader was een prominente advocaat en zijn moeder zat in de raad van bestuur van twee banken. Zijn grootvader was voorzitter van de Nationale Bank. Is dat tegenwoordig een gewone, niet-geprivilegieerde komaf?

Vier, je schijnt de wereld onder te verdelen in twee groepen: de "profiteurs en armen" en de superrijken. Het grootste deel van die armen heeft zijn lot niet in handen, want ze wonen in streken waar het westen grote armoede veroorzaakt (zie punt een). En wat met al die mensen daartussen? De middenklassers die elke maand moeten tellen? Die onbetaald overuren moeten kloppen? Werken die allemaal minder hard dan de manager?
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2010, 22:20   #26
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door popske Bekijk bericht
Faillissement van belgië.
Wat denken jullie wat zou er gebeuren indien belgië niet meer in staat zou zijn om aan zijn verplichtingen te voldoen. Steun van het IMF, Europa?
Zou dit positief kunnen uitdraaien voor Vlaanderen en de werkende mens?
Geen enkele instantie zal bereid zijn om een land in ontbinding economische steun te verlenen. Economen hebben al eerder gepleit voor de splitsing van België, en zullen splitsing als voorwaarde stellen voor economische steun.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2010, 09:51   #27
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door popske Bekijk bericht
Faillissement van belgië.
Wat denken jullie wat zou er gebeuren indien belgië niet meer in staat zou zijn om aan zijn verplichtingen te voldoen. Steun van het IMF, Europa?
Zou dit positief kunnen uitdraaien voor Vlaanderen en de werkende mens?
Dat hangt alleen af van de mate waarop de werkende mens ook eerst zijn zakken kan vullen.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:59.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be