Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 augustus 2008, 11:57   #21
BenIsaac
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 12 juli 2008
Berichten: 827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Maar voordat Hamas het voor het zeggen had, was het ook voor een groot stuk zo. Door zulke repressieve houdingen kweekt u gewoon anti-joodse sentimenten. Verre dat ik anti-joods zou zijn natuurlijk. Waarom wel.
Rather be hated than loved in Auschwitz
BenIsaac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2008, 13:36   #22
Sinistra
Banneling
 
 
Sinistra's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Locatie: Nederland
Berichten: 3.487
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
...Verre dat ik anti-joods zou zijn natuurlijk. Waarom wel.

Yeah right.....
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2008, 15:23   #23
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sinistra Bekijk bericht
Yeah right.....
Het is niet omdat men kritiek heeft op Israel dat men daarom anti-joods is. Dat is zeer kortzichtig denken. En dat bewijst eens te meer dat u er niets van begrepen hebt. Hetgeen misschien wel te verwachten viel van een - let wel -zogenaamde 'vriend van Israel'.

Laatst gewijzigd door system : 28 augustus 2008 om 15:31.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2008, 16:22   #24
Loki
Parlementsvoorzitter
 
Loki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2008
Berichten: 2.274
Standaard

Citaat:
Rather be hated than loved in Auschwitz
Ja, en straks begint ge nog over Farao van Egypte die jullie toch zo een onrecht heeft aangedaan.

Ik vraag mij af wie wie haat. Niet-joden worden door fanatieke joden als des duivels beschouwd. Een jood is superieur aan de rest en zijn leed is eveneens superieur aan een ander zijn leed. Jullie zijn het uitverkoren volk en wij zijn stront.
Zullen de beestachtigheden in Afrika er ook toe leiden dat ze in een bevoorrechte positie komen te staan waar elke vorm van kritiek als anti-afrikaans zal worden beschouwd? Of krijgen de Roma’s ook een landje voor de beestachtigheden van Hitler of van diegenen die na hem de vervolgingen voortzetten (zoals vele landen nu nog doen), niemand moet ze, dit moeten jullie toch wel herkennen. Hebben de indianen enige erkenning gekregen voor hun leed? En de Aboriganals? Tja, het zijn natuurlijk allemaal voorbeelden van minderwaardige volkeren die niet de zegen van God hebben gekregen.

Het leed van de joden is verschrikkelijk,laat dat duidelijk zijn, maar het is eveneens verschrikkelijk dat de joden zich wegsteken achter dit leed om zelf het beest te kunnen uithangen om hun haat tegenover de rest van de wereld te kanaliseren.

De Westerse wereld heeft er alles aan gedaan om de gruwelijkheden te compenseren, jullie leed wordt op enkele dwazen na algemeen erkent, we sluiten onze ogen voor onfrisse en zelfs mensonwaardige praktijken. Maar is het genoeg? Nee, we blijven voor eeuwig en drie dagen smeerlappen. Vergevingsgezindheid?? Nee, kritiek is antisemitisch.

Moesten de moslims rond Israel een muur bouwen zou het kot te klein zijn, maar omgekeerd is het maar normaal. Moslims zijn toch maar minderwaardig, is het niet?

En nu ik dat allemaal gezegd heb ben ik zeker ook anti-semiet! Ik hoop maar dat ik niet te ver ben gegaan ben dat de mosad mij vanavond niet vanachter mijn pctje komt trekken.

Gelukkig zijn er ook nog Joden die zich niet zo in zelfmedelijden rollen, maar aan de nodige zelfkritiek doen, zoals alle volkeren dit horen te doen
Loki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2008, 17:19   #25
straddle
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 10 maart 2004
Berichten: 6.654
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Loki Bekijk bericht
Ja, en straks begint ge nog over Farao van Egypte die jullie toch zo een onrecht heeft aangedaan.

Ik vraag mij af wie wie haat. Niet-joden worden door fanatieke joden als des duivels beschouwd. Een jood is superieur aan de rest en zijn leed is eveneens superieur aan een ander zijn leed. Jullie zijn het uitverkoren volk en wij zijn stront.
Zullen de beestachtigheden in Afrika er ook toe leiden dat ze in een bevoorrechte positie komen te staan waar elke vorm van kritiek als anti-afrikaans zal worden beschouwd? Of krijgen de Roma’s ook een landje voor de beestachtigheden van Hitler of van diegenen die na hem de vervolgingen voortzetten (zoals vele landen nu nog doen), niemand moet ze, dit moeten jullie toch wel herkennen. Hebben de indianen enige erkenning gekregen voor hun leed? En de Aboriganals? Tja, het zijn natuurlijk allemaal voorbeelden van minderwaardige volkeren die niet de zegen van God hebben gekregen.

Het leed van de joden is verschrikkelijk,laat dat duidelijk zijn, maar het is eveneens verschrikkelijk dat de joden zich wegsteken achter dit leed om zelf het beest te kunnen uithangen om hun haat tegenover de rest van de wereld te kanaliseren.

De Westerse wereld heeft er alles aan gedaan om de gruwelijkheden te compenseren, jullie leed wordt op enkele dwazen na algemeen erkent, we sluiten onze ogen voor onfrisse en zelfs mensonwaardige praktijken. Maar is het genoeg? Nee, we blijven voor eeuwig en drie dagen smeerlappen. Vergevingsgezindheid?? Nee, kritiek is antisemitisch.

Moesten de moslims rond Israel een muur bouwen zou het kot te klein zijn, maar omgekeerd is het maar normaal. Moslims zijn toch maar minderwaardig, is het niet?

En nu ik dat allemaal gezegd heb ben ik zeker ook anti-semiet! Ik hoop maar dat ik niet te ver ben gegaan ben dat de mosad mij vanavond niet vanachter mijn pctje komt trekken.

Gelukkig zijn er ook nog Joden die zich niet zo in zelfmedelijden rollen, maar aan de nodige zelfkritiek doen, zoals alle volkeren dit horen te doen

Goede analyse. Kan ik mij volledig achterzetten. Dat constant plaatsen in de slachtoffer rol en de selectieve verontwaardiging begint ook grondig mijn keel uit te hangen. Nu zal ik ook wel als anti semiet aanzien worden. Laat ze dat dan maar geloven. Who cares.
__________________
6666. Closing off.
straddle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2008, 17:26   #26
garfield
Europees Commissaris
 
garfield's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 januari 2005
Locatie: Utopia of/en Hellhole
Berichten: 6.224
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje Bekijk bericht
De Palestijnen ONDER ISRAELISCHE BEZETTING hadden de hoogste levensstandaard
van alle Arabieren in het Middenoosten buiten de olielanden.
De levensstandaard in Gaza etc is natuurlijk naar beneden gedoken sinds dat 1. Arafat
de boel daar is komen leegroven en 2. sinds dat Hamas aan het bewind is.
Francientje, je spreekt tegen een muur, zelf als een israëlier zou zeggen dat de zon heet is zouden ze er toch nog eens willen aankomen omdat onze antisemieten dit niet willen geloven.
__________________
Let's make sure that history never forgets... the name... Enterprise
garfield is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2008, 17:30   #27
garfield
Europees Commissaris
 
garfield's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 januari 2005
Locatie: Utopia of/en Hellhole
Berichten: 6.224
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Maar goedkope werkkrachten hebben ze wel. Die halen ze uit het naburig Palestijns concentratiekamp.
Concentratiekamp. aub
Ooit eens zou een kamp bezocht? De foto's gezien ? De getuigenissen gehoord?
Ik spreek dan niet enkel over de Endlosing maar ook over de kampen van Stalin, De republiek Serpska,...
De vergelijking van de situatie van de palestijnen met een concentratiekamp is niet alleen misdadig maar ook incorrect.
__________________
Let's make sure that history never forgets... the name... Enterprise
garfield is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2008, 17:30   #28
straddle
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 10 maart 2004
Berichten: 6.654
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield Bekijk bericht
Francientje, je spreekt tegen een muur, zelf als een israëlier zou zeggen dat de zon heet is zouden ze er toch nog eens willen aankomen omdat onze antisemieten dit niet willen geloven.
Voila se, mijne post is nog geen 10 minuten oud of het begint al.
__________________
6666. Closing off.
straddle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2008, 18:11   #29
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield Bekijk bericht
Concentratiekamp. aub
Ooit eens zou een kamp bezocht? De foto's gezien ? De getuigenissen gehoord?
Ik spreek dan niet enkel over de Endlosing maar ook over de kampen van Stalin, De republiek Serpska,...
De vergelijking van de situatie van de palestijnen met een concentratiekamp is niet alleen misdadig maar ook incorrect.
Ooit eens in Gaza geweest?

Laatst gewijzigd door system : 28 augustus 2008 om 18:11.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2008, 18:36   #30
Loki
Parlementsvoorzitter
 
Loki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2008
Berichten: 2.274
Standaard

Citaat:
Francientje, je spreekt tegen een muur, zelf als een israëlier zou zeggen dat de zon heet is zouden ze er toch nog eens willen aankomen omdat onze antisemieten dit niet willen geloven.
Ja, had dan die muur niet gebouwd of was de klaagmuur niet lang genoeg

Maar goed, alle gekheid op een stokje...

Ik ken Israëliers die er heel anders over denken....maar die dan ook de zaken niet vanuit de hoogte aanschouwen. Die houding is echt een gevaar voor het voorbestaan van Israël. Waarom wordt er vanuit gegaan dat wie kritiek heeft, ook tegen Israël is. Vinden jullie dat nu zelf niet een tikkeltje arrogant.

De situatie van Israël is niet evident, het land leeft in een constante oorlog. Maar wanneer je de vijand niet wil begrijpen, kan er geen oplossing komen. Begrip voor elkaars leed in plaats van te gaan van wraakaktie naar wraakaktie. Haat brengt haat voort, zo wordt de situatie uitzichtloos. De vergelijking met een concentratiekamp gaat misschien niet op, maar het antwoord van Israël op palestijns terrorisme is even verwerpelijk. Dit is machtsmisbruik, op die manier zullen de aanslagen maar stoppen wanneer alle arabieren zijn uitgemoord.
Het moet toch duidelijk zijn na een halve eeuw van aggressie en haat langs beide kanten, er naar een andere aanpak moet gezocht worden. Zorg voor liefdadigheid naar de palestijnen toe om uit de spiraal te raken, hoe denk je dat Hamas de harten van de pallestijnen heeft gewonnen. Maar nee, de vijand wurgen...oooo wat is dat humaan. Het gaat wel niet zo snel als Hitler maar het effect is hetzelfde, namelijk een identiteit van de kaart vegen. Alleen was het Hitler niet gelukt en lijkt Israël er wel in te slagen.

Ik hoop dat Pakistan nooit in handen valt van de Taliban, want dan is de toekomst van Israël bijzonder slecht.
Maar goed, jullie weten het beter, ik buig voor het heilig volk dat weet dat de zon heet is. Die kennis bevestigd allen maar de almacht.
Loki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2008, 19:35   #31
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Loki Bekijk bericht
Ja, had dan die muur niet gebouwd of was de klaagmuur niet lang genoeg

Maar goed, alle gekheid op een stokje...

Ik ken Israëliers die er heel anders over denken....maar die dan ook de zaken niet vanuit de hoogte aanschouwen. Die houding is echt een gevaar voor het voorbestaan van Israël. Waarom wordt er vanuit gegaan dat wie kritiek heeft, ook tegen Israël is. Vinden jullie dat nu zelf niet een tikkeltje arrogant.

De situatie van Israël is niet evident, het land leeft in een constante oorlog. Maar wanneer je de vijand niet wil begrijpen, kan er geen oplossing komen. Begrip voor elkaars leed in plaats van te gaan van wraakaktie naar wraakaktie. Haat brengt haat voort, zo wordt de situatie uitzichtloos. De vergelijking met een concentratiekamp gaat misschien niet op, maar het antwoord van Israël op palestijns terrorisme is even verwerpelijk. Dit is machtsmisbruik, op die manier zullen de aanslagen maar stoppen wanneer alle arabieren zijn uitgemoord.
Het moet toch duidelijk zijn na een halve eeuw van aggressie en haat langs beide kanten, er naar een andere aanpak moet gezocht worden. Zorg voor liefdadigheid naar de palestijnen toe om uit de spiraal te raken, hoe denk je dat Hamas de harten van de pallestijnen heeft gewonnen. Maar nee, de vijand wurgen...oooo wat is dat humaan. Het gaat wel niet zo snel als Hitler maar het effect is hetzelfde, namelijk een identiteit van de kaart vegen. Alleen was het Hitler niet gelukt en lijkt Israël er wel in te slagen.

Ik hoop dat Pakistan nooit in handen valt van de Taliban, want dan is de toekomst van Israël bijzonder slecht.
Maar goed, jullie weten het beter, ik buig voor het heilig volk dat weet dat de zon heet is. Die kennis bevestigd allen maar de almacht.
Hamas moet Israel erkennen als een volwaardige staat. En de Israeli's moeten ophouden de Stasi's te zijn van het Midden-Oosten.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2008, 11:37   #32
Fiere Jood
Provinciaal Gedeputeerde
 
Fiere Jood's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2008
Berichten: 944
Standaard

Citaat:
Het moet toch duidelijk zijn na een halve eeuw van aggressie en haat langs beide kanten, er naar een andere aanpak moet gezocht worden.
Amen.


Maar voor de rest heb je idee hoe Joden over andere volken denken.
De heilige Thora vraagt respect tegenover iedereen.
Vind me een kerk(misschien wel ?) waar er voor de locale Royalty wordt gebeden.
Overal ter wereld bidden de Joden op de Joodse nieuwjaar voor het welzijn van de koning(in).Ik kan nog zo uren doorgaan.

En gelijk heeft Benisaac,de geschiedenis bewijst dat telkens Joden enorm werden gehaat het toen perfect ging voor de Joden.
Wanneer er medeleden was ,was het meestal catastrofaal.
Maar je hebt gelijk dat er vandaag Joodse organisaties die voor/in debiliteit antisemitisme zien.
Fiere Jood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2008, 13:40   #33
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Jood Bekijk bericht
Amen.


Maar voor de rest heb je idee hoe Joden over andere volken denken.
De heilige Thora vraagt respect tegenover iedereen.
Vind me een kerk(misschien wel ?) waar er voor de locale Royalty wordt gebeden.
Overal ter wereld bidden de Joden op de Joodse nieuwjaar voor het welzijn van de koning(in).Ik kan nog zo uren doorgaan.

En gelijk heeft Benisaac,de geschiedenis bewijst dat telkens Joden enorm werden gehaat het toen perfect ging voor de Joden.Wanneer er medeleden was ,was het meestal catastrofaal.
Maar je hebt gelijk dat er vandaag Joodse organisaties die voor/in debiliteit antisemitisme zien.
De joden werden gehaat omdat men een zondebok zocht voor allerlei mistoestanden. Heel lang werden joden gediscrimineerd in het Westen ondermeer ook wegens religieuze redenen. Maar, de joden werden ook gehaat of gewantrouwd, omdat vele joden zich apart hielden en de anderen -de niet-joden dus- als 'goi' (*) (een soort dhimmie's) bestempelden (dat doen vele joden nu nog), omdat ze onder mekaar huwden en daar ook op stonden (nu nog), omdat ze zich afsloten van de gangbare maatschappij en zich nooit echt integreerden (vele joden in Antwerpen doen nog precies hetzelfde), hun eigen taaltje hadden (jiddish), hun eigen voedsel aten (kosjer), enz, enz. Behalve dan de 'liberale' joden. Maar dat waren een minderheid.

Dat moet u er ook bij zeggen.


(*)

De Talmoed definieert vaak diegenen die niet Joods zijn als zijnde geen mensen maar dieren.

"De Joden worden mensen genoemd, maar niet-Joden zijn geen mensen. Het zijn beesten."
Talmoed: Baba mezia, 114b

De Akum (niet-Jood) is als een hond. Ja, de geschriften leren ons aan de hond meer eer te betonen dan aan de niet-Jood."
Ereget Raschi Erod. 22 30

"Geslachtsgemeenschap tussen Ongelovigen is als geslachtsgemeenschap tussen dieren."
Talmud Sanhedrin 74b

"Als u eet met een niet-Jood, het is hetzelfde als eten met een hond. "
Tosapoth, Jebamoth 94b

Laatst gewijzigd door system : 29 augustus 2008 om 14:02.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2008, 15:01   #34
Francientje
Minister
 
Geregistreerd: 4 april 2008
Berichten: 3.178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
De joden werden gehaat omdat men een zondebok zocht voor allerlei mistoestanden. Heel lang werden joden gediscrimineerd in het Westen ondermeer ook wegens religieuze redenen. Maar, de joden werden ook gehaat of gewantrouwd, omdat vele joden zich apart hielden en de anderen -de niet-joden dus- als 'goi' (*) (een soort dhimmie's) bestempelden (dat doen vele joden nu nog), omdat ze onder mekaar huwden en daar ook op stonden (nu nog), omdat ze zich afsloten van de gangbare maatschappij en zich nooit echt integreerden (vele joden in Antwerpen doen nog precies hetzelfde), hun eigen taaltje hadden (jiddish), hun eigen voedsel aten (kosjer), enz, enz. Behalve dan de 'liberale' joden. Maar dat waren een minderheid.

Dat moet u er ook bij zeggen.


(*)

De Talmoed definieert vaak diegenen die niet Joods zijn als zijnde geen mensen maar dieren.

"De Joden worden mensen genoemd, maar niet-Joden zijn geen mensen. Het zijn beesten."
Talmoed: Baba mezia, 114b

De Akum (niet-Jood) is als een hond. Ja, de geschriften leren ons aan de hond meer eer te betonen dan aan de niet-Jood."
Ereget Raschi Erod. 22 30

"Geslachtsgemeenschap tussen Ongelovigen is als geslachtsgemeenschap tussen dieren."
Talmud Sanhedrin 74b

"Als u eet met een niet-Jood, het is hetzelfde als eten met een hond. "
Tosapoth, Jebamoth 94b
Die blabla komt dus niet uit de Talmoed maar uit een boek van 1870, namelijk 'De Talmoed Jood' van de antisemitische Praags-Duitse professor Rohling, die druk bijgedragen heeft aan de ontwikkeling van de nazi-ideeën over Joden. Goede smaak betreffende lectuur heb jij, zeg!
Francientje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2008, 15:01   #35
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht


(*)

De Talmoed definieert vaak diegenen die niet Joods zijn als zijnde geen mensen maar dieren.

"De Joden worden mensen genoemd, maar niet-Joden zijn geen mensen. Het zijn beesten."
Talmoed: Baba mezia, 114b

De Akum (niet-Jood) is als een hond. Ja, de geschriften leren ons aan de hond meer eer te betonen dan aan de niet-Jood."
Ereget Raschi Erod. 22 30

"Geslachtsgemeenschap tussen Ongelovigen is als geslachtsgemeenschap tussen dieren."
Talmud Sanhedrin 74b

"Als u eet met een niet-Jood, het is hetzelfde als eten met een hond. "
Tosapoth, Jebamoth 94b
En zoals de joden door de christenen werden gebrandmerkt -wat een feit is- zegt men er gewoonlijk niet bij dat de joodse godsdienst hetzelfde doet met christenen .

Zo zegt men bij de joden over de christenen:

"Christenen (minniem) en anderen die de Talmoed afwijzen, zullen naar de hel gaan en zullen daar gestraft worden voor alle generaties."
Rosh Hashanah 17a.


Joden moeten de boeken van de Christenen vernietigen, d.w.z. het Nieuwe Testament.
Shabbath 116a.

En wat de Talmoed over Maria instrueert, zeg ik liever niet.

Laatst gewijzigd door system : 29 augustus 2008 om 15:09.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2008, 15:40   #36
Francientje
Minister
 
Geregistreerd: 4 april 2008
Berichten: 3.178
Standaard

Kun je al je onzin in één keer posten? Mét de internetbron erbij (ja sorry, ik geloof dus
niet dat je thuis ergens een Talmoed hebt liggen die je elke avond weer gretig leest in de hoop er wat uit te kunnen puren waarmee je half internet kunt vermaken. ) Dan kan ik
je met één post antwoorden. Bedankt.
Francientje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2008, 16:15   #37
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje Bekijk bericht
Kun je al je onzin in één keer posten? Mét de internetbron erbij (ja sorry, ik geloof dus
niet dat je thuis ergens een Talmoed hebt liggen die je elke avond weer gretig leest in de hoop er wat uit te kunnen puren waarmee je half internet kunt vermaken. ) Dan kan ik
je met één post antwoorden. Bedankt.
Ja d�*t zal wel. Wanneer het u niet aanstaat is het niet de goede Talmoed of is men volgens u niet beslagen in de Talmoed, of is het onzin. U moogt deze teksten altijd corrigeren en mij zeggen dat het onjuist is wat er staat. Indien u dit niet kunt, vertelt u onzin ,of, wat erger is, probeert u dingen te verbergen.

En of ik nu de passages haal uit een boek of van het internet, maakt niet zoveel uit. Er staat wat er staat.

Maar zal u nog een paar staaltjes geven van de verdraagzaamheid en de wijsheden van het jodendom:

"De zielen van niet-Joden komen van onzuivere geesten en worden varkens genoemd".."
Jalkut Rubeni gadol 12b

"Als een heiden (Ongelovige) een Jood slaat, moet de Ongelovige worden gedood".
Sanhedrin 58b. (Lijkt veel op de Koran eigenlijk)

"Een Jood hoeft geen Ongelovige te betalen voor het loon dat hij hem voor werk schuldig is."
Sanhedrin
57a

"God zal niet een Jood sparen die "zijn dochter uithuwelijkt aan een oude man, of de vrouw neemt voor zijn zoontje, of een verloren artikel aan een Ongelovige teruggeeft..."
Sanhedrin 76a.

(de Engelse tekst uit de Babylonische Talmud)
Sanhedrin 76b
Rab Judah said in Rab's name: One who marries his daughter to an old man or takes a wife for his infant son, or returns a lost article to a Cuthean,3 — concerning him Scripture sayeth, [that he bless himself in his heart saying, I shall have peace, though I walk in the imagination of mine heart] to add drunkedness to thirst: The Lord will not spare him.
4)

"Joden mogen gebruik maken van leugens ("uitvluchten") om een Ongelovige te misleiden."
Baba Kamma 113a.

En zo kan ik nog een tijdje doorgaan. Tenzij wat boven aangehaald is onwaar is, zijn de aangaalde citaten toch een staaltje van verregaande onverdraagzaamheid, wat zeg ik, van puur onversneden racisme in de Talmoed tegenover niet-joden.

Laatst gewijzigd door system : 29 augustus 2008 om 16:39.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2008, 16:23   #38
TVDD
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 13 februari 2008
Berichten: 380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BenIsaac Bekijk bericht
Kun jij mij aangeven hoeveel procent van het budget van Israël van de Amerikaanse regering komt? De kracht van Israëls technologie is logisch gezien de innoverende kracht van Joden wereldwijd. Amerika pikt anders ook aardig mee van Israëlische wetenschappers. Israël leeft niet van Amerika.

van waar komt die kracht? Is dat genetisch bepaald? Is dat door een opvoeding? Allé, van waar komt dat, gesteld dat het correct zou zijn natuurlijk.
TVDD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2008, 16:37   #39
garfield
Europees Commissaris
 
garfield's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 januari 2005
Locatie: Utopia of/en Hellhole
Berichten: 6.224
Standaard

Systeem, zoals Francientje reeds zei.
Uw zogenaamde Talmoed is er géén. wil u dus aub stoppen met aanzetten tot Antisemitisme. Dat u antizionist was is reeds lang duidelijk dat u nu plots nog antijoodse propaganda begint neer te schrijven, vind ik erg.
__________________
Let's make sure that history never forgets... the name... Enterprise

Laatst gewijzigd door garfield : 29 augustus 2008 om 16:38.
garfield is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2008, 16:44   #40
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield Bekijk bericht
Systeem, zoals Francientje reeds zei.
Uw zogenaamde Talmoed is er géén. wil u dus aub stoppen met aanzetten tot Antisemitisme. Dat u antizionist was is reeds lang duidelijk dat u nu plots nog antijoodse propaganda begint neer te schrijven, vind ik erg.
Neen, u wilt de dingen verdraaien. De citaten die ik aanhaal komen ondermeer uit Babylonische Talmoed.

Ziehier de site van Sanhedrin 76,b.

http://www.come-and-hear.com/sanhedr..._76.html#PARTb

Deze site geeft de hele Babylonische Talmud. In plaats van als een kieken zonder kop te posten, zou u misschien er beter aan doen deze Talmud eens te lezen. Misschien steekt u er nog iets van op. En deze Talmud is even onverdraagzaam tegenover ongelovige niet-joden als bepaalde passages in de Koran onverdraagzaam zijn tegenover niet-islamieten. Ik beschouw deze passages uit de Talmoed als staaltjes van onversneden racisme (op religieuze gronden) begaan door Joden tegenover niet-Joden. Punt uit.

Zo zit het in mekaar.

En u, u steekt uw kop in het zand. Of laat u iets wijsmaken door mensen die reeds lang veel beter weten.

Laatst gewijzigd door system : 29 augustus 2008 om 17:11.
system is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:19.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be