Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 augustus 2008, 09:30   #21
toccata
Europees Commissaris
 
toccata's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 november 2006
Berichten: 7.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zadeh Bekijk bericht
McCain definitief in de touwen

Paris Hilton Responds to McCain Ad
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Heel wat prille democratieen met onwillige burgers zouden het toejuichen, voor de chocoladecigarettenindustrie zou het een slag zijn

toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2008, 09:39   #22
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zadeh Bekijk bericht
McCain definitief in de touwen

Paris Hilton Responds to McCain Ad
Ze zag er inderdaad 'hot' uit. Prachtige reply van miss Hilton.

"Thanks for your endorsement, white haired dude."

Overingens, even fantastisch als altijd, de nieuwe JibJab : Time for some campaignin'

Laatst gewijzigd door parcifal : 7 augustus 2008 om 09:41.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2008, 10:00   #23
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Ik denk dat McCain gaat winnen.
...
Zelf hoop ik dat Obama wint.
Volgens mij zijn ze mekaar waard. Ik geloof niet in de facade die Obama optrekt.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2008, 10:01   #24
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zadeh Bekijk bericht
McCain definitief in de touwen

Paris Hilton Responds to McCain Ad
Misschien krikt dit juist de populariteit van McCain op
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2008, 10:25   #25
Zadeh
Partijlid
 
Zadeh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2007
Locatie: Attica!
Berichten: 227
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Misschien krikt dit juist de populariteit van McCain op
Mwa, dat betwijfel ik. Ik vond het wel een snedig antwoord. Had ik niet meteen van haar verwacht. Ze heeft groot gelijk: McCain is een ouwe zak.
__________________
.
..
... dreaming permits each and every one of us to be quietly and safely insane every night of our lives
Zadeh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2008, 15:38   #26
longhorn
Minister-President
 
longhorn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2005
Berichten: 5.721
Standaard

Ik denk dat McCain in november wint. Ik hoop op Obama maar de VS is een centrum-rechts land en uiteindelijk zullen de 'independents' voor McCain gaan.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2008, 18:03   #27
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
McCain zal verliezen, zie http://forum.politics.be/showpost.ph...3&postcount=51.

Obama won van gedoodverfde favoriete Hillary, echtgenote van populaire president Clinton. Obama zal winnen van oude man McCain. Obama is gewoon ontzettend slim, ook in zijn campagnes. Die wereldreis, vooral het geweldige onthaal in Europa zal op termijn heel erg in zijn voordeel werken. Extra pluspunt: 200.000 toehoorders; dat zal ook Obama in zijn stoutste dromen niet verwacht hebben. De VSA heeft meer baat bij Europese steun, dan bij confrontatie. Die troef zal Obama zeker uitspelen.

Daar ben ik niet helemaal van overtuigd. Obama heeft zijn ontvangst door Sarkozy bewust low profile gehouden. Hij wilde ten alle prijze vermijden dat Amerikanen het beeld zouden zien van een kandidaat-president die door een Franse menigte zou bejubeld worden met vlaggetjes en confetti.

Het bittere dispuut tss Amerika en Europa nav de golfoorlog is bij vele Amerikanen nog blijven nazinderen. Zodanig dat ze (mss niet eens onterecht) zich de vraag stellen of een president die zo duidelijk scoort bij de Europeanen wel geschikt is om Amerikaanse belangen te verdedigen. Obama's populariteit in Europa zou zich wel eens tegen hem kunnen keren. Destijds sprak Europa ook een duidelijke voorkeur uit voor John Kerry.

McCain heeft alvast het voordeel dat hij nooit enige twijfel heeft doen bestaan omtrent zijn visie over Irak. Op dat punt zal hij alvast zichzelf nadien niet moeten tegenspreken en zo zijn geloofwaardigheid verliezen. Obama deed hierover ook ferme uitspraken maar het is lang niet zeker of hij ze zal kunnen waarmaken. Irak zou ook wel eens een bananenschil voor hem kunnen blijken.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2008, 21:21   #28
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard De helft van de Amerikan is Obama (voorlopig) beu...

Vandaag staat in DS te lezen dat de helft van de Amerikanen Obama al beu zijn (slechts 1/4 is Cain beu)...
Bijna de helft van de Amerikanen (48 procent) lijdt aan Obamoeheid door de maandenlange 'overexposure' in de media over de Great Black Hope en de boodschap van Verandering. Slechts een kwart is het gezicht van de jonge zeventiger John McCain, de Republikeinse tegenkandidaat van Obama, al beu.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2008, 21:50   #29
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Andro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Locatie: Spanje/La Nucia
Berichten: 11.087
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Vandaag staat in DS te lezen dat de helft van de Amerikanen Obama al beu zijn (slechts 1/4 is Cain beu)...
Bijna de helft van de Amerikanen (48 procent) lijdt aan Obamoeheid door de maandenlange 'overexposure' in de media over de Great Black Hope en de boodschap van Verandering. Slechts een kwart is het gezicht van de jonge zeventiger John McCain, de Republikeinse tegenkandidaat van Obama, al beu.
Misschien als ze niet allemaal zo vet waren zouden ze ook minder snel moe zijn.
__________________
"We did not know that child abuse was a crime." - Catholic archbishop Rembert G Weakland
Andro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2008, 22:09   #30
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zadeh Bekijk bericht
Mwa, dat betwijfel ik. Ik vond het wel een snedig antwoord. Had ik niet meteen van haar verwacht. Ze heeft groot gelijk: McCain is een ouwe zak.
Ouwe zakken komen nu eenmaal in het witte huis terecht.
Ik ben ook bang voor een averechts effect.
Het clipje is leuk, maar ze had echt beter een inhoudelijk onderwerp gekozen om hem aan te vallen.
En ik zie het nog gebeuren dat de gemiddelde iet wat grijzende Amerikaan nu een extra reden ziet om op hem te stemmen...
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2008, 22:13   #31
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Volgens mij zijn ze mekaar waard. Ik geloof niet in de facade die Obama optrekt.
Hij heeft het allemaal vind ik. Maar ik baseer mijn punt vooral op foto's en wat ik lees. De eerste keer dat ik hem zag spreken (op televisie bedoel ik) was voor de massa in Berlijn. De inhoud was leuk. Maar in zijn ogen en zijn gezichtsuitdrukking zag ik weinig passie, weinig ambitie om het echt waar te maken en weinig gevoel in zijn woorden. Hij leek niet te geloven wat hij zelf zei... Het gejuich leek hem ook absoluut niets te doen.
Maar dat zou ook kunnen komen door de vermoeidheid en het feit dat de man ondertussen waarschijnlijk al zo'n driehonderd keer dezelfde toespraken heeft moeten herhalen.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2008, 22:16   #32
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

En ben ik de enige die denkt dat dit een invloed zal hebben, in de positieve richting voor McCain, de Amerikanen al kennende?



Mensen stemmen op wie(ns naam) hun bijblijft, om wat voor reden dan ook.

De naam Obama heeft overigens ook een nogal negatieve connotatie, zeker bij de Amerikanen. Verander één letter en je hebt ... inderdaad. :-/
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2008, 22:16   #33
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

McCain zal het wel halen ...
Obama is een reclamemachine a la Patrick Janssens ... Veel geblaat en uiteindelijk weinig wol ...

Paris zou mss moeten verderdoen , al is het al om eens te kijken hoeveel ze zou halen ... (Zou ze Ross Perrot kloppen in stemmen ???'t Zijn en blijven Amerikanen hé)
__________________
Nieuw forumreglement : Volg de link voor meer details.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2008, 22:17   #34
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
MaGNiFiCaT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2007
Locatie: overal en nergens
Berichten: 13.555
Standaard

Uiteraard zal McCain winnen: Zo zijn Amerikanen nu eenmaal: conservatief, stug, patriarchaal, engdenkend. In het verleden was het ook zo. Reagan bv was ook al een stuk in de zeventig toen hij verkozen werd. en hij raakte zelfs herverkozen, erger nog: hij zat nog op het machtigste ambtszetel ter wereld toen hij begon te dementeren.

Neen, ik zie de Amerikaan nog niet direct stemmen op de charmante intelligente kleurling.
__________________
Voorlopig wordt mijn idool niet meer weergegeven, wegens altoos wederkerende spot tegenover Haar. Mijn excuses aan Haar. Ik had dit nooit zo lang mogen laten duren!!
MaGNiFiCaT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2008, 22:35   #35
Preuße
Minister
 
Preuße's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2006
Locatie: Königreich Belgien
Berichten: 3.008
Standaard

Obama is nu al zijn munitie aan het verschieten. McCain heeft in feite nog niet eens aangevat met zijn campagne. De vorige keer was het ook zo: Kerry gebruikte al zijn mogelijkheden alleen al om bekend te worden want hij was tot dan toe onbekend. Bush moest gewoon afwachten tot de middelen van zijn tegenstander uitgeput waren. Hilary Clinton maakte ook dezelfde fout.

In Europa zien we dingen altijd verkeerd omdat de media altijd een totaal verkeerd beeld schetsen. Die linkse, geitenwollensokken van ex-mei '68 journalisten hangen altijd een gepolemiseerd beeld op van Amerika. Daarom was heel Europa er bijna heilig van overtuigd dat Kerry ging winnen omdat men de artificieel geschapen Kerry-gekte terugkoppelde op Amerika. "Hoe kon Bush winnen!?" Nu zal het weer hetzelfde zijn, zo hoop ik tenminste. Zo'n véél te jonge tafelspringer vol goedkope slogans en keurig ingestudeerde feel-good quotes zijn misschien goed om de triestige hournalisten van overzee mee in te pakken maar of de nuchtere werkmens in Amerika zoveel moet hebben van die meligheid?
__________________
Mit Gott für König und Vaterland!

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2008, 23:01   #36
Sjaax
Europees Commissaris
 
Sjaax's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2006
Locatie: tussen het stemvee
Berichten: 7.237
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Het bittere dispuut tss Amerika en Europa nav de golfoorlog is bij vele Amerikanen nog blijven nazinderen. Zodanig dat ze (mss niet eens onterecht) zich de vraag stellen of een president die zo duidelijk scoort bij de Europeanen wel geschikt is om Amerikaanse belangen te verdedigen. Obama's populariteit in Europa zou zich wel eens tegen hem kunnen keren. Destijds sprak Europa ook een duidelijke voorkeur uit voor John Kerry.

McCain heeft alvast het voordeel dat hij nooit enige twijfel heeft doen bestaan omtrent zijn visie over Irak. Op dat punt zal hij alvast zichzelf nadien niet moeten tegenspreken en zo zijn geloofwaardigheid verliezen. Obama deed hierover ook ferme uitspraken maar het is lang niet zeker of hij ze zal kunnen waarmaken. Irak zou ook wel eens een bananenschil voor hem kunnen blijken.
Amerikanen zijn in meerderheid de Irak-oorlog beu. Het duurt allemaal te lang. Het wordt een eindeloze guerrilla. Obama heeft zich er indertijd in het Congres tegen uitgesproken. Dat was moedig, want het kon heel makkelijk zijn politieke carrière breken. Maar nu heeft hij het voordeel dat hij met recht voor terugtrekking kan pleiten.

De vergelijking met John Kerry die door Europa zogenaamd werd gesteund vind ik zwak. Kerry was een bleek figuur (letterlijk en figuurlijk). Obama kan wel degelijk goed enthousiasmeren, i.t.t. tot de idee van Groentje-18.
Citaat:
Maar in zijn ogen en zijn gezichtsuitdrukking zag ik weinig passie, weinig ambitie om het echt waar te maken en weinig gevoel in zijn woorden. Hij leek niet te geloven wat hij zelf zei... Het gejuich leek hem ook absoluut niets te doen.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2008, 23:08   #37
Burkide
Europees Commissaris
 
Burkide's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 augustus 2007
Locatie: Achter Gods rug
Berichten: 6.255
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Uiteraard zal McCain winnen: Zo zijn Amerikanen nu eenmaal: conservatief, stug, patriarchaal, engdenkend. In het verleden was het ook zo. Reagan bv was ook al een stuk in de zeventig toen hij verkozen werd.
Reagan was 67 toen hij voor de eerste maal verkozen werd als POTUS.

En verder zie ik niet echt in wat er zo revolutionair zou zijn aan Obama.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2008, 23:15   #38
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
MaGNiFiCaT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2007
Locatie: overal en nergens
Berichten: 13.555
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burkide Bekijk bericht
1: Reagan was 67 toen hij voor de eerste maal verkozen werd als POTUS.

2: En verder zie ik niet echt in wat er zo revolutionair zou zijn aan Obama.
1: We zijn ondertussen 30 jaren verder en de levensverwachting van de mens is serieus gestegen. dus in verhoudig moet de leeftijd wat hetzelfde zijn.
Plus de moeder van McCain leeft nog, en zij is zn vurigste aanhangster.


2: Obama is een nuja .... kleurling. En het zou echt revolutionair zijn indien een zwarte de Presidentszetel zou bestijgen.
Maar het zou nog meer revolutionair zijn indien een vrouw dit zou doen, zlefs al noemt ze Hillary.
__________________
Voorlopig wordt mijn idool niet meer weergegeven, wegens altoos wederkerende spot tegenover Haar. Mijn excuses aan Haar. Ik had dit nooit zo lang mogen laten duren!!
MaGNiFiCaT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2008, 23:36   #39
Sjaax
Europees Commissaris
 
Sjaax's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2006
Locatie: tussen het stemvee
Berichten: 7.237
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Mensen stemmen op wie(ns naam) hun bijblijft, om wat voor reden dan ook.
versus

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
Obama is nu al zijn munitie aan het verschieten. McCain heeft in feite nog niet eens aangevat met zijn campagne. De vorige keer was het ook zo: Kerry gebruikte al zijn mogelijkheden alleen al om bekend te worden want hij was tot dan toe onbekend. Bush moest gewoon afwachten tot de middelen van zijn tegenstander uitgeput waren. Hilary Clinton maakte ook dezelfde fout.
Ik zie tegengestelde meningen over publiciteit. Ik ben het eens, mede wegens mijn professionele achtergrond, met Groentje-18, mits de naam geen negatieve connotatie krijgt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
De naam Obama heeft overigens ook een nogal negatieve connotatie, zeker bij de Amerikanen. Verander één letter en je hebt ... inderdaad. :-/
Obama/Osama is te goedkoop, denk ik.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2008, 23:37   #40
Burkide
Europees Commissaris
 
Burkide's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 augustus 2007
Locatie: Achter Gods rug
Berichten: 6.255
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
1: We zijn ondertussen 30 jaren verder en de levensverwachting van de mens is serieus gestegen. dus in verhoudig moet de leeftijd wat hetzelfde zijn.
Euh... juist ja...

Citaat:
Plus de moeder van McCain leeft nog, en zij is zn vurigste aanhangster.
Verband?


Citaat:
2: Obama is een nuja .... kleurling. En het zou echt revolutionair zijn indien een zwarte de Presidentszetel zou bestijgen.
Maar het zou nog meer revolutionair zijn indien een vrouw dit zou doen, zlefs al noemt ze Hillary.
Neger of bleekscheet, als er niets aan het beleid verandert noem ik het niet revolutionair.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:28.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be