Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 november 2009, 13:59   #21
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.789
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
We zijn het er wel over eens dat een verzekering elk excuus aangrijpt om niet te hoeven betalen nietwaar.

Natuurlijk daarvoor zijn het verzekeringen, ...

daarvoor ook dat ge korting krijgt als ge da kaske in uw voertuig laat plaatsen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2009, 14:30   #22
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Het zal inderdaad de schuld zijn van de chauffeur, dat is het in de meeste gevallen.
De zwarte doos zorgt er voor dat het de schuld is van de juiste chauffeur.
De zwarte doos zorgt er dan enkel voor dat het de juiste verzekering is die betaalt.

Te rap rijden is geen reden voor een verzekering om niet te betalen.
Dus een verzekering is overbodig ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2009, 16:38   #23
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.170
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
In Duitsland kan uw verzekering komen te vervallen als de maatschappij kan aantonen dat ge meer dan 130 rijd op de Autobahn.

Wat betreft die brommertjes, gaat het erom dat ge de toestand van het voertuig wijzigt, het is dan niet meer gehomologeerd, zoals het verzerked is.

Als ge ne klasse A mobiliet verzerked als klasse A , ge hem opfokt dat hij klasse B wordt, is uw voertuig op dat moment niet meer verzerkerd, (omdat de klasse is veranderd. )

Als ge dus uwen Auto chiptuned, (120 naar 200 PK ) brengt bvb, dan licht niet alleen de staat op, maar pleegt ge ook verzekeringsfraude, (omdat uw voertuig niet meer voldoet aan de technische gegevens die ge hebt doorgegeven. ) ook op dat moment zouden ze op basis daarvan kunnen besluiten dat ge niet meer verzerked zijt. Als ge daarintegen doorgeeft aan de verzekering dat uw Auto nu 200 PK heeft kunnen zij een tarriefverhoging toepassen en ben je wel in orde. Zelfde wat betreft die brommerkes.
Je doet chiptuning, je rijdt 30km/u, even verstrooid, en lap je schuurt tegen een andere auto aan, men kijkt naar uw zwarte doos, en de chiptuning zal dan de reden zijn om u niet te betalen???

Ale je doet een chiptuning, en je staat daar stil aan de lichten, iemand rijdt in uw achterwerk, en men beslist op die basis dat je niet moet betaadl worden ???

Ik zou zeggen: je hebt een auto met maximumsnelheid 170km/u, en uw teller staat op 200km/u op het moment van ongeval... dan heb je een toepassing die niet strookt met wat je overeengekomen bent met uw verzekering ?
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2009, 16:43   #24
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.170
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Die zwarte doos registreert enkel uw snelheid, (en aan de GPS gekoppeld zou ze ook uw positie kunnen bepalen) en het toerental of er geremd is of niet etc... maar inderdaad geen externe factoren,

uw gordel aandoen als uw vreter vol glas zit overigens onozel , ten eerste gaan ze zien dat uw gordelspanner, niet gewerkt heeft, (want dat is niet nodig aangezien hij uw vege lijf niet heeft moeten tegenhouden. ) ten tweede zit uw smoeltje vol glas, dus heeft u uw gordel niet aangehad. ten derde zullen er geen bloeduitstortingen of andere wondes te vinden zijn veroorzaakt door het dragen van de gordel bij een ongeluk waarbij een zekere hoeveelheid G kracht ontwikkeld is.

Trouwens als u op dat moment met een volvo rijd, bvb, is ook uw airbag niet opengegaan, omdat die pas actief wordt, als ook uw gordel gebruikt wordt, (ge gaat ook knetter zijn van het getuter dat dien auto maakt als ge uw gordel niet aanhebt. )

en wat die begrenzer betreft, dan helpt geen sjiek, als ge 120 rijdt in een zone 30 is dat veel gevaarlijker dan dat ge 180 rijdt op een autostrade.
ik denk eerlijk gezegd dat het doel voor de fabrikant zichzelf indekken tegen filous' die schadeclaims indienen tegen de fabrikant omdat hun gordel of airbag of abs of versnellingsbak zogezegd niet gewerkt heeft... Zo'n processen hebben audi jaren gepest in amerika...
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2009, 17:52   #25
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Of die gedragen was tijdens een ongeval.

Een ongeval laat namelijk sporen na op de gordel.
Zover had ik u al begrepen.

Maar welke sporen?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 9 november 2009 om 17:52.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2009, 20:53   #26
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.753
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Je doet chiptuning, je rijdt 30km/u, even verstrooid, en lap je schuurt tegen een andere auto aan, men kijkt naar uw zwarte doos, en de chiptuning zal dan de reden zijn om u niet te betalen???
Bij een bromfiets is het een feit, als aangetoont word dat die bromfiets sneller kan dan de toegelaten 25 of45km/u trekt de verzekering zich terug, en zal de verzekering van de tegenpartij alles in't werk stellen om overdreven snelheid als oorzaak aan te tonen.


Citaat:
Ale je doet een chiptuning, en je staat daar stil aan de lichten, iemand rijdt in uw achterwerk, en men beslist op die basis dat je niet moet betaald worden ???
Twijfelachtig dat er achter die chiptuning gezocht zal worden, maar in het ergste geval zal de verzekering het met plezier aangrijpen. "de wagen is niet conform met de technische gegevens die in het contract staan."

Citaat:
Ik zou zeggen: je hebt een auto met maximumsnelheid 170km/u, en uw teller staat op 200km/u op het moment van ongeval... dan heb je een toepassing die niet strookt met wat je overeengekomen bent met uw verzekering ?
Weerom, als de verzekering kan aantonen dat de wagen niet conform is, zeg maar dag met het handje. Langs de andere kant, de kans dat de verzekeringsmaatschappij er een grootschalig onderzoek op laat doen is gering.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2009, 21:01   #27
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Maar welke sporen?
Men kan dat zien aan de gordelspanners.
Deze zijn gemaakt voor eenmalig gebruik en moeten na een ongeval altijd vervangen worden.
Zie http://www.cartips.be/gordels.htm

De technische details moet ik je schuldig blijven.
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2009, 22:58   #28
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Men kan dat zien aan de gordelspanners.
Deze zijn gemaakt voor eenmalig gebruik en moeten na een ongeval altijd vervangen worden.
Zie http://www.cartips.be/gordels.htm

De technische details moet ik je schuldig blijven.

uhuh je zal niet de enige zijn die het verder niet meer weet nu.

Dacht al dat het zoiets CSI achtig ging zijn met uitgetrokken vezels onder de microscoop.

afvoeren die tip.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2009, 23:01   #29
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Laat maar zo die zwarte dozen. Niks dan narigheid en eindeloze procedures.
Ik zie het al te gebeuren dat ze het bij een controle eens uitlezen en u daar een boete of 300 tegelijk aansmeren ooit.

Als het is om te profiteren...zijn ze er als de kippen bij immers.

Haantjespolitiekers.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2009, 07:08   #30
Karma
Europees Commissaris
 
Karma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2005
Berichten: 6.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cisalpina Bekijk bericht
Met of zonder zwarte doos, iemand met een opgereten bakkes zal toch niet als eerste reflex hebben om vlugvlug zijn autogordel aan te doen teneinde de verzekeringsmaatschappij te foppen.

zwarte doos in combinatie met snelheidsbegrenzer, dan moet er al niemand inzitten met drogexcuses vanwege de verzekeringsmaatschappij.

wat ik wel niet goed zie, is hoe een zwarte doos weet wie er door het rode licht gereden is.
in dat geval is 't een witte doos ... langs de kant van de weg.

Laatst gewijzigd door Karma : 10 november 2009 om 07:09.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2009, 13:09   #31
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 45.181
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
't Zal vlug de schuld van de chauffeur zijn ... te rap gereden, te snel door de bocht, geen gordel aan ... en allemaal te bewijzen via de zwarte doos.
Op zich een goed idee maar inderdaad: het systeem is ontwikkeld om schadeclaims tegen de autofabrikant af te weren. Goed opletten met de interpretatie van gegevens dus.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2009, 19:55   #32
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.277
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
In Duitsland kan uw verzekering komen te vervallen als de maatschappij kan aantonen dat ge meer dan 130 rijd op de Autobahn.
Volstrekte onzin.

Heb ik reeds op een ander topic uitgelegd.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2009, 20:17   #33
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter
 
Fallen Angel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2008
Locatie: 9th circle of Hell
Berichten: 9.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF04112009_019

dat vind ik nu eens een goed idee van landrover...
waarom niet een zwarte doos, en jammergenoeg geen 360° foto op het moment van het ongeval...
Ik hoor de verzekeringsmaatschappijen al juichen. Zoveel meer redenen om schadeclaims niet te moeten betalen.
Soit indien zoiets er komt zullen er binnenkort veel "defecte" zwarte dozen zijn.
__________________
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken.
Enkel voor educatieve doeleinden .

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 10 november 2009 om 20:18.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2009, 23:05   #34
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.170
Standaard

in elk geval, al wie al eens een ongeval tegengekomen is waar de tegenpartij staat te liegen, van ik reed niet hard, of ik stond stil, of mijn richtingaanwijzer ging wel, of ik heb geremd etc... is toch duidelijk geholpen door de zwarte doos. Dus voor mij mogen ze het gerust invoeren.

Trouwens: kortere procedures voor de rechtbank, zijn minder kosten voor verzekeringsmaatschappijen... dus ik denk niet dat dit nadelig is in de zin dat er minder zal betaald worden, er kan integendeel sneller beslist worden met juist einformatie.

Laatst gewijzigd door brother paul : 10 november 2009 om 23:06.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2009, 23:09   #35
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Of die gedragen was tijdens een ongeval.

Een ongeval laat namelijk sporen na op de gordel.
Erc is een gemakkelijker manier om te zien of de gordel gedragen is mijn beste....

De airbags met name....die gaan alléén maar in werking treden op die plaatsen waar een gordel is vastgeklikt....

En wéét U waarom,omdat U als U géén gordel draagt een grote kans loopt om uit Uw eigen auto te worden geknikkerd door Uw airbag....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2009, 23:18   #36
Karma
Europees Commissaris
 
Karma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2005
Berichten: 6.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Erc is een gemakkelijker manier om te zien of de gordel gedragen is mijn beste....

De airbags met name....die gaan alléén maar in werking treden op die plaatsen waar een gordel is vastgeklikt....

En wéét U waarom,omdat U als U géén gordel draagt een grote kans loopt om uit Uw eigen auto te worden geknikkerd door Uw airbag....
Euhmm ... neen dus ... weet ik uit eigenste ervaring.

Tuut ... BOEM ... geen gordel ... wel airbags open gegaan ... en met koppeke OVER de airbag tegen de voorruit gevlogen.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2009, 23:19   #37
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Euhmm ... neen dus ... weet ik uit eigenste ervaring.

Tuut ... BOEM ... geen gordel ... wel airbags open gegaan ... en met koppeke OVER de airbag tegen de voorruit gevlogen.
Dit is dus géén auto van recente datum....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2009, 23:24   #38
Karma
Europees Commissaris
 
Karma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2005
Berichten: 6.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Dit is dus géén auto van recente datum....
Inderdaad ... de builen zijn al enkele jaren genezen.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2009, 01:37   #39
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Erc is een gemakkelijker manier om te zien of de gordel gedragen is mijn beste....

De airbags met name....die gaan alléén maar in werking treden op die plaatsen waar een gordel is vastgeklikt....

En wéét U waarom,omdat U als U géén gordel draagt een grote kans loopt om uit Uw eigen auto te worden geknikkerd door Uw airbag....
Welnee, die gaan open of je nu wel of niet uw gordel aan hebt.

Een gordel is een veer en een tandwiel. De veer rolt hem op en het tandwiel blokkeert.
Niet meer en ook niet minder.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2009, 11:13   #40
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Erc is een gemakkelijker manier om te zien of de gordel gedragen is mijn beste....

De airbags met name....die gaan alléén maar in werking treden op die plaatsen waar een gordel is vastgeklikt....
Bij een aantal auto's is dat inderdaad het geval, maar niet bij allemaal.

Punt is dus dat de zwarte doos niet nodig is om te weten of je de gordel aan had bij een ongeval.
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:12.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be