Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 juni 2005, 23:18   #21
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Ik volg al 4 jaar les in het engels in nederland.

Ik ben een slechte vlaming. YES

Fuck nederlands in het hoger onderwijs, ik wil graag tussen studenten van overal ter wereld zitten met docenten van overal ter wereld.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2005, 23:32   #22
Meia noite
Provinciaal Gedeputeerde
 
Meia noite's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 december 2004
Berichten: 928
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Dit jaar twee lessen in het Frans gehad van een gastdocent. Iedereen bleef thuis en las de cursus...

Een mens vraagt zich af waarom natuurlijk! Ik begrijp dat een aantal teksten in de cursussen Frans, Duits of Engels zijn (basistalen in het humaniora), maar om de lessen in het Engels te geven? Wie zit daar nu op te wachten? Drie Erasmussers die te lui zijn om Nederlands te leren?
1) dat iedereen thuis blijft na 2 lessen gebeurt ook bij vakken die in het nederlandfs worden gegeven

2)Dat erasmussers geen nederlands kunnen als ze aankomen is normaal, en dat ze het niet kunnen na 5maand is eigenlijk ook normaal. ik ben op erasmus geweest, moest lessen volgen in portugees. Gevolg: veel meer dan wat uit het raam zitten te koekeloeren zat er niet in voor mij. Ik was heeeel blij dat ik mijn examen int engels mocht doen

3) sommige richtingen in het nederlands geven staat gelijk aan kwaliteitsverlies. internationale betrekkingen bvb, een opleiding gericht op het buitenland later. wat ben je ermee dat je de nederlandse termen kent? niks!
Meia noite is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2005, 12:14   #23
dolfke
Vreemdeling
 
dolfke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2005
Berichten: 37
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alvader
Stuur uw kinderen dan niet naar een Katholieke school.
Een "Katholieke school", wordt dat met dezelfde hoofdletter geschreven als de KK-Klan ?

Katholieke school ? Nee bedankt, uiteraard stuur ik mijn kinderen en mijn geld niet naar een katholieke school, er zit daar een hoopje wereldvreemde pretentie bijeen zo van : "ik ben heiliger en liefdevoller dan u", en een katholieke "school" is ook niet direkt een garantie tegen weggemoffelde rode-rubber-, jodenvervolgings-, Portugese slavenhandels-, KKKlan-, pedofilie- en andere toestanden en kinderhatende "geestelijken" die liever met necrofiele heiligenaanbidding en waanbeelden werken dan met mensen, met dagdagelijkse concrete toestanden en partners van vlees en bloed. Het concept "Jesus" sprak "alle talen", namelijk die van de "naastenliefde" (eigenlijk : eigenliefde) ? Wat heeft een katholieke school ooit tegen drugskartels gedaan ? Niets, hoe meer miserie hoe meer vreugd, alle geld is welkom.

De katholieke lobby zit pisnijdig omdat in de Europese grondwet iets zoals "god" en intellektuele inteelt niet op de presidentsstoel zit en strooit dus geestesverwarrende "informatie" rond een geestesverruimende dimensie zoals de Europese Unie er één zou moeten zijn. "Gods wegen zijn ondoorgrondelijk", of toch bijna, omdat de mensen steeds minder onnozel zijn.

Vreemde talen spreken, horizont verruimen, van in de kinderschoenen, is mooi en steeds nuttiger, zoniet levensnoodzakelijk, maar dit betekent nog niet dat men andersgezinden ook werkelijk "begrijpt". Over de methode waarmee groter begrip en openheid van geest bereikt wordt kan men natuurlijk lang discussiëren.

Een beetje meer sport op school zou de mensen individueel ook slagvaardiger maken, en een oplossing brengen voor de (Nederlandstalige/Belgische/Europese) gezondheidszorg.

Maak u geen zorgen, in Roemenië studeert men op de kortst mogelijke tijd Nederlands en zelfs Vlaams (omdat een groot aantal mensen aan de telefoon zelfs nog geen behoorlijk Nederlands kan spreken) en gaan de jobs van call-centers naar ginder.

Wat is nu eigenlijk het punt ? Hoe word je voorbereid op het werkelijke leven in een cultuur die steeds minder grenzen kent ?

Als leerlingen na het lager onderwijs, en na een 12-tal jaar "opvoeding" door de ouders en TV, etc... nog niet in staat zijn om de eigen moedertaal correct te gebruiken, en op rijstpap met gouden lepelkes rekent, dan is het kalf reeds verdronken. En uit de hoek van de verdronken "muttens" komt dan uiteraard protest tegen het ontwikkelen van vreemde talen.

Ainsi soit-il. Let it be.
dolfke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:12.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be