Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Bekijk resultaten enquête: Ik neem
De 5e prik, kom maar op 6 15,79%
Voor mij is het al de 6e 0 0%
Geen enkele prik voor mij 13 34,21%
2 of 3 prikken is al voldoende 12 31,58%
Prins Laurent president 7 18,42%
Aantal stemmers: 38. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 juni 2023, 11:34   #21
Schelfie
Minister-President
 
Schelfie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2010
Locatie: Kalfort (Puurs)
Berichten: 4.082
Standaard

Gestopt na nummer 3, nooit meer achteruit gekeken...
__________________
Al is de Vlaming nog zo fel, de Waal die krijgt zijn goesting wel.
Schelfie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2023, 11:54   #22
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.777
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
Gestopt na nummer 3, nooit meer achteruit gekeken...
Exact.

En nummer 3 zou ik ook niet hebben genomen indien er geen beperkingen werden gekoppeld aan het weigeren. Anders was het bij mij gestopt na 1 of 2.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2023, 12:35   #23
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.941
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Infowarrior Bekijk bericht
Ivermectine is terug vrij te krijgen in de Benelux.
Javel ook.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2023, 14:49   #24
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.505
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Javel ook.
Was het gebruik van Javel tegen corona geen advies van Make America Great Again Donald Trump?
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2023, 14:54   #25
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.699
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Was het gebruik van Javel tegen corona geen advies van Make America Great Again Donald Trump?
Historische beelden en vooral de beelden van de dokter die stilaan zit te sterven zijn kostelijk.

https://edition.cnn.com/videos/polit...ectant-vpx.cnn
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2023, 15:57   #26
StV
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 16 december 2020
Berichten: 867
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Historische beelden en vooral de beelden van de dokter die stilaan zit te sterven zijn kostelijk.

https://edition.cnn.com/videos/polit...ectant-vpx.cnn
Peanuts vergeleken met deze BS
https://www.youtube.com/watch?v=t7Ww...FactbaseVideos

en als hoogtepunt:
https://www.youtube.com/watch?v=BuSo...phesians6%3A12

StV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2023, 16:02   #27
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 23.258
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het zal mijn zesde worden.
Mijn vijfde heb ik later genomen dan de meeste mensen, omdat ik ook later pas risico-patiënt geworden ben. Meteen dan ook maar de raad gevolgd om een inenting tegen longontsteking te nemen. Idem voor de griep, maar die neem ik zo al wel 30 jaar.

Gelet op mijn risico, kom ik niet graag in contact met mensen die niet ingeënt zijn tegen covid (als ze daartoe opgeroepen geweest zijn) of griep. En ook niet met mensen op het ogenblik dat ze een verkoudheid of een andere besmettelijkheid hebben.

Verstaan jullie mij? Doe het tenminste voor je geliefden die er wel iets aan hebben.
Blijf dan maar weg van iedereen beneden de 20 en tegenwoordig beneden de 50 want dat zijn zakken vol virus. veel plezier met je gezin en familie.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2023, 17:11   #28
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.863
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht

Dus is er een 5e prik voor de bevolking, wie doet er mee?
Enkel de domste 20% van de samenleving met een IQ onder de 60.
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2023, 17:18   #29
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.863
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Het wondermiddel van Donald ?
Ivermectine wordt al decennia gebruikt tegen oa malaria.
Je trekt zaken in het belachelijke omdat de media je hebben voorgekauwd dat dit iets nieuws zou zijn. Je denkt een eigen mening te hebben, maar je herhaalt gewoon de reclame die je op de televisie gezien hebt.
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2023, 17:20   #30
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Ivermectine wordt al decennia gebruikt tegen oa malaria.
Je trekt zaken in het belachelijke omdat de media je hebben voorgekauwd dat dit iets nieuws zou zijn. Je denkt een eigen mening te hebben, maar je herhaalt gewoon de reclame die je op de televisie gezien hebt.
Dus ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2023, 17:20   #31
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.295
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
Nou nou.. de meeste vaxxers hebben thans hun getuigschriftjes van gekregen prikjes opgehangen naast hun diploma's..
Ik kan niet goed volgen. Ik neem aan dat je met "vaxxer" het tegengestelde van antivaxers bedoelt? Dus ipv iemand die fanatiek tegen vaccineren is iemand die er fanatiek voor is, en dus niet de overige 99,9999% van de bevolking die wel- of niet gevaccineerd is zonder als een halve mongool onzin te zitten uitkramen over complotten, nazi-praktijken of het feit dat de aarde een platte schijf is?

Is dat ongeveer correct?
__________________
Het probleem met de wereld is dat de lompe mensen vol zelfzekerheid zitten en de slimme mensen vol twijfels.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2023, 18:00   #32
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.993
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Was het gebruik van Javel tegen corona geen advies van Make America Great Again Donald Trump?
Nope. Het advies van Javel als wapen tegen Sars-cov-2 komt van onze federale volksgezondheid:

https://www.health.belgium.be/nl/new...et-coronavirus

U kunt uw huis blijven schoonmaken met uw gebruikelijk schoonmaakmiddel. Is iemand uit uw gezin besmet of mogelijk besmet, dan kunt u best harde oppervlakken die vaak aangeraakt worden ontsmetten met bleekwater (ook wel “javel” genoemd).

...
Meng het bleekwater in een liter leidingwater. Het water moet lauw zijn -tussen 18 en 25 graden.
Heeft u bleekwater van 15° chloor? Gebruik 20 ml per liter water (of 2 dessertlepels of 4 koffielepels).
Heeft u bleekwater van 8° chloor? Gebruik 40 ml per liter water (of 4 dessertlepels of 8 koffielepels).
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2023, 18:10   #33
jad°relen°ir
Staatssecretaris
 
jad°relen°ir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2016
Berichten: 2.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Ik kan niet goed volgen. Ik neem aan dat je met "vaxxer" het tegengestelde van antivaxers bedoelt? (...)
Vaxxers zijn mensen die ervoor gekozen hebben zich te laten vaccineren tegen covid. Anti-vaxxers zijn mensen die ervoor gekozen hebben zich niet te laten vaccineren tegen covid.

Dat zijn de definities die hier al minstens 3 jaar gebruikt worden.. en het maakt daarbij niet uit wat de reden is om je al dan niet te laten vaccineren.. iemand die -zoals ik- allerlei vaccins heeft laten zetten, maar die niet gekozen heeft voor het covid-vaccin, is dus ook een anti-vaxxer. Let wel.. dat zijn definities die niet door mij bepaald werden eh.. ik neem ze gewoon handig over.
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2023, 19:29   #34
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.646
Standaard

Die massa vaccinaties zijn als je eigen schaduw achternazitten zonder dat je Lucky Luke heet.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2023, 19:33   #35
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.646
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Ik kan niet goed volgen. Ik neem aan dat je met "vaxxer" het tegengestelde van antivaxers bedoelt? Dus ipv iemand die fanatiek tegen vaccineren is iemand die er fanatiek voor is, en dus niet de overige 99,9999% van de bevolking die wel- of niet gevaccineerd is zonder als een halve mongool onzin te zitten uitkramen over complotten, nazi-praktijken of het feit dat de aarde een platte schijf is?

Is dat ongeveer correct?
Ja je bent helemaal correct, iemand die er zo fanatiek voor is dat ie anderen wil dwingen.
Die hebben we ook gezien he. .
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2023, 20:28   #36
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.695
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
En wat geeft U het recht om niet ziek te worden? Of anders gezegd, gij hebt het recht U te beschermen, maar ge kunt aan ander niet verplichten U te beschermen.
We hebben die discussie 2 jaar gevoerd, en niet alleen moreel maar ook biologisch is Uw standpunt ontkracht.
Ik betwist dat mijn standpunt ontkracht is, in tegenstelling tot jouw vermoedens die berusten op luchtfietserij.

Voor de rest kan ik zeggen dat ik toch grotendeels gelijk gekregen heb in de feiten.
Mensen trokken massaal naar de vaccinatiecentra.
Een paar betogers in Terkamerenbos werden uit mekaar gerammeld.

Heel spijtig dat de ziekenhuissector niet verplicht geweest is. Politici waren te laf.

Nu terug on topic: de volgende booster. Niet de vorigen. De volgende !!
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2023, 20:30   #37
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.695
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Infowarrior Bekijk bericht
Zeg Schoof, dat is nu toch al tot in de treure uitgelegd en bewezen dat " Ge doet het om een ander te beschermen" dikke truut is gebleken?!

En niet in contact willen komen met mensen die niet gevaccineerd zijn is op dit moment onmogelijk hee. Bij de meesten is het ondertussen alweer zo lang geleden dat ze een spuitje hebben gehad, dat vandaag de dag dus bijna iedereen ongevaccineerd is !
De teneur van mijn bericht is: ik zal die mensen mijden. Ik moet die mensen trachten te mijden. Zo ongeveer gelijk ge muggen mijdt.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2023, 20:47   #38
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.646
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De teneur van mijn bericht is: ik zal die mensen mijden. Ik moet die mensen trachten te mijden. Zo ongeveer gelijk ge muggen mijdt.
Je doet me denken aan die mondmaskervent die ik gisteren zag midden op het fietspad, die met luid roepen en slaan met zijn wandelstok fietsers noopte tot hem op een afstand passeren.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2023, 22:33   #39
StV
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 16 december 2020
Berichten: 867
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Je doet me denken aan die mondmaskervent die ik gisteren zag midden op het fietspad, die met luid roepen en slaan met zijn wandelstok fietsers noopte tot hem op een afstand passeren.
Tja, wappies blijven wappies hé

StV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2023, 10:51   #40
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.295
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
Vaxxers zijn mensen die ervoor gekozen hebben zich te laten vaccineren tegen covid. Anti-vaxxers zijn mensen die ervoor gekozen hebben zich niet te laten vaccineren tegen covid.

Dat zijn de definities die hier al minstens 3 jaar gebruikt worden.. en het maakt daarbij niet uit wat de reden is om je al dan niet te laten vaccineren.. iemand die -zoals ik- allerlei vaccins heeft laten zetten, maar die niet gekozen heeft voor het covid-vaccin, is dus ook een anti-vaxxer. Let wel.. dat zijn definities die niet door mij bepaald werden eh.. ik neem ze gewoon handig over.
Klopt niet. vaxer en antivaxer hebben niks met covid te maken.

Een vaxer is iemand die het zinvol vindt om zich te laten vaccineren tegen ziekten.

Een antivaxer is iemand die om diverse redenen geen vaccins wil laten zetten (religieus, gelooft er niet in, of andere redenen...)

Iemand die wel vaccins heeft laten zetten tegen andere zaken en niet tegen covid is een vaxer, maar heeft een reden om voor covid een uitzondering te maken. Dat maakt hem geen antivaxer, want het betekent dat deze persoon bewust nadenkt over zijn acties. Antivaxers zijn over 't algemeen niet al te snuggere en dus beïnvloedbare mensen. Een beetje zoals de flerfers (flat earthers). Antivaxers zijn mensen die hun kinderen liever zien sterven dan ze in te spuiten met iets tegen mazelen. Het is eigenlijk bijna iets religieus, en heeft niks met wetenschap te maken.
__________________
Het probleem met de wereld is dat de lompe mensen vol zelfzekerheid zitten en de slimme mensen vol twijfels.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be