Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

 
 
Discussietools
Oud 1 juli 2014, 13:30   #21
omaplop
Minister-President
 
omaplop's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2003
Locatie: Ardennen
Berichten: 5.579
Standaard

Maar 5 jaar lang een linkse regering waarop de grootste partij kan schieten, dat vindt hij dan "robuust".

Toch een rare hersenkronkel!
omaplop is offline  
Oud 1 juli 2014, 13:52   #22
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Maar 5 jaar lang een linkse regering waarop de grootste partij kan schieten, dat vindt hij dan "robuust".

Toch een rare hersenkronkel!
Omdat dat schieten niet veel uit haalt. De N-VA kan nog wel wat groeien, maar niet veel meer (zeker niet meer dan nog eens 10%). De meeste traditionelen zitten aan hun bodem, en kunnen niet veel dieper meer zakken. Dat is inderdaad "robuust". Wat de CD&V moet vermijden, is van zelf niet meer aan de macht te geraken. Dat is ze aan haar zuil verplicht. Dat is "niet robuust".

De MR kan veel meer schade oplopen van PS kritiek, dan de PS schade kan oplopen van de N-VA kritiek, he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 1 juli 2014 om 13:53.
patrickve is offline  
Oud 1 juli 2014, 13:58   #23
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

Citaat:
De meeste traditionelen zitten aan hun bodem, en kunnen niet veel dieper meer zakken
en de demografische waanzin staat aan hun kant...
ilfalco is offline  
Oud 1 juli 2014, 14:02   #24
Maashagedis
Burger
 
Maashagedis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Locatie: Neder-Lotharingen
Berichten: 132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
ik denk dat Beke hoopt op een confederale coalitie: n-va/cd&v en PS/cdh. Dan kunnen zij de premier eisen.
Maar natuurlijk. Voor CD&V geldt dat ze liefst een regering hebben waarvoor het volgende geldt:

1. Herstelbeleid maar met genoeg linkse rugdekking, ook niet teveel.
2. Stabiel voor 5 jaar dus liefst met genoeg Franstalige partijen.
3. Met NVA, om de gekende redenen.
4. De Premier voor henzelf.

Dus in volgorde van voorkeur

1. met NVA, cDH en MR
2. met NVA, cDH en PS
3. oh shit
__________________
On dit qu' les Namurois sont lents, mais quand ils sont dedans, ils y sont pour longtemps

Laatst gewijzigd door Maashagedis : 1 juli 2014 om 14:03.
Maashagedis is offline  
Oud 1 juli 2014, 14:11   #25
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Omdat dat schieten niet veel uit haalt. De N-VA kan nog wel wat groeien, maar niet veel meer (zeker niet meer dan nog eens 10%). De meeste traditionelen zitten aan hun bodem, en kunnen niet veel dieper meer zakken. Dat is inderdaad "robuust". Wat de CD&V moet vermijden, is van zelf niet meer aan de macht te geraken. Dat is ze aan haar zuil verplicht. Dat is "niet robuust".

De MR kan veel meer schade oplopen van PS kritiek, dan de PS schade kan oplopen van de N-VA kritiek, he.
De tsjeven zijn het idd aan hun zuilen én aan Arco verplicht om aan de macht te blijven. We weten onderhand hoever ze daarvoor willen gaan.

En ja, zolang de "Vlamingen" zich in dit apenland laten domineren door de Francofonie om toch maar hun eigen stinkende potjes gedekt te kunnen houden maakt de N-VA geen kans.
Een derde van alle Vlamingen heeft geen andere keuze dat machteloos het verraad van de traditionele partijen te ondergaan, en de vrucht van hun arbeid verder door het gulzige Waalse zwarte gat te zien opslokken.

Als Vlaanderen onder de wurgende Belgische knoet uitgeraakt zal het niet zijn dankzij de Vlaams-nationalisten maar ondanks hen.

In Duitsland begaf de muur het. In de USSR zelfs het ijzeren gordijn. Maar het onooglijke België, dat nooit anders dan zijn grootste bevolkingsgroep vergrendelde en uitperste, zal eeuwig blijven bestaan.
Ja toch?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 1 juli 2014, 14:13   #26
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

Zo lang een deel( het marginaalste) van de Vlamingen maar een jupilervlag heeft....
ilfalco is offline  
Oud 1 juli 2014, 14:19   #27
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
Zo lang een deel( het marginaalste) van de Vlamingen maar een jupilervlag heeft....
Dehaene lacht in zijn vuistje in zijn graf.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 1 juli 2014, 14:36   #28
koppijn
Minister-President
 
koppijn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2008
Locatie: a'pen
Berichten: 4.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Juist ja. We kennen dat. De PS die water in haar wijn doet.
En de "Vlaamse" labbekakkenpartijen die hun "flamingante" Bekebeen stijf houden....
PS duwt informateur Michel (MR) weg van klassieke tripartite
Juist door die stijfkoppigheid van de PS komt er van die tripartite niets in huis. Dat had je toch kunnen weten Knuppeltje.
__________________
"L'homme n'est ni ange ni bête, et le malheur veut que qui veut faire l'ange fait la bête."Blaise Pascal
koppijn is offline  
Oud 1 juli 2014, 14:38   #29
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maashagedis Bekijk bericht
Maar natuurlijk. Voor CD&V geldt dat ze liefst een regering hebben waarvoor het volgende geldt:

1. Herstelbeleid maar met genoeg linkse rugdekking, ook niet teveel.
2. Stabiel voor 5 jaar dus liefst met genoeg Franstalige partijen.
3. Met NVA, om de gekende redenen.
4. De Premier voor henzelf.

Dus in volgorde van voorkeur

1. met NVA, cDH en MR
2. met NVA, cDH en PS
3. oh shit
Het is dus "oh shit" want de CdH heeft al laten weten van niet met de N-VA scheep te gaan en de PS ook.
patrickve is offline  
Oud 1 juli 2014, 14:43   #30
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
PS duwt informateur Michel (MR) weg van klassieke tripartite
Juist door die stijfkoppigheid van de PS komt er van die tripartite niets in huis. Dat had je toch kunnen weten Knuppeltje.
Ik geloof dat niet. Ik geloof wel dat de MR voorlopig nog niet in de Waalse en Brusselse deelregering binnen mag, maar ik geloof dat de PS hen voor "kiezen of delen" zet, en ik denk echt niet dat de MR alleen in een Vlaamse besparingsregering zal kruipen als Franstalig opvulsel. Nu ja, misschien onderschat ik de haat tussen MR en PS, maar ik denk het niet. Ze zijn ginder niet zot, ze gaan niet alleen met de baarlijke duivel (zo is de N-VA voorgesteld aan Waalse kant) de zee in gaan.

De MR mag dus toerkes doen. De PS wacht wel.

De wanhoop is er bijlange nog niet, en dus heeft de PS nog niet genoeg druk op de ketel. Zij wacht wel tot het begint te koken en te schuimen, en desnoods wacht zij 2 jaar. Als de anderen klaargestoofd zijn, komt de tripartite er.
patrickve is offline  
Oud 1 juli 2014, 14:48   #31
koppijn
Minister-President
 
koppijn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2008
Locatie: a'pen
Berichten: 4.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
ik denk dat Beke hoopt op een confederale coalitie: n-va/cd&v en PS/cdh. Dan kunnen zij de premier eisen.

Zoals hier aangehaald is het voor hen in alle andere coalities moeilijk om die prijs binnen te halen.
Ik denk ook dat zo'n spiegelcoalitie de voorkeur draagt van CD&V. Maar niet zo zeer om het premierschap maar om hun wens om de N-VA mee in het federaal bad te sleuren, en in zo'n coalitie de N-VA het hardst hun vingers aan kunnen verbranden. Dit is nu de minst robuuste regering in eeuwen. Helaas dromen zijn dikwijls bedrog.
__________________
"L'homme n'est ni ange ni bête, et le malheur veut que qui veut faire l'ange fait la bête."Blaise Pascal
koppijn is offline  
Oud 1 juli 2014, 15:02   #32
koppijn
Minister-President
 
koppijn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2008
Locatie: a'pen
Berichten: 4.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik geloof dat niet. Ik geloof wel dat de MR voorlopig nog niet in de Waalse en Brusselse deelregering binnen mag, maar ik geloof dat de PS hen voor "kiezen of delen" zet, en ik denk echt niet dat de MR alleen in een Vlaamse besparingsregering zal kruipen als Franstalig opvulsel. Nu ja, misschien onderschat ik de haat tussen MR en PS, maar ik denk het niet. Ze zijn ginder niet zot, ze gaan niet alleen met de baarlijke duivel (zo is de N-VA voorgesteld aan Waalse kant) de zee in gaan.

De MR mag dus toerkes doen. De PS wacht wel.

De wanhoop is er bijlange nog niet, en dus heeft de PS nog niet genoeg druk op de ketel. Zij wacht wel tot het begint te koken en te schuimen, en desnoods wacht zij 2 jaar. Als de anderen klaargestoofd zijn, komt de tripartite er.
Men gaat geen 2 jaar wachten om een regering te vormen patrick. De PS zullen de laatste zijn die allicht een toerke mogen doen. Daar hopen ze op dat iedereen wanhopig wordt en tot toegevingen bereid. Maar dan gokken ze verkeerd denk ik, hun eigenwijze optreden en hun halsstarrige houding zullen andere partijen zeker niet tot toegevingen neigen. Na het toerke van de CD&V en de PS is er maar één mogelijkheid en dat is nieuwe federale verkiezingen houden en dan zie hoe de kaarten liggen. Zorgen voor morgen.
__________________
"L'homme n'est ni ange ni bête, et le malheur veut que qui veut faire l'ange fait la bête."Blaise Pascal
koppijn is offline  
Oud 1 juli 2014, 16:04   #33
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
Men gaat geen 2 jaar wachten om een regering te vormen patrick. De PS zullen de laatste zijn die allicht een toerke mogen doen. Daar hopen ze op dat iedereen wanhopig wordt en tot toegevingen bereid. Maar dan gokken ze verkeerd denk ik, hun eigenwijze optreden en hun halsstarrige houding zullen andere partijen zeker niet tot toegevingen neigen. Na het toerke van de CD&V en de PS is er maar één mogelijkheid en dat is nieuwe federale verkiezingen houden en dan zie hoe de kaarten liggen. Zorgen voor morgen.
Patrickve heeft nochtans overschot van gelijk. De francofonie wéét immers uit ervaring dat ze maar het been hoeft stijf te houden tot de "Vlamingen" door de knieën gaan. Het regime, waarin zij de Vlamingen altijd haar zin wist op te dringen, heeft dat nu eenmaal mogelijk gemaakt. De dag dat de "Vlamingen" niet meer plooien is het afgelopen met Belgique. ZIJ zullen ervoor verantwoordelijk worden gesteld als Belgique in elkaar stuikt. En réken maar dat de "Vlamingen" zich daarvan bewust zijn!

Vorige keer heeft de francofonie meer dan 500 dagen "gewacht" op het gewenste resultaat. Als het niet anders kan wacht ze twee jaar op het door haar gewenste resultaat. Magnette heeft trouwens al lang voor de verkiezingen laten verstaan dat de PS er geen probleem van maakt om even lang de kat uit de boom te kijken als vorige keer. Op veel compromisbereidheid wijst dat in alle geval niet.

Welke partij(en) gaan ze dan een gebrek aan de zo geroemde....euh...."Belgische" compromisbereidheid in de schoenen schuiven?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 1 juli 2014 om 16:04.
Knuppel is offline  
Oud 1 juli 2014, 17:14   #34
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

Zoals patrickVe het hier stelt... alshet slecht gaat in VL en er ooit een begin van omgekeerde transfers is dan zal Wallonië zeer snel zijn om voor autonomie te gaan.

Net zoals er in Spanje nu meer emigratie is dan immigratie...
ilfalco is offline  
Oud 1 juli 2014, 17:38   #35
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
PS duwt informateur Michel (MR) weg van klassieke tripartite
Juist door die stijfkoppigheid van de PS komt er van die tripartite niets in huis. Dat had je toch kunnen weten Knuppeltje.
Jij gelooft dus dat de MR als enige Franstalige partij met de N-VA in zee zal durven gaan?



En Beke en Peeters gaan in dat scenario mee om een "robuuste" regering te vormen. Een die vijf jaar door de PS georganiseerd noodweer het hoofd kan bieden.



Hopelijk laat de N-VA zich niet in een dergelijke regering strikken.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 1 juli 2014, 17:45   #36
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
Zoals patrickVe het hier stelt... alshet slecht gaat in VL en er ooit een begin van omgekeerde transfers is dan zal Wallonië zeer snel zijn om voor autonomie te gaan.

Net zoals er in Spanje nu meer emigratie is dan immigratie...
Patrickve stelt dat lichtelijk anders.
Het is de weigering van de PS/CDH om een rechtse regering te vormen, en de onmacht van de "Vlaamse" traditionele partijen om verandering af te dwingen zodat het broodnodige beleid een kans krijgt die Belgique fataal zal worden.

Dat proces is trouwens al j�*ren bezig maar komt nu pas in een serieuze stroomversnelling. Stroomversnellingen wijzen meestal op een naderende en niet meer te ontwijken afgrond.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 1 juli 2014, 17:46   #37
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 31.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik geloof dat niet. Ik geloof wel dat de MR voorlopig nog niet in de Waalse en Brusselse deelregering binnen mag, maar ik geloof dat de PS hen voor "kiezen of delen" zet, en ik denk echt niet dat de MR alleen in een Vlaamse besparingsregering zal kruipen als Franstalig opvulsel. Nu ja, misschien onderschat ik de haat tussen MR en PS, maar ik denk het niet. Ze zijn ginder niet zot, ze gaan niet alleen met de baarlijke duivel (zo is de N-VA voorgesteld aan Waalse kant) de zee in gaan.

De MR mag dus toerkes doen. De PS wacht wel.

De wanhoop is er bijlange nog niet, en dus heeft de PS nog niet genoeg druk op de ketel. Zij wacht wel tot het begint te koken en te schuimen, en desnoods wacht zij 2 jaar. Als de anderen klaargestoofd zijn, komt de tripartite er.
Dat zal dan wel een tripartite in Walo-Brux zijn
Witte Kaproen is offline  
Oud 1 juli 2014, 17:57   #38
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
Na het toerke van de CD&V en de PS is er maar één mogelijkheid en dat is nieuwe federale verkiezingen houden en dan zie hoe de kaarten liggen. Zorgen voor morgen.
Dat gaat niet met een legislatuur parlement, dacht ik ?
patrickve is offline  
Oud 1 juli 2014, 18:18   #39
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
PS duwt informateur Michel (MR) weg van klassieke tripartite
Juist door die stijfkoppigheid van de PS komt er van die tripartite niets in huis. Dat had je toch kunnen weten Knuppeltje.
Wat als de PS gewoonweg geen nieuwe federale regering wil?
EDR blijft tot in de eeuwigheid dienstdoende premier en de gevraagde toepassingen voor de Vlamingen maar tegen de belangen van de francofonie in in de zesde staatshervorming komen er gewoonweg niet. Wat de PS wel wou is al allemaal in kannen en kruiken en gebetonneerd in de grondwet, de Vlamingen kunnen geen kant meer uit en zullen tot ze geen euro meer overhebben de franstaligen pampermaatschappij in stand mogen houden.
marie daenen is offline  
Oud 1 juli 2014, 18:30   #40
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.545
Standaard

Een mens kan maar beter de waarheid onder ogen zien.

Alle hoop is nog niet vervlogen, en dus zit er nog lang niet genoeg druk op de ketel. De PS wacht intussen op het kookpunt en oefent desnoods twee jaar ipv 540 dagen geduld. Als de anderen klaargestoomd zijn is de tijd gekomen om de tripartite verder te zetten.

Geen nood echter. Het zal hen niet ten goede komen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:40.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be