Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Politieke uitspraken prins Filip
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Politieke uitspraken prins Filip Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen terecht i.v.m. de politieke uitspraken van prins Filip in het weekblad Story.

 
 
Discussietools
Oud 1 december 2004, 14:55   #21
Yossarian
Parlementslid
 
Yossarian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 1.601
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muys
inderdaad, maar ik wou gewoon uitleggen hoe de verwijdering van die persoon uit de partij niets vandoen had met de beperking van zijn mening.
Zeer vreemde gedachtenkronkel. Het ene moment is hij nog lid van de partij. Hij 'uit zijn mening'. Louter omwille van dat laatste wordt hij buitengezet of op een zijspoor gezet. Als dat geen beperking van zijn mening is, wat dan wel?

Laatst gewijzigd door Yossarian : 1 december 2004 om 14:56.
Yossarian is offline  
Oud 1 december 2004, 15:26   #22
muys
Parlementsvoorzitter
 
muys's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 2.468
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yossarian
Zeer vreemde gedachtenkronkel. Het ene moment is hij nog lid van de partij. Hij 'uit zijn mening'. Louter omwille van dat laatste wordt hij buitengezet of op een zijspoor gezet. Als dat geen beperking van zijn mening is, wat dan wel?
dat is zeker geen beperking van zijn vrijheid van meningsuiting, het is louter het gegeven dat de mening die hij uit niet strookt met het lidmaatschap van het vlaams belang. niets belet hem om zijn mening verder te uiten, zij het dan niet meer als lid van het vb

ik zie niet in op welke manier dat zijn vrije meningsuiting aan banden legt
muys is offline  
Oud 1 december 2004, 15:32   #23
Yossarian
Parlementslid
 
Yossarian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 1.601
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muys
dat is zeker geen beperking van zijn vrijheid van meningsuiting, het is louter het gegeven dat de mening die hij uit niet strookt met het lidmaatschap van het vlaams belang. niets belet hem om zijn mening verder te uiten, zij het dan niet meer als lid van het vb

ik zie niet in op welke manier dat zijn vrije meningsuiting aan banden legt
Dus: BINNEN het VB is er geen absolute vrijheid van mening. Waarom heeft de partij het dan lastig met het feit dat er BINNEN de maatschappij ook grenzen zijn aan die vrije meningsuiting?
Yossarian is offline  
Oud 1 december 2004, 15:36   #24
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Het Vlaams Blok gebruikte vorige verkiezingen de slogan "VRIJE MENINGSUITING!".
Gisteren hebben ze zich officieel tegenstander van diezelfde vrije meningsuiting verklaard. Ik vind dit een schandelijk kiezersbedrog.
Ik voel mij niet bedrogen.
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!
Raven is offline  
Oud 1 december 2004, 15:40   #25
Yossarian
Parlementslid
 
Yossarian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 1.601
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Ik voel mij niet bedrogen.
Ik ook niet want ik heb er niet op gestemd.

Laatst gewijzigd door Yossarian : 1 december 2004 om 15:41.
Yossarian is offline  
Oud 1 december 2004, 15:44   #26
Jampie
Minister
 
Geregistreerd: 25 oktober 2004
Berichten: 3.287
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muys
inderdaad, maar ik wou gewoon uitleggen hoe de verwijdering van die persoon uit de partij niets vandoen had met de beperking van zijn mening.
Dat had ik wel begrepen. Maar u gaf een slecht voorbeeld.
Jampie is offline  
Oud 1 december 2004, 15:46   #27
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yossarian
Ik ook niet want ik heb er niet op gestemd.
Ah, bij de volgende verkiezingen ik wel .

Wel voel ik me bedrogen door de N-Va, maar dat is een ander verhaal.
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!
Raven is offline  
Oud 2 december 2004, 01:26   #28
jusbou
Lokaal Raadslid
 
jusbou's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 juni 2004
Locatie: belgië, la Belgique
Berichten: 388
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Hup, allemaal naar BUB nu. Als deze aan macht komen moet iedereen elke dag een rood petje opzetten, een gele trui en een zwarte broek dragen.

en niet te vergeten op handen en knieen rondlopen om de kleuren te doen kloppen hahahahahahaha
__________________
[font=Century Gothic]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N.J.S.V. Antwerpen
Wat heeft het Vlaams Blok te maken met extreem-rechts? Ik zie geen verband hoor.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunshine
Het wordt tijd om de kanker in de maatschappij te verwijderen van het gezonde gedeelte. De allochtonen horen hier niet thuis tussen eigen Volk! Dankzij hun is er voor de Vlaming niet genoeg Lebensraum meer.
[/font]
jusbou is offline  
Oud 2 december 2004, 01:41   #29
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
smiley's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2004
Berichten: 10.199
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Het Vlaams Blok gebruikte vorige verkiezingen de slogan "VRIJE MENINGSUITING!".
Gisteren hebben ze zich officieel tegenstander van diezelfde vrije meningsuiting verklaard. Ik vind dit een schandelijk kiezersbedrog.
Onnozel manneke . Een toekomstige koning zou moeten weten dat hij over politiek zijn mond moet houden.
smiley is offline  
Oud 2 december 2004, 03:47   #30
BELGIAN WARRIOR
Banneling
 
 
BELGIAN WARRIOR's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Berichten: 629
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley
Onnozel manneke . Een toekomstige koning zou moeten weten dat hij over politiek zijn mond moet houden.
Tja, dan is het wel een beetje dom staatshoofd te zijn. Maar ik begrijp onze mediocraten die liever een sullige lintjesknipper hebben ipv een man die zégt wat enorm veel denken.
BELGIAN WARRIOR is offline  
Oud 2 december 2004, 04:32   #31
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
smiley's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2004
Berichten: 10.199
Standaard

Een koning dient over politiek zijn mond te houden. De huidige koning Albert weet dit en doet dit ook. Stagiar filipus echter ...
Als een koning uitspraken doet zoals filipus dan dient hij stante pede op te stappen en plaats te ruimen voor een democratisch verkozen president. Zijn mond houden is de prijs die een koning anno 2004 nu eenmaal moet betalen voor het in stand houden van het middeleeuwse geboorterecht.

Laatst gewijzigd door smiley : 2 december 2004 om 04:43.
smiley is offline  
Oud 2 december 2004, 11:36   #32
Pieter de Coninck
Banneling
 
 
Pieter de Coninck's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 augustus 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 2.014
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley
Een koning dient over politiek zijn mond te houden. De huidige koning Albert weet dit en doet dit ook. Stagiar filipus echter ...
Als een koning uitspraken doet zoals filipus dan dient hij stante pede op te stappen en plaats te ruimen voor een democratisch verkozen president. Zijn mond houden is de prijs die een koning anno 2004 nu eenmaal moet betalen voor het in stand houden van het middeleeuwse geboorterecht.
Zijn intellectuele capaciteiten laten fluppe niet toe dit in te zien.
Pieter de Coninck is offline  
Oud 2 december 2004, 11:46   #33
obiwan
Banneling
 
 
obiwan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2004
Locatie: Dietsland
Berichten: 307
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Het Vlaams Blok gebruikte vorige verkiezingen de slogan "VRIJE MENINGSUITING!".
Gisteren hebben ze zich officieel tegenstander van diezelfde vrije meningsuiting verklaard. Ik vind dit een schandelijk kiezersbedrog.
Ik heb geen zin om het voor de zoveelste keer uit te leggen. Sommigen willen het niet weten. Hier de officiële reactie van het Vlaams Belang inzake vrije meningsuiting van de prins. (www.vlaamsbelang.org)

02.12.2004 10.44u - ‘Het Vlaams Belang, was dat niet de partij die zich opwierp als grote verdediger van de vrije meningsuiting? Welnu, waarom maken ze zich dan zo druk over de uitlatingen van prins Filip’. Het is een bedenking die vandaag hier en daar opduikt in het debat over de omstreden uitspraken van Filip van Saksen-Coburg. Een antwoord dringt zich op.

Heeft die brave man ook niet het recht op een eigen mening? Jazeker. Maar we leven nu eenmaal in een parlementaire democratie waarbij de monarchie een strikt ceremoniële rol heeft. Lintjes knippen en zwijgen, dat is de boodschap. De koning en de kroonprins mogen niet aan politiek doen. Zo simpel is dat.

“Stel u maar eens even voor,” schrijft Luc Van der Kelen – nochtans een volbloed Belgicist - in Het Laatste Nieuws, “dat de prins de PS zou hebben aangemaand om de overconsumptie in de ziekenhuizen aan te pakken of een ander geladen dossier dat de Belgische stabiliteit bedreigt, de wereld zou te klein zijn geweest, en zeer terecht.”

Paul Geudens (Gazet van Antwerpen) heeft het bij het rechte eind: “De monarchie moet boven de politieke partijen en discussies staan. In feite worden de koning en zijn gevolg (vorstelijk) betaald om te zwijgen. Als ze hun dotatie aanvaarden, stemmen ze er automatisch mee in de rol te spelen die van hen wordt verwacht: complete politieke neutraliteit. Hebben ze het daar moeilijk mee, eisen ze voor zichzelf het recht op vrije meningsuiting op, dan moeten ze consequent zijn en hun dotatie weigeren. Op dat ogenblik mogen ze, zoals alle ‘gewone’ Belgen, over alles meepraten”. Zo is dat.

Als het nu niet duidelijk is, heb je echt maar het intelectuele niveau van je grote voorbeeld, de chocoprince Philip.




Laatst gewijzigd door obiwan : 2 december 2004 om 11:46.
obiwan is offline  
Oud 2 december 2004, 16:36   #34
joske
Gouverneur
 
joske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juli 2002
Berichten: 1.076
Standaard

1 millioen vlamingen zijn niet bedrogen maar wel geaffronteerd door een parasiet die op diezelfde vlamingen hun kosten leeft,hij moet zwijgen omdat hij ten eerste een ondemocratisch instituut vertegenwoordigd en ten tweede laat hij blijken dat hij volledig de franstalige kant kiest,en dan moet ge weten dat het aan de vlamingen te danken is dat zijn familie hier nog is,of wil hij soms enkel koning worden in een PS staat?
__________________
.Universele Verklaring van de rechten van de Mens opgenomen onder artikel 19: "Eenieder heeft het recht op vrijheid van mening en van uiting van zijn mening, wat het het recht insluit NIET VERONTRUST te worden omwille van zijn meningen en het recht door om het even welk uitdrukkingsmiddel en zonder inachtneming van grenzen, inlichtingen en ideeën op te zoeken, te ontvangen en te verspreiden" Goedkeuring en publicatie Belgisch Staatsblad 31 maart 1949
joske is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:29.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be