Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Wat vinden jullie ervan?
ik zie het wel zitten en zou meedoen, en anderen meebrengen 11 57,89%
ik hou van Pinokio en zatte Loulou en zie het niet zitten 8 42,11%
Aantal stemmers: 19. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 juni 2003, 00:24   #21
Dina
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 13 mei 2002
Berichten: 312
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sato
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dina
Jij mag daar uit afleiden wat jij maar wilt. Speciaal omdat jij het bent!
Mag ik dit parafraseren als: "Ik heb er geen flauw idee van wat ik hierop te zeggen heb,daarom ga ik maar wat flirterige praat verkopen."?
Flirterige praat? Amai. Jij bent ook niet veel gewoon.
Neen, sato, ik bedoel hiermee gewoon : jij mag "afleiden" of "antwoorden" of "parafraseren" wat je maar wilt. Ik gun je die complete vrijheid. Want ik heb geen dictactoriale trekjes.
Dina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2003, 00:45   #22
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter
 
Stratcat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2002
Berichten: 9.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dina
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sato
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dina
Jij mag daar uit afleiden wat jij maar wilt. Speciaal omdat jij het bent!
Mag ik dit parafraseren als: "Ik heb er geen flauw idee van wat ik hierop te zeggen heb,daarom ga ik maar wat flirterige praat verkopen."?
Flirterige praat? Amai. Jij bent ook niet veel gewoon.
Neen, sato, ik bedoel hiermee gewoon : jij mag "afleiden" of "antwoorden" of "parafraseren" wat je maar wilt. Ik gun je die complete vrijheid. Want ik heb geen dictactoriale trekjes.
Als je zegt: jij mag afleiden, antwoorden, parafraseren, wat je wilt, speciaal omdat jij het bent, voel ik me wel persoonlijk, speciaal aangesproken. Ik vind dat vreemd, want je kent me helemaal niet. Dat noem ik dan flirterig, veel gewoon of niet. Ik denk nog even na over een ander woord . Feit is: je ontloopt de inhoudelijke discussie.
Verder: ik ken jou ook niet, en heb je ook geen dictatoriale trekjes toegeschreven. Ik heb enkel de topic (vraag politiek asiel aan in Nederland) in vraag gesteld.
__________________
One World, One Dream, One Everything
Stratcat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2003, 12:46   #23
Vicky
Parlementslid
 
Vicky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 1.549
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dina
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Ik zou het best leuk vinden aan zo'n actie mee te doen.
Ooit zullen we trouwens toch op één of andere wijze een band herwinnen met Nederland.
Het heeft echter geen enkele zin als een Vlaams Blokker zoiets organiseert. Het zou immers het tegenovergestelde effect hebben van wat de bedoeling is. Ik weet zelfs niet of de Nederlanders het leuk zouden vinden als ze weten wie achter de organisatie zit.
Dit idee is gerijpt op dat bevriend forum. Het Vlaams Blok heeft hier dus niets mee te maken.
Integendeel! We zouden het zelfs zeer op prijs stellen moesten de "bekenden" uit het VB hier NIET aan meedoen! (al mogen ze ons achter de schermen natuurlijk wel helpen met de organisatie hiervan )

Dit idee komt van Vlaamse Kiezers.... en moet dus ook worden uitgevoerd door "Vlaamse kiezers".
Jaja, de 'Vlaamse Kiezers', onzin natuurlijk. Dina stond op 18 mei op de VB-lijst voor de kamer voor Vlaams Brabant, en de andere initiatiefneemster van dit debiel gedoe vanuit PI 'Vicky' op de VB-lijst van Oost-Vlaanderen. 't Is maar dat geweet vanwaar de wind komt
Toch niet die Vicky die tegen de gehandicapten was en een sprekende gelijkenis met een Brabantse boerenknol vertoonde?

Boerenknol???

Leer begrijpend lezen, jongen! Ik ben tegen de kleine vergoedingen voor gehandicapten en voor tijdelijk toezicht van gehandicapte kinderen als de ouders eens weg moeten.
Maar blijkbaar is sociaal voelend voor jou al evenzeer een onbekend begrip?
Vicky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2003, 12:47   #24
Vicky
Parlementslid
 
Vicky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 1.549
Standaard

Zolang er maar geen oude SS'ers bijzijn is er niks aan de hand! Dus blijf jij maar thuis!
Vicky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2003, 12:48   #25
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dina
Aangezien dit land ondemocratisch en dictatoriaal bestuurd wordt en de eigen Vlaamse bevolking onderdrukt en vervolgd worden zouden we misschien in grote getale, op 21 juli, politiek asiel kunnen aanvragen in Nederland. Op die datum is het een feestdag voor België maar in Nederland is iedereen aan het werk, en zodoende zijn alle politiebureau's volledig bemand. Per provincie spreken we een bepaalde stad af ( W-Vl bijvoorbeeld Sluis) waar we ons op een bepaald uur, bij de politie aanbieden en politiek asiel aanvragen omdat we als grootste bevolkingsgroep in ons land onderdrukt, uitgebuit en vervolgd worden. De redenen voor deze asielaanvraag zouden natuurlijk op papier moeten staan en goed onderbouwd, wat best door een jurist kan gebeuren. Natuurlijk zorgen we dat zoveel mogelijk internationale pers wordt uitgenodigd zodat de paarsen en vooral Pinokkio dit niet in de doofpot kan steken. Aangezien Pinokkio lI en de waalse zatte Loulou ons internationaal al jaren te kakken zetten zou dit een zoete weerwraak zijn. Daarmee zou ook hun feestje waar iedere burger van dit land actief moet aan deelnemen ( lees betalen) ter ere van Hartenkoning een volledige mislukking zijn .
Daarna kunnen we feesten ter ere van onszelf.[/b]
Als dit geen bijdrage met niveau is....
"omdat we als grootste bevolkingsgroep in ons land onderdrukt, uitgebuit en vervolgd worden"
[size=7]onderdrukt, uitgebuit en vervolgd [/size] HOE DAN?
of is dit een geval van paranoïa?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2003, 12:49   #26
Vicky
Parlementslid
 
Vicky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 1.549
Standaard

Als Piano mijne kop hier nog dikwijls gaat plaatsen, zal dat niet lang meer duren.
Vicky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2003, 12:51   #27
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Ik hoop dat jullie daar dan ook allemaal effectief asiel krijgen en dat ze jullie vervolgens enkele maanden in een opvangcentrum plaatsen, in afwachting van jullie definitieve locatie. Opgeruimd staat netjes
Misschien zijn gaskamers veel nuttiger voor je doel, Raf... Al die Vlamingen kunnen terug komen uit Nederland he...
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2003, 12:56   #28
Vicky
Parlementslid
 
Vicky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 1.549
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Ik hoop dat jullie daar dan ook allemaal effectief asiel krijgen en dat ze jullie vervolgens enkele maanden in een opvangcentrum plaatsen, in afwachting van jullie definitieve locatie. Opgeruimd staat netjes
Misschien zijn gaskamers veel nuttiger voor je doel, Raf... Al die Vlamingen kunnen terug komen uit Nederland he...
Tantist??? Zit er hier zo'n volk? Daarom is Piano hier zo graag.
Vicky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2003, 12:58   #29
Den Heeten Joozef
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Hove
Berichten: 5
Standaard

Ik vind deze oproep alleszins een stunt van formaat.
Ik doe alleszins mee.
Den Heeten Joozef is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2003, 12:59   #30
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Ik hoop dat jullie daar dan ook allemaal effectief asiel krijgen en dat ze jullie vervolgens enkele maanden in een opvangcentrum plaatsen, in afwachting van jullie definitieve locatie. Opgeruimd staat netjes
Misschien zijn gaskamers veel nuttiger voor je doel, Raf... Al die Vlamingen kunnen terug komen uit Nederland he...
Tantist,
Gaskamers, dat is jouw idee
Desuggestie van Raf is niet slecht
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2003, 13:09   #31
Dina
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 13 mei 2002
Berichten: 312
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Als dit geen bijdrage met niveau is....
"omdat we als grootste bevolkingsgroep in ons land onderdrukt, uitgebuit en vervolgd worden"
[size=7]onderdrukt, uitgebuit en vervolgd [/size] HOE DAN?
of is dit een geval van paranoïa?
Blij dat je het ludieke van deze actie inziet.

Onderdrukt worden we als Vlamingen zeker. Al moet ik daar eerlijkheidshalve aan toevoegen : niet in het minst door onze eigen vlaamse politici

Dat we worden uitgebuit is ook zo helder als pompwater : cfr. de miljardentranfers naar onze zuiderburen waarvoor we in ruil.... onze klep mogen houden.

Vervolgd worden we ook : via politieke processen poogt men ons monddood te maken, we dreigen ons werk te verliezen als onze politieke voorkeur bekend gemaakt wordt, men ontzegt ons het recht ons aan te sluiten bij een vakbond.....
Al geldt dit laaste onderdeel niet voor �*lle Vlamingen natuurlijk. Alleen maar voor die 750.000 die op een "verkeerde" partij hebbeng gestemd.

Maar die overige 5 miljoen Vlamingen worden even stiefmoederlijk behandeld.... alleen hebben nog niet �*lle Vlamingen dat ingezien.
Dina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2003, 15:20   #32
Mieke 79
Minister
 
Mieke 79's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2003
Locatie: Leuven / Mechelen
Berichten: 3.162
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dina
Aangezien dit land ondemocratisch en dictatoriaal bestuurd wordt en de eigen Vlaamse bevolking onderdrukt en vervolgd worden zouden we misschien in grote getale, op 21 juli, politiek asiel kunnen aanvragen in Nederland. Op die datum is het een feestdag voor België maar in Nederland is iedereen aan het werk, en zodoende zijn alle politiebureau's volledig bemand. Per provincie spreken we een bepaalde stad af ( W-Vl bijvoorbeeld Sluis) waar we ons op een bepaald uur, bij de politie aanbieden en politiek asiel aanvragen omdat we als grootste bevolkingsgroep in ons land onderdrukt, uitgebuit en vervolgd worden. De redenen voor deze asielaanvraag zouden natuurlijk op papier moeten staan en goed onderbouwd, wat best door een jurist kan gebeuren. Natuurlijk zorgen we dat zoveel mogelijk internationale pers wordt uitgenodigd zodat de paarsen en vooral Pinokkio dit niet in de doofpot kan steken. Aangezien Pinokkio lI en de waalse zatte Loulou ons internationaal al jaren te kakken zetten zou dit een zoete weerwraak zijn. Daarmee zou ook hun feestje waar iedere burger van dit land actief moet aan deelnemen ( lees betalen) ter ere van Hartenkoning een volledige mislukking zijn .
Daarna kunnen we feesten ter ere van onszelf.[/b]
Ik doe de moeite niet eens om dit topic helemaal te lezen, zo belachelijk is het.
Toch wel even zeggen aan Dina - just to be sure - dat de eerste wereldoorlog gedaan is. Ik daag u ook uit om te gaan werken op 21 juni, aangezien het toch geen feestdag is voor u.
Onnozel trien...
__________________
Leve de Peace, Love and Understanding revolutie!
Please tell me the reason, behind the colours that you fly... Power to the peaceful!
Mieke 79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2003, 15:35   #33
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 23 november 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.781
Standaard

Ach, ik doe helemaal niks op 21 juli.

Behalve dan de Vlaamse vlag halfstok hangen. 8)
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2003, 15:37   #34
Dina
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 13 mei 2002
Berichten: 312
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mieke 79
Ik doe de moeite niet eens om dit topic helemaal te lezen, zo belachelijk is het.
Toch wel even zeggen aan Dina - just to be sure - dat de eerste wereldoorlog gedaan is. Ik daag u ook uit om te gaan werken op 21 juni, aangezien het toch geen feestdag is voor u.
Onnozel trien...
Ben jij het "groot licht" van dit forum?

1) als je de topic niet leest, hoe kun je dan weten dat hij belachelijk is?
2) 21 juni is voor jou ook geen "feestdag".
3) Vraag maar aan Piano : ik ben niet zo gemakkelijk uit te dagen. Mij krijg je heel zelden kwaad.
4) ik praat alleen maar met mensen die zich kunnen beheersen. Ook al delen ze mijn mening niet. Dus : daaaag.
Dina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2003, 15:38   #35
Mieke 79
Minister
 
Mieke 79's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2003
Locatie: Leuven / Mechelen
Berichten: 3.162
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno1
Ach, ik doe helemaal niks op 21 juli.

Behalve dan de Vlaamse vlag halfstok hangen. 8)
Hoe opportunistisch, profiteren van de feestdag van een ander!
Nu voor mij mag den elfde ook een officiële feestdag worden in Vlaanderen en de 14e (geloof ik) dan in Wallonië. Hoe meer, hoe beter...
__________________
Leve de Peace, Love and Understanding revolutie!
Please tell me the reason, behind the colours that you fly... Power to the peaceful!
Mieke 79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2003, 15:41   #36
Mieke 79
Minister
 
Mieke 79's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2003
Locatie: Leuven / Mechelen
Berichten: 3.162
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door "Dina
2) 21 juni is voor jou ook geen "feestdag".
4) ik praat alleen maar met mensen die zich kunnen beheersen. Ook al
delen ze mijn mening niet. Dus : daaaag.
Het is helemaal mijn bedoeling niet om je kwaad te krijgen. Je tekst is gewoon belachelijk, dat wou ik toch even kwijt.

Maar idd, die zit wel... want mijn feestdag is idd op 21 juli.
__________________
Leve de Peace, Love and Understanding revolutie!
Please tell me the reason, behind the colours that you fly... Power to the peaceful!
Mieke 79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2003, 15:55   #37
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Kindjes, kindjes, kindjes,...
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2003, 08:55   #38
merel
Gouverneur
 
merel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 september 2002
Berichten: 1.037
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dina
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Als dit geen bijdrage met niveau is....
"omdat we als grootste bevolkingsgroep in ons land onderdrukt, uitgebuit en vervolgd worden"
[size=7]onderdrukt, uitgebuit en vervolgd [/size] HOE DAN?
of is dit een geval van paranoïa?
Blij dat je het ludieke van deze actie inziet.

Onderdrukt worden we als Vlamingen zeker. Al moet ik daar eerlijkheidshalve aan toevoegen : niet in het minst door onze eigen vlaamse politici

Dat we worden uitgebuit is ook zo helder als pompwater : cfr. de miljardentranfers naar onze zuiderburen waarvoor we in ruil.... onze klep mogen houden.

Vervolgd worden we ook : via politieke processen poogt men ons monddood te maken, we dreigen ons werk te verliezen als onze politieke voorkeur bekend gemaakt wordt, men ontzegt ons het recht ons aan te sluiten bij een vakbond..... Al geldt dit laaste onderdeel niet voor �*lle Vlamingen natuurlijk. Alleen maar voor die 750.000 die op een "verkeerde" partij hebbeng gestemd.

Maar die overige 5 miljoen Vlamingen worden even stiefmoederlijk behandeld.... alleen hebben nog niet �*lle Vlamingen dat ingezien.
Vond het Vlaams Blok vakbondsvertegenwoordiging geen overbodige zaak?
merel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2003, 09:24   #39
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.436
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mieke 79
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno1
Ach, ik doe helemaal niks op 21 juli.

Behalve dan de Vlaamse vlag halfstok hangen. 8)
Hoe opportunistisch, profiteren van de feestdag van een ander!
Nu voor mij mag den elfde ook een officiële feestdag worden in Vlaanderen en de 14e (geloof ik) dan in Wallonië. Hoe meer, hoe beter...
Hoe opportunistisch van het federale België om een vrije dag te geven aan de dag dat het haar welgezind is maar niet om aan de deelgebieden dezelfde mogelijkheid te bieden. Of zijn die deelgebieden dan toch zo ondergeschikt als telkens opnieuw blijkt?

Is er trouwens een wet die mij verbiedt de vlag van mijn keuze buiten te hangen op de dagen die mij bevallen?

Op 11 juli hang ik dus TWEE leeuwenvlaggen vanuit mijn appartement. Aan elk van de twee ramen die op twee straten uitkomen één.
En ik laat ze hangen tot 21 juli allang voorbij is!
Opportunistisch, hé?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2003, 09:31   #40
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mieke 79
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno1
Ach, ik doe helemaal niks op 21 juli.

Behalve dan de Vlaamse vlag halfstok hangen. 8)
Hoe opportunistisch, profiteren van de feestdag van een ander!
Nu voor mij mag den elfde ook een officiële feestdag worden in Vlaanderen en de 14e (geloof ik) dan in Wallonië. Hoe meer, hoe beter...
Hoe opportunistisch van het federale België om een vrije dag te geven aan de dag dat het haar welgezind is maar niet om aan de deelgebieden dezelfde mogelijkheid te bieden. Of zijn die deelgebieden dan toch zo ondergeschikt als telkens opnieuw blijkt?

Is er trouwens een wet die mij verbiedt de vlag van mijn keuze buiten te hangen op de dagen die mij bevallen?

Op 11 juli hang ik dus TWEE leeuwenvlaggen vanuit mijn appartement. Aan elk van de twee ramen die op twee straten uitkomen één.
En ik laat ze hangen tot 21 juli allang voorbij is!
Opportunistisch, hé?
Als ik me goed herinner, mag je je vlag hooguit tot kerstmis laten hangen
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:54.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be