Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 juli 2003, 13:47   #21
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 176.419
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Ik merk dat er geen veroordeling is uitgesproken: bijgevolg is het volgens onze rechtsregels zo dat men slechts schuldig wordt bevonden nadat het bewezen werd en door een rechter bevestigd. Dit is niet gebeurd. Bijgevolg is uw stelling foutief (zoals gewoonlijk).
Correctie: dit is NOG niet gebeurd, het proces wordt in cassatie behandeld en dat moeten we nog even afwachten.
Ondertussen heb ik al gemerkt dat u wel goed bent in het negeren van feiten en het rond de pot draaien. Ofwel bent u heel dom (wat ook een mogelijkheid is), ofwel weet u niets af van de Belgische rechtsordening (maar dan zwijgt u maar beter).

Immers, het Hof van Cassatie behandelt nooit de inhoud van een zaak. Wat u dus suggereert, kan niet gebeuren: het Hof is nu eenmaal niet bevoegd om processen nogmaals inhoudelijk te bekijken en over de inhoud een uitspraak te doen. Het Hof van Cassatie kijkt alleen na of alle procedures en wettelijke regelingen tijdens een proces werden nageleefd. Niet de inhoud wordt dus beoordeeld, wel de vorm.

Als ik me niet vergis is dit reeds de vijfde maal dat ik dit onder uw ogen moet schuiven. Blijft u volharden in de boosheid? Of is het gewoon een uiting van oerdomheid? Indien dat laatste het geval is, kan ik u dit natuurlijk niet kwalijk nemen. Ieder vogeltje zingt immers zoals het gebekt is. Een zot blijft nu eenmaal ook steeds in zijn droomwereld.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2003, 13:48   #22
athena
Parlementslid
 
Geregistreerd: 14 februari 2003
Berichten: 1.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door basil
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kempen
Ik vermoed dat Athena de onderliggende humor van Basil niet snapte.

Of las ik het verkeerd Basil ?
Neen, Kempen, je las 100% juist!
In dat geval geval heb ik mij vergist, sorry
athena is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2003, 13:50   #23
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Ik merk dat er geen veroordeling is uitgesproken: bijgevolg is het volgens onze rechtsregels zo dat men slechts schuldig wordt bevonden nadat het bewezen werd en door een rechter bevestigd. Dit is niet gebeurd. Bijgevolg is uw stelling foutief (zoals gewoonlijk).
Correctie: dit is NOG niet gebeurd, het proces wordt in cassatie behandeld en dat moeten we nog even afwachten.
Ondertussen heb ik al gemerkt dat u wel goed bent in het negeren van feiten en het rond de pot draaien. Ofwel bent u heel dom (wat ook een mogelijkheid is), ofwel weet u niets af van de Belgische rechtsordening (maar dan zwijgt u maar beter).

Immers, het Hof van Cassatie behandelt nooit de inhoud van een zaak. Wat u dus suggereert, kan niet gebeuren: het Hof is nu eenmaal niet bevoegd om processen nogmaals inhoudelijk te bekijken en over de inhoud een uitspraak te doen. Het Hof van Cassatie kijkt alleen na of alle procedures en wettelijke regelingen tijdens een proces werden nageleefd. Niet de inhoud wordt dus beoordeeld, wel de vorm.

Als ik me niet vergis is dit reeds de vijfde maal dat ik dit onder uw ogen moet schuiven. Blijf u volharden in de boosheid? Of is het gewoon een uiting van oerdomheid?
Onzin. Ik heb dit zelf toegelicht in de topic "Vlaams Blok proces: LRM gaat in cassatie." http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=2335 , waar je allicht zelf je info hebt gehaald die ik jou gegeven heb

Ik citeer mezelf:
  • Di Maa 04, 2003 9:46 am Onderwerp: Vlaams Blok proces: LRM gaat in cassatie.

    --------------------------------------------------------------------------------

    Het LRM (Liga voor de Rechten van de Mens) gaat in cassatie tav de uitspraak van het Hof van Beroep in het proces tegen drie vzw's van het Vlaams Blok, dat zich verleden week 'onbevoegd' verklaarde.

    Het Hof van Cassatie kan enkel kijken of de procedure correct is gevolgd, maar mag zich niet uitspreken over de grond van de zaak
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2003, 13:52   #24
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 176.419
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Het Hof van Cassatie kan enkel kijken of de procedure correct is gevolgd, maar mag zich niet uitspreken over de grond van de zaak
Dan moet u geen onzin zoals in voorgaand bericht schrijven.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2003, 13:53   #25
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door H. Guderian
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Vanavond woensdag 23 juli 2003 op Canvas-TV om 23u10 in BEWOGEN LEVEN:

[size=6]Vandaag: "De slaven van Auschwitz" [/size]

De documentaire van vandaag wordt ingeleid door Ludo Abicht



In april 1944 werden Morris, zijn broer Shlomo en hun neef Dario vanuit Saloniki in Griekenland naar het concentratiekamp van Auschwitz gedeporteerd. Al hun familieleden kwamen om, maar de drie mannen overleefden het onoverleefbare.



Zij werden tewerkgesteld als Sondercommandos: de Joodse gevangenen die de gaskamers moesten opruimen en de lichamen van de vermoorde mensen verbranden in de crematoria. Meer dan 55 jaar na deze vreselijke tijd komen Morris, Shlomo en Dario voor het eerst samen naar Auschwitz.

Slechts een kleine minderheid van de 1200 Sondercommandos overleefde de oorlog, want de Nazi's wilden alle kroongetuigen van de moord op miljoenen Joden elimineren. Het is hen niet gelukt.

Bron: Canvas TV
http://195.0.110.55/html/canvas_web/...2003_30_3.html

Het concentratie kamp Auschwitz II-Birkenau in Oswiecim (Polen). Leden van het Sonderkommando verbranden lijken op brandstapels in putten in 1944.


Het dagelijkse werk van de Sonderkommando's
[size=7]Who cares?!?[/size]
Men kan niet blijven zeveren en zagen over de *********, tenzij als chantagemiddel om schadevergoedingen los te krijgen.

"Dans votre pyama tout raillé, vous êtes prêt pour le grand jour! Fusillé et crapouillé, vous êtes au courant du long retour!" (Nacht und Nebel, CHENIN BLANC)
Guderian is zowat de enige Vlaams Blokker die er tenminste geen doekjes om windt, als ze dat nu allemaal eens wat meer deden...
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2003, 13:55   #26
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Het Hof van Cassatie kan enkel kijken of de procedure correct is gevolgd, maar mag zich niet uitspreken over de grond van de zaak
Dan moet u geen onzin zoals in voorgaand bericht schrijven.
Dat was helemaal geen onzin. Als het Hof van Cassatie dit arrest verbreekt in het voordeel van het LRM en CGKR, kan een nieuw proces worden opgestart waarbij de rechter in de nieuwe rechtzaak, de zaak ten gronde kan uitspitten.
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2003, 13:56   #27
basil
Provinciaal Statenlid
 
basil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juli 2002
Locatie: Leuven
Berichten: 716
Standaard

Dé clou moet nog volgen: in de vernietigingskampen, die het VB zinnens is op te richten (hoewel ze dit niet expliciet in hun programma zetten maar, zoals bepaalde mensen wel weten,dit zeker zullen doen), zal geen vakbondsdelegatie toegelaten worden.

Men kan nu met zekerheid zeggen dat het VB tégen de vakbond is (hoewel ze dit niet expliciet in hun programma zetten maar, zoals bepaalde mensen wel weten,dit zeker zullen doen).

Eveneens mag ik hier stellen dat het VB tegen mooi en warm weer is gekant daar dit een donkere verkleuring van de huid veroorzaakt. Ik vermoed dat het VB, eens aan de macht, het goed weer zal verbieden (hoewel ze dit niet expliciet in hun programma zetten maar, zoals bepaalde mensen wel weten,dit zeker zullen doen). 8)
basil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2003, 13:56   #28
H. Guderian
Banneling
 
 
H. Guderian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2003
Locatie: In toekomst: Wetstraat 16 Brussel
Berichten: 1.637
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Guderian is zowat de enige Vlaams Blokker die er tenminste geen doekjes om windt, als ze dat nu allemaal eens wat meer deden...
????? Voor de elvendertigste keer, ik ben niet eens een Vlaams Blok'er snullie!

[size=6]Als oud-VMO'er zou jij moeten weten dat ik meer die mening toegedaan ben![/size]
H. Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2003, 14:00   #29
Mieke 79
Minister
 
Mieke 79's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2003
Locatie: Leuven / Mechelen
Berichten: 3.162
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door H. Guderian
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Vanavond woensdag 23 juli 2003 op Canvas-TV om 23u10 in BEWOGEN LEVEN:

[size=6]Vandaag: "De slaven van Auschwitz" [/size]

De documentaire van vandaag wordt ingeleid door Ludo Abicht



In april 1944 werden Morris, zijn broer Shlomo en hun neef Dario vanuit Saloniki in Griekenland naar het concentratiekamp van Auschwitz gedeporteerd. Al hun familieleden kwamen om, maar de drie mannen overleefden het onoverleefbare.



Zij werden tewerkgesteld als Sondercommandos: de Joodse gevangenen die de gaskamers moesten opruimen en de lichamen van de vermoorde mensen verbranden in de crematoria. Meer dan 55 jaar na deze vreselijke tijd komen Morris, Shlomo en Dario voor het eerst samen naar Auschwitz.

Slechts een kleine minderheid van de 1200 Sondercommandos overleefde de oorlog, want de Nazi's wilden alle kroongetuigen van de moord op miljoenen Joden elimineren. Het is hen niet gelukt.

Bron: Canvas TV
http://195.0.110.55/html/canvas_web/...2003_30_3.html

Het concentratie kamp Auschwitz II-Birkenau in Oswiecim (Polen). Leden van het Sonderkommando verbranden lijken op brandstapels in putten in 1944.


Het dagelijkse werk van de Sonderkommando's
[size=7]Who cares?!?[/size]
Men kan niet blijven zeveren en zagen over de *********, tenzij als chantagemiddel om schadevergoedingen los te krijgen.
'*********'? Pffff...
Jij bent echt wel een zielige jongen zeg. Da's geschiedenis hé.
__________________
Leve de Peace, Love and Understanding revolutie!
Please tell me the reason, behind the colours that you fly... Power to the peaceful!
Mieke 79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2003, 14:01   #30
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 176.419
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Dat was helemaal geen onzin. Als het Hof van Cassatie dit arrest verbreekt in het voordeel van het LRM en CGKR, kan een nieuw proces worden opgestart waarbij de rechter in de nieuwe rechtzaak, de zaak ten gronde kan uitspitten.
O, wat mij betreft mag er gerust een nieuw correctioneel proces komen. Mijn kleinste teentje voelt al aan dat ook die derde correctionele rechter zich niet door de politiek zal laten misbruiken en eens te meer zal verklaren dat de racisme- en discriminatiewetgeving niet van toepassing is.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2003, 14:07   #31
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door H. Guderian
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Guderian is zowat de enige Vlaams Blokker die er tenminste geen doekjes om windt, als ze dat nu allemaal eens wat meer deden...
????? Voor de elvendertigste keer, ik ben niet eens een Vlaams Blok'er snullie!

[size=3]Als oud-VMO'er zou jij moeten weten dat ik meer die mening toegedaan ben![/size]
Je zal je info dringend eens moeten upgraden
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2003, 14:54   #32
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door basil
Eveneens mag ik hier stellen dat het VB tegen mooi en warm weer is gekant daar dit een donkere verkleuring van de huid veroorzaakt. Ik vermoed dat het VB, eens aan de macht, het goed weer zal verbieden (hoewel ze dit niet expliciet in hun programma zetten maar, zoals bepaalde mensen wel weten,dit zeker zullen doen). 8)
Inderdaad basil. Een geluk dat het nu geen verkiezingen zijn, want met dat prachtige zomerse anti-VB weer, zou het Blok makkelijk de helft van haar aanhang kunnen verliezen. Als het regent, sneeuwt of bliksemt is het prima verkiezingsweer voor het Blok
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2003, 14:57   #33
skye
Gouverneur
 
skye's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2003
Berichten: 1.374
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door basil
Eveneens mag ik hier stellen dat het VB tegen mooi en warm weer is gekant daar dit een donkere verkleuring van de huid veroorzaakt. Ik vermoed dat het VB, eens aan de macht, het goed weer zal verbieden (hoewel ze dit niet expliciet in hun programma zetten maar, zoals bepaalde mensen wel weten,dit zeker zullen doen). 8)
Inderdaad basil. Een geluk dat het nu geen verkiezingen zijn, want met dat prachtige zomerse anti-VB weer, zou het Blok makkelijk de helft van haar aanhang kunnen verliezen. Als het regent, sneeuwt of bliksemt is het prima verkiezingsweer voor het Blok
ben je nu echt achterlijk of wat?
__________________
Live free or die.
skye is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2003, 14:59   #34
Vicky
Parlementslid
 
Vicky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 1.549
Standaard

Ik begrijp niet dat Piano het aandurft om over de holocaust te praten.
Zoveel mensen werden de dood ingejaagd door aanhangers van zijn overtuiging.
Maar gelukkig is zijn reputatie al tot in de Joodse gemeenschap doorgedrongen, en werd hij ontslagen om busuitstapjes te maken naar de vernietigingskampen.
Vicky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2003, 15:04   #35
skye
Gouverneur
 
skye's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2003
Berichten: 1.374
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vicky
Ik begrijp niet dat Piano het aandurft om over de holocaust te praten.
Zoveel mensen werden de dood ingejaagd door aanhangers van zijn overtuiging.
Maar gelukkig is zijn reputatie al tot in de Joodse gemeenschap doorgedrongen, en werd hij ontslagen om busuitstapjes te maken naar de vernietigingskampen.
Velen van zijn Joodse "vrienden" stemmen waarschijnlijk toch al lang voor het Blok.
__________________
Live free or die.
skye is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2003, 15:12   #36
de metser
Banneling
 
 
de metser's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.324
Standaard

@ Vicky

Hier ga je wel erg kort door de bocht hé Vicky. Het zijn vooral de door u geadoreerde Vlaams Blokkers die zich ver van de holocaust zouden moeten houden. Raar genoeg doen ze dit niet.
De ware aard van het beestje valt niet te temmen.

°°°°°°°°°°°°°°°°°
Britten moeten joods juk afwerpen. De Morgen zaterdag 16 november. (Marc Spruit)

Terwijl Vlaams Blokvoorman Philip Dewinter in Antwerpen hemel en aarde beweegt om de joodse gemeenschap op te vrijen en het Gentse kopstuk Francic Van Den Eynde mee de kristalnacht herdenkt om aan te tonen dat het Blok geen antisemitische partij is, klinkt elders in de extreem-rechtse partij wel een ander geluid. Een lid van het Gentse partijbestuur en ex-gemeenteraadslid lanceert deze maand in het in extreem-rechtse kringen geprezen blad Dietsland-Europa , nog opgericht door Karel Dillen, een striemende aanval tegen ‘de joden’.
Ze worden door hun mediacontrole de doodsteek voor Groot-Brittannië, zo voorspelt hij.
Volgens hem plegen ‘de joden’ een ‘pure volkerenmoord’ op ‘het autochtone ras’. De hoogste tijd dus ‘om het joods juk af te werpen’.

In Gent nam het Vlaams Blok vorige zondag voor het eerst deel aan de herdenking van de Kristallnacht. Met die plechtigheid herdenkt de joodse gemeenschap het feit dat in de nacht van 9 op 10 november 1938 in Duitsland het startschot werd gegeven voor een antisemitische haatcampagne die zou uitmonden in de holocaust. Tijdens de Kristallnacht plunderden geüniformeerde nazi’s meer dan zevenduizend joodse winkels, gingen honderden synagogen in de vlammen op en werden 30.000 joden in concentratiekampen gestopt. Parlements- en gemeenteraadslid Francis Van Den Eynde, de aanvoerder van de Gentse Blokdelegatie, verklaarde naar de joodse herdenking te zijn gekomen “omdat we het beu zijn voor antisemieten versleten te worden”. Haast op hetzelfde ogenblik verschijnt van de hand van een ander Gents Blok-kopstuk in het novembernummer van Dietsland-Europa, het in extreem rechtse kringen als intellectueel omschreven maandblad van Were Di, een tekst van een heel ander kaliber onder de titel ‘Joden domineren de Britse media’. Auteur van het artikel is Oswald Kielemoes. Tussen 1994 en 2000 gemeenteraadslid in Gent en vandaag nog steeds actief in het lokale Blok-partijbestuur. Het plaatselijke partijblad vermeld hem onder de kop ‘Steeds een Vlaams Blokker in uw buurt’ met naam en privé adres als een van de Gentse aanspreekpunten. Kielemoes, die enkele theaterstukken schreef en regisseerde, werd door het Blok ook afgevaardigd in de raad van voor Nederlandstalige Dramatische kunst en de raad voor muziektheater.
In zijn tekst die verschijnt in de rubriek ‘Groot-Brittannië vandaag’ stelt Kielemoes de joden verantwoordelijk voor niet minder dan de komende vernietiging van Groot-Brittannië:
“De joden hebben bijna volledig de media in Groot-Brittannië in handen. Systematisch, bestendig en intens dringen zij dan ook hun propaganda en voorbeeld op aan zowat de hele bevolking van het Verenigd Koninkrijk. Door deze media promoten zij uniform, opzettelijk systematisch, bestendig en intens de omvorming en de permanente vernietiging van Groot-Brittannië naar een multiculturele en multiraciale staat en dringen zij de Britten de belangen van Israël op, tegen de wil en de belangen van de autochtone Britten. Dat daarbij de verschrikkelijke holocaust tegen het weerloze en onschuldige Palestijnse volk wordt vergoeilijkt of doodgezwegen ligt voor de hand. (…) Naast de massale gekleurde immigratie, moedigen zij ook opzettelijk interraciale huwelijken aan en rassenvermenging, met het onvermijdelijke gevolg van uiteindelijke uitroeiing van het eigen autochtone ras. Dit is pure volkerenmoord en te vergelijken met de uitroeiing van de Indianen in Amerika in de negentiende eeuw door het uitschot van Europa. Indien de Britten, zowel Engelsen als Schotten, Welsen en trouwe Noord Ieren. Willen blijven bestaan, elk met hun eigen cultuur, zeden en gewoonte, wordt het hoog tijd dat zij dit joodse juk afwerpen”.
Het tijdschrift waarin deze tekst, Dietsland-Europa, is niet het eerste beste gauw in elkaar gestoken blaadje, maar een publicatie met een reputatie, jaargang 47 inmiddels, in 1951 opgericht door Karel Dillen en door Philip Dewinter ooit omschreven als “de denktank Van het Vlaams Blok”. Het blad is weliswaar geen partijpublicatie en verschijnt zonder de zegen van de fameuze Lectuurcommisie van het Blok, maar lezers en medewerkers komen vrijwel allemaal uit de Blok-stal. Tot de vaste kern van redacteurs behoren onder meer de parlementsleden Bart Laeremans en Wilfried Aers en enkele medewerkers van de Vlaams Blok studiedienst. Verantwoordelijk uitgever is een Antwerps provincieraadslid.
Oswald Kielemoes zelf is niet bepaald een gelegenheidsmedewerker. Hij al zowat tien jaar deel uit van de redactie van Dietsland-Europa en is een van de ijverigste pennen. Kielemoes is een gepensioneerd officier van de gerechtelijke politie en was tot voor enkele jaren beëdigd vertaler-tolk Engels, Duits, Zweeds, Noors en Deens voor de rijkswacht van Gent. In de zomer van 1998 nam hij “met verstomming” ontslag uit die functie, nadat de rijkswachttop zich had verontschuldigd voor de dood van de Nigeriaanse asielzoekster Sémira Adamu. “Die weerspannige negerin”, zo noemde Kielemoes haar in zijn ontslagbrief.

°°°°°°°°°°°°°°°°°°

Lijkt me wel een fijnbesnaarde ziel diene Kielemoes! . Deze, zeer recente, tekst die gedekt wordt Blok-mandatarissen en geschreven is door iemand met een Blok-mandaat zet regelrecht aan tot haat tegen mensen van joodse herkomst. Eens te meer toont het Vlaams Blok zijn ware gelaat,
de metser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2003, 15:18   #37
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 176.419
Standaard

Oude pap. De zaak is al lang door de partij uitgeklaard.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2003, 15:20   #38
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 176.419
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de metser
Eens te meer toont het Vlaams Blok zijn ware gelaat,
En dan te bedenken dat een joods-orthodoxe rabbijn als stemadvies het Vlaams Blok geeft. Jaja, u merkt onmiddellijk hoe ersntig men dergelijke artikels eigenlijk maar moet nemen, vooral nadat de betrokkene een deftige bolwassing ontving van de partijleiding.

"Metser", u gaat toch dringend eens met die orthodoxe joden moeten spreken. Binnenkort gaan die immers voor het Vlaams Blok kiezen...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2003, 15:38   #39
de metser
Banneling
 
 
de metser's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de metser
Eens te meer toont het Vlaams Blok zijn ware gelaat,
En dan te bedenken dat een joods-orthodoxe rabbijn als stemadvies het Vlaams Blok geeft. Jaja, u merkt onmiddellijk hoe ersntig men dergelijke artikels eigenlijk maar moet nemen, vooral nadat de betrokkene een deftige bolwassing ontving van de partijleiding.

"Metser", u gaat toch dringend eens met die orthodoxe joden moeten spreken. Binnenkort gaan die immers voor het Vlaams Blok kiezen...
Ook tijdens de eerste jaren van het Hitlerregime in Duitsland waren veel joden ervan overtuigd dat het allemaal best zou meevallen. Eric Johnson ondervroeg voor zijn verhelderende boek Nazi-terreur heel wat getuigen uit de streek rond Krefeld en Keulen. Karl Muschkattblatt, een joodse overlevende, vertelde hem dat "niemand die eerste jaren besef had van het dreigende onheil". De meeste joden gedroegen zich bijzonder gezagsgetrouw en zagen het nazistische regime als een nare maar hopelijk voorbijgaande fase in de Duitse politieke geschiedenis. "

Veel joden werden in de val gelokt, Omdat het, zeker "in die eerste jaren, niet zo duidelijk was dat het nazi-regime eropuit was de joden gewoon uit te roeien. Omdat de leiders van het regime, de ambtenaren, de politiemensen niet allemaal meteen overkwamen als massamoordenaars. Zeer weinig mensen konden zich inbeelden dat de minachting voor de menselijke waardigheid zich zozeer kon nestelen in de geest van nette ambtenaren, overheidsfunctionarissen en officieren.

Dat was een dramatische vergissing. Een vergissing die niet herhaald mag worden!
Het is daarom erg moeilijk te begrijpen dat er mensen in de joodse gemeenschap zijn die blijkbaar toenadering zoeken tot dat Vlaams Blok. Beseffen die mensen wel voldoende waarvoor die partij staat, wat haar achtergrond is, van wie zij de erfgename is?

Het is toch niet omdat het Vlaams Blok de absolute tegenpool is van de radicale moslims dat ze aanvaardbaar wordt voor de joodse gemeenschap. Het is toch niet omdat ze, bij wijze van spreken, de vijand zijn van de vijand, dat ze vrienden worden? Het is toch niet omdat hun leiders eruitzien als keurige heren, netjes in het pak, dat ze aanvaardbaar worden als bondgenoot of partner?

Het demagogisch dicours van het Vlaams Blok doet nzatuurlijk zijn werk. Óók bij te misleiden joden. Waarom zouden zij anders zijn? Kortzichtigheid kent geen afkomst of geloof. Maar dát moet ik ú alvast niet wijs maken. U kent de demagogische 'trukken' zeer goed. Getuige hiervan uw tussenkomsten op dit forum.
de metser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2003, 15:42   #40
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Oude pap. De zaak is al lang door de partij uitgeklaard.
O? Noemen ze dat zo in de VB-partijraad: de zaak uitklaren ?
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:59.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be