Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 juli 2006, 12:56   #21
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guerin Bekijk bericht
China is geen collectieve samenhangende maatschappij maar een despotistische dictatuur.
Kunt U eens opgeven waar ik een collectieve samenhangende maatschappij kan vinden?

A.u.b. niet afkomen met Cuba of Wit-Rusland...

Laatst gewijzigd door Chipie : 15 juli 2006 om 12:58.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2006, 13:02   #22
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Kunt U eens opgeven waar ik een collectieve samenhangende maatschappij kan vinden?

A.u.b. niet afkomen met Cuba of Wit-Rusland...
__________________
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2006, 13:10   #23
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Denk ik ook wel hoor!!!! mss daar eens een lesje van nemen?
__________________
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2006, 13:14   #24
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guerin Bekijk bericht
China is geen collectieve samenhangende maatschappij maar een despotistische dictatuur.
Precies! Een collectieve samenhangende maatschappij, dus.
__________________
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2006, 13:23   #25
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Jongen van 9 vermist in Verviers

VERVIERS - In Verviers is vrijdagavond een jongen van 9 verdwenen in de wijk Saint Remacle. De negenjarige David verdween toen hij rond 20 uur aan het spelen was voor de woning van zijn moeder. Dat meldt televisiezender Bel RTL.
Speurhonden kwamen onmiddellijk ter plaatse om het kind op te sporen, maar tot nu toe bleef het zoekwerk zonder resultaat.

De politie van de cel verdwijningen is ter plaatse om de zaak te onderzoeken. kld (belga

Bron De Gentenaar

Schande,blijft dit nu duren,waar blijven de maatregelen?
Pfffffffffffffff..............
Kut België!!!!!!
België, het land waar de criminaliteit welig tiert, de criminelen vrij rondlopen en zich geen echte zorgen hoeven te maken over hun lot.

België, het land waar een brave man mag worden doodgestampt zonder veel gevolgen voor de moordenaars en waar kinderen met de regelmaat van een klok worden ontvoerd, misbruikt en veelal vermoord.

Leve België.
__________________
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2006, 13:29   #26
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Denk ik ook wel hoor!!!! mss daar eens een lesje van nemen?
Dat lijkt me een héél goed idee.
Ik zou best zo willen leven, dat heb ik al meermaals gesteld hier.
Elektriciteit en water uit een kraan zijn wel handig.
Maar helaas zijn we een beetje met teveel geworden om dit in de praktijk te brengen. Je hebt daarvoor bronnen nodig (grond, water, jachtterrein,...) en daar ontbreekt het hier een beetje veel aan. We zijn gewoon met teveel, en we zijn globaal genomen veel te individualistisch, materialistisch en egocentrisch ingesteld. 'Vooruitgang', heet dat.
__________________
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2006, 13:43   #27
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Dat lijkt me een héél goed idee.
Ik zou best zo willen leven, dat heb ik al meermaals gesteld hier.
Elektriciteit en water uit een kraan zijn wel handig.
Maar helaas zijn we een beetje met teveel geworden om dit in de praktijk te brengen. Je hebt daarvoor bronnen nodig (grond, water, jachtterrein,...) en daar ontbreekt het hier een beetje veel aan. We zijn gewoon met teveel, en we zijn globaal genomen veel te individualistisch, materialistisch en egocentrisch ingesteld. 'Vooruitgang', heet dat.
U kunt altijd wel verhuizen... Mss krijgt U wel een oprotpremie...

Op foto's, tijdens een vakantie... is het allemaal zo mooi (voor een paar weken)...

Trouwens, als men dat gelukkig vindt, hier kan men zo ook leven... zonder een slag uit te steken (en met veel meer basisrechten)...
Maar ja, dan begint men op zijn kobafs te zagen... 'De wereld is van iedereen'... 'De natuurlijke rijkdommen zijn van iedereen'...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2006, 13:48   #28
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Dat lijkt me een héél goed idee.
Ik zou best zo willen leven, dat heb ik al meermaals gesteld hier.
Elektriciteit en water uit een kraan zijn wel handig.
Maar helaas zijn we een beetje met teveel geworden om dit in de praktijk te brengen. Je hebt daarvoor bronnen nodig (grond, water, jachtterrein,...) en daar ontbreekt het hier een beetje veel aan. We zijn gewoon met teveel, en we zijn globaal genomen veel te individualistisch, materialistisch en egocentrisch ingesteld. 'Vooruitgang', heet dat.
Een beetje leef ik zo als arme,geen auto,geen tv,geen lekker wijntje 'savonds,geen biefstuk,wel een oude lap top
Ik klaag niet hoor,ik leef gelukkig
Ik zou gerust zo WILLEN leven,zeer zeker
Dank zij VWS heb ik dat leren waarderen !!!!
(en ik werk voltijds dus)
__________________
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 15 juli 2006 om 13:49.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2006, 14:20   #29
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
U kunt altijd wel verhuizen... Mss krijgt U wel een oprotpremie...

Op foto's, tijdens een vakantie... is het allemaal zo mooi (voor een paar weken)...
ik hou van de plek vlaanderen.
en ik heb het niet op overdreven zon.

Citaat:
Trouwens, als men dat gelukkig vindt, hier kan men zo ook leven... zonder een slag uit te steken (en met veel meer basisrechten)...
Maar ja, dan begint men op zijn kobafs te zagen... 'De wereld is van iedereen'... 'De natuurlijke rijkdommen zijn van iedereen'...
Welnee, het is onmogelijk hier nog zo te leven.
Voor elke basisbehoefte heb je geld nodig.
Waar komt het vuur vandaan waarmee je moet koken en verwarmen? Het is me verboden even een bos binnen te stappen en een boompje te vellen. Bijgevolg moet ik hout kopen, of het land waarop die bomen staan. Dan nog mag ik niet zomaar kappen, ik ga vergunningen nodig hebben -> daar is geld voor nodig.
Dan ben ik nog niet beginnen jagen of m'n eigen beesten kweken.
Ik mag niet eens een kippenhok in m'n tuin zetten zonder vergunning, dus dat belooft. Als ik aan landbouw wil doen om aan de basisbehoeften van mijn gezin te voldoen, dan komt daar wéér een hele hoop bureaucratie bij kijken. Het is dus onmogelijk om te leven 'zoals daar' zonder in den bak te raken. Ik ga moeten stelen, duizenden wetten overtreden,... en dat inderdaad omwille van datgene dat kobaf aanklaagt.
__________________
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2006, 14:25   #30
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Een beetje leef ik zo als arme,geen auto,geen tv,geen lekker wijntje 'savonds,geen biefstuk,wel een oude lap top
Ik klaag niet hoor,ik leef gelukkig
Ik zou gerust zo WILLEN leven,zeer zeker
Dank zij VWS heb ik dat leren waarderen !!!!
(en ik werk voltijds dus)
met alle respect, maar dat is niet bepaald wat bedoeld wordt met een collectieve samenhangende maatschappij. Dat is sober leven, waarbij je gedwongen wordt mee te doen met de rest, maar dan met wat minder materiële dinges. Mocht je een stuk land hebben om wat vee en dergelijke op te kweken, dan kon je lekker biefstukske eten met een blaadje sla en een lekker patatje, al dan niet in frieten gesneden.
__________________
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2006, 14:29   #31
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 23 november 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.781
Standaard

Wat is dat daar toch allemaal in de streek rond Luik? Volgens mij heeft het ook veel te maken met de sociale achterstelling daar. Ik ben ooit eens in Seraing geweest....nog nooit zoveel marginalen gezien...

Hopelijk vinden ze dat jongetje snel en is hier geen pervert in het spel!
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2006, 14:34   #32
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
met alle respect, maar dat is niet bepaald wat bedoeld wordt met een collectieve samenhangende maatschappij. Dat is sober leven, waarbij je gedwongen wordt mee te doen met de rest, maar dan met wat minder materiële dinges. Mocht je een stuk land hebben om wat vee en dergelijke op te kweken, dan kon je lekker biefstukske eten met een blaadje sla en een lekker patatje, al dan niet in frieten gesneden.
HAHAHA Kom mij maar eens na doen,wedden dat je niet gaat lachen,bij ons in onze samenleving wordt je als gek versleten,weet jj dat? Ik denk niet dat U de draagwijte ervan begrijpt
__________________
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2006, 14:49   #33
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Voor elke basisbehoefte heb je geld nodig.
Waar komt het vuur vandaan waarmee je moet koken en verwarmen? Het is me verboden even een bos binnen te stappen en een boompje te vellen. Bijgevolg moet ik hout kopen, of het land waarop die bomen staan. Dan nog mag ik niet zomaar kappen, ik ga vergunningen nodig hebben -> daar is geld voor nodig.
Dan ben ik nog niet beginnen jagen of m'n eigen beesten kweken.
Ik mag niet eens een kippenhok in m'n tuin zetten zonder vergunning, dus dat belooft. Als ik aan landbouw wil doen om aan de basisbehoeften van mijn gezin te voldoen, dan komt daar wéér een hele hoop bureaucratie bij kijken.
Je enige hoop is een wereldomvattende catastrofe die ervoor zorgt dat er voor vele eeuwen geen energie meer is.

Zonder electriciteit worden alle natuurlijke verhoudingen in één klap hersteld.

Je zal het niet graag horen, maar je discours komt vervaarlijk dicht in de buurt van wat je in groenrechtse kringen kan horen.
__________________
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2006, 15:03   #34
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 23 november 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.781
Standaard

Oef:

za 15/07/06 - David Henriet, de negenjarige jongen die vrijdagavond in Verviers was verdwenen, is levend teruggevonden. Dat heeft de federale politie gemeld.

Laatst gewijzigd door Zeno! : 15 juli 2006 om 15:09.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2006, 15:54   #35
Apocalyps
Minister
 
Apocalyps's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 augustus 2005
Berichten: 3.697
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT Bekijk bericht
het is allemaal de schuld van links

Door het jarenlange gedoogbeleid tov pedofilie en door de vervallen ethiek komen ze van heel de wereld naar hier
Kan het nog simplistischer?
__________________
Het onbekende verklaren met het bekende is een logische procedure, het bekende verklaren met het onbekende is een vorm van theologische waanzin.
Apocalyps is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2006, 15:55   #36
Apocalyps
Minister
 
Apocalyps's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 augustus 2005
Berichten: 3.697
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Oef:

za 15/07/06 - David Henriet, de negenjarige jongen die vrijdagavond in Verviers was verdwenen, is levend teruggevonden. Dat heeft de federale politie gemeld.
Over goed nieuws gesproken!
__________________
Het onbekende verklaren met het bekende is een logische procedure, het bekende verklaren met het onbekende is een vorm van theologische waanzin.
Apocalyps is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2006, 16:06   #37
Duvel
Partijlid
 
Duvel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Wat is dat daar toch allemaal in de streek rond Luik? Volgens mij heeft het ook veel te maken met de sociale achterstelling daar. Ik ben ooit eens in Seraing geweest....nog nooit zoveel marginalen gezien...

Hopelijk vinden ze dat jongetje snel en is hier geen pervert in het spel!
Update 16u30 In Verviers is vrijdagavond een jongen van 9 verdwenen in de wijk Saint Remacle. Zaterdagnamiddag is David door de politie teruggevonden.

Hij verdween toen hij rond 20 uur aan het spelen was voor de woning van zijn moeder. De politie dacht in de richting van ontvoering.

Die piste wordt nog niet opgegeven, want David is in een veld, op ongeveer 9 kilometer van Verviers, teruggevonden. Hij was vastgebonden, had een prop in de mond en is gewond.

De verdwijning was verontrustend omdat in de buurt ook een verdachte wagen werd opgemerkt. De politie zocht met speurhonden en een helikopter. Ook werd de nabije Vesder gedregd.



allez we mogen gerust zijn de piste van een ontvoering wordt niet opgegeven

die kleine is zijn eigen gaan vastbinden
__________________
Duvel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2006, 16:10   #38
noledge
Burger
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Locatie: the other side
Berichten: 149
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guerin Bekijk bericht
Kut belgie,idd!
Het is het individualisme dat oorzaak is van zulke pijnlijke toestanden;in een samenhangende(collectief)maatschappij kan dat niet gebeuren.
Wat is dat voor een onzin?
Of bedoel je dat dat kind maar niet alleen buiten mocht spelen, liefst een ingeplante chip moest hebben, een locatiesysteem via gsm/gps?

Ondertussen is de jongen gelukkig teruggevonden. Weinig details over 't motief vd verdwijning..
noledge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2006, 16:14   #39
noledge
Burger
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Locatie: the other side
Berichten: 149
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guerin Bekijk bericht
Geen ideologie maar een collectieve emanciperende politiek.
Collectivisme is de beste manier om vooruitgang van de maatschappij en persoonlijke ontwikkeling te doen keren in een gezamelijke achteruitgang waar niemand nog moeite zal willen doen om zich in te zetten, omdat die bijdrage niet de persoon zelf loont maar een hoop idioten die het niet verdienen.
noledge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2006, 16:20   #40
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvel Bekijk bericht
Update 16u30 In Verviers is vrijdagavond een jongen van 9 verdwenen in de wijk Saint Remacle. Zaterdagnamiddag is David door de politie teruggevonden.

Hij verdween toen hij rond 20 uur aan het spelen was voor de woning van zijn moeder. De politie dacht in de richting van ontvoering.

Die piste wordt nog niet opgegeven, want David is in een veld, op ongeveer 9 kilometer van Verviers, teruggevonden. Hij was vastgebonden, had een prop in de mond en is gewond.

De verdwijning was verontrustend omdat in de buurt ook een verdachte wagen werd opgemerkt. De politie zocht met speurhonden en een helikopter. Ook werd de nabije Vesder gedregd.
Of hij nu ontvoerd is geweest of niet, punt is dat de politie blijkbaar niets doet met meldingen van automobilisten die kinderen steamen.
Waarom organiseert ze niet direct een klopjacht tot ze de betrokkenen te pakken heeft? Neen, er moeten eerst kinderen verdwijnen voor ze met hun miljoenenapparaat buitenkomen. Binnenkort weer op uw scherm: het Child Focus circus met Alain Remue in een sterrol en - als er doden gevallen zijn - commandant De Winne in een bijrol.
__________________
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:52.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be