Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Schietpartij Antwerpen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Schietpartij Antwerpen Actueel forum naar aanleiding van de moordaanslagen in Antwerpen van 11 mei 2006.

 
 
Discussietools
Oud 26 mei 2006, 21:48   #21
Bazilfunk
Minister
 
Bazilfunk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 mei 2003
Locatie: Anvers
Berichten: 3.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht
Nee hoor, het ging niet om een mp3-speler. Lees de reacties van de ouders maar in de Humo van vorige week. De overval was duidelijk voorbereid, de roofdieren waren duidelijk op zoek naar een prooi, en kozen bewust een blank slachtoffer uit. Onvervalst racisme.
Het is trouwens een wetmatigheid : in de keuze van hun slachtoffers laten allochtonen zich altijd leiden door racistische motieven.

By the way, een mp3-prul als 'eigengewin' afdoen, da's wat zwakjes hoor.
De vader van Joe Holsbeek zei anders deze middag dat jullie haatzaaierij aan de basis ligt van het zinloos geweld.

Humo? maar da's een links boekske, ik dacht dat die enke leugens schreven of is dat enkel zo als het niet in uw kraam past
Bazilfunk is offline  
Oud 26 mei 2006, 21:48   #22
Knorretje
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 maart 2006
Berichten: 1.977
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door netslet Bekijk bericht
En die ouders hebben paranormale gaven waardoor ze de gedachten van de daders kunnen lezen? Precogs als het ware?

Ik denk het niet.
Nee, het filmmateriaal volstond om de racistische geinspireerde keuze van het slachtoffer te bewijzen.
Knorretje is offline  
Oud 26 mei 2006, 21:49   #23
Bazilfunk
Minister
 
Bazilfunk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 mei 2003
Locatie: Anvers
Berichten: 3.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht
Nee, het filmmateriaal volstond om de racistische geinspireerde keuze van het slachtoffer te bewijzen.

Het filmmateriaal dat iedereen op het verkeerde spoor bracht?
Bazilfunk is offline  
Oud 26 mei 2006, 21:51   #24
Knorretje
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 maart 2006
Berichten: 1.977
Standaard

Citaat:
Bazilfunk;1729207]De vader van Joe Holsbeek zei anders deze middag dat jullie haatzaaierij aan de basis ligt van het zinloos geweld.
Ach ja, en zei hij er wellicht ook bij dat zijn zoon door een VB-er vermoord werd.

Citaat:
Humo? maar da's een links boekske, ik dacht dat die enke leugens schreven of is dat enkel zo als het niet in uw kraam past
In dat interview werden de woorden van de ouders opgetekend. Da's wat anders dan de leugenachtige brol die de medewerkers er met de regelmaat in lozen.
Knorretje is offline  
Oud 26 mei 2006, 21:52   #25
Knorretje
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 maart 2006
Berichten: 1.977
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Het filmmateriaal dat iedereen op het verkeerde spoor bracht?
Nee, de stukken die niet in de media getoond werden.
De ouders hebben alles mogen bekijken.
Knorretje is offline  
Oud 26 mei 2006, 21:52   #26
netslet
Minister-President
 
netslet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2006
Locatie: Isla Tortuga
Berichten: 5.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Wat ik merk is dat de schandvlek die HVT over het VB heeft gegoten nog niet verteerd is. Een succes wordt een nederlaag. Marokanen worden plots racisten en VBers verdraagzame mensen

Jullie hebben deze middag een dikke vinger gekregen, maar dat zal niet in uw geschiedenisboekje komen he. 8)
En links probeert terug te reageren met nog meer epische woorden...
Een succes wordt een nederlaag

Conclusie: links & rechts hebben beiden de neiging om dingen in het epische te trekken. Misschien een teken van gezamenlijke keltische voorvaderen?

Neemt die shit mee als ge naar jullie boekenclub gaan om lord of the rings te bespreken hé...

jullie zo opwinden is niet goed voor jullie hart

Laatst gewijzigd door netslet : 26 mei 2006 om 21:53.
netslet is offline  
Oud 26 mei 2006, 21:53   #27
Bazilfunk
Minister
 
Bazilfunk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 mei 2003
Locatie: Anvers
Berichten: 3.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht
Nee, de stukken die niet in de media getoond werden.
De ouders hebben alles mogen bekijken.
Dus die moord ging niet om een mp3 speler, men wou gewoon Joe vermoorden?
Bazilfunk is offline  
Oud 26 mei 2006, 21:55   #28
Bazilfunk
Minister
 
Bazilfunk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 mei 2003
Locatie: Anvers
Berichten: 3.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door netslet Bekijk bericht
En links probeert terug te reageren met nog meer epische woorden...
Een succes wordt een nederlaag

Conclusie: links & rechts hebben beiden de neiging om dingen in het epische te trekken. Misschien een teken van gezamenlijke keltische voorvaderen?

Neemt die shit mee als ge naar jullie boekenclub gaan om lord of the rings te bespreken hé...

jullie zo opwinden is niet goed voor jullie hart
links? rechts? djeezes hokjesdenken is blijkbaar ook uw tweede natuur
Bazilfunk is offline  
Oud 26 mei 2006, 21:56   #29
Knorretje
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 maart 2006
Berichten: 1.977
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Dus die moord ging niet om een mp3 speler, men wou gewoon Joe vermoorden?
Yep, lees het interview met de ouders over de racistische moord op hun zoon in de Humo.
Knorretje is offline  
Oud 26 mei 2006, 21:59   #30
netslet
Minister-President
 
netslet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2006
Locatie: Isla Tortuga
Berichten: 5.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht
Nee, het filmmateriaal volstond om de racistische geinspireerde keuze van het slachtoffer te bewijzen.
En hoe kan een videoband daarvoor een bewijs leveren? Omdat er twee bevolkingsgroepen aan te pas komen? Is het dan racistisch?

Wordt ik daar dan ook harder voor gestraft? Omdat het racistisch was? Want als dat zo is dan steek ik wel liever iemand van mijn eigen huidskleur neer, dan moet ik minder jaartjes de bak indraaien...

ja hallo
netslet is offline  
Oud 26 mei 2006, 22:00   #31
Bazilfunk
Minister
 
Bazilfunk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 mei 2003
Locatie: Anvers
Berichten: 3.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht
Yep, lees het interview met de ouders over de racistische moord op hun zoon in de Humo.
Omg dit is zo ziek! Wel volgens die moder van die verdronken kerel heeft FDW haar zoon vermoord. Voila als we zo simpel gaan denken dan laten we gewoon HVT los en sluiten FDW op.

Tis echt zielig hoe je de ouders van Joe misbruikt om uw racistische parcours verder te zetten.
Bazilfunk is offline  
Oud 26 mei 2006, 22:05   #32
Knorretje
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 maart 2006
Berichten: 1.977
Standaard

Citaat:
Bazilfunk;1729240]Omg dit is zo ziek!
Bedoel je dat de ouders van Joe Van Holsbeeck ziek zijn omdat ze de ware toedracht over de moord in de Humo uitlegden. Tjonge, hang jij nog vast aan bepaalde taboetjes.

Citaat:

Wel volgens die moder van die verdronken kerel heeft FDW haar zoon vermoord. Voila als we zo simpel gaan denken dan laten we gewoon HVT los en sluiten FDW op.
Toch opmerkelijk dat de linkse nuttige idioot geen enkel bezwaar aantekent tegen het simpele denken van die Marokkaanse 'moder'. Meer nog, men gaf haar een forum om haar simplismen te uiten.

Citaat:
Tis echt zielig hoe je de ouders van Joe misbruikt om uw racistische parcours verder te zetten.
Wat is er racistisch aan mijn discours?
Jouw discours is eerder racistisch : jij weigert te erkennen dat allochtonen ook racistische gewelddaden plegen, terwijl het een wetmatigheid onder allochtone criminelen is om de keuze van hun slachtoffers zo goed als steeds te inspireren op racistische motieven.

Laat je taboedenken verzorgen man.
Knorretje is offline  
Oud 26 mei 2006, 22:08   #33
netslet
Minister-President
 
netslet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2006
Locatie: Isla Tortuga
Berichten: 5.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht
Wat is er racistisch aan mijn discours?
Omdat je ervan uitgaat dat enkel en alleen omdat slachtoffer en dader van een verschillend ras zijn men al kan spreken van een racistische misdaad.

Dus als ik een neger aanrij met de auto (per ongeluk, echt waar...) dat ik dan ook een racistische misdaad bega?
netslet is offline  
Oud 26 mei 2006, 22:15   #34
Knorretje
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 maart 2006
Berichten: 1.977
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door [QUOTE
netslet;1729266]Omdat je ervan uitgaat dat enkel en alleen omdat slachtoffer en dader van een verschillend ras zijn men al kan spreken van een racistische misdaad.
Als dat een wetmatigheid is, ja dan zeker wel. Het punt is dat het een wetmatigheid is bij allochtone criminelen.

Citaat:
Dus als ik een neger aanrij met de auto (per ongeluk, echt waar...) dat ik dan ook een racistische misdaad bega?
[/quote]

Nee, dan is het een verkeersongeval. Het is een racistisch misdrijf wanneer je die neger opzettelijk hebt uitgekozen om aan te rijden (net zoals de moordenaars van Joe bewust een blank slachtoffer uitkozen).
Knorretje is offline  
Oud 26 mei 2006, 22:22   #35
netslet
Minister-President
 
netslet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2006
Locatie: Isla Tortuga
Berichten: 5.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht
Nee, dan is het een verkeersongeval. Het is een racistisch misdrijf wanneer je die neger opzettelijk hebt uitgekozen om aan te rijden (net zoals de moordenaars van Joe bewust een blank slachtoffer uitkozen).
Hoe kan jij nou weten of ik iets opzettelijk doe of niet? Als ik voldoende probeer kan ik gemakkelijk iets op een ongeval doen lijken, dan kan jij niet visueel aan mij gaan zien of ik nou met opzet of niet gehandeld heb. Misschien bij een therapeutisch gesprek met mij ofzo, maar toch niet direct visueel.
netslet is offline  
Oud 26 mei 2006, 22:27   #36
Knorretje
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 maart 2006
Berichten: 1.977
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door netslet Bekijk bericht
Hoe kan jij nou weten of ik iets opzettelijk doe of niet? Als ik voldoende probeer kan ik gemakkelijk iets op een ongeval doen lijken, dan kan jij niet visueel aan mij gaan zien of ik nou met opzet of niet gehandeld heb. Misschien bij een therapeutisch gesprek met mij ofzo, maar toch niet direct visueel.
Draai die vraagtstelling om. Hoe kan jij weten dat het niet om een racistische gewelddaad ging. De moordenaars van Joe konden evengoed gedaan hebben dat het om een uitschuivertje ging bij de roofoverval, terwijl ze enkel maar een blanke wilde neerleggen.
De 5 consecutieve messteken in de hartstreek, zonder zelf maar eerst om de MP3-prul te vragen, duidt op een koele berekende racistische moord.
Knorretje is offline  
Oud 27 mei 2006, 01:00   #37
netslet
Minister-President
 
netslet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2006
Locatie: Isla Tortuga
Berichten: 5.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht
Draai die vraagtstelling om. Hoe kan jij weten dat het niet om een racistische gewelddaad ging. De moordenaars van Joe konden evengoed gedaan hebben dat het om een uitschuivertje ging bij de roofoverval, terwijl ze enkel maar een blanke wilde neerleggen.
De 5 consecutieve messteken in de hartstreek, zonder zelf maar eerst om de MP3-prul te vragen, duidt op een koele berekende racistische moord.
Een zeer goed punt. We zijn het er dus eens dat er een kans is dat de moord racistisch is en er een kans dat de moord niet racistisch is.

Dit maakt de moord dus mogelijk racistisch ge-inspireerd, wat helemaal niet hetzelfde is als racistisch ge-inspireerd of niet-racistisch ge-inspireerd.

We moeten allebei dus water bij onze wijn doen.

Compromis?

Laatst gewijzigd door netslet : 27 mei 2006 om 01:01.
netslet is offline  
Oud 27 mei 2006, 01:32   #38
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door netslet Bekijk bericht
Een zeer goed punt. We zijn het er dus eens dat er een kans is dat de moord racistisch is en er een kans dat de moord niet racistisch is.

Dit maakt de moord dus mogelijk racistisch ge-inspireerd, wat helemaal niet hetzelfde is als racistisch ge-inspireerd of niet-racistisch ge-inspireerd.

We moeten allebei dus water bij onze wijn doen.

Compromis?
Of we doen geen water bij de wijn en wachten gewoon het onderzoek af.

Lijkt je dat niet een super optie ?
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 27 mei 2006, 01:36   #39
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter
 
Stratcat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2002
Berichten: 9.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Of we doen geen water bij de wijn en wachten gewoon het onderzoek af.

Lijkt je dat niet een super optie ?
Wie solfert ons dat wij-zij-gevoel op eigenlijk feitelijk?
__________________
One World, One Dream, One Everything
Stratcat is offline  
Oud 27 mei 2006, 01:39   #40
netslet
Minister-President
 
netslet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2006
Locatie: Isla Tortuga
Berichten: 5.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Of we doen geen water bij de wijn en wachten gewoon het onderzoek af.

Lijkt je dat niet een super optie ?
Totdat een onderzoek gepleegd is hebben we nog niet genoeg informatie om een uitspraak te doen over het al dan niet racistisch geinspireerd zijn van deze roofmoord. Is er iemand het daar soms niet mee eens?

edit: die wij ging trouwens over Knorretje en mij, niet de ene ideologisch ge-inspireerde groep tegenover de andere ofzo.

Laatst gewijzigd door netslet : 27 mei 2006 om 01:41.
netslet is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:41.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be