Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 oktober 2007, 10:09   #21
bentje
Parlementsvoorzitter
 
bentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 november 2006
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 2.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sn00py Bekijk bericht
Ik denk dt hij efkes op een andere site gezeten heeft....
Die is goed !!!
En geloof me, ik moet nog gaan slapen van gisteren 16u (nachtdienst, weet je wel), dus ik ben nu niet goed aan het lachen te krijgen
Of misschien net wel
__________________

Laatst gewijzigd door bentje : 9 oktober 2007 om 10:10.
bentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2007, 10:11   #22
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
58 jaar is de leeftijd dat de meeste mensen op brugpensioen gaan.
Men zal jou dus zeker geen werk op je schoot brengen, maar je kan wel een bij of herscholing aanvragen. Kan je de moderne techniek van de jaren 90 leren kennen.
Iemand die tot zijn 58 jaar gewerkt heeft zal die technieken toch wel kennen zeker? Iemand die tot zijn 58 jaar als loodgieter heeft gewerkt en dus een pak ervaring en kennis heeft opgedaan moet zich dan laten omscholen tot elektrieker???
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2007, 10:12   #23
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bentje Bekijk bericht
Wat is "zalig en eindelijk"?
Heb je de rest gemist? Het stond er nochtans net onder, hoor.
Maar speciaal voor jou:
Citaat:
De beste manier om te integreren is door werk. Die illegalen zijn hier. En als ze dan werken - je kent dat wle: productief zijn - laat ze dan ook legaal blijven.
Geen dank!
Als je het niet snapt, mag je gerust bijkomende vraagjes stellen!
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2007, 10:14   #24
bentje
Parlementsvoorzitter
 
bentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 november 2006
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 2.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Heb je de rest gemist? Het stond er nochtans net onder, hoor.
Maar speciaal voor jou:


Geen dank!
Als je het niet snapt, mag je gerust bijkomende vraagjes stellen!

Oooh, dat is lief, bedankt voor de verduidelijking
__________________
bentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2007, 10:20   #25
Beauris
Partijlid
 
Beauris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 juli 2007
Berichten: 221
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Zalig.
En eindelijk.

De beste manier om te integreren is door werk. Die illegalen zijn hier. En als ze dan werken - je kent dat wle: productief zijn - laat ze dan ook legaal blijven.
Helemaal mee eens. Ik ben blij te zien dat er toch nog mensen op dit forum zijn die de zaken nuchter en rationeel kunnen benaderen. Laten we wel wezen: dit is een goede zaak. Goed voor hen en goed voor ons. Ik geef met grote voorsprong de voorkeur aan zogenaamde illegalen die jobs invullen die door "eigen volk eerst" geweigerd worden dan aan hun lotgenoten die zich in ons sociaal zekerheidssysteem nestelen of erger: die zich de toegang tot mijn woning verschaffen om zich daar mijn goederen te komen toe-eigenen.
Beauris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2007, 11:33   #26
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Iemand die tot zijn 58 jaar gewerkt heeft zal die technieken toch wel kennen zeker? Iemand die tot zijn 58 jaar als loodgieter heeft gewerkt en dus een pak ervaring en kennis heeft opgedaan moet zich dan laten omscholen tot elektrieker???
Volgens rva, vdab, riziv en gerecht wel ja.

Die moet zich zelfs bijscholen tot bediende als hij niets anders meer kan.

De meeste scholingen beginnen wel in september en je moet er voor reeds in oktober zijn ingeschreven of ze zitten vol en duren vaak 1 tot 5 jaar voor je ze volledig hebt doorlopen.

Dus als hij de juiste scholing kiest, heeft hij daarna nog 2 jaar dat hij kan gaan werken, als die dan niet als stage worden ingevuld.
Tegen dat hij dus bijgeschoold of herschoold is, kan hij op pensioen en die job als aanvullend doen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2007, 19:41   #27
m.r.
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 6 augustus 2007
Berichten: 315
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Beauris Bekijk bericht
Helemaal mee eens. Ik ben blij te zien dat er toch nog mensen op dit forum zijn die de zaken nuchter en rationeel kunnen benaderen. Laten we wel wezen: dit is een goede zaak. Goed voor hen en goed voor ons. Ik geef met grote voorsprong de voorkeur aan zogenaamde illegalen die jobs invullen die door "eigen volk eerst" geweigerd worden dan aan hun lotgenoten die zich in ons sociaal zekerheidssysteem nestelen of erger: die zich de toegang tot mijn woning verschaffen om zich daar mijn goederen te komen toe-eigenen.
Hallo ! Als ik zwart werk of iemand in het zwart tewerkstel, dan word ik zwaar beboet. Illegalen die in het zwart werken, dan belonen met een verblijfsrecht ? En de man/vrouw die hem tewerkstelde belonen met een premie ? En ondertussen word ik beboet als ik een kwartiertje verkeerd geparkeerd sta ....
m.r. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2007, 19:59   #28
sn00py
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 mei 2006
Berichten: 1.987
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door m.r. Bekijk bericht
Hallo ! Als ik zwart werk of iemand in het zwart tewerkstel, dan word ik zwaar beboet. Illegalen die in het zwart werken, dan belonen met een verblijfsrecht ? En de man/vrouw die hem tewerkstelde belonen met een premie ? En ondertussen word ik beboet als ik een kwartiertje verkeerd geparkeerd sta ....
oei-oei, ik denk dat m.r. niet staat voor meneer raf
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2007, 20:13   #29
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sn00py Bekijk bericht
oei-oei, ik denk dat m.r. niet staat voor meneer raf
Beetje geobsedeerd door meneer Raf? Droom je 's nachts ook van meneer Raf?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2007, 20:35   #30
sn00py
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 mei 2006
Berichten: 1.987
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Beetje geobsedeerd door meneer Raf? Droom je 's nachts ook van meneer Raf?
Lieve Raf, ik beken: niet alleen 's nachts...
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2007, 21:29   #31
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Iemand die tot zijn 58 jaar gewerkt heeft zal die technieken toch wel kennen zeker? Iemand die tot zijn 58 jaar als loodgieter heeft gewerkt en dus een pak ervaring en kennis heeft opgedaan moet zich dan laten omscholen tot elektrieker???
Tegenwoordig hebben ze daar zo een gedacht van dat het allemaal op 14 dagen kan aangeleerd worden.
Vraag maar eens de volledige cursus dakwerken aan, je bent de eerste 7 jaar bezig.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2007, 08:14   #32
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
driewerf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: mechelen
Berichten: 11.969
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Hoe bedoel je dat?
Mocht de langdurig werkloze Belgische bevolking bereid zijn om te werken voor zijn geld we zouden met dat probleem niet zitten, of zie ik dat verkeerd?
Mochten de Belgische patroons hard werken nog degelijk vergoeden, dan zaten we niet met dat probleem.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2007, 09:34   #33
Beauris
Partijlid
 
Beauris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 juli 2007
Berichten: 221
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door m.r. Bekijk bericht
Hallo ! Als ik zwart werk of iemand in het zwart tewerkstel, dan word ik zwaar beboet. Illegalen die in het zwart werken, dan belonen met een verblijfsrecht ? En de man/vrouw die hem tewerkstelde belonen met een premie ? En ondertussen word ik beboet als ik een kwartiertje verkeerd geparkeerd sta ....
Het gaat hier toch niet over zwartwerk? Integendeel, het gaat juist om een maatregel die zwartwerk moet tegengaan.
Beauris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2007, 09:45   #34
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Ik hoorde in Terzake Naima Lanjhri vertellen dat illegalen die hier al een hele tijd verblijven én kunnen aantonen dat ze gewerkt hebben, konden geregulariseerd worden.

Hoe kan je als illegaal WIT werken?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2007, 10:54   #35
van exaerde herman
Burgemeester
 
Geregistreerd: 24 december 2006
Berichten: 535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bentje Bekijk bericht
Je moet ook zelf wel een beetje moeite doen he, je inschrijven en dan maar in je luie zetel hangen tot ze je als makke lammetjes werk komen brengen is niet de correcte manier...
de staat mag ook een inspanning doen,nadat ik 44 jaar heb gewerkt en een groot stuk van mijn loon heb zien afvloeien naar diezelfde staat.het is juist dat ik een luie zetel heb,maar vergis u niet,hij word erg weinig gebruikt.het verbaast me trouwens dat u een zo uitgesproken mening hebt over iemand die u helemaal niet kent.
__________________
versus
van exaerde herman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2007, 08:55   #36
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Hoe bedoel je dat?
Mocht de langdurig werkloze Belgische bevolking bereid zijn om te werken voor zijn geld we zouden met dat probleem niet zitten, of zie ik dat verkeerd?
In Vlaanderen zouden we nu met amper 6% werklozen zitten, met inbegrip van de werkloze vreemdelingen. In Franstalig België moet dat minstens 3x zo veel zijn... en toch staan zij het luidst te roepen om de grenzen zo veel mogelijk open te zetten voor jan en alleman, nog eens een "algemene regularisatie" enz Beetje raar dus. Stel dat België toch uiteindelijk gesplitst geraakt, dan zul je dat ginder zeker eens moeten vragen... eens dat ze zelf voor hun werklozen zullen moeten opdraaien.

Laatst gewijzigd door andev : 11 oktober 2007 om 09:03.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2007, 08:58   #37
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Als men de huidige werkloze bevolking gebruikt om die lege plaatsen in te vullen heeft men geen extra volk nodig .
Net door die postjes te vullen met anderen zullen de huidige werklozen nooit aan werk geraken ...
Werklozen omscholen , en niet de plaatsen vullen met anderen ...
Maar blijkbaar zijn er lieden en organisaties die leven van de werkloosheid en blijven zorgen voor het recht "om niets te doen" en toch onderhouden te worden...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2007, 09:02   #38
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Heb je de rest gemist? Het stond er nochtans net onder, hoor.
Maar speciaal voor jou:


Geen dank!
Als je het niet snapt, mag je gerust bijkomende vraagjes stellen!
Zit het gevaar er dan in niet in dat alle illegalen proberen om "eventjes" aan werk te geraken tot ze hun papieren binnen hebben? Zelfs onder de autochtonen zijn er ook die die techniek gebruiken en rap de werkloosheid induiken van zodra ze recht hebben op een uitkering...
Zou men niet beter al dat werk verplicht in handen stoppen van diegenen die hier al legaal en werkloos zijn?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2007, 12:44   #39
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Zit het gevaar er dan in niet in dat alle illegalen proberen om "eventjes" aan werk te geraken tot ze hun papieren binnen hebben?
Wat is 'eventjes'?

Citaat:
Zou men niet beter al dat werk verplicht in handen stoppen van diegenen die hier al legaal en werkloos zijn?
Neen @ beide. Het beste is natuurlijk de SZ vanuit de overheid afschaffen. Maar als we dat 'toch' niet doen, dan stel ik voor dat we werken met blue cards. Ook een leuke manier om te traceren.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:38.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be