Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 februari 2011, 13:12   #21
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door corse Bekijk bericht
Juist,

We beginnen met een nieuwe lei noemt dat, simpel toch.
Op één maand kan deze klus op onze planeet geklaard zijn.

Wie zal er reclameren, 0,2 % van de wereldbevolking. (de rijke)
Moeten we daar rekening mee houden? (nee, zeker niet uiteraard)
Een nieuwe lei is relatief naarmate men ze vergeten is, vanuit deze vergetelheid ziet men niet meer wat economie is maar neemt wel de misvorming voor waar aan. Maar mee eens, eenmaal dat duidelijker wordt, kan het herstel zich zeer snel op gang trekken aangezien het vertrouwen onder de bevolking gerehabiliteerd wordt.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2011, 13:16   #22
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door corse Bekijk bericht
De nieuwe grondwet is bijna klaar, is dat geen vrijheid.
Welke bedoel je? Het Verdrag van Lissabon toch niet? Dat is inderdaad geen vrijheid, maar knechting. Maar het is er helaas al wel.

Of de Belgische Grondwet? Die lappen de hoeders ervan zelf aan hun laars, en dan ben ik zo beleefd de eerste letter van dat laatste woord niet weg te laten, en in de om die reden zinloze herziening ervan zit geen schot. Maar je hebt gelijk: de Belgische Grondwet brengt geen vrijheid.

Om nu de draad niet kwijt te raken, d.w.z. on topic te blijven, beperk ik het bovenstaande tot het monetaire aspect: zowel het Verdrag van Lissabon als de grondwet verbieden de burgers, hun eigen valuta uit te geven. Zij verplichten ons, onze belastingen en de meeste andere dingen in euro te betalen. Ze dringen ons het gebruik van een munt op die zij van vandaag op morgen kunnen devalueren, afschaffen of gewoon jarenlang kunstmatig kunnen opblazen.

Wat jij voorstelt, Corse, een wereldmunt, zou inderdaad een verbetering zijn als de hele wereld daadwerkelijk over het wel en wee van die munt kan meebeslissen. Toch zou ook dat totalitair zijn, en moet de overheidsmunt de concurrentie van vrije-markt-munten krijgen, willen wij vrije burgers met een vrije keuze tussen waardeloze en waardevolle ruilmiddelen zijn.

De huidige misstanden zijn het gevolg van overheidsbemoeienis, en zouden op een vrije geldmarkt zonder centrale banken nooit kunnen ontstaan. Ik eis het recht op, handel te drijven in mijn eigen munt, de Kodo! En ik zal voor een dekking zorgen die geen enkele centrale bank kan geven.
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2011, 13:34   #23
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Welke bedoel je? Het Verdrag van Lissabon toch niet? Dat is inderdaad geen vrijheid, maar knechting. Maar het is er helaas al wel.

Of de Belgische Grondwet? Die lappen de hoeders ervan zelf aan hun laars, en dan ben ik zo beleefd de eerste letter van dat laatste woord niet weg te laten, en in de om die reden zinloze herziening ervan zit geen schot. Maar je hebt gelijk: de Belgische Grondwet brengt geen vrijheid.

Om nu de draad niet kwijt te raken, d.w.z. on topic te blijven, beperk ik het bovenstaande tot het monetaire aspect: zowel het Verdrag van Lissabon als de grondwet verbieden de burgers, hun eigen valuta uit te geven. Zij verplichten ons, onze belastingen en de meeste andere dingen in euro te betalen. Ze dringen ons het gebruik van een munt op die zij van vandaag op morgen kunnen devalueren, afschaffen of gewoon jarenlang kunstmatig kunnen opblazen.

Wat jij voorstelt, Corse, een wereldmunt, zou inderdaad een verbetering zijn als de hele wereld daadwerkelijk over het wel en wee van die munt kan meebeslissen. Toch zou ook dat totalitair zijn, en moet de overheidsmunt de concurrentie van vrije-markt-munten krijgen, willen wij vrije burgers met een vrije keuze tussen waardeloze en waardevolle ruilmiddelen zijn.

De huidige misstanden zijn het gevolg van overheidsbemoeienis, en zouden op een vrije geldmarkt zonder centrale banken nooit kunnen ontstaan. Ik eis het recht op, handel te drijven in mijn eigen munt, de Kodo! En ik zal voor een dekking zorgen die geen enkele centrale bank kan geven.
Wij wijden ons aan het ombuigen van de huidige tendensen naar chaos en vernietiging. Wij geloven dat de wereld op een constructieve manier kan worden veranderd en dat er een nieuwe beschaving kan worden geschapen. Wij nodigen alle regeringen, ondernemingen, leerkrachten, kunstenaars, wetenschapsbeoefenaars, activisten en andere bezorgde wereldburgers uit om zich samen met ons aan deze taak te wijden. Wij roepen alle mensen in alle geledingen van de samenleving op om zich bewust te worden van de kritieke aard van de huidige wereldsituatie en de kracht van een nieuwe manier van denken en doen benutten voor het bewerkstelligen van de noodzakelijke veranderingen. Als eerste prioriteit stellen we de Kodo als wereldmunt voor.

Laatst gewijzigd door MIS : 13 februari 2011 om 13:35.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2011, 13:46   #24
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door corse Bekijk bericht
Juist,

We beginnen met een nieuwe lei noemt dat, simpel toch.
Op één maand kan deze klus op onze planeet geklaard zijn.

Wie zal er reclameren, 0,2 % van de wereldbevolking. (de rijke)
Moeten we daar rekening mee houden? (nee, zeker niet uiteraard)
The pure and simple truth is rarely simple and never pure (O.Wilde).

Ik ben zo stout, de kwestie al meteen wat ingewikkelder te maken door te stellen dat er inderdaad op wereldschaal enorm gesjoemeld en geknoeid, gelogen, bedrogen, uitgebuit en gestolen is, en dat er voor een schone lei dus wel wat te zeggen valt, maar dat er een maar is:

Het gaat namelijk niet aan, de velen die zich echt verdienstelijk hebben gemaakt voor de levenskwaliteit van hun medemens, af te schepen met een schijnbaar evenredig deel van de koek, en de bolsjewieken hebben al eens gedemonstreerd, hoe je de mensen kunt "motiveren" door productiemiddelen te onteigenen, pardon, te confiskeren.

Hoe dan ook: de gulden middenweg tussen utopie en realiteit moet een haalbare kaart zijn, en hij zal dus wel dichter bij de realiteit moeten liggen dan het midden. Anders gezegd, en om er de politiek bij te betrekken, wat op een forum als dit toch wel de bedoeling is: doe maar gewoon normaal. We hebben echt wel wat ruimtevaart naar de utopie nodig, maar nog meer onze twee voeten op de grond.
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2011, 14:02   #25
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
Wij roepen alle mensen in alle geledingen van de samenleving op om zich bewust te worden van de kritieke aard van de huidige wereldsituatie en de kracht van een nieuwe manier van denken en doen benutten voor het bewerkstelligen van de noodzakelijke veranderingen. Als eerste prioriteit stellen we de Kodo als wereldmunt voor.


Nou, die Kodo... ik hoop dat niemand de ernst achter de scherts is ontgaan: munten moeten vrij kunnen concurreren, zodat alle slechte valuta's uit de markt worden geprijsd.

Misschien iets duidelijker: als de Kredietbank of Fortis mij een rekening in "Kredi" of in "Forti" in plaats van in euro aanbiedt, en ik zie dat hun valuta voor 90 % door goud en, ik zeg maar wat, vastgoed wordt gedekt, dan zal ik meteen uit de euro stappen en bij één van die banken in hún valuta sparen (nou ja, als ze voor de rest betrouwbaar zijn natuurlijk, wat thans van geen enkele mij bekende bank te zeggen valt). Maar als de Kodo voor 100% gedekt is, een ruime verspreiding kent en, bij voorbeeld, aan de goudstandaard gekoppeld, dus niet alleen door goud gedekt, dan ga ik voor de Kodo, en ik verheug me al op de belangstelling die dit forum alvast laat blijken. Nu zoek ik nog iemand die het werk zal doen en iemand die ons de middelen kan verschaffen.

En ten slotte: dat het Verdrag van Lissabon, dat dit alles verbiedt, wordt afgeschaft! En terwijl we bezig zijn mag het EU-apparaat ook worden afgeslankt.
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2011, 14:03   #26
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C2C's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 december 2006
Berichten: 10.572
Standaard

Interessant om te zien hoe een hard inflatiebeleid in Duitsland kan leiden tot een duivelse deflatie in de perifere Eurolanden (Baltische staten, en zelfs Spanje).

Gevaarlijk dus om in de Eurozone inflatiespelletjes te spelen.
Citaat:

European Inflation Targets

Jean-Claude Trichet is sounding hawkish about inflation again — and this is very bad news for the European periphery. Let me offer a stylized example to explain why.

http://krugman.blogs.nytimes.com/201...ation-targets/
__________________
Citaat:
The world is one big spreadsheet.
"Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men, for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all" ― John Maynard Keynes
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2011, 14:11   #27
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht


Nou, die Kodo... ik hoop dat niemand de ernst achter de scherts is ontgaan: munten moeten vrij kunnen concurreren, zodat alle slechte valuta's uit de markt worden geprijsd.

Misschien iets duidelijker: als de Kredietbank of Fortis mij een rekening in "Kredi" of in "Forti" in plaats van in euro aanbiedt, en ik zie dat hun valuta voor 90 % door goud en, ik zeg maar wat, vastgoed wordt gedekt, dan zal ik meteen uit de euro stappen en bij één van die banken in hún valuta sparen (nou ja, als ze voor de rest betrouwbaar zijn natuurlijk, wat thans van geen enkele mij bekende bank te zeggen valt). Maar als de Kodo voor 100% gedekt is, een ruime verspreiding kent en, bij voorbeeld, aan de goudstandaard gekoppeld, dus niet alleen door goud gedekt, dan ga ik voor de Kodo, en ik verheug me al op de belangstelling die dit forum alvast laat blijken. Nu zoek ik nog iemand die het werk zal doen en iemand die ons de middelen kan verschaffen.

En ten slotte: dat het Verdrag van Lissabon, dat dit alles verbiedt, wordt afgeschaft! En terwijl we bezig zijn mag het EU-apparaat ook worden afgeslankt.
In tegenstelling tot de Chomskiaanse benadering functioneren de neurale netwerkmodellen … niet door toepassing van enige regels die zij intern representeren. Zij hebben geen representatie van welke specifieke regels dan ook. En de transformaties die zij effectueren, worden gecreëerd door een volledig ander soort proces, namelijk door de belichaamde vermenigvuldiging van een vector door een grote matrix van synaptische verbindingen die een nieuwe vector als product oplevert ….. Het punt van discussie tussen de generatieve grammatica en de neurale netwerkers is eenvoudigweg dit : op welke van deze twee manieren wordt de taalcompetentie in mensen gerealiseerd ?

Stof tot denken
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2011, 14:13   #28
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht


Nou, die Kodo... ik hoop dat niemand de ernst achter de scherts is ontgaan: munten moeten vrij kunnen concurreren, zodat alle slechte valuta's uit de markt worden geprijsd.
Waarom maak je het zo moeilijk ? De Kodo als wereldmunt betekent dat er maar één munt is, dan hoef je niet langer een puberale strijd te leveren om die zgn slechte munten te verbannen, er is er dan maar één.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2011, 14:22   #29
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Inflatie eerder vermoed ik. Kijk naar voedselprijzen bv. die 44 % sterk stegen in amper 1 jaar ('non-food agriculturals' zelfs met 100 % !) volgens The Economist.


Is dat niet hierdoor?
Citaat:
Central banks have pumped something like US$20 to US$50 TRILLION into the world's economy to try to reinflate economies that collapsed in 2008.
Zo wordt de rekening doorgeschoven aan de hongerigen.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2011, 14:26   #30
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Inflatie eerder vermoed ik. Kijk naar voedselprijzen bv. die 44 % sterk stegen in amper 1 jaar ('non-food agriculturals' zelfs met 100 % !) volgens The Economist.


Is dat niet hierdoor?


Zo wordt de rekening doorgeschoven aan de hongerigen.
Overheden staan machteloos tegen de pik en graaimentaliteit van de ontheemde mens, elke poging tot herstel wordt dan ook geconsumeerd door het verhogen van de prijzen, het resultaat van een totaal uit verband gerukt kapitalisme.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2011, 14:28   #31
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
Waarom maak je het zo moeilijk ? De Kodo als wereldmunt betekent dat er maar één munt is, dan hoef je niet langer een puberale strijd te leveren om die zgn slechte munten te verbannen, er is er dan maar één.
Klopt ergens. Het probleem vormt de garantie, dat deze ene munt niet ten dienste van de belangen van een "elite" zal komen te staan. Het is zoals één elektriciteitsmaatschappij in de wereld: ik denk niet dat jij graag haar tarieven zou betalen, hoe schandalig die van Electrabel ook al mogen zijn.
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2011, 14:32   #32
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Klopt ergens. Het probleem vormt de garantie, dat deze ene munt niet ten dienste van de belangen van een "elite" zal komen te staan. Het is zoals één elektriciteitsmaatschappij in de wereld: ik denk niet dat jij graag haar tarieven zou betalen, hoe schandalig die van Electrabel ook al mogen zijn.
Ook dat wordt dan transparanter, er zijn dan ook minder vluchtwegen om zich achter te verschuilen.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2011, 14:35   #33
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Klopt ergens. Het probleem vormt de garantie, dat deze ene munt niet ten dienste van de belangen van een "elite" zal komen te staan. Het is zoals één elektriciteitsmaatschappij in de wereld: ik denk niet dat jij graag haar tarieven zou betalen, hoe schandalig die van Electrabel ook al mogen zijn.
Je doet me aan iets denken, heb eens uitgerekend hoeveel die prijs verhoogd is. In mjn geval zou dat op 62,7 % komen, ik ga ze toch eens een briefje sturen of dit wel klopt.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2011, 14:36   #34
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C2C's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 december 2006
Berichten: 10.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Inflatie eerder vermoed ik. Kijk naar voedselprijzen bv. die 44 % sterk stegen in amper 1 jaar ('non-food agriculturals' zelfs met 100 % !) volgens The Economist.


Is dat niet hierdoor?


Zo wordt de rekening doorgeschoven aan de hongerigen.
't Schijnt dat FED-beleid niks met de stijgende voedselprijzen te maken heeft.

Allez, ik ben geen econoom, maar een belangrijke econoom zegt dat toch:

Citaat:
February 5, 2011, 12:05 pm
Soaring Food Prices

What’s behind the surge in food prices? The usual suspects have made the usual claims — it’s all about the Fed, or it’s all about speculators. But I’ve been looking at the USDA World supply and demand estimates, and what stands out from the data is mainly that we’ve had a huge global harvest failure.

Here are some percentage changes in world grain production between 2008/2009 and 2010/2011, according to the USDA estimates:
DESCRIPTIONUSDA

Overall grain production is down — and it’s down substantially more when you take account of a growing world population. Wheat production (this time not per capita) is way down.

You might ask why a production shortfall of 5 percent leads to a doubling of prices. Part of the answer is that some kinds of demand are growing faster than population — in particular, China is becoming a growing importer of feed to meet the demand for meat. But the main point is that the demand for grain is highly price-inelastic: it takes big price rises to induce people to consume less, yet collectively that’s what they must do given the shortfall in production.

Why is production down? Most of the decline in world wheat production, and about half of the total decline in grain production, has taken place in the former Soviet Union — mainly Russia, Ukraine, and Kazakhstan. And we know what that’s about: an incredible, unprecedented heat wave.

Obligatory disclaimer: no one event can be definitively assigned to climate change, just as you can’t necessarily claim that any one of the fender-benders taking place right now in central New Jersey was caused by the sheet of black ice currently coating our roads. But it sure looks like climate change is a major culprit. And it’s not just the FSU: extreme weather elsewhere, which again is the sort of thing you should expect from climate change, has played a role in bad harvest around the world.

Back to the economics: if you want to know why we’re having a spike in food prices, the data suggest that the key cause is terrible weather leading to bad harvests, especially in the former Soviet Union.

Update: The USDA has estimates of price elasticities. For the United States, they put the price elasticity of demand for breads and cereals at 0.04 — that is, it would take a 25 percent rise in price to induce a 1 percent fall in consumption.

http://krugman.blogs.nytimes.com/201...g-food-prices/
Nee, niks Fed, gewoon fysieke aanbodfactoren: slecht weer, en een te kleine productie om aan de stijgende vraag van China te voldoen.

Soms kan het simpel zijn hé. Brandje in Rusland. Geen graan. Mama, graan kost veel.
__________________
Citaat:
The world is one big spreadsheet.
"Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men, for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all" ― John Maynard Keynes

Laatst gewijzigd door C2C : 13 februari 2011 om 14:37.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2011, 14:52   #35
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
't Schijnt dat FED-beleid niks met de stijgende voedselprijzen te maken heeft.

Allez, ik ben geen econoom, maar een belangrijke econoom zegt dat toch:


Nee, niks Fed, gewoon fysieke aanbodfactoren: slecht weer, en een te kleine productie om aan de stijgende vraag van China te voldoen.

Soms kan het simpel zijn hé. Brandje in Rusland. Geen graan. Mama, graan kost veel.
Grappig hoe jij over dit soort gecompliceerde zaken alleen maar Kruggman zijn blog citeert. De kerel die zelfs niet meer serieus wordt genomen door de meest left wing economen. :/
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2011, 14:54   #36
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Zo wordt de rekening doorgeschoven aan de hongerigen.
Zoals ook Marc Faber in het door mij gelinkte interview zegt, wordt de prijs van inflatie door de armen betaald, en worden de rijken (lees: de hele rijken) er rijker van.

Inflatie vernietigt immers geen gebruikswaarde. Alle bestaande goederen blijven bestaan, vereenvoudigd uitgedrukt, alleen komt er een grote herverdeling van arm tot welvarend naar rijk tot steenrijk.

Een groot probleem vormt dan ook een sociaaldemocratisch herverdeelbeleid. Dat heeft ten doel, te herverdelen van rijk naar arm. In de praktijk herverdeelt het vooral van productie naar consumptie, en de kosten daarvan worden afgeboekt van een begroting die al een bodemloos tekort vertoont. De rente gaat naar de banken, dus naar de rijken wier overvloed onder de armen had moeten worden herverdeeld. Deze rijken ontspringen echter aan die belastingsdans. De lasten worden doorgeschoven naar de middenstand, die zelf het water aan de lippen krijgt door de oneerlijke concurrentie van grootbedrijven die in handen zijn van de grote aandeelhouders: de banken.

Of hoe de socialistische verzorgingsstaat de superrijken rijker en de middenklasse arm maakt, terwijl hij de zelfredzaamheid van de armen fnuikt.
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2011, 15:00   #37
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
In tegenstelling tot de Chomskiaanse benadering functioneren de neurale netwerkmodellen … niet door toepassing van enige regels die zij intern representeren. Zij hebben geen representatie van welke specifieke regels dan ook. En de transformaties die zij effectueren, worden gecreëerd door een volledig ander soort proces, namelijk door de belichaamde vermenigvuldiging van een vector door een grote matrix van synaptische verbindingen die een nieuwe vector als product oplevert ….. Het punt van discussie tussen de generatieve grammatica en de neurale netwerkers is eenvoudigweg dit : op welke van deze twee manieren wordt de taalcompetentie in mensen gerealiseerd ?

Stof tot denken
Zeker stof tot nadenken als je daar na het lezen van het bovenstaande nog zin in hebt. Wat ik me afvraag is, of het opzettelijk was. Teksten als deze ben ik wel gewend geweest, in de taal van Voltaire te lezen, of toch te beginnen lezen. Anatole France noemde de drie eigenschappen van het Frans la clarté, la clarté en la clarté omdat hem alle andere talen obscuur voorkwamen, wat wel meer Fransen overkomt, maar Derrida en Lacan hebben bewezen dat het anders kan, en aan jouw tekst constateer ik, dat het ook in het Nederlands anders kan. Ik zal hem dus niet grondig lezen.
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2011, 15:04   #38
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Zeker stof tot nadenken als je daar na het lezen van het bovenstaande nog zin in hebt. Wat ik me afvraag is, of het opzettelijk was. Teksten als deze ben ik wel gewend geweest, in de taal van Voltaire te lezen, of toch te beginnen lezen. Anatole France noemde de drie eigenschappen van het Frans la clarté, la clarté en la clarté omdat hem alle andere talen obscuur voorkwamen, wat wel meer Fransen overkomt, maar Derrida en Lacan hebben bewezen dat het anders kan, en aan jouw tekst constateer ik, dat het ook in het Nederlands anders kan. Ik zal hem dus niet grondig lezen.
Het is inderdaad verbazingwekkend hoe weinig men daar vanaf weet, de niet grondige lezing maakt dat het zo blijft. Men blijft dan ook in dezelfde cirkel redeneren zonder diepgang en/of omvatting, dat is correct.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2011, 16:48   #39
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
Het is inderdaad verbazingwekkend hoe weinig men daar vanaf weet, de niet grondige lezing maakt dat het zo blijft. Men blijft dan ook in dezelfde cirkel redeneren zonder diepgang en/of omvatting, dat is correct.
Ik bedoelde gewoon: waarom schrijf je niet in mensentaal? Doe maar gewoon normaal.
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2011, 16:55   #40
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C2C's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 december 2006
Berichten: 10.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Grappig hoe jij over dit soort gecompliceerde zaken alleen maar Kruggman zijn blog citeert. De kerel die zelfs niet meer serieus wordt genomen door de meest left wing economen. :/
Ahzo, Krugman wordt niet serieus genomen? En dan nog zelfs niet meer door "de meest left wing economen".

Toon beide eens aan, Adrian. Want gij hebt echt de kunst ontdekt van het gratuit lullen.

1. Toon eens dat Krugman door zijn collega's (d.w.z. nobelprijswinnende economen) niet serieus wordt genomen. Een paar verwijzingkjes volstaan.

2. Toon eens dat Krugman door zijn "linkse" collega's (d.w.z. nobelprijswinnende economen) niet serieus wordt genomen. Een paar verwijzingkjes volstaan.

Merci.
__________________
Citaat:
The world is one big spreadsheet.
"Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men, for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all" ― John Maynard Keynes
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:32.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be