Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 februari 2022, 08:13   #21
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.516
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
inderdaad het is zo al erg genoeg...

Ja dan bestel ik vanuit mijn bunker maar bij de ollanders , duitsers, soms al eens bij amazon.fr of tsjechie. Maakt mij niks uit binnen de paar dagen geleverd.

fuck you Magnette.
En dan allicht de stemhokjesnationalist uithangen...in het belang van Vlaanderen ?
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2022, 08:38   #22
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 43.255
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
En dan allicht de stemhokjesnationalist uithangen...in het belang van Vlaanderen ?
Belgie heeft de boot totaal gemist, en nu willen ze hun "markt" gaan beschermen omdat ze het zelf verkloot hebben ?

Wie deze business wil stil leggen of aan banden wil leggen is niet goed bij zijn / haar hoofd.

Het zelf gaan belasten is een utopie.

Desnoods laat ik dat dan wel leveren in een postbus in holland, De grens is niet zo ver dus het smokkelen van booz en andere producten doe ik zo ook al aan mee.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2022, 08:57   #23
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 45.406
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Goed zo, als we Magnette laten doen zal België nog vlugger gesplitst zijn dan we nu denken.

https://www.hln.be/binnenland/ps-voo...kels~af37dc21/

PS-voorzitter Paul Magnette: “Laat België maar een land worden zonder e-commerce, met échte winkels”

Net in de week waarin de regering zich zal buigen over het versoepelen van avondarbeid in de e-commerce, laat PS-voorzitter Paul Magnette weten dat hij de sector liever kwijt dan rijk is.
Van nachtwerk - dat weliswaar ook niet op tafel ligt - wil hij niet weten.
“Dat moet je beperken tot domeinen waar het strikt noodzakelijk is, zoals in ziekenhuizen of bij de politie”, zegt hij in een zopas gepubliceerd interview met ‘Humo‘.

Dat dat jobs kost, daar ligt hij niet van wakker - integendeel.

“Na de kernuitstap wil ik graag de e-commerce-uitstap realiseren.”



Laat hij zijn plannen maar uitvoeren in Wallo-Brux ,dan kan hij de bijkomende werklozen hun uitkering met Waals geld betalen.

De Vlamingen zullen zijn rekening dan niet meer bijpassen.


Go Magnette ,go go.
Magnette heeft wel voor een stuk gelijk. U moet maar eens praten met mensen die werken bij Post.NL en pakjes moeten afleveren bij de mensen thuis . Een helse job.

Al dat gejaag, dat haasten, die zogenaamde 'flexibiliteit' (een ordewoord dat de bedrijven maar al te graag hanteren), kortom uw kas afdraaien om een habbekrats te kunnen verdienen , is voor niets goed. De wereld is goed los geslagen.

Het wordt tijd dat we eens wat rustiger gaan leven. Anders gaan leven. Minder opgejaagd. En de weg verlaten die leidt tot de obsessie om maar winst te kunnen maken waar en hoe dan ook en de mensen daardoor op stang jagen met van alles en nog wat.

Magnette heeft tenminste de moed én de verdienste de foute dingen te benoemen. Dat wil nog niet zeggen dat E-commerce moet worden afgeschaft. Maar alles moet redelijk blijven en menselijk.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 8 februari 2022 om 09:03.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2022, 09:12   #24
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Magnette heeft wel voor een stuk gelijk. U moet maar eens praten met mensen die werken bij Post.NL en pakjes moeten afleveren bij de mensen thuis . Een helse job.

Al dat gejaag, dat haasten, die zogenaamde 'flexibiliteit' (een ordewoord dat de bedrijven maar al te graag hanteren), kortom uw kas afdraaien om een habbekrats te kunnen verdienen , is voor niets goed. De wereld is goed los geslagen.

Het wordt tijd dat we eens wat rustiger gaan leven. Anders gaan leven. Minder opgejaagd. En de weg verlaten die leidt tot de obsessie om maar winst te kunnen maken waar en hoe dan ook en de mensen daardoor op stang jagen met van alles en nog wat.

Magnette heeft tenminste de moed én de verdienste de foute dingen te benoemen. Dat wil nog niet zeggen dat E-commerce moet worden afgeschaft. Maar alles moet redelijk blijven en menselijk.
Die E-Commerce mag voor mijn part carrément verboden worden.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2022, 09:20   #25
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Die E-Commerce mag voor mijn part carrément verboden worden.
Dat zal moeilijk gaan in een land waar men thuis opgesloten is en niet buiten mag komen he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2022, 09:23   #26
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 45.406
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Die E-Commerce mag voor mijn part carrément verboden worden.
Verboden worden... , zal nog moeilijk gaan. In ieder geval, het nekt de gewone middenstand met zijn winkel. En het fnuikt de gezellige menselijke interactie. Onze samenleving wordt er niet gezelliger mee in ieder geval. Internet, een vooruitgang? Soms wel, zeker. Maar in evenveel gevallen niet. Eerder een pest.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 8 februari 2022 om 09:24.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2022, 09:33   #27
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 43.255
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Magnette heeft wel voor een stuk gelijk. U moet maar eens praten met mensen die werken bij Post.NL en pakjes moeten afleveren bij de mensen thuis . Een helse job.

Al dat gejaag, dat haasten, die zogenaamde 'flexibiliteit' (een ordewoord dat de bedrijven maar al te graag hanteren), kortom uw kas afdraaien om een habbekrats te kunnen verdienen , is voor niets goed. De wereld is goed los geslagen.

Het wordt tijd dat we eens wat rustiger gaan leven. Anders gaan leven. Minder opgejaagd. En de weg verlaten die leidt tot de obsessie om maar winst te kunnen maken waar en hoe dan ook en de mensen daardoor op stang jagen met van alles en nog wat.

Magnette heeft tenminste de moed én de verdienste de foute dingen te benoemen. Dat wil nog niet zeggen dat E-commerce moet worden afgeschaft. Maar alles moet redelijk blijven en menselijk.
Voor mij moeten die niet op zondag of na 19 uur leveren. Maar het schept wel werk voor mensen. Als ze daar iets aan willen doen he, wel heel simpel verplicht het gebruik van tachochraaf schijven in camionetten die voor transport worden gebruikt. Heb je meteen al die poolse buskes die onder de duiven van transporteurs schieten ook bij hun pietje.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2022, 09:35   #28
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.323
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Voor mij moeten die niet op zondag of na 19 uur leveren. Maar het schept wel werk voor mensen. Als ze daar iets aan willen doen he, wel heel simpel verplicht het gebruik van tachochraaf schijven in camionetten die voor transport worden gebruikt. Heb je meteen al die poolse buskes die onder de duiven van transporteurs schieten ook bij hun pietje.
Die transporteurs zijn de eerste om Oostblok onderaannemers te gebruiken.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2022, 09:36   #29
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Verboden worden... , zal nog moeilijk gaan. In ieder geval, het nekt de gewone middenstand met zijn winkel. En het fnuikt de gezellige menselijke interactie. Onze samenleving wordt er niet gezelliger mee in ieder geval. Internet, een vooruitgang? Soms wel, zeker. Maar in evenveel gevallen niet. Eerder een pest.
Dat zal inderdaad moeilijk worden.

Maar het is op z'n minst gezegd een PEST.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2022, 09:42   #30
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Dat zal inderdaad moeilijk worden.

Maar het is op z'n minst gezegd een PEST.
Hoezo ? Als je die niet gebruikt heb je er toch geen last van ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2022, 09:42   #31
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.751
Standaard

De vrije markt is aan 't werk in al haar glorie.
De glorificatie en het Eurolandish economisch ineenstorten van de nanny-staten ook.

Lessay roulay le bon temps, Jackeline...
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2022, 09:44   #32
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Verboden worden... , zal nog moeilijk gaan. In ieder geval, het nekt de gewone middenstand met zijn winkel.
Maar dat is een goeie zaak he. Zo een winkel was gewoon een opportuniteit van middelmen om zich te verrijken op de rug van het gegeven dat klanten niet direct met fabrikanten konden handelen. Maar een winkel is nergens nodig voor.

De enige nuttige mensen zijn die die producten maken en bedenken. Handelaars die daartussen zitten, zijn parasieten he. Die vulden leemtes op toen er nog leemtes waren.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2022, 09:48   #33
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.716
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Verboden worden... , zal nog moeilijk gaan. In ieder geval, het nekt de gewone middenstand met zijn winkel. En het fnuikt de gezellige menselijke interactie. Onze samenleving wordt er niet gezelliger mee in ieder geval. Internet, een vooruitgang? Soms wel, zeker. Maar in evenveel gevallen niet. Eerder een pest.
E-commerce is een blijver en ik ben zeer blij dat het bestaat. Ik herinner mij nog uit mijn jonge tijd het eindeloze geduld dat je moest bereid zijn op te brengen wanneer je een boek wou kopen in een andere taal en uitgegeven in het buitenland. Eerst moesten ze informeren of het wel bestond, wie de uitgever was enz. Je mocht al blij zijn als ze bereid waren er onmiddellijk aan te beginnen. Dan moest het besteld worden. Dan maar wachten op een kaartje waarop stond dat het toegekomen was, meestal een kwestie van een maand of langer… Wie zou in godsnaam nog bereid zijn naar dergelijke toestanden terug te keren?
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2022, 09:54   #34
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 43.255
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Die transporteurs zijn de eerste om Oostblok onderaannemers te gebruiken.
Sommige wel, sommige niet maar laat ze maar een tacho schijf in die krengen steken en dan goed controleren.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2022, 10:01   #35
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 43.255
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Maar dat is een goeie zaak he. Zo een winkel was gewoon een opportuniteit van middelmen om zich te verrijken op de rug van het gegeven dat klanten niet direct met fabrikanten konden handelen. Maar een winkel is nergens nodig voor.

De enige nuttige mensen zijn die die producten maken en bedenken. Handelaars die daartussen zitten, zijn parasieten he. Die vulden leemtes op toen er nog leemtes waren.
Die middelman is alleen interresant als hij value toevoegt aan het product. Als het is om met dozen te schuiven is hij alleen een nutteloze tussenstap.

Hetgeen ik bestel kan ik doorgaans zelf aan werken of het is vuilbak als t kapot gaat. dus ga ik op zoek op t internet voor dat product dat perfect is voor mij, betalen en ik moet mijn auto niet gebruiken om een nutteloze rit te doen naar een winkel , om daar dan te zien dat ze het niet hebben of mij iets anders willen aansmeren.

Als je inderdaad ook nog rechtreeks van bij de fabriekant/importeur kunt bestellen.., ter illustratie, Toestel kost bij zo een deal broker 20 euro goeiekoper dan een verdeler. Dan koop ik het bij de verdeler. Maar tijdens mijn zoektocht blijkt dat ik datzelfde product op stock is bij de importeur en 80 euro goedkoper is, ... Ja moeilijke beslissing he.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2022, 10:06   #36
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 45.406
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Die middelman is alleen interresant als hij value toevoegt aan het product. Als het is om met dozen te schuiven is hij alleen een nutteloze tussenstap.

Hetgeen ik bestel kan ik doorgaans zelf aan werken of het is vuilbak als t kapot gaat. dus ga ik op zoek op t internet voor dat product dat perfect is voor mij, betalen en ik moet mijn auto niet gebruiken om een nutteloze rit te doen naar een winkel , om daar dan te zien dat ze het niet hebben of mij iets anders willen aansmeren.

Als je inderdaad ook nog rechtreeks van bij de fabriekant/importeur kunt bestellen.., ter illustratie, Toestel kost bij zo een deal broker 20 euro goeiekoper dan een verdeler. Dan koop ik het bij de verdeler. Maar tijdens mijn zoektocht blijkt dat ik datzelfde product op stock is bij de importeur en 80 euro goedkoper is, ... Ja moeilijke beslissing he.
Symbolisch. Het komt misschien nog zo ver dat we ons brood moeten gaan bestellen via internet. Mooie maatschappij wellicht voor sommigen, maar toch niet de maatschappij die ik wil.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 8 februari 2022 om 10:08.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2022, 10:07   #37
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.810
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Die E-Commerce mag voor mijn part carrément verboden worden.
Wat een verrassing. Een Waal uit Luik die e-commerce wil verbieden.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2022, 10:08   #38
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.810
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Die transporteurs zijn de eerste om Oostblok onderaannemers te gebruiken.
Is dat een probleem dan? Dat is nu toch het vrij verkeer van personen en diensten.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2022, 10:11   #39
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Sommige wel, sommige niet maar laat ze maar een tacho schijf in die krengen steken en dan goed controleren.
Kunnen ze nadien lekker boetes uitschrijven... Win-win.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2022, 10:19   #40
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 43.255
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Symbolisch. Het komt misschien nog zo ver dat we ons brood moeten gaan bestellen via internet. Mooie maatschappij wellicht voor sommigen, maar toch niet de maatschappij die ik wil.
Alleen de bloem dan, de op internet bestelde broodmachine (food replicator ) doet de rest.

Nee ik ga graag naar de goeien bakker en beenhouwer uit de buurt hier. Die prutser van hier wat verder is er ondertussen uit geconcureerd, bedorven vlees verkopen aan uw klanten is niet zo slim...

Die geven namelijk added value , ook mijn fietsnemaker doet dat. Zo zijn er nog een aantal plaatselijke handelaars waar ik graag naartoe ga en zelf bereid ben van meer te betalen. Daar gaat mijn princippe op dat ik voor service wil betalen. Ook voor een goeie uitleg wil ik betalen. Maar voor de dingen die ik zelf moet of kan uitzoeken gaat dat niet op.

Dus bestel ik die spullen online. Sommige van die dingen zijn zelf nauwlijks in het reguliere circuit te vinden of ik moet er meer dan 20 km voor gaan rijden.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:03.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be