Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 september 2008, 15:07   #21
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 15.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BenIsaac Bekijk bericht
Rijker dan Roemenië, en die zitten wel in de EU. Rijker dan heel wat "ontwikkelende" landen trouwens. En überhaupt beter ontwikkeld dan de meeste landen in de wereld. Turkije werkt nou eenmaal hard, en boekt successen, helaas pindakaas als het je niet zint.
Ik weet wel dat het leuk is om met koopkrachtequivalenten te goochelen, maar Turkije staat nog zeer ver af van een stabiele en moderne ontwikkelde economie op Europees niveau.

Overigens meen ik dat ook Roemenië daar nog een flinke weg heeft af te leggen.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2008, 15:10   #22
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 15.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Het hangt ervan af hoe je blijft opvat. Turkije heeft idd nu nog een groot aantal analfabeten en een onderontwikkeld binnenland. Maar het blijft niet zo. Turkse Nederlander is terecht blij dat Turkije zich snel ontwikkelt. Ik hoop eveneens het beste voor Turkije.

Als een land zich ontwikkelt, volgen min of meer vanzelf meer democratische instituties. Wat dat betreft heb ik ook goede hoop voor Turkije. Atatürk heeft er in ieder geval voor gezorgd dat secularisme geen slechte klank heeft, zoals in veel Arabische landen. De stichter van de moderne Turkse staat was voor secularisme, dat telt. Dan kunnen er nog zo veel fundamentalistische kwezels zijn, die hebben het een stuk moeilijker dan wanneer het land al sinds eeuwen door wat autoritaire sjeiks werd bestuurd.

Als Turkije zich ook snel van zijn sterke militaire invloed kan ontdoen en een ware democratie wordt, kunnen volgende stappen worden gezet. Eerst een regeling treffen voor de kwestie Cyprus en dan kan het eindelijk ook toetreden tot de EU. Dat is voor zowel de EU als Turkije profijtelijk.
Zolang Turkije zich niet ontdoet van de Attaturk-erfenis (een door het leger gecontroleerde staat; een star staatsnationalisme met minachting voor democratie, minderheden en vrije meningsuiting) zal het zich niet tot een stabiel en democratisch land kunnen ontwikkelen.

Ik wens Turkije het beste toe. Maar in de eerstvolgende decennia zie ik Turkije nog geen Europees niveau van economische ontwikkeling bereiken.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2008, 15:23   #23
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 15.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkse Nederlander Bekijk bericht


Jij bent lang niet in Turkije geweest. Iedere keer dat ik naar Turkije ga zie ik dat het land weer enorme sprongen voorwaarts heeft gemaakt. Het gemiddelde inkomen bedraagt al $12.900. Dit is al hoger dan een aantal EU landen. Bovendien heeft Turkije een groot olieveld gevonden dat groot genoeg is om de eigen behoefte voor 30 jaar te voorzien. Met dit product zal het land nog vele miljarden verdienen omdat boron nagenoeg exlusief in Turkije voorkomt.
Het gemiddelde inkomen in koopkrachtequivalenten is dus één derde van het gemiddelde in de EU. In reële cijfers is de verhouding nog anders natuurlijk. De omvang van de Turkse economie is in reële cijfers kleiner dan die van Nederland, een land met slechts 16 miljoen inwoners.

Ik hoop van harte dat Turkije zich in de toekomst verder kan ontwikkelen, maar het zal nog zeer lang durend eer het een welvarend land is. En daarvoor zullen er zeer ingrijpende veranderingen moeten volgen.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2008, 16:10   #24
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

En binnen 10 jaar 1 van de rijkste betekent wat precies? Top 10?

Ze zullen hun technologie toch moeten verkopen om er rijk van te worden...om van dergelijke uitvindingen gewoon te zeggen dat ze daarom binnen 10 jaar bij de rijkste horen wil ik nog wel eens zien.

Er zijn zoveel landen die multinationals hebben waar het geld binnenstroomt...Turkije moet deze voorbijsteken...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Er zijn momenteel nog geen concrete bewijzen, maar ik ben er vrijwel zeker van dat het weer een inside job is.

Laatst gewijzigd door illwill : 9 september 2008 om 16:13.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2008, 04:31   #25
straddle
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 10 maart 2004
Berichten: 6.654
Standaard

Ik kan alleen maar super positieve zaken over Turkije vertellen, maar vooral ook dat het beeld dat belgen over Turkije hebben compleet voorbijgestreefd is (vanwege de turkse gemeenschap in belgie?).

Turkije is super dynamisch, maakt reuzesprongen op economisch vlak en is militair geen katje om zonder handschoenen aan te pakken. Turken staan open voor het westen, voor onze manier van zaken doen en hebben geen enkel probleem met niet islamieten.

Ik heb professioneel gezien zeer grote contracten met Turkije afgesloten en ben dagelijks met Turken, turkse banken en bedrijfsleidsters ( !!) in contact. Ik werk in de financiele sector en tot mijn eigen grootste verbazing waren/zijn het over het algemeen vrouwen die het voor het zeggen hadden in een sector (hedge fondsen) die bij ons nagenoeg enkel door mannen gedomineerd wordt! En die vrouwen zien er bovendien supergoed uit ook en hebben geen enkele schroom. Universitair opgeleid, elegant, zeer evenwichtig, dynamisch, positief ingesteld.

En neen, ik overdrijf niet.
__________________
6666. Closing off.
straddle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2008, 06:54   #26
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.213
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle Bekijk bericht
Ik kan alleen maar super positieve zaken over Turkije vertellen, maar vooral ook dat het beeld dat belgen over Turkije hebben compleet voorbijgestreefd is (vanwege de turkse gemeenschap in belgie?).

Turkije is super dynamisch, maakt reuzesprongen op economisch vlak en is militair geen katje om zonder handschoenen aan te pakken. Turken staan open voor het westen, voor onze manier van zaken doen en hebben geen enkel probleem met niet islamieten.

Ik heb professioneel gezien zeer grote contracten met Turkije afgesloten en ben dagelijks met Turken, turkse banken en bedrijfsleidsters ( !!) in contact. Ik werk in de financiele sector en tot mijn eigen grootste verbazing waren/zijn het over het algemeen vrouwen die het voor het zeggen hadden in een sector (hedge fondsen) die bij ons nagenoeg enkel door mannen gedomineerd wordt! En die vrouwen zien er bovendien supergoed uit ook en hebben geen enkele schroom. Universitair opgeleid, elegant, zeer evenwichtig, dynamisch, positief ingesteld.

En neen, ik overdrijf niet.
Veel Belgen gooien Turken en andere hoofddoekige volkeren op één hoopje. Alle moslims zijn hetzelfde en alle moslims zijn terroristen. Dit is zo een beetje de teneur.
Mijn indruk van de Turken en Turkije leunt dus ook eerder bij jouw indrukken en ervaringen aan.
__________________
Wet van Abu Bakr Al-Godwin: naarmate online-discussies langer worden, nadert de waarschijnlijkheid van een vergelijking met de moslims of Mohammed tot 1.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2008, 08:11   #27
styllo_ben
Minister-President
 
styllo_ben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 augustus 2004
Berichten: 4.454
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Ik weet wel dat het leuk is om met koopkrachtequivalenten te goochelen, maar Turkije staat nog zeer ver af van een stabiele en moderne ontwikkelde economie op Europees niveau.

Overigens meen ik dat ook Roemenië daar nog een flinke weg heeft af te leggen.
hé, er is dan toch een punt waar ik het mee eens kan zijn met meester ostyn.

Die Turk uit Nederland mag dan fier komen verkondigen dat het inkomen daar al 12 000 dollar is, maar dit is een opgesmukt getal.

De dollars waarmee tegenwoordig het inkomen mee uitgedukt worden, zijn niet de echte dollars.

Het zou me niet verbazen moest turkije in "echte dollars" nog maar 7 of 8 000 dollar inkomen hebben.
styllo_ben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2008, 08:38   #28
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 15.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben Bekijk bericht
hé, er is dan toch een punt waar ik het mee eens kan zijn met meester ostyn.
Het is u gegund (grapje).
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2008, 02:42   #29
straddle
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 10 maart 2004
Berichten: 6.654
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben Bekijk bericht
hé, er is dan toch een punt waar ik het mee eens kan zijn met meester ostyn.

Die Turk uit Nederland mag dan fier komen verkondigen dat het inkomen daar al 12 000 dollar is, maar dit is een opgesmukt getal.

De dollars waarmee tegenwoordig het inkomen mee uitgedukt worden, zijn niet de echte dollars.

Het zou me niet verbazen moest turkije in "echte dollars" nog maar 7 of 8 000 dollar inkomen hebben.
We zullen zien over een jaar of tien, als het geld van de europese welvaarts- en verzorgingsstaten op is en men het beu is om meer dan 50 percent inkomensbelastingen te betalen om dat spelleke te financieren.

Ik blijf het zeggen, China en Azie, oostbloklanden en bepaalde "emerging markets" zoals turkije halen ons met rasse schreden in. De economische politiek en mentaliteit in al die landen is bijzonder expansief en zeer dynamisch.

En die mensen werken nog hard ook en zeuren niet over onbenullige prullen zoals de verwende Belgen. Ik heb vergaderingen in Belgie meegemaakt waar men constant miereneukt over compleet irrelevante zaken, puur bezig is met "slim overkomen" en een uur discussieert over het aantal en de kleur van de WC rollen op het toilet. Of manoevers uithalen om het maximum uit de prikklok te kunnen halen...

Soit...
__________________
6666. Closing off.

Laatst gewijzigd door straddle : 11 september 2008 om 02:42.
straddle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2024, 08:18   #30
Vlad
Secretaris-Generaal VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hel
Berichten: 20.388
Standaard

En toen kwam sultan Erdogan en een olifant met een lange snuit ... het sprookje was uit.
__________________
Vlaanderen: een overbevolkte grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

Racisme: uit armoede geëmigreerde Europeanen 'kolonisten' noemen en uit armoede geëmigreerde Afrikanen 'vluchtelingen'
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2024, 08:42   #31
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 19.036
Standaard

In de tekst:
"en kreeg hij een tik op zijn wang"
In de titel:
"‘Oorveeg'"
Ja laatste incluis de enkele aanhalingstekens, ze dekken zich in, ze bedoelen het nie letterlijk.

Oren op wangen, da gaat ne gezicht geven in de refter.
Smakelijk!
Airconditioning Integrated.

Eest nie opgevallen - een "handkus" lolwat?
Maar inderdaad:
https://en.wikipedia.org/wiki/Hand-kissing
Citaat:
A hand-kiss is considered a respectful way for a gentleman to greet a lady.
Ik dacht dat Erdogan een vent was, maar tegenwoordig... toch eens gefaktchekked:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Recep_Tayyip_Erdo%C4%9Fan
Vanwaar dan die vrouwengewoonte?
__________________
SECRET SERVICE TEAM HERCULES TRUMP
20yo THOMAS MATTHEW CROOKS DROM TRUMP FANS
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 31 juli 2024 om 09:01.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2024, 09:11   #32
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 43.969
Standaard

Wacht maar als ze een licentie gaan vragen voor pure halal appelation controle kebap.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2024, 10:55   #33
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 24.272
Standaard

LOL, dezen topic didn't age well.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2024, 14:23   #34
Onzijdig
Europees Commissaris
 
Onzijdig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 november 2021
Berichten: 7.413
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben Bekijk bericht
hé, er is dan toch een punt waar ik het mee eens kan zijn met meester ostyn.

Die Turk uit Nederland mag dan fier komen verkondigen dat het inkomen daar al 12 000 dollar is, maar dit is een opgesmukt getal.

De dollars waarmee tegenwoordig het inkomen mee uitgedukt worden, zijn niet de echte dollars.

Het zou me niet verbazen moest turkije in "echte dollars" nog maar 7 of 8 000 dollar inkomen hebben.
Turkse inflatie was in mei 2024 meer dan 75 %. Met de groeten van hun grote leider.

Turkije bij de 10 rijkste landen, woeha!!!
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2024, 16:02   #35
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 81.400
Standaard

De draadopstarter verloor al zijn kapitaal toen zijn met een lening gefinancierde aandelen kelderden.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2024, 02:22   #36
Adam Smith
Europees Commissaris
 
Adam Smith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 6.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkse Nederlander Bekijk bericht
Ik denk dat veel Turken zullen terugkeren. Een deel van de Turken zal ook blijven in Nederland. Op dit moment verhuizen vooral hooggeschoolde Turken naar Turkije. Als Turkije eenmaal een rijk land is zullen de laaggeschoolde Turken ook naar Turkije verhuizen. De Turken die in Nederland achterblijven zullen de Turken zijn die zich verbonden voelen met het land.
Had anders kunnen zijn, maar de mensen blijven, die zich wel verbonden voelen wel blijven, is dit geen totaal verlies.Want na een paar generaties zou die verbondenheid met het geboorteland er toch moeten zijn en allicht groter dan met een land van overgrootvader. Nederland heeft nu eenmaal terecht net zo'n natie gevoel als Frankrijk of ook jouw Turkije. Dit bots wel een beetje, derde generatie Turkse Nederlanders, die zeggen zich nog steeds meer Turks dan Nederlands te voelen, doet toch wel wenkbrauwen fronsen bij landgenoten, iets meer liefde voor het vaderland had men inmiddels wel verwacht.
Daar staat wel tegenover dat de politiek in tegenstelling tot Duitsland van laissez faire, naar offensief is gegaan.
Toch bij zowel Turkse Nederlanders als Marokkaanse Nederlanders zal de mate waarvan zij verbonden blijven met het land van hun voorouders de mate hoever ze ook zelf kunnen integreren bepalen. Uiteraard helpt het huidige politieke klimaat nu niet mee, maar dat correspondeert niet altijd met de contacten, die ze hebben in hun wijk of op hun werk.
__________________
  • "Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd." Otto von Bismarck
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2024, 12:38   #37
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.289
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Had anders kunnen zijn, maar de mensen blijven, die zich wel verbonden voelen wel blijven, is dit geen totaal verlies.Want na een paar generaties zou die verbondenheid met het geboorteland er toch moeten zijn en allicht groter dan met een land van overgrootvader. Nederland heeft nu eenmaal terecht net zo'n natie gevoel als Frankrijk of ook jouw Turkije. Dit bots wel een beetje, derde generatie Turkse Nederlanders, die zeggen zich nog steeds meer Turks dan Nederlands te voelen, doet toch wel wenkbrauwen fronsen bij landgenoten, iets meer liefde voor het vaderland had men inmiddels wel verwacht.
Daar staat wel tegenover dat de politiek in tegenstelling tot Duitsland van laissez faire, naar offensief is gegaan.
Toch bij zowel Turkse Nederlanders als Marokkaanse Nederlanders zal de mate waarvan zij verbonden blijven met het land van hun voorouders de mate hoever ze ook zelf kunnen integreren bepalen. Uiteraard helpt het huidige politieke klimaat nu niet mee, maar dat correspondeert niet altijd met de contacten, die ze hebben in hun wijk of op hun werk.
De integratie van Turken in Nederland en in Europa is totaal mislukt,
omdat ze zich na 3 generaties nog steeds meer verbonden blijven voelen met het land van hun voorouders.
Dit geldt ook voor Turkije en de relatie met Europa .
Daarom zal Turkije nooit een Europees land worden
Turkije is een Aziatisch land met een moslimcultuur en heeft niet de rechtstaat zoals de Europese landen.
Het is dan ook geen probleem als de Turken weer terug gaan naar het land van hun voorouders.

Economisch en politiek gezien kan Turkije , ook door de centrale ligging ,
beter een brugfunctie vervullen tussen Europa- Rusland -Centraal Azië en het MO.
Handel en diplomatie met de buren, is logischer en effectiever dan lid worden van de EU.

Turken in Nederland en Europa zullen toch een keer een keuze moeten maken.
Zij kunnen niet eeuwig migranten blijven.

Laatst gewijzigd door cato : 2 augustus 2024 om 12:43.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2024, 12:47   #38
Voltian
Minister-President
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 4.388
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
LOL, dezen topic didn't age well.
Ik bedacht hetzelfde. Maak een “how it started, how it’s going” meme!
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2024, 02:14   #39
dewanand
Minister-President
 
dewanand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Locatie: delft
Berichten: 4.872
Standaard Vierde Wereldoorlog is totalitaire RASSENOORLOG op Karmische aardse hellewereld

ja leuk, ik ken veel Turken nu, aardig wat Turkse meiden leren kennen, en ik geloof nu dat Turken veel intelligenter zijn dan de vieskleurige surikoelie aapjes.

Turken zijn een HOOG Arisch RAStype, en daarom kunnen zij nu een hele mooie Kennis economie ontwikkelen, zie dit he, super, er waren wel forse investeringen nodig 20 jaar geleden om dit te realiseren, en de Turkse Industrie heeft slim gebruik gemaakt van de Technische LIcenties en patenten, en zelf de hersentjes gebruikt ivm commerciele Militaire Drone innovaties.

Bayraktar serie

India is ook hard bezig op dit gebied en Turkije heeft een Tech Transfer pact met INdia en Israel als Navo bondgenoot, en Pro Israel partner.

Ik weet niet of Turkije wapens zal leveren aan Hamas en aan de Hezbollah, want die zijn gelieerd aan Iran.

Wij zijn hard op weg naar een Fatale Vierde Wereldoorlog.............. Nucleaire Holocaust dreigt......... waarna een nieuwe IJSTIJD zal komen op onze exo planeet die dan voor minstens 88,1888 procent mensenvrij zal zijn.

De Klimaat extremen zijn al een harde indicatie dat Moeder Natuur, Dharti Maata de hele mensheid wil decimeren want ze zijn een Intelligente PLAAG geworden. DOM-Intelligente levensvormen zijn altijd een groot gevaar voor het overige NIET Intelligente leven op onze planeet.

====================================
https://trendsresearch.org/insight/t...nd-succession/



Turkey’s Military-Industrial Complex: Drones, Diplomacy and Succession

22 Apr 2024
expert-image
Batu Co?kun

Political Analyst - Turkey

Turkey’s political culture has historically relied on an acute sense of militarism since the inception of the Republic. The intricacies of civil-military relations in Turkey have played out in the country’s many military interventions, where the Turkish Armed Forces either directly or indirectly intervened in political life. With Erdo?an’s ascent to power in 2001, Turkey experienced an unprecedented period of strong civilian rule, which in turn saw the military’s influence over politics wane as a conscious policy of the government. While the direct autonomy of the Turkish army has faded, a new power center in the Turkish polity has formed: The Military-Industrial Complex (MIC).

Turkey’s foreign and security policies increasingly rely on the country’s homegrown defense industry. Initially, Turkish defense firms were largely owned and operated by endowments established by the Turkish Armed Forces, such as HAVELSAN[1] and ASELSAN.[2] In the last decade, the breadth of companies operating in the sector has expanded exponentially.[3] The most notable of these is the famed UAV manufacturer Baykar Technologies, headed by Erdo?an’s son-in-law, chief technology officer Selçuk Bayraktar. Baykar’s signature product, the TB2 unmanned aerial vehicle (UAV), has become synonymous with Ankara’s expanding security footprint and has evolved into a major export tool, with a wide array of government clients.

The MIC’s significance, however, transcends the realm of foreign policy and is telling of a paradigmatic shift in Turkey’s politics. While Erdo?an’s policies dismantled the autonomy of the army, firmly establishing civilian control, persistent investment in the defense industry has created a new set of political elites that derive their influence from the novel setting of civil-military relations.

In essence, Erdo?an’s initial policies of reigning in the military gave way to a remodeled partnership between politicians, the security bureaucracy, and the armed forces. Erdo?an’s political campaigns rely heavily on the success of the defense industry and play a large part in the governing coalition’s national discourse. The overarching political culture of Turkey exudes a sense of pride in the country’s MIC, an image that is persistently regenerated and disseminated across public platforms. Both popular and public culture feed on this discourse, and the prowess of the defense industry is often not challenged by the opposition to Erdo?an, placing the MIC in an almost sacrosanct position.

The pacification of the military under Erdo?an successfully stripped the army of its autonomy to intervene in politics. Now, Erdo?an oversees a system that meshes the public, military, and political domains, ultimately revising the nature of civil-military relations in Turkey. A refreshed militarism reigns supreme — one that has evolved alongside the country’s ambitious foreign policy.

Activist Foreign Policy

Turkish UAVs made their international debut in Libya. This was coupled with ongoing military operations in Syria, where Baykar’s UAVs again proved successful in Turkey’s campaign against the YPG-SDF.[4] As a matter of routine, Baykar UAVs are also employed in the ongoing military campaign in Iraq, where Turkish UAVs conduct both intelligence gathering and targeted strikes against the PKK.

Beyond the Middle East, Turkish UAVs have appeared in the conflict in Nagorno-Karabakh, where Azerbaijan’s rapid military success was attributed to the effectiveness of Baykar products.[5] Turkish UAVs have made it as far into the globe as East Africa, with the Ethiopian government recently utilizing a select number of TB2 units in the country’s ongoing civil conflict.[6]

There is an undeniable correlation between Turkey’s growing military activism and the expansion of the MIC. The Turkish MIC is not only a vector for Turkey’s overseas military deployment but also a strong motivator of that very policy. Turkish defense products portray increasing geopolitical significance, transcending national and regional boundaries, and providing access to areas where Turkey has traditionally not ventured into. The diversification of Turkish foreign policy and the growth of the defense industry have occurred simultaneously.


https://trendsresearch.org/insight/t...nd-succession/
=====================================
__________________
Kritisch Podium Dewanand

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2024, 02:22   #40
dewanand
Minister-President
 
dewanand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Locatie: delft
Berichten: 4.872
Standaard Vierde Wereldoorlog is totalitaire RASSENOORLOG op Karmische aardse hellewereld

In theorie kan een nieuwe islamitische Kalifaat OLV Turkije en het HI Tech, en een Zwaar Bewapend Islamitische Cyborg Turkse LEGER, met harde MILITAIRE middelen in een klap het hele MIdden Oosten stabiliseren, maar er moet wel gesleuteld worden aan de Sharia theorie en hypothese van de Islamitische Mensenrechten.


==============================================
__________________
Kritisch Podium Dewanand

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:22.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be