Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 oktober 2013, 07:57   #21
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.677
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Dat is dan toch de eerste keer in mijn leven dat ik daarvan hoor. Enig idee wat dié ouders dan met hun kindergeld doen (geen eten, geen kleding voor de kinderen)? pinten pakken?
zoiets ja.
nu komen ze allebei al naar de trainingen kijken, vanuit de kantine uiteraard. en pinten drinken, biljart spelen, kanspelletjes spelen,.....

geen idee hoe ze hun 4 kinderen nog eten geven.
oja, de vader heeft nog 2 kinderen, daarvan moet hij niet meer weten, die mogen bij de moeder blijven.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2013, 07:57   #22
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door buitenlander Bekijk bericht
Sinds wanneer is onderwijs gratis ?
http://www.ond.vlaanderen.be/schoolk...mumfactuur.htm
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2013, 07:59   #23
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
zoiets ja.
nu komen ze allebei al naar de trainingen kijken, vanuit de kantine uiteraard. en pinten drinken, biljart spelen, kanspelletjes spelen,.....

geen idee hoe ze hun 4 kinderen nog eten geven.
oja, de vader heeft nog 2 kinderen, daarvan moet hij niet meer weten, die mogen bij de moeder blijven.
U beschrijft hier een duidelijk probleemgezin. Uiteraard bestaan die. En in dit geval had de basketbalclub al LANG de kinderbescherming moeten verwittigen!

dit kan je niet uitbreiden tot een ondertussen stedelijk probleem zoals de lege brooddozen in de Gentse scholen.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2013, 08:10   #24
The Bold Revenger
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 23 november 2012
Berichten: 780
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Hoeveel kosten nu een paar boterhammen met kaas?
Die kinderen lusten misschien geen kaas.
The Bold Revenger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2013, 08:12   #25
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Bold Revenger Bekijk bericht
Die kinderen lusten misschien geen kaas.
tja, mijn kinderen kregen geen gelei.... maar dat is dus ook een oplossing.

Choco mocht ik niet vernoemen want daar is een jonge tennisser al eens voor aangeklaagd toen hij verloor van een Afrikaanse speler. Zijn opmerking: "tja dan had ik maar wat meer boterhammen met choco moeten eten" bleek racistisch te zijn.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 2 oktober 2013 om 08:14.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2013, 08:14   #26
doremi
Gouverneur
 
Geregistreerd: 14 september 2005
Locatie: Mechelen
Berichten: 1.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
U beschrijft hier een duidelijk probleemgezin. Uiteraard bestaan die. En in dit geval had de basketbalclub al LANG de kinderbescherming moeten verwittigen!

dit kan je niet uitbreiden tot een ondertussen stedelijk probleem zoals de lege brooddozen in de Gentse scholen.
In Gent zijn er echt wel een pak van deze (al dan niet autochtone) 'marginalen-gezinnen'. De wijk Moscou is hiervoor o.a. erg gekend. Deze mensen doen inderdaad vooral hun geld op aan drank, spelen, cigaretten, auto's en allerlei elektronica (TV, playstation, dure gsm's, ...).

Een vriend van mij werkt voor een bekende telecomoperator die ook gsm-toestellen verdeeld. Hij wist mij te zeggen dat uit statistieken bleek dat meer dan 50% van de mensen die zo'n dure telefoon (in casu de Iphone) probeerden te kopen op de zwarte lijst stonden met schulden in de sector. M.a.w. meer dan de helft van de mensen die zo'n toestel van x-aantal honderd euro wilde kopen was niet in staat om zijn/haar rekeningen te betalen. De situaties die daarachter schuilgaan behoeven geen verdere verbeelding.
__________________
Voor worst met spruiten en patatten!
doremi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2013, 08:16   #27
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Men gaat mij niet wijsmaken dat er thuis niet een paar boterhammen afkunnen voor die kinderen.
2

Ik heb eerder het vermoeden dat we te maken hebben met luierikken en onverschillige ouders, die de moeite niet willen nemen om smorgens boterhammen voor de kinderen klaar te maken.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2013, 08:17   #28
buitenlander
Schepen
 
Geregistreerd: 10 september 2013
Berichten: 468
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Dus niet gratis
buitenlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2013, 08:17   #29
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
http://www.standaard.be/cnt/dmf20131001_045

----------------------------

Hoe schrijnend dit ook is, dit is je reinste misbruik van zowel de kinderen zelf als de scholen.
Wij kennen hiet het systeem van KINDERGELD ! waarvoor zou dat dienen? Het kindergeld wordt PER KIND berekend, het onderwijs is GRATIS, kan iemand me vertellen waar die +200€ per maand aan besteed wordt aub?
Om de zoveelste GSM te kunnen aankopen, want blijkbaar heeft elke OCMW uitkering zo'n dinge BROODnodig, en liefst het ganse gezin.

Dat ze de kosten voor het aanbieden van BROOD en toespijs eens aftrekken van het kindergeld van die mensen die denken dat het manna hier nog steeds uit de hemel valt aub?
Dat is allemaal zo geen probleem hoor. Straks willen ze toch dat ook onze kinderen zondere eten op school komen tijden de ramadan, anders hebben al die aangespoelde het hier te moeilijk om hun eigen onzin na te leven. Wel op deze manier zijn ze er aan aan gewoon hé.

Laatst gewijzigd door Garry : 2 oktober 2013 om 08:19.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2013, 08:18   #30
buitenlander
Schepen
 
Geregistreerd: 10 september 2013
Berichten: 468
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik heb nooit schoolgeld hoeven te betalen. Tijdens de lagere school krijgen mijn kinderen hun boeken en schriften gratis.

heb jij dat allemaal wèl moeten betalen? inclusief maandelijks inschrijvingsgeld? Wel ik niet.
tijdens het middelbaar moest ik wel boeken betalen en kosten voor de refter enzo, maar ze gingen dan ook naar het vrij onderwijs. indien je naar het officieel onderwijs gaat zijn die kosten in ieder geval lager.

Men vraagt zich af waarom men kinderbijslag nodig heeft nietwaar? O ja, om dat winterjasje te kopen en het broekje van grote broer te dragen?

Of zou het toch zijn om tijdens de jaarlijkse vakantieperiode mee op verlof te kunnen gaan?
Wij moesten de schriften nog altijd zelf kopen.
De boeken in't lager onderwijs niet.
Lagere kosten is nog altijd meer dan gratis hé.
buitenlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2013, 08:18   #31
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Wie hier beweerd dat het onderwijs gratis is, weet niet goed waar hij het over heeft.
Het is niet omdat je geen inschrijvingsgeld moet betalen dat er geen kosten zijn.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2013, 08:19   #32
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door buitenlander Bekijk bericht
Wij moesten de schriften nog altijd zelf kopen.
De boeken in't lager onderwijs niet.
Lagere kosten is nog altijd meer dan gratis hé.
En wekelijks gaan zwemmen, bosklassen, zeeklassen schoolreis.... allemaal gratis?
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2013, 08:20   #33
buitenlander
Schepen
 
Geregistreerd: 10 september 2013
Berichten: 468
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
En wekelijks gaan zwemmen, bosklassen, zeeklassen schoolreis.... allemaal gratis?
Toch niet als ik naar school ging en ik heb gemeenschapsonderwijs gevolgd.
buitenlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2013, 08:20   #34
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door buitenlander Bekijk bericht
Dus niet gratis
die maximumfactuur betreft buitenschoolse activiteiten. Ik heb het over ONDERWIJS (je weet wel: leerkrachten die moeten betaald worden, gebouwen die moeten gebouwd en onderhouden worden, materialen die moeten worden aangekocht...) Daar zit inderdaad de Rome-reis niet in, en evenmin de wintersportklassen.

(In Antwerpen werden de bos- en zeeklassen al afgeschaft wegens te weinig interesse... nochtans waren die volgens mij quasi gratis, misschien eens een universitaire studie op poten zetten hoe het komt dat de aantal deelnemers bijna halveerden, terwijl het onderwijs zelf met een overschot aan leerlingen zit. Rararararara.....
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2013, 08:21   #35
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.770
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doremi Bekijk bericht
Ik vind dat men tweeledig moet gaan werken:

1) We kunnen onmogelijk toezien dat kinderen geen eten zouden krijgen en daarom vind ik het goed dat er actie ondernomen wordt. We zijn tenslotte geen barbaren.

2) Waar dit vastgesteld wordt zou de school de kinderbescherming en andere autoriteiten moeten inschakelen en zou er een serieus sociaal dossier opgemaakt moeten worden over de gezinssituatie. Wanneer blijkt dat het geld niet goed besteed wordt (bijv. er is een pak elektronica in huis en dus zogezegd geen budget voor eten) lijkt onmiddellijke plaatsing van de kinderen en onder budgetbeheer plaatsen van de ouders de juiste ingreep.

Spijtig genoeg vrees ik dat we naar een scenario gaan met alleen 1 zonder 2 en dat is zeer spijtig want er zijn ook zeer veel kans(arme) ouders die zichzelf enorm veel ontzeggen om hun kinderen wel degelijk te voeden, kleden enz. en die worden met dit soort maatregelen recht in het gezicht uitgelachen!
2 !
Volmondig akkoord.

Ik ben er zeker van dat als er ene kleine op school gratis eten krijgt, dit als een vuurtje verspreid wordt, en heel wat mensen met profiteursmentaliteit gaan denken dat ze dan leukweg ook hunne kleine maar zonder ontbijt of boterhammen naar school sturen.
Een aanvullinkske op hun uitkering ...

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2013, 08:24   #36
The Bold Revenger
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 23 november 2012
Berichten: 780
Standaard

Waarom een kind naar school sturen met een lege brooddoos. Het meezeulen van de brooddoos kost het kind kilocalorieën waardoor het nog meer honger zal hebben. De schooldirecties zouden de kinderen best een nota meegeven voor de ouders, waarin staat dat ze beter geen brooddoos meegeven als ze hun kind geen eten meegeven.
The Bold Revenger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2013, 08:25   #37
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door buitenlander Bekijk bericht
Toch niet als ik naar school ging en ik heb gemeenschapsonderwijs gevolgd.
Gemengd dus. Wil wel eens weten hoe dat gemengd gaan zwemmen nu plaats vindt sinds dat de scholen overspoeld zijn met van die aangespoelde.

Wie past zich hier aan wie aan?

Laatst gewijzigd door Garry : 2 oktober 2013 om 08:25.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2013, 08:25   #38
buitenlander
Schepen
 
Geregistreerd: 10 september 2013
Berichten: 468
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
die maximumfactuur betreft buitenschoolse activiteiten. Ik heb het over ONDERWIJS (je weet wel: leerkrachten die moeten betaald worden, gebouwen die moeten gebouwd en onderhouden worden, materialen die moeten worden aangekocht...) Daar zit inderdaad de Rome-reis niet in, en evenmin de wintersportklassen.

(In Antwerpen werden de bos- en zeeklassen al afgeschaft wegens te weinig interesse... nochtans waren die volgens mij quasi gratis, misschien eens een universitaire studie op poten zetten hoe het komt dat de aantal deelnemers bijna halveerden, terwijl het onderwijs zelf met een overschot aan leerlingen zit. Rararararara.....
Schriften, knutsel gerief, speciale teken gerief, kleurpotloden, mappen, tablets, computer, windows etc...
Allemaal spullen die je worden opgedrongen om te kunnen meegaan met het onderwijs. En daarbij laten ze je dikwijls nog niet eens vrije keuze.
De school verplicht u vanalles te kopen en gij houdt vol dat onderwijs gratis is.
buitenlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2013, 08:26   #39
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Bold Revenger Bekijk bericht
Waarom een kind naar school sturen met een lege brooddoos. Het meezeulen van de brooddoos kost het kind kilocalorieën waardoor het nog meer honger zal hebben. De schooldirecties zouden de kinderen best een nota meegeven voor de ouders, waarin staat dat ze beter geen brooddoos meegeven als ze hun kind geen eten meegeven.
ik zie die lege brooddoos eerder als een bedelnap zoals de tibetaanse monniken:

__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2013, 08:26   #40
buitenlander
Schepen
 
Geregistreerd: 10 september 2013
Berichten: 468
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Gemengd dus. Wil wel eens weten hoe dat gemengd gaan zwemmen nu plaats vindt sinds dat de scholen overspoeld zijn met van die aangespoelde.

Wie past zich hier aan wie aan?
In de scholen waar ik heb gezeten waren 30 % van buitenlandse afkomst.
Nooit problemen geweest voor turnen of zwemmen.
buitenlander is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:37.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be