Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Zijn deze nieuwe tarieven verantwoord?
Ja, het is hun goed recht de tarieven te veranderen naar eigen goeddunken. 2 11,76%
Er mogen wel nieuwe tarieven komen, maar ZO een verhoging is overdreven. 3 17,65%
Ik rijd nooit met de bus. 3 17,65%
Ik weet het niet. 0 0%
Het openbaar vervoer is er voor iedereen, weg met die schandalig hoge tarieven! Terug naar vroeger! 9 52,94%
Aantal stemmers: 17. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 maart 2006, 15:13   #21
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
U maakt een grapje. 100 frank voor één rit?
Ja, dat is goedkoop. Reken maar eens uit hoeveel eens kilometer je eigenlijk kost met een eigen wagen (kostprijs, verzekering, keuring, onderhoud, belasting, inrijtaks, brandstof). Je zult verbaasd staan van de kost!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2006, 15:15   #22
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
Ernstig: ik heb al vaak overwogen om de tram te pakken i.p.v. met m'n kar Gent binnen te rijden, maar moet wel eerst een halte vinden waar ik een goed én gratis parkeerplaatsje kan versieren. Ben die struikroverij van de parkeerbedrijven onderhand kotsbeu! Maar als de Lijn de rol van struikrover gaat overnemen, dan kunnen ze ze kussen... D�*n liever wat fijn stof in de kuip blazen.
Tip: parkeer je wagen in Drongen of aan de grote weg aan het Rabot. Op beide plaatsen heb je een goede busverbinding. Nu ja, ik weet natuurlijk niet aan welke kant je Gent komt binnengereden.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2006, 15:17   #23
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Dat klopt inderdaad. Echter, jammer voor je maar jouw vergelijking gaat niet op. Autosnelwegen aanleggen is een éénmalige kost. Openbaar verkeer daarentegen is variabel; lonen, benzineprijzen, hoeveelheid bussen, enz. En dat elke maand opnieuw.
Autosnelwegen onderhouden is evenwel geen eenmalige kost, maar wel een die handen vol geld kost.

Grote fout die men gemaakt heeft in heel België is het totaal uitbreken van het gewestelijk tramnet (het zogenaamde buurtspoorwegennet). Nu is het natuurlijk onbegonnen werk dit weer uit te bouwen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2006, 15:22   #24
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 15 februari 2006
Berichten: 11.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Autosnelwegen onderhouden is evenwel geen eenmalige kost, maar wel een die handen vol geld kost.
Dat klopt. Heb je concrete cijfers van de kosten? Ik vermoed dat het openbaar vervoer nog steeds vele male duurder is.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Grote fout die men gemaakt heeft in heel België is het totaal uitbreken van het gewestelijk tramnet (het zogenaamde buurtspoorwegennet). Nu is het natuurlijk onbegonnen werk dit weer uit te bouwen.
Daar kan ik niet veel van zeggen maar waarschijnlijk heb je wel gelijk.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2006, 18:00   #25
mad_drone
Gouverneur
 
mad_drone's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 november 2003
Locatie: destelbergen
Berichten: 1.280
Stuur een bericht via MSN naar mad_drone
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Tip: parkeer je wagen in Drongen of aan de grote weg aan het Rabot. Op beide plaatsen heb je een goede busverbinding. Nu ja, ik weet natuurlijk niet aan welke kant je Gent komt binnengereden.
ik ken weinig plaatsen in de buurt van gent waar geen bushalte is op 5 minuutjes wandelafstand.
mad_drone is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be