Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 juli 2004, 16:52   #21
Goldband
Parlementslid
 
Goldband's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2004
Berichten: 1.652
Standaard

Grappig, die tekeningetjes hierboven...

De hoofddoek is een schijnprobleem:

1. Als moslimvrouwen onderdrukt worden, dan moet daar iets aan gedaan worden (al is het vreemd dat Vlaamsblokkers een plotse bezorgdheid aan de dag leggen voor het welzijn van de moslimvrouw) 8)

2. Of de hoofddoek al dan niet symbool is van die onderdrukking doet niks terzake. Is een hoofddoek gevaarlijk? Neen. Niemand heeft dan ook het recht iemand anders het dragen van hoofddeksels te verbieden, da's toch vrije meningsuiting, niet?

3. Scheiding tussen kerk en staat is belangrijk, maar die is er in België. Het enige probleem is het symbolische niveau: mensen gaan steigeren als ze een vlag zien of een hoofddeksel waar ze niet tegen kunnen.

=> laten we dan ons dan ook niet concentreren op dat stuk stof want het heeft niks te maken met de belangrijke dingen:
mensenrechten, vrije meningsuiting, laïcisering.
__________________
Het vaderland van de wijze is de wereld. (Heliodorus)
Goldband is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2004, 17:07   #22
Spolpoel
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 april 2004
Berichten: 2.666
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ibeke
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spolpoel

Om al de redenen die ik al vermelde.
Bovendien, dat "zelf willen' moet je met een container zout nemen. Dat 'zelf willen' is een resultaat van jarenlange hersenspoeling, van druk, van chantage, van risico op uitsluiting en verbanning door de echtgenoot, vader, broers, ooms en gemeenschap.
Mijn mama is een gescheiden en geëmancipeerde vrouw die zich verzet tegen onderdrukking door de man in een huwelijk, maar ze draagt haar hoofddoek met plezier. Ze heeft zes broers, maar doet haar eigen zin.
Een geëmancipeerde vrouw heeft niet de minste behoefte om enige onderdanigheid aan een god uit te drukken door kopvodden te dragen. Een geëmancipeerde vrouw verwerpt onderdanigheid, ook tegenover een god of superwezen.
Een geëmanicipeerde vrouw stelt tradities in vraag, zeker als die vrouwdenigrerend zijn.
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2004, 17:11   #23
Spolpoel
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 april 2004
Berichten: 2.666
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goldband
Grappig, die tekeningetjes hierboven...

De hoofddoek is een schijnprobleem:

1. Als moslimvrouwen onderdrukt worden, dan moet daar iets aan gedaan worden (al is het vreemd dat Vlaamsblokkers een plotse bezorgdheid aan de dag leggen voor het welzijn van de moslimvrouw) 8)

2. Of de hoofddoek al dan niet symbool is van die onderdrukking doet niks terzake. Is een hoofddoek gevaarlijk? Neen. Niemand heeft dan ook het recht iemand anders het dragen van hoofddeksels te verbieden, da's toch vrije meningsuiting, niet?

3. Scheiding tussen kerk en staat is belangrijk, maar die is er in België. Het enige probleem is het symbolische niveau: mensen gaan steigeren als ze een vlag zien of een hoofddeksel waar ze niet tegen kunnen.

=> laten we dan ons dan ook niet concentreren op dat stuk stof want het heeft niks te maken met de belangrijke dingen:
mensenrechten, vrije meningsuiting, laïcisering.
De islamwereld erkent de mensenrechten NIET, erkent de vrije meningsuiting NIET, aanvaardt de laïcisering NIET, erkent de scheiding tussen kerk en staat NIET.
Maar moslims zijn wel de eersten om in het Westen die rechten te MISBUIKEN om hun achterlijkheden hier erkenning te doen vinden.
Die HYPOCRISIE klaag ik aan.
Tolerantie, gelaiciseerde beginselen MISBRUIKEN om religieuse provocatieve symbolen te vergoelijken : NEE, niet hier. Maar in hun apelanden doen ze uiteraard hun zin.
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2004, 17:59   #24
Goldband
Parlementslid
 
Goldband's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2004
Berichten: 1.652
Standaard

Een beetje simplistisch, niet?

"De islamwereld" wie is dat nu? Zeg me dat eens? Een belangrijk kenmerk van de islam is nu precies dat ze geen overkoepelend orgaan kent (zoals ons Vaticaan) Wat "de islamwereld" denkt is met andere woorden niet eenduidig weer te geven.

De islam misbruikt niet hoor ... staatshoofden in het midden-oosten misbruiken precies de islam om repressie te rechtvaardigen en met religie als bindmiddel de macht te behouden.

Trouwens: veel Turkse vrouwen dragen hoofddoeken. Turkije is sinds Attaturk een moderne staat waarin krek en staat gescheiden zijn. dat weet je toch hé?

Alleen al het woord "apeland" (het moet trouwens zijn: "apenland" 8)) klinkt hier toch een beetje ongenuanceerd.
__________________
Het vaderland van de wijze is de wereld. (Heliodorus)
Goldband is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2004, 19:08   #25
Najim
Partijlid
 
Najim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juni 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 233
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gekke Spolpoel
Europa verwijst hoofddoek naar waar het hoort : de vuilbak (thuishaven van Spolpoel)
De joden houden hun hart al vast, denk ik, want ze hebben ook wat op hun hoofd...zowel de mannen als de vrouwen. Misschien ook hun vlechtjes verbieden en als ze niet mee willen werken => deporteren!

Persoonlijk vind ik dat een hoofddoek niet op de werkvloer hoort, tenzij een gesloten ruimte. In Marokko dragen bedienden ook geen hoofddoek.

Privé mag men zelf kiezen. En ik weet 100% zeker dat vrouwen die dat willen dragen het niet zullen afdoen in hun privéleven.
__________________
Najim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2004, 19:20   #26
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Najim
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gekke Spolpoel
Europa verwijst hoofddoek naar waar het hoort : de vuilbak (thuishaven van Spolpoel)
De joden houden hun hart al vast, denk ik, want ze hebben ook wat op hun hoofd...zowel de mannen als de vrouwen. Misschien ook hun vlechtjes verbieden en als ze niet mee willen werken => deporteren!

Persoonlijk vind ik dat een hoofddoek niet op de werkvloer hoort, tenzij een gesloten ruimte. In Marokko dragen bedienden ook geen hoofddoek.

Privé mag men zelf kiezen. En ik weet 100% zeker dat vrouwen die dat willen dragen het niet zullen afdoen in hun privéleven.
Denk je dat het in europa gaat om de hoofddeksels van alle soorten en maten en geloven van mensen in hun privé leven te verbieden?
Ik vrees dat je wat beter moet luisteren want dat is absoluut niet het geval hoor. Het zal iedereen een worst schelen indien jij een vuilbak de hele dag op je hoofd wil dragen in je privé tijd.

Je kunt ook moeilijk ontkennen dat door de keppeltjes of typische uiterlijk de joden makelijk te herkennen zijn om in mekaar te rammen voor degene die het willen é. Dus kwa discriminatie en rascisme zou het al een beetje helpen.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2004, 19:24   #27
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
PollyCorrect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 11.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Najim

De joden houden hun hart al vast, denk ik, want ze hebben ook wat op hun hoofd...zowel de mannen als de vrouwen. Misschien ook hun vlechtjes verbieden en als ze niet mee willen werken => deporteren!

Persoonlijk vind ik dat een hoofddoek niet op de werkvloer hoort, tenzij een gesloten ruimte. In Marokko dragen bedienden ook geen hoofddoek.

Privé mag men zelf kiezen. En ik weet 100% zeker dat vrouwen die dat willen dragen het niet zullen afdoen in hun privéleven.
Denk je dat het in europa gaat om de hoofddeksels van alle soorten en maten en geloven van mensen in hun privé leven te verbieden?
Ik vrees dat je wat beter moet luisteren want dat is absoluut niet het geval hoor. Het zal iedereen een worst schelen indien jij een vuilbak de hele dag op je hoofd wil dragen in je privé tijd.

Je kunt ook moeilijk ontkennen dat door de keppeltjes of typische uiterlijk de joden makelijk te herkennen zijn om in mekaar te rammen voor degene die het willen é. Dus kwa discriminatie en rascisme zou het al een beetje helpen.
Illwill, ik heb de posting van Najim met zijn 'deportatie' grapje al gemeld. Vreemd dat een vent met zo'n naam op die manier denkt over mensen die hem nog nooit één haar gekrenkt hebben.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2004, 19:29   #28
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill

Denk je dat het in europa gaat om de hoofddeksels van alle soorten en maten en geloven van mensen in hun privé leven te verbieden?
Ik vrees dat je wat beter moet luisteren want dat is absoluut niet het geval hoor. Het zal iedereen een worst schelen indien jij een vuilbak de hele dag op je hoofd wil dragen in je privé tijd.

Je kunt ook moeilijk ontkennen dat door de keppeltjes of typische uiterlijk de joden makelijk te herkennen zijn om in mekaar te rammen voor degene die het willen é. Dus kwa discriminatie en rascisme zou het al een beetje helpen.
Illwill, ik heb de posting van Najim met zijn 'deportatie' grapje al gemeld. Vreemd dat een vent met zo'n naam op die manier denkt over mensen die hem nog nooit één haar gekrenkt hebben.
Tja wat doe je eraan?
Wat hij nog steeds niet doorheeft is dat door zijn opstelling hij het zichzelf en zovele anderen het zichzelf veel moeilijker maken door hun eigen intollerantie voor anderen. Maar ja, ik ben ook een allochtoon die zich zonder problemen heeft aangepast, en ik doe nog steeds alles wat ik zelf wil hoor. Het is maar welke problemen je voor jezelf wil creeren en dan op de nek van een ander proberen te schuiven, wat toch niet zal lukken.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2004, 19:32   #29
Najim
Partijlid
 
Najim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juni 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 233
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Denk je dat het in europa gaat om de hoofddeksels van alle soorten en maten en geloven van mensen in hun privé leven te verbieden?
Ik vrees dat je wat beter moet luisteren want dat is absoluut niet het geval hoor. Het zal iedereen een worst schelen indien jij een vuilbak de hele dag op je hoofd wil dragen in je privé tijd.

Je kunt ook moeilijk ontkennen dat door de keppeltjes of typische uiterlijk de joden makelijk te herkennen zijn om in mekaar te rammen voor degene die het willen é. Dus kwa discriminatie en rascisme zou het al een beetje helpen.
Ik denk dat je wel gelijk hebt dat men het in privé niet zal verbieden. Het zou anders ook nogal moeilijk worden voor de Vlaams Blokkers zonder die hoofddoek: ze zouden gedesoriënteerd geraken en niet meer weten wie ze moeten discrimineren.
Nu loopt er zo'n hoofddoekdraagster naast haar man en dan zegt men "ziedaar die vuile moslims, die profiteurs,..."...
__________________
Najim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2004, 19:37   #30
Najim
Partijlid
 
Najim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juni 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 233
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect
Illwill, ik heb de posting van Najim met zijn 'deportatie' grapje al gemeld. Vreemd dat een vent met zo'n naam op die manier denkt over mensen die hem nog nooit één haar gekrenkt hebben.
Ben je echt zo dom of doe je maar alsof?
__________________
Najim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2004, 19:43   #31
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Ik denk dat je wel gelijk hebt dat men het in privé niet zal verbieden.
Waarom schreef je dit dan 2 postings geleden? Omdat je het niet wist en ik je nu na het melden ervan overtuigd heb of omdat je goed genoeg wist dat het niet zo is maar omdat je wat ambetant wou doen?
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2004, 19:50   #32
Najim
Partijlid
 
Najim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juni 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 233
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Citaat:
Ik denk dat je wel gelijk hebt dat men het in privé niet zal verbieden.
Waarom schreef je dit dan 2 postings geleden? Omdat je het niet wist en ik je nu na het melden ervan overtuigd heb of omdat je goed genoeg wist dat het niet zo is maar omdat je wat ambetant wou doen?
Ik ben niet 100% overtuigd dat men het later niet in privé zal verbieden...

Een tip voor jou en PollyCorrect: zoek eens het woord "ironie" op...

Of wacht, 'k zal het ineens posten voor 't geval dat jullie mijn post ook niet zouden begrijpen

iro´nie
de ironie (vrouwelijk)

1 spot waarbij men het tegendeel zegt van wat men bedoelt te zeggen
voorbeeld
+ voorzetsel
de ironie van het lot
het toeval dat het tegengestelde brengt van waarop men hoopte
__________________
Najim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2004, 19:54   #33
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Ik ben niet 100% overtuigd dat men het later niet in privé zal verbieden...
Waarom niet? Is er 1 aanduiding waaruit je kunt afleiden dat de Belgische politiek en/of de Belgen verdenkt dat ze willen dat dergelijke dingen in de prive word verboden?

Laat staan dat Belgen het zouden toelaten dat men in de politiek dergelijke dingen verbied. We hebben hier geen Saddam of Bin laden aan het hoofd zitten hoor.

Ps: er zat geen greintje ironie in jou posting.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2004, 20:01   #34
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
PollyCorrect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 11.718
Standaard

Precies, illwill. Ik vroeg me al af waar mijn humor gebleven was.
Niet in de postings van Najim dus.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2004, 20:10   #35
Najim
Partijlid
 
Najim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juni 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 233
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Citaat:
Ik ben niet 100% overtuigd dat men het later niet in privé zal verbieden...
Waarom niet? Is er 1 aanduiding waaruit je kunt afleiden dat de Belgische politiek en/of de Belgen verdenkt dat ze willen dat dergelijke in de prive word verboden?
Veel niet-moslims zijn tegen de hoofddoek omdat ze het aanzien als onderdrukking van vrouwen. Vroeger was dat inderdaad zo en zelfs nu in bepaalde Islamitische landen, dat geef ik toe, maar bij moslims in Europa ligt dat anders (op uitzonderingen na): men draagt het omdat men het wil dragen en vele jonge meiden doen dat omdat het tegenwoordig als mode wordt aangezien (er bestaan veel soorten en kleuren van hoofddoeken).
Mijn zussen dragen bijvoorbeeld geen hoofddoek omdat ze dat niet zo mooi vinden, en niemand die aan hun hoofd zeikt. Maar de vrouwen die dat wel graag dragen voelen de afkeuring van autochtonen op straat en op andere plaatsen sterk (zoals bvb door die oudere blonde in Daoust interim te Antwerpen-centrum, die een Marokkaanse meisje het kantoor uit heeft gejaagd omwille van haar hoofddoek...), zodat een wet waarbij men het al begint te verbieden een dreiging is voor hun recht op het kiezen van eigen kleding. Na de werkvloer, scholen,...denkt men al snel aan de privé.

Ik baseer me op de mening van mijn vrouw, familieleden en mijn ervaring op straat (ik draag zelf geen hoofddoek wel te verstaan). Verder voel ik de mode ook in mijn portefeuille als er weer iets nieuws uitgekomen is...
__________________
Najim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2004, 20:16   #36
Najim
Partijlid
 
Najim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juni 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 233
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect
Ik vroeg me al af waar mijn humor gebleven was.
Het schijnt dat Vlaams Blokkers nooit lachen en altijd verzuurd rondlopen...'k vind het erg.
__________________
Najim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2004, 20:27   #37
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Najim
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill

Waarom niet? Is er 1 aanduiding waaruit je kunt afleiden dat de Belgische politiek en/of de Belgen verdenkt dat ze willen dat dergelijke in de prive word verboden?
Veel niet-moslims zijn tegen de hoofddoek omdat ze het aanzien als onderdrukking van vrouwen. Vroeger was dat inderdaad zo en zelfs nu in bepaalde Islamitische landen, dat geef ik toe, maar bij moslims in Europa ligt dat anders (op uitzonderingen na): men draagt het omdat men het wil dragen en vele jonge meiden doen dat omdat het tegenwoordig als mode wordt aangezien (er bestaan veel soorten en kleuren van hoofddoeken).
Mijn zussen dragen bijvoorbeeld geen hoofddoek omdat ze dat niet zo mooi vinden, en niemand die aan hun hoofd zeikt. Maar de vrouwen die dat wel graag dragen voelen de afkeuring van autochtonen op straat en op andere plaatsen sterk (zoals bvb door die oudere blonde in Daoust interim te Antwerpen-centrum, die een Marokkaanse meisje het kantoor uit heeft gejaagd omwille van haar hoofddoek...), zodat een wet waarbij men het al begint te verbieden een dreiging is voor hun recht op het kiezen van eigen kleding. Na de werkvloer, scholen,...denkt men al snel aan de privé.

Ik baseer me op de mening van mijn vrouw, familieleden en mijn ervaring op straat (ik draag zelf geen hoofddoek wel te verstaan). Verder voel ik de mode ook in mijn portefeuille als er weer iets nieuws uitgekomen is...
Waar is nu jou aanwijzing waarom men in de privé dergelijke dingen zou gaan verbieden. Jij zegt enkel dat omdat men het op het werk en school wil verbieden (en terecht) dat men het na enkele jaren ook in de prive zal gaan verbieden. Waarop bazeer je dit?
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2004, 21:23   #38
Ibeke
Burgemeester
 
Ibeke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spolpoel
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ibeke

Mijn mama is een gescheiden en geëmancipeerde vrouw die zich verzet tegen onderdrukking door de man in een huwelijk, maar ze draagt haar hoofddoek met plezier. Ze heeft zes broers, maar doet haar eigen zin.
Een geëmancipeerde vrouw heeft niet de minste behoefte om enige onderdanigheid aan een god uit te drukken door kopvodden te dragen. Een geëmancipeerde vrouw verwerpt onderdanigheid, ook tegenover een god of superwezen.
Een geëmanicipeerde vrouw stelt tradities in vraag, zeker als die vrouwdenigrerend zijn.

Sinds wanneer moet een geëmancipeerde vrouw ongelovig zijn?
Dus alle gelovige vrouwen, eender welk geloof X-dom incluis, zijn niet geëmancipeerd? Ik denk dat jij er gewoon helemaal niets van begrijpt.
__________________
[font=Book Antiqua]Do not say, that if the people do good to us, we will do good to them and if the people oppress us, we will oppress them; but determine that if people do you good, you will do good to them and if they oppress you, you will not oppress them[/font]
[font=Book Antiqua]He is not strong and powerful who throweth people down; but he is strong who witholdeth himself from anger[/font]
[font=Book Antiqua]The ink of the scholar is more sacred than the blood of the martyr[/font]
[font=Book Antiqua]Do you beat your own wife as you would a slave? That must you not do.[/font]
[font=Book Antiqua](Mohamed, saas)[/font]
Ibeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2004, 22:04   #39
dorus
Banneling
 
 
dorus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 2.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ibeke
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spolpoel

Een geëmancipeerde vrouw heeft niet de minste behoefte om enige onderdanigheid aan een god uit te drukken door kopvodden te dragen. Een geëmancipeerde vrouw verwerpt onderdanigheid, ook tegenover een god of superwezen.
Een geëmanicipeerde vrouw stelt tradities in vraag, zeker als die vrouwdenigrerend zijn.

Sinds wanneer moet een geëmancipeerde vrouw ongelovig zijn?
Dus alle gelovige vrouwen, eender welk geloof X-dom incluis, zijn niet geëmancipeerd? Ik denk dat jij er gewoon helemaal niets van begrijpt.
Hoe moet ik mij een geëmancipeerde vrouw voorstellen die akkoord gaat met de rol die de islam haar toe bedeelt?

Uw redenering, IB, is een puur sofisme. Dat zou u moeten weten.
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2004, 22:22   #40
Ibeke
Burgemeester
 
Ibeke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dorus
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ibeke


Sinds wanneer moet een geëmancipeerde vrouw ongelovig zijn?
Dus alle gelovige vrouwen, eender welk geloof X-dom incluis, zijn niet geëmancipeerd? Ik denk dat jij er gewoon helemaal niets van begrijpt.
Hoe moet ik mij een geëmancipeerde vrouw voorstellen die akkoord gaat met de rol die de islam haar toe bedeelt?

Uw redenering, IB, is een puur sofisme. Dat zou u moeten weten.
Neen hoor het klinkt hoe het is.
__________________
[font=Book Antiqua]Do not say, that if the people do good to us, we will do good to them and if the people oppress us, we will oppress them; but determine that if people do you good, you will do good to them and if they oppress you, you will not oppress them[/font]
[font=Book Antiqua]He is not strong and powerful who throweth people down; but he is strong who witholdeth himself from anger[/font]
[font=Book Antiqua]The ink of the scholar is more sacred than the blood of the martyr[/font]
[font=Book Antiqua]Do you beat your own wife as you would a slave? That must you not do.[/font]
[font=Book Antiqua](Mohamed, saas)[/font]
Ibeke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:16.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be