Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 september 2024, 09:02   #21
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 99.876
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Doordat het aantal zitjes in de gemeenteraad beperkt is, ontstaat er een 'natuurlijke' kiesdrempel.
Ah, op die manier.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2024, 09:05   #22
Sneaky
Minister-President
 
Sneaky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2015
Berichten: 4.977
Standaard

Het 'Rode Gevaar' is eigenlijk een zege voor BDW. Hij kan nu volop campagne voeren hiertegen. En zo zouden de peilingen wel eens in het voordeel van de NVA kunnen uitdraaien.

BDW:
Citaat:
“De communisten staan voor de poort. Die halen een geweldige score en zouden zoals in Borgerhout een meerderheid kunnen maken, over links. En dan gaan de stadspoorten open voor belastingen, schulden, armoede, asielzoekers en een slap veiligheidsbeleid. Dat is de teloorgang van de welvaart van de haven en van onze handelsstad en dat mag nooit gebeuren. Ik roep echt iedereen op het gevaar te beseffen. De Antwerpenaar heeft nu de keuze tussen goed bestuur, met N-VA stevig aan het roer, of een extreemlinks avontuur.”
__________________
Elon Musk - “Wokeness gives people a shield to be mean and cruel, armored in false virtue.”
Sneaky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2024, 09:23   #23
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 74.468
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Het 'Rode Gevaar' is eigenlijk een zege voor BDW. Hij kan nu volop campagne voeren hiertegen. En zo zouden de peilingen wel eens in het voordeel van de NVA kunnen uitdraaien.

BDW:
Dat is zeker zo.

Een ander element dat ook gaat wegen is dat naar schatting 30% van het typische PVDA electoraat enkel gaat stemmen als er kiesplicht is. Nu die weggevallen is, kan dat pvda veel stemmen kosten. Als die in de peilingen pvda aanstipten maar dan thuisblijven, gaat dat doorwegen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2024, 10:23   #24
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 99.876
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dat is zeker zo.

Een ander element dat ook gaat wegen is dat naar schatting 30% van het typische PVDA electoraat enkel gaat stemmen als er kiesplicht is. Nu die weggevallen is, kan dat pvda veel stemmen kosten. Als die in de peilingen pvda aanstipten maar dan thuisblijven, gaat dat doorwegen.
Ik betwijfel het ten zeerste.
Mensen lagen lang daar voor al niet meer wakker van de kiesplicht, tenslotte is justitie al lang niet meer in staat van de mensen die niet gingen kiezen, +- een miljoen kiezers, te vervolgen. Als de minister van justitie dan nog eens op TV kwam zeggen dat ze niet meer vervolgden lag er zeker niemand meer van wakker.
Ik denk dus niet dat het afschaffen, op gemeentelijk vlak, van de kiesplicht voor verandering gaat zorgen.

Wat wel opmerkelijk is, dat is sinds dat de communisten stijgen in de verkiezingen/peilingen, er niet meer gezeverd wordt over de jaren dertig.
Raar he?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2024, 10:26   #25
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 54.425
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik betwijfel het ten zeerste.
Mensen lagen lang daar voor al niet meer wakker van de kiesplicht, tenslotte is justitie al lang niet meer in staat van de mensen die niet gingen kiezen, +- een miljoen kiezers, te vervolgen. Als de minister van justitie dan nog eens op TV kwam zeggen dat ze niet meer vervolgden lag er zeker niemand meer van wakker.
Ik denk dus niet dat het afschaffen, op gemeentelijk vlak, van de kiesplicht voor verandering gaat zorgen.

Wat wel opmerkelijk is, dat is sinds dat de communisten stijgen in de verkiezingen/peilingen, er niet meer gezeverd wordt over de jaren dertig.
Raar he?
Ik ook, temeer omdat perverse D'Haese islamitische stemmen tracht los te weken met Gaza-standpunten.
__________________






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2024, 10:56   #26
Onzijdig
Europees Commissaris
 
Onzijdig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 november 2021
Berichten: 7.418
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Ik ook, temeer omdat perverse D'Haese islamitische stemmen tracht los te weken met Gaza-standpunten.
Met een affiche "STEM JOS" hangt op de ramen bij de moslims, samen met Free Palestine.

30% van de kandidaten op de PvdA lijst Antwerpen is van vreemde origine (17van de 55).
Bij Vooruit idem, dat zijn geen partijen voor de gewone werkman meer.
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2024, 11:25   #27
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.337
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig Bekijk bericht
Met een affiche "STEM JOS" hangt op de ramen bij de moslims, samen met Free Palestine.

30% van de kandidaten op de PvdA lijst Antwerpen is van vreemde origine (17van de 55).
Bij Vooruit idem, dat zijn geen partijen voor de gewone werkman meer.
Er zijn dan ook nog amper werkmannen, moest het jou nog niet opgevallen zijn, de meesten zijn bedienden. Maar ok, ik begrijp het wel; de gewone bediende, dat bekt niet lekker.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:06.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be