Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Hoe ziet u de toekomst van de CD&V?
De partij vindt een nieuw elan (eventueel met nieuwe naam en voorzitter) en kruipt uit het dal 1 4,35%
De partij gaat een kartel aan met een andere partij. 2 8,70%
De partij wordt in haar geheel opgeslokt door / fuseert met een andere partij. 2 8,70%
De partij valt in stukken uiteen (bijv. linker- en rechtervleugel), die elk opgeslokt worden door / fuseren met een andere partij. 7 30,43%
Steeds meer overlopers in alle richtingen doen de partij imploderen 7 30,43%
Iets anders, leg uit. 4 17,39%
Aantal stemmers: 23. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 december 2021, 20:18   #21
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
BWarrior's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2009
Locatie: België
Berichten: 17.833
Standaard

Citaat:
CD&V heeft geen toekomst meer. Het is alleen nog wachten op de implosie van de partij, waarna de linksrechts- opdeling van het politieke landschap ook in Vlaanderen kan worden afgerond.
Aldus de de editiorialist Erik Donckier in HBVL van ... 24 mei 2003.
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2021, 20:38   #22
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.840
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Aldus de de editiorialist Erik Donckier in HBVL van ... 24 mei 2003.
Het is niet omdat het nu nog niet zover is, dat het een foute analyse was.
Ik herinner mij nog hoe het groot nieuws was in de jaren '80 dat de CVP geen 30 procent meer haalde.
Met de huidige peilingen zou het zo maar eventjes kunnen dat ze geen 10 procent meer halen...
Om dan nog een partij bijeen te houden waar je een linkse en een rechtse vleugel hebt, een middenstandsgroep, boerenbond, ...
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2021, 10:58   #23
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.817
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Mahdi is bezig met een veel zuiverder parcours te rijden dan faalhaas Theo Kucam & zijn privé reisbureau voor bemiddelde arabieren. Mahdi concentreert zich op zijn job, terwijl Theo Kucam zijn hele partij wist mee te sleuren in de totale zotternij om weg te vluchten uit de eigen regering.
Dat betwist ik ten zeerste.
Het enige waar hij in lukt, is dat hij geen massale kritiek te verwerken krijgt.
Maar voor de rest pompt hij wat water uit de zee, en meer niet.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2021, 11:02   #24
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 72.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Mahdi is bezig met een veel zuiverder parcours te rijden dan faalhaas Theo Kucam & zijn privé reisbureau voor bemiddelde arabieren. Mahdi concentreert zich op zijn job, terwijl Theo Kucam zijn hele partij wist mee te sleuren in de totale zotternij om weg te vluchten uit de eigen regering.
Een zuiver parcours?
Wat heeft ie al precies gedaan?

Graag een lijstje!

Theo was de beste, sinds jaren, op migratie.
Dat hij teveel vertrouwen had in een bepaalde persoon, is maar een schrammetje (dat door sommigen wordt uitvergroot) op z'n blazoen.
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA

"Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker." Albert Einstein
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2021, 11:02   #25
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 72.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Het is de kiezer die oordeelt.
Uit de peilingen tot hiertoe blijkt dat Mahdi niet overtuigt.
De enige pop poll waarin ik meer dan de top 3 kreeg, daarin stond Sammy Mahdi 14e, terwijl in diezelfde poll Theo Francken nog steeds in de top 5 stond, ook al was hij al geen minister meer...

Het verhaaltje van wegvluchten is een van de leugens die vaak door VLD'ers herhaald wordt.
Zo is dat.
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA

"Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker." Albert Einstein
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2021, 11:03   #26
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 72.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Het is zinloos daarop nog te reageren. Het is hun schaamlapje en dat zal zo blijven.
Ondertussen heeft iedereen met minstens 1 hersencel begrepen - ook de anti-N-VA diehards - dat de N-VA werd buitengewerkt om de Europese carrière van Michel niet in gevaar te brengen. Marrakesh was de ideale aanleiding.
Zo simpel is dat.
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA

"Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker." Albert Einstein
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2021, 11:04   #27
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 72.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Aldus de de editiorialist Erik Donckier in HBVL van ... 24 mei 2003.
En ... En hij had gelijk, alleen duurde het iets langer dan hij dacht.
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA

"Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker." Albert Einstein
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2021, 11:06   #28
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Het is zinloos daarop nog te reageren. Het is hun schaamlapje en dat zal zo blijven.
Ondertussen heeft iedereen met minstens 1 hersencel begrepen - ook de anti-N-VA diehards - dat de N-VA werd buitengewerkt om de Europese carrière van Michel niet in gevaar te brengen. Marrakesh was de ideale aanleiding.
Dat was idd de belangrijkste reden. Volgens BusinessAM toch. Alle gesubsidieerde "kwaliteitskranten" hebben daar zedig over gezwegen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2021, 11:11   #29
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Aldus de de editiorialist Erik Donckier in HBVL van ... 24 mei 2003.
Als ik Devos en Van der Kelen mag geloven zal het geen 20 jaar meer duren voor de Pest Voor Vlaanderen een gelijkaardig lot zal ondergaan.
Of hoeveel procent haalde de PEST Voor Vlaanderen in de laatste peiling méér dan de tsjevenpartij?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2021, 08:46   #30
lancalot
Burgemeester
 
lancalot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 september 2021
Berichten: 567
Standaard

Vorige week Verlinden gezien op ter zake dacht ik en die werd serieus het vuur aan de schenen gelegd over het falen van haar partij en vooral dan het falen van de voorzitter.
Die zat daar echt niet graag dat kon je zien.
CD&V heeft ook geen boodschap meer. Totaal niet.
En dus ook geen bestaansreden.
lancalot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2021, 10:00   #31
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 73.199
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lancalot Bekijk bericht
Vorige week Verlinden gezien op ter zake dacht ik en die werd serieus het vuur aan de schenen gelegd over het falen van haar partij en vooral dan het falen van de voorzitter.
Die zat daar echt niet graag dat kon je zien.
CD&V heeft ook geen boodschap meer. Totaal niet.
En dus ook geen bestaansreden.
Daarom denk ik dat ze vroeg of laat gaan kiezen voor een fusie met NVA, dan consolideren ze hun lokale macht en ze beschermen zichzelf voor het gevaar voor de kiesdrempel.
De combinatie van nva + cd&v geeft hen wellicht 2/3 van de burgemeesterposten in Vlaanderen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2021, 10:10   #32
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 43.259
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Daarom denk ik dat ze vroeg of laat gaan kiezen voor een fusie met NVA, dan consolideren ze hun lokale macht en ze beschermen zichzelf voor het gevaar voor de kiesdrempel.
De combinatie van nva + cd&v geeft hen wellicht 2/3 van de burgemeesterposten in Vlaanderen.
Zou De Wever die historische fout nog eens maken ?....

Tsjeven verliezen hun streken niet, dat is ondertussen toch al meer dan genoeg duidelijk geworden.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2021, 10:12   #33
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.810
Standaard

De partij valt in stukken uiteen (bijv. linker- en rechtervleugel), die elk opgeslokt worden door / fuseren met een andere partij.

Ik denk deze optie.

Moest de enquête deftig zijn opgesteld geweest, dan had ik dit natuurlijk niet moeten quoten.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2021, 10:18   #34
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.272
Standaard

Wat me opvalt in de kleurtjesgrafiek van de eerste posting is dat de EENSGEZINDHEID van de Vlaming nog steeds onbestaande is.
Hadden er 17 mogelijkheden geweest dan had ieder punt één of twee stemmen gehaald.
Zo gaat het ook zijn bij de volgende verkiezingen en dan gaan ze een meerderheid van 11 partijen op de been helpen met ieder een postje.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2021, 11:16   #35
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 99.160
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Wat me opvalt in de kleurtjesgrafiek van de eerste posting is dat de EENSGEZINDHEID van de Vlaming nog steeds onbestaande is.
Hadden er 17 mogelijkheden geweest dan had ieder punt één of twee stemmen gehaald.
Zo gaat het ook zijn bij de volgende verkiezingen en dan gaan ze een meerderheid van 11 partijen op de been helpen met ieder een postje.
Het belangrijkste is dat Belgie heel slecht bestuurd blijft.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2021, 11:18   #36
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 73.199
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Zou De Wever die historische fout nog eens maken ?....

Tsjeven verliezen hun streken niet, dat is ondertussen toch al meer dan genoeg duidelijk geworden.
Ik denk van wel. Maar geen kieskartel hee, wel een echte fusie. Eentje waarbij CD&V gaat opgevreten worden.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2021, 11:57   #37
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.840
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
De partij valt in stukken uiteen (bijv. linker- en rechtervleugel), die elk opgeslokt worden door / fuseren met een andere partij.

Ik denk deze optie.

Moest de enquête deftig zijn opgesteld geweest, dan had ik dit natuurlijk niet moeten quoten.
Vreemd, als de enquête slecht opgesteld is, dan zou ik verwachten dat jij met een optie komt die er niet tussen staat, maar je quote exact een van de voorgestelde opties...
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2021, 12:03   #38
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.840
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Daarom denk ik dat ze vroeg of laat gaan kiezen voor een fusie met NVA, dan consolideren ze hun lokale macht en ze beschermen zichzelf voor het gevaar voor de kiesdrempel.
De combinatie van nva + cd&v geeft hen wellicht 2/3 van de burgemeesterposten in Vlaanderen.
Dat denk ik niet, omdat er binnen CD&V teveel variatie qua meningen bestaat.
De beweging.netters zie ik niet blij zijn met een plaatsje bij N-VA bijv.
Vanuit de andere kant bekeken, zie ik niet wat de N-VA te winnen heeft met een fusie aan te gaan met CD&V (of op te slokken).
1+1 is niet altijd 2 in de politiek, het kan 3 zijn, maar het kan ook 1,5 zijn.
Om de 2 als één partij te doen functioneren, zouden heel wat CD&V standpunten rechtser en duidelijker worden, wat kiezers van de linkervleugel zou doen afhaken.
Omgekeerd zou N-VA ook bepaalde standpunten moeten verzachten.

In een klimaat waarin de kiezer duidelijke standpunten verwacht, zal zo'n fusie volgens mij voor beiden negatief uitwerken.

Daarom denk ik dat N-VA er beter aan doet geschikte kandidaten uit CD&V los te weken en te doen overlopen.
Anders dan bij een fusie tussen 2 partijen, kunnen die overlopers dan nauwelijks eisen stellen qua standpunten van de partij.

En ik denk dat andere partijen hetzelfde gaan doen (Vooruit met de linksere CD&V'ers, bijv.).
Correctie, ik heb een vermoeden dat dat al een hele tijd aan de gang is.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 20 december 2021 om 12:07.
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2021, 12:06   #39
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.840
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Wat me opvalt in de kleurtjesgrafiek van de eerste posting is dat de EENSGEZINDHEID van de Vlaming nog steeds onbestaande is.
Hadden er 17 mogelijkheden geweest dan had ieder punt één of twee stemmen gehaald.
Is dat niet de essentie van een democratie?
In China hebben ze waarschijnlijk statistieken waar 99% het eens is met de Partij, maar in een democratie zijn de meningen verdeeld.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Zo gaat het ook zijn bij de volgende verkiezingen en dan gaan ze een meerderheid van 11 partijen op de been helpen met ieder een postje.
ALS ze het al gaan uithouden tot 2024, dan denk ik dat de Vivaldisten tegen dan dit soort ratatouille regeringen kotsbeu gaan zijn, laat staan dat ze nog een regering willen met nog meer partijen.
Wie houdt het uit om 4 jaar lang ruzie te maken, en nauwelijks besluiten te kunnen nemen, zeker als je er electoraal niet voor beloond wordt?
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2021, 12:57   #40
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
BWarrior's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2009
Locatie: België
Berichten: 17.833
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
ALS ze het al gaan uithouden tot 2024, dan denk ik dat de Vivaldisten tegen dan dit soort ratatouille regeringen kotsbeu gaan zijn, laat staan dat ze nog een regering willen met nog meer partijen.
Er zijn in de Kamer niet minder dan 11 partijen vertegenwoordigd en 2 onafhankelijken. Wiskundig is een regering met minder dan zes partijen onmogelijk, tenzij het VB of de PVDA meedoet, maar dat zie ik nog niet meteen gebeuren…
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:23.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be