Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 november 2008, 12:21   #21
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.117
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Félicien Bwanatongo Bekijk bericht
Het VB wenst de huurmarkt aan de wetten van de vrije marktwerking over te laten. Wat betekent dit concreet? Dat de huisbazen hun huur vrij mogen bepalen.

En vind jij dat niet logisch? Ik wel hoor. Als ik iemand mijn eigendom ter beschikking stel om in te wonen wil ik daar zelf mijn vergoeding voor kunnen bepalen. Kan dit niet meer dan verkoop ik het wel en beleg ik mijn geld in iets wat interessanter is.

Grosso modo zijn de huurprijzen niet overdreven imo. je moet ook eens nagaan welke risico's verhuurders allemaal niet lopen. Probeer maar eens iemand die niet betaald uit je eigendom te krijgen. Makkelijk is anders. Iemand die het kot heeft afgebroken te laten opdraaien voor de schade. In veel gevallen zo goed als onmogelijk...

Reken maar eens uit:

Laten we eenvoudig aannemen dat je een appartement hebt met een waarde van 100.000 euro. Als je dat op een simpele spaarrekening zet haal je daar ongeveer 4500 euro rente uit. Als verhuurder wil je minimum hetzelfde want verhuren heeft veel meer risico en kost je veel meer inspanningen. Om dat te bereiken moet je echter al rond de 600 eur huur vragen.

Ah ja, want je moet nog altijd het KI betalen en je hebt geregeld kosten, wat je niet hebt bij een spaarrekening. En dan loop je ook nog eens het risico dat je iemand krijgt die niet of slecht betaald, de zaak niet onderhoud enz.

Huisjesmelkers niet te na gesproken is verhuren echt niet de 'geldmachine' die u denkt dat het is. Ik voorspel zelfs met zekerheid dat een nog verder 'reguleren' van de huurmarkt ten nadele van de eigenaars er enkel toe zal leiden dat de huurmarkt helemaal instort naar Nederlands voorbeeld.

Het is nu al zover gekomen (ik doe het zelf ook) dat ik enkel als het echt niet anders kan een appartement verhuur aan iemand die ik niet ken.

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 13 november 2008 om 12:23.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2008, 15:00   #22
Kritische Theorie
Gouverneur
 
Kritische Theorie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 oktober 2008
Berichten: 1.157
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Deckers Bekijk bericht
Sociale zekerheid. Een splitsing van de sociale zekerheid creeërt meer armoede.

Statuten. Het zelfstandigenstatuut opwaarderen? Dat is volgens u de grote manier om armoede te bestrijden? Waarom niet het werknemersstatuut opwaarderen tot een ambtenaren statuut? Of wilt u het ambtenaren statuut degraderen? Dat zou ook niet bevorderlijk zijn voor de armoede.

Sociaal loket. De uitbetaling verandert diegene die uitbetaald, niet de sommen of waarvoor er wordt uitbetaald. Weer dus niets dat de armoede bestrijdt.

Gezondheidszorg. Maatregelen at klinkt als het remgeld verhogen. En nu al blijkt dat remgeld voor een armoedeval te zorgen.

Robuust pensioenstelsel. Het systeem van brugpensioenen beperken. U bedoelt dus dat meer mensen in de werkloosheid terrecht komen. Nooit gehoord van werkgelegenheidsproblemen voor vijftigplussers?

Forse afbouw van de overheidsschuld moet de financiering van de wettelijke pensioenen garanderen. Maar hoe wordt die overschuld afgebouwd? Toch niet door te besparen in sociale maatregelen? Want dan zou de armoede ook toenemen?

Sociale huisvesting. De huurmarkt aan de vrije markt overlaten zorgt voor armoede, zeker indien je in een welvaartstaat leeft.

Het VB wijst het huidige sociale huisvestingsbeleid, dat voorrang geeft aan vreemdelingen en allochtonen, volledig af. Nochtans zijn dit de groepen die eerder in armoede belanden. Het VB wenst dus geen sociale woningen voor armoedrisicogroepen.

Mensen met een handicap. Wordt er iets gedaan om ook voor werkgelegenheid voor gehandicapten te doen? En aan een herwaardering van het thuisverzorgings en verzorgend beroep. Waarom zijn er immers te weinig mensen die in de verzorgende sector werken. Door een te laag loon. Uiteraard doet het VB hier niets aan.

Wachtlijsten voor kinderen met leer- en gedragsstoornissen. Ook hier geen concrete maatregelen die op een verbetering van de situatie van deze kinderen zou kunnen leiden.

Bijzondere jeugdzorg. Hiervoor zijn inderdaad fors meer middelen nodig. De manier waarop men aan die middelen komt zijn echter verschillend van partij tot partij. Het VB geeft niet weer hoe zij aan hun middelen komen.

Conclusie. Het VB bestrijdt de armoede niet.
__________________


Laatst gewijzigd door Kritische Theorie : 14 november 2008 om 15:00.
Kritische Theorie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2008, 16:33   #23
Objectief
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 8 maart 2008
Berichten: 392
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kritische Theorie Bekijk bericht
Sociale zekerheid. Een splitsing van de sociale zekerheid creeërt meer armoede.
Mhoehahahaha ... wat een bewijs.

Als de sociale zekerheid zou worden gesplitst komt er bijna 500 miljoen oude belgische franken vrij voor - onder andere - de armoede in Vlaanderen te bestrijden!
Objectief is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2008, 16:35   #24
Objectief
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 8 maart 2008
Berichten: 392
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kritische Theorie Bekijk bericht
Sociale zekerheid. Een splitsing van de sociale zekerheid creeërt meer armoede.

Statuten. Het zelfstandigenstatuut opwaarderen? Dat is volgens u de grote manier om armoede te bestrijden? Waarom niet het werknemersstatuut opwaarderen tot een ambtenaren statuut? Of wilt u het ambtenaren statuut degraderen? Dat zou ook niet bevorderlijk zijn voor de armoede.

Sociaal loket. De uitbetaling verandert diegene die uitbetaald, niet de sommen of waarvoor er wordt uitbetaald. Weer dus niets dat de armoede bestrijdt.

Gezondheidszorg. Maatregelen at klinkt als het remgeld verhogen. En nu al blijkt dat remgeld voor een armoedeval te zorgen.

Robuust pensioenstelsel. Het systeem van brugpensioenen beperken. U bedoelt dus dat meer mensen in de werkloosheid terrecht komen. Nooit gehoord van werkgelegenheidsproblemen voor vijftigplussers?

Forse afbouw van de overheidsschuld moet de financiering van de wettelijke pensioenen garanderen. Maar hoe wordt die overschuld afgebouwd? Toch niet door te besparen in sociale maatregelen? Want dan zou de armoede ook toenemen?

Sociale huisvesting. De huurmarkt aan de vrije markt overlaten zorgt voor armoede, zeker indien je in een welvaartstaat leeft.

Het VB wijst het huidige sociale huisvestingsbeleid, dat voorrang geeft aan vreemdelingen en allochtonen, volledig af. Nochtans zijn dit de groepen die eerder in armoede belanden. Het VB wenst dus geen sociale woningen voor armoedrisicogroepen.

Mensen met een handicap. Wordt er iets gedaan om ook voor werkgelegenheid voor gehandicapten te doen? En aan een herwaardering van het thuisverzorgings en verzorgend beroep. Waarom zijn er immers te weinig mensen die in de verzorgende sector werken. Door een te laag loon. Uiteraard doet het VB hier niets aan.

Wachtlijsten voor kinderen met leer- en gedragsstoornissen. Ook hier geen concrete maatregelen die op een verbetering van de situatie van deze kinderen zou kunnen leiden.

Bijzondere jeugdzorg. Hiervoor zijn inderdaad fors meer middelen nodig. De manier waarop men aan die middelen komt zijn echter verschillend van partij tot partij. Het VB geeft niet weer hoe zij aan hun middelen komen.

Conclusie. Het VB bestrijdt de armoede niet.
Trouwens, je zegt hier 10 keer 'het VB doet hier niets aan' ... het VB is niet aan de macht en kan dus niets doen. Maar kom, het is niet aan mij om het VB te verdedigen.
Objectief is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2008, 16:27   #25
Kritische Theorie
Gouverneur
 
Kritische Theorie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 oktober 2008
Berichten: 1.157
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Objectief Bekijk bericht
Mhoehahahaha ... wat een bewijs.

Als de sociale zekerheid zou worden gesplitst komt er bijna 500 miljoen oude belgische franken vrij voor - onder andere - de armoede in Vlaanderen te bestrijden!
Zal bij een splitsing de armoede in Wallonië toenemen?

CANTILLON : Natuurlijk. Daarom zál de sociale zekerheid ook niet gesplitst worden. Omdat niemand erbij gebaat is. Ook Vlaanderen niet. Het is om vele redenen niet interessant om naast een arme regio te wonen.
__________________

Kritische Theorie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2008, 16:29   #26
Kritische Theorie
Gouverneur
 
Kritische Theorie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 oktober 2008
Berichten: 1.157
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Objectief Bekijk bericht
Trouwens, je zegt hier 10 keer 'het VB doet hier niets aan' ... het VB is niet aan de macht en kan dus niets doen. Maar kom, het is niet aan mij om het VB te verdedigen.
U hebt gelijk. Het VB doet inderdaad daar niets aan. Maar ook in haar teksten toont ze aan er niets aan te willen doen. Ook niet wanneer ze wel aan de macht komen (wat uiteraard nooit zal gebeuren).
__________________

Kritische Theorie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2008, 16:32   #27
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

Aai het a woeman van Deurne-Zoid,
en zaa iete Valerie
‘k voend da na nie zoe ne geweldige noam
en ik noemde haar la vache qui rit
want zij was zot van

smeerkeis
en dan veural bij ’t oentbaait
smeerkeis
my woman allright

maar oep ne dag, da kon nie blaaven duren
had zaa iniens genoeg van maa
ik zaa nog: “baby, oep 'n aander is ’t nie beter”
moar weg was zaa
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2008, 16:38   #28
Kritische Theorie
Gouverneur
 
Kritische Theorie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 oktober 2008
Berichten: 1.157
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Aai het a woeman van Deurne-Zoid,
en zaa iete Valerie
‘k voend da na nie zoe ne geweldige noam
en ik noemde haar la vache qui rit
want zij was zot van

smeerkeis
en dan veural bij ’t oentbaait
smeerkeis
my woman allright

maar oep ne dag, da kon nie blaaven duren
had zaa iniens genoeg van maa
ik zaa nog: “baby, oep 'n aander is ’t nie beter”
moar weg was zaa
__________________

Kritische Theorie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:49.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be