Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brussel-Halle-Vilvoorde
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brussel-Halle-Vilvoorde Post hier alle onderwerpen in verband met B-H-V.

 
 
Discussietools
Oud 13 mei 2005, 22:33   #21
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 177.126
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Het flamingantisme op zijn best: klinkklare pesterijen van mensen op basis van hun taalregime.
Eerlijk gezegd vind ik het helemaal niet getuigend van pesterijen om juist hetzelfde toe te passen zoals we van de migranten in ons land vragen, nl. leer de taal.
Jan van den Berghe is nu online  
Oud 13 mei 2005, 22:34   #22
Boerke Naas
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goldband
Is Flamingantisme niet een beetje energieverspilling?

...

Nu laatst met dat B-H-V ook weer. Wat een gedoe en allemaal om wat cijfers en letters. Alsof het wat uithaalt. Laat staan dat het wat uitMAAKT.
Verhofstoot spant zelfs de koning voor zijn kar om zijn postje te redden. BHV is dus wel belangrijk.
Boerke Naas is offline  
Oud 13 mei 2005, 22:45   #23
Seba
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 september 2003
Berichten: 7.241
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goldband
Nu laatst met dat B-H-V ook weer. Wat een gedoe en allemaal om wat cijfers en letters. Alsof het wat uithaalt. Laat staan dat het wat uitMAAKT.
inderdaad, je vraagt je af waarom de Franstaligen ook dit dossier blokkeren met absurde eisen...
__________________
Voor homohuwelijk, homo-adoptie en vrije meningsuiting, dus:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Storme
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline  
Oud 14 mei 2005, 00:21   #24
William
Provinciaal Statenlid
 
William's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2003
Locatie: VLAANDEREN
Berichten: 605
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goldband
Is Flamingantisme niet een beetje energieverspilling?

...

Nu laatst met dat B-H-V ook weer. Wat een gedoe en allemaal om wat cijfers en letters. Alsof het wat uithaalt. Laat staan dat het wat uitMAAKT.
Energieverspilling?? Speciaal voor u, zijn we nog maar net begonnen en die strijd is nog niet gedaan hoor! Dan kan ik je verzekeren, wij van het Vlaams Belang zullen blijven strijden voor onze Vlaamse rechten aan de taalgrens, in de Vlaamse rand rond Brussel maar ook intern Vlaanderen.
Vlaams Belang zal alle belangen van Vlaanderen behartigen, en beschermen tegen fransdolle imperialisten die niet meer willen dan uitbreiding van hun frans taalgebied... wel sorry manneke, maar dan zul je eerst mij en gans het Vlaams Belang mét 1.000.000 kiezers opzij moeten zetten! En net zoals het Cordon sanitaire, vormen deze Vlamingen een zwaar Vlaams Front!
__________________
William is offline  
Oud 14 mei 2005, 00:36   #25
William
Provinciaal Statenlid
 
William's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2003
Locatie: VLAANDEREN
Berichten: 605
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Best mogelijk.
Maar geen reden om me het zwijgen op te leggen of te muilkorven.

En nu we het toch over Vlaamse débâcles, secessionisme, en onzin hebben:
  • Ben je fier op de Vlaamse realisatie inzake B-H-V?
  • Waar haal je het dat uw secessionisme een democratische ondersteuning of legitimatie bij de Belgische of Vlaamse burger geniet?
  • Vind jij Clemens' mantrische gebral meer waard dan wat spot?
Jij mag me in alle vrijheid antwoorden, of het schuldig blijven.
Dat heet vrije meningsuiting.
Is dat gangbaar in N-VA//VB-middens?
Om te beginnen heb ik nooit ten aanzien van uw persoon met de bijhorende ironische posten gevraagd om uw mond te houden.
U mag elk uur van de dag onze lachspieren in werking zetten, geen probleem!

Wat betreft uw vragen dan, zal ik kort zijn.
  • Ik ben zéker niet fier inzake de Vlaamse realisatie inzake BHV, ik had zeer graag gehad dat de VLD en SPA-volksvertegenwoordigers hun woord hielden en hun wetsvoorstellen zouden goedkeuren in plaats van een vertrouwensmotie waarbij gans deze cinema 'au frigo' verdwijnt om derna terug op te rakelen.
    Dit hoofdstuk sleept al jaren en jaren aan, eerst idd heeft de CVP er niets aan gedaan maar onze premier die we een maar maanden �* weken moesten geven zodat alles opgelost zou worden onder zijn 'deskundige leiding' moet paar dagen geleden toegeven dat hij gefaald heeft.
    Maar aan aftreden denkt deze blauwe debiel niet. Nu ja, afwachten of Leterme in de Vlaamse regering nog een klein beetje z'n Vlaamse kantjes laat zien en de paarse debielen buiten zwiert en ons mee op neemt.
  • We hebben een achterban van 1.000.000 plus de honderduizende Vlaams-nationalisten bij Spirit en NV-A, en andere verspreid over de "democratische" partijen, denk maar bvb aan Somers, Dedecker, enz.
    Denkend daarbij dat het VB bij een volgende verkiezing een hoop meer stemmen zal halen, en bij dit debacle meer vragen en twijfel zal zaaien bij de Vlamingen. Dus ik denk wel dat we een ruim draagvlak hebben, geen probleem. Tijd brengt raad en absolute meerderheden..
    Allesinds toch een ganse hoop meer dan de Blubber-partij die elke dag samen komt om te kaarten.
  • En over mensen die hun mening laten horen die stérk bij mij aan leunen praat ik geen verkeerd woord over en zeker niet tegen een naïeveling als u! Spotten is niet meer dan humoristische dwaasheid. Gekend fenomeen bij u?
__________________

Laatst gewijzigd door William : 14 mei 2005 om 00:38.
William is offline  
Oud 14 mei 2005, 09:54   #26
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door William
Om te beginnen heb ik nooit ten aanzien van uw persoon met de bijhorende ironische posten gevraagd om uw mond te houden.
Trek dan geen schoentjes aan die enkel voor Clemens passen.

Citaat:
U mag elk uur van de dag onze lachspieren in werking zetten, geen probleem!
Bedankt voor uw welwillende, gunstige advies.
Mijn dankbaarheid zal u eeuwig achtervolgen.

Citaat:
Wat betreft uw vragen dan, zal ik kort zijn.
  • Ik ben zéker niet fier inzake de Vlaamse realisatie inzake BHV,
Dit was kort genoeg.
Is het mij dan toegestaan om er enige terechte ironische kanttekeningen bij te plaatsen?
Andermaal eeuwig dank!
Citaat:
  • We hebben een achterban van 1.000.000 plus de honderduizende Vlaams-nationalisten bij Spirit en NV-A, en andere verspreid over de "democratische" partijen, denk maar bvb aan Somers, Dedecker, enz.
    Denkend daarbij dat het VB bij een volgende verkiezing een hoop meer stemmen zal halen, en bij dit debacle meer vragen en twijfel zal zaaien bij de Vlamingen. Dus ik denk wel dat we een ruim draagvlak hebben, geen probleem. Tijd brengt raad en absolute meerderheden..
    Allesinds toch een ganse hoop meer dan de Blubber-partij die elke dag samen komt om te kaarten.
Dit nep-argument had ik verwacht.

Het VB biedt bij de verkiezingen heel wat meer in koppelverkoop aan dan separatisme.
Naast racisme prijken ook sexisme, homofobie, solidarisme, anti-syndicalisme, softdrugs-repressie, etc. etc. in de 'aanbieding'

Jij moet dus al een straffe glazen bol bezitten om in de hoofden van de kiezer te kijken en te concluderen dat uw miljoen kiezers 'en bloc' het separatisme onderschrijven. En dan zwijgen we nog over de (begrijpelijke) proteststemmen van mensen die van heel het VB-programma misschien niet eens kaas gegeten hebben.
Enkel een referendum over het secessie-vraagstuk op zich, kan hierover uitsluitsel geven en de burgerwil eenduidig naar buiten brengen.

Maar goed, laten we even doorbomen op uw (bij voorbaat waardeloze) claim. We veronderstellen één miljoen separatisten.
Ik ben genereus en gooi er nog een half miljoen N-VA'ers bovenop.
Tegenover 10.000.000 Belgen kom je ocharme aan 15%

Ik wil nog genereuzer zijn. Een bevolkingsgroep behoort recht op secessie te hebben, mist daar democratische meerderheid voor bestaat.
Men neme dus uw royale anderhalve miljoen op 6 miljoen Vlamingen.
Is dat voor de flaminganten een 'democratisch gedragen meerderheid?
Dan moet ik jammer genoeg constateren, dat sinds de federalisering van het onderwijs, de rekenkunst er in Vlaanderen allesbehalve op vooruitging.........

Enfin, kort gezegd: uw democratische legitimatie voor secessie is onbewezen, nep, nihil.

Citaat:
En over mensen die hun mening laten horen die stérk bij mij aan leunen praat ik geen verkeerd woord over en zeker niet tegen een naïeveling als u! Spotten is niet meer dan humoristische dwaasheid. Gekend fenomeen bij u?
U ventileert meningen zoveel u wilt, u houdt uw mond zoveel u wilt.
Zelfs bovenstaande off-topic stemmingmakerij stoort me niet.
Ik trek er mijn conclusies uit.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 14 mei 2005, 10:00   #27
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

@Superstaaf
Ja, wees eens genereus, Reuzenstaaf, en laat het antwoord op de vraag of Vlamingen in Secessie willen gaan, aan de Vlamingen over. Je moet niet bij de hele wereld te rade gaan, en a forteriori niet bij de Walen.
eno2 is offline  
Oud 14 mei 2005, 10:04   #28
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2
@Superstaaf
Ja, wees eens genereus, Reuzenstaaf, en laat het antwoord op de vraag of Vlamingen in Secessie willen gaan, aan de Vlamingen over. Je moet niet bij de hele wereld te rade gaan, en a forteriori niet bij de Walen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gene®euzestaaf
Men neme dus uw royale anderhalve miljoen op 6 miljoen Vlamingen.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 14 mei 2005, 10:39   #29
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Oorspronkelijk bericht door Gene®euzestaaf

Men neme dus uw [size=3]royale[/size] anderhalve miljoen op 6 miljoen Vlamingen


________

Anti-royale?

Very Telling, jouw slordige telling.

Laatst gewijzigd door eno2 : 14 mei 2005 om 10:43.
eno2 is offline  
Oud 14 mei 2005, 10:47   #30
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2
Oorspronkelijk bericht door Gene®euzestaaf

Men neme dus uw [size=3]royale[/size] anderhalve miljoen op 6 miljoen Vlamingen


________

Anti-royale?

Very Telling, jouw slordige telling.
Mijn telling omvat het aantal secessionisten dat flaminganten vaak (foutievelijk!) claimen om de democratische legitimiteit van hun splits-aspiraties te onderstrepen.
Ik sla er een slag in om desondanks aan te tonen dat heel hun splitsgedoe allesbehalve democratisch gedragen is, zelfs naar hun criteria (die al zwaar gechargeerd zijn wegens koppelverkoop met andere 'strijdpunten').
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 14 mei 2005, 13:20   #31
Leo
Gouverneur
 
Geregistreerd: 29 augustus 2003
Locatie: Lage Landen
Berichten: 1.088
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Trek dan geen schoentjes aan die enkel voor Clemens passen.


Bedankt voor uw welwillende, gunstige advies.
Mijn dankbaarheid zal u eeuwig achtervolgen.


Dit was kort genoeg.
Is het mij dan toegestaan om er enige terechte ironische kanttekeningen bij te plaatsen?
Andermaal eeuwig dank!

Dit nep-argument had ik verwacht.

Het VB biedt bij de verkiezingen heel wat meer in koppelverkoop aan dan separatisme.
Naast racisme prijken ook sexisme, homofobie, solidarisme, anti-syndicalisme, softdrugs-repressie, etc. etc. in de 'aanbieding'

Jij moet dus al een straffe glazen bol bezitten om in de hoofden van de kiezer te kijken en te concluderen dat uw miljoen kiezers 'en bloc' het separatisme onderschrijven. En dan zwijgen we nog over de (begrijpelijke) proteststemmen van mensen die van heel het VB-programma misschien niet eens kaas gegeten hebben.
Enkel een referendum over het secessie-vraagstuk op zich, kan hierover uitsluitsel geven en de burgerwil eenduidig naar buiten brengen.

Maar goed, laten we even doorbomen op uw (bij voorbaat waardeloze) claim. We veronderstellen één miljoen separatisten.
Ik ben genereus en gooi er nog een half miljoen N-VA'ers bovenop.
Tegenover 10.000.000 Belgen kom je ocharme aan 15%

Ik wil nog genereuzer zijn. Een bevolkingsgroep behoort recht op secessie te hebben, mist daar democratische meerderheid voor bestaat.
Men neme dus uw royale anderhalve miljoen op 6 miljoen Vlamingen.
Is dat voor de flaminganten een 'democratisch gedragen meerderheid?
Dan moet ik jammer genoeg constateren, dat sinds de federalisering van het onderwijs, de rekenkunst er in Vlaanderen allesbehalve op vooruitging.........

Enfin, kort gezegd: uw democratische legitimatie voor secessie is onbewezen, nep, nihil.


U ventileert meningen zoveel u wilt, u houdt uw mond zoveel u wilt.
Zelfs bovenstaande off-topic stemmingmakerij stoort me niet.
Ik trek er mijn conclusies uit.
Dit is pas een drogreden. In geval van afscheiding heb je bij bepaling nooit een voldoende meerderheid in de gehele groep. Je kan die alleen hebben in de afscheidende groep. Anderhalf miljoen op zes miljoen is dus een kwart in plaats van een zevende zoals je ons voorrekent. Nog niet genoeg, dat weet ik ook, maar dat haalden de oprichters van België niet eens.
__________________
Heer, laat het Prinsenvolk der oude Nederlanden niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande;
Maak dat uit d’oude bron nieuw leven nogmaals vloeit, schenk ons de taaie kracht om fier, vol vroom vertrouwen,
Met nooit gebroken moed ons land herop te bouwen, tot statig als een eik voor U ons volk herbloeit.

Laatst gewijzigd door Leo : 14 mei 2005 om 13:21.
Leo is offline  
Oud 14 mei 2005, 13:22   #32
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leo
Anderhalf miljoen op zes miljoen is dus een kwart in plaats van een zevende zoals je ons voorrekent. Nog niet genoeg,

Dat volstaat, dank u.
Rot dus op met jullie secessionisme dat enkel een elitaire wensdroom is, gekoesterd door een minderheid.
Citaat:
dat weet ik ook, maar dat hadden de oprichters van België niet eens.
Ondemocratische praktijken uit een ver verleden, zijn geen verschoning om ze opnieuw toe te passen.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 14 mei 2005 om 13:23.
Supe®Staaf is offline  
Oud 14 mei 2005, 13:25   #33
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Mijn telling omvat het aantal secessionisten dat flaminganten vaak (foutievelijk!) claimen om de democratische legitimiteit van hun splits-aspiraties te onderstrepen.
Ik sla er een slag in om desondanks aan te tonen dat heel hun splitsgedoe allesbehalve democratisch gedragen is, zelfs naar hun criteria (die al zwaar gechargeerd zijn wegens koppelverkoop met andere 'strijdpunten').
_______________

Sla maar slag!

(Maar niet verwonderen als het er in de nogal nabije toekomst gevoelig naast blijkt).

Dat zullen wij ook doen, maar blaf erop, in de politieke arena.

De term flaminganten, dat is trouwens al oud reukwerk dat nu vervlogen is.

Veel goede Vlamingen die op hun strepen staan, zoals ik, zijn trouwens geheel in tegenstelling tot de gesjeesde Vlaming Brel, noch "Nazi
's durant la guerre, et catholiques entre elles" ("Messieurs les flamingants, je vous enmerde" - neuzelt hij nog verder)

Et bien, moi je vous enmerde, monsieur Brel, et l'inlassable arrogance de certains de vos concitoyens.

Laatst gewijzigd door eno2 : 14 mei 2005 om 13:30.
eno2 is offline  
Oud 14 mei 2005, 13:26   #34
Gorefest
Minister
 
Gorefest's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Locatie: % VLAANDEREN! %
Berichten: 3.093
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clemens
BHV – in 2007 zal CD&V het probleem moeten oplossen.

Nu de splitsing van de kieskring BHV tot na de volgende verkiezingen
in de koelkast zit, blijft er maar één mogelijkheid, zo snel mogelijk
verkiezingen uitlokken.

Hopelijk komt CD&V als grootste Vlaamse traditionele partij dan
uit de stembusgang.

Het Vlaams kartel van CD&V / N-VA zal dan de rotzooi van Verhofstadt
moeten ruimen.
Dit zal in elk geval geen gemakkelijke klus worden nadat de Franstaligen
8 jaar lang het laatste woord hadden in de regering Verhofstadt.

CD&V / N-VA zullen in het nieuw federaal regeerakkoord een clausule
moeten inlassen dat het parlement vrij kan beslissen over de splitsing
van de kieskring BHV.

Hoe sterker het Vlaams-kartel uit de federale kiesstrijd komt,
hoe gemakkelijker het zal zijn om Vlaanderen terug op de kaart te plaatsen.
Eer we zover zijn, worden de verkiezingen 'toevallig' een weekje vroeger gehouden als de deadline van het arrest en blijft het liggen tot ...2011
Als het NU niet opgelost wordt, wordt het nooit opgelost, want kameraadjes met deadlines zijn jullie niet echt
__________________
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire-

Laatst gewijzigd door Gorefest : 14 mei 2005 om 13:27.
Gorefest is offline  
Oud 14 mei 2005, 13:29   #35
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2
_______________

Sla maar slag!

Maar niet verwonderen als het er in de nogal nabije toekomst gevoelig naast blijkt.
Als ik er naastzit, dan zal ik heel waarschijnlijk naar onder moeten bijstellen.
Of zie jij alles dubbel onder invloed van een lichaamsvreemde stof, die circuleert in uw bloedbaan?
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 14 mei 2005, 16:33   #36
William
Provinciaal Statenlid
 
William's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2003
Locatie: VLAANDEREN
Berichten: 605
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf

Jij moet dus al een straffe glazen bol bezitten om in de hoofden van de kiezer te kijken en te concluderen dat uw miljoen kiezers 'en bloc' het separatisme onderschrijven. En dan zwijgen we nog over de (begrijpelijke) proteststemmen van mensen die van heel het VB-programma misschien niet eens kaas gegeten hebben.
Heb jij dan toevallig een glazen bol waar 'in de sterren geschreven staat' dat de Vlaams Belang-kiezers juist niet voor het separatisme stemmen?
Ik kan met één ding concluderen, deze 1.000.000 stemgerechtigde Vlamingen hebben hun steun betuigd aan een Vlaams-nationalistische partij! Dat staat vast! Uw andere uitleg over proteststemmen wil ik er gerust bij nemen, aangezien het Vlaams Belang een ultiem alternatief vormt voor de VLD-SPA knoeiers.

Citaat:
Enkel een referendum over het secessie-vraagstuk op zich, kan hierover uitsluitsel geven en de burgerwil eenduidig naar buiten brengen.
Waar wacht u nog op om ze uit te schrijven, mijn steun krijg je al!
Wetende dat in peilingen van de VRT-website duidelijk duizende Vlamingen met grote procentuele uitslagen hun steun betuigen aan hun landgenoten in BHV. Hoe dan ook, Vl. Belang staat achter het referendum-principe, zowel voor de Europese Grondwet als voor BHV krijg je onze steun.
Ohh ja, oeps dat mocht ik zeker niet zeggen hé, ah ja het Vlaams Belang hoort thuis in het extreem groepje uiterst-rechts zeker hé waar geen referenda mogen plaatsvinden. Mja daar gaat m'n lidkaart van het Vlaams Belang..


Citaat:
Maar goed, laten we even doorbomen op uw (bij voorbaat waardeloze) claim. We veronderstellen één miljoen separatisten.
Ik ben genereus en gooi er nog een half miljoen N-VA'ers bovenop.
Tegenover 10.000.000 Belgen kom je ocharme aan 15%
Alleen gevonden? De Walen gaan zeker eventjes hun melkoe op stal zetten zeker? Grapjas! Dus slaag er daar maar 4.000.000 franstaligen af. Dus blijven nog 6.000.000 Vlamingen over. En aangezien kinderen tot 18 jaar en uit hun burgerrechterlijke vrijheden en rechten gezette personen geen stemrecht hebben mag je hier ook nog eens een goeie 2.000.000 afnemen. Met andere woorden 1.500.000 van de 4 miljoen, is al bijna een goei 40%.
Ik denk dat dit al bijna een meerderheid vormt. Ik geef je nog een paar verkiezingen!
Citaat:
Ik wil nog genereuzer zijn. Een bevolkingsgroep behoort recht op secessie te hebben, mist daar democratische meerderheid voor bestaat.
Men neme dus uw royale anderhalve miljoen op 6 miljoen Vlamingen.
Is dat voor de flaminganten een 'democratisch gedragen meerderheid?
Die krijg je bijna, zoals ik zeg geduld manneke, geduld! Is nochtans een schone deugd.

Citaat:
Dan moet ik jammer genoeg constateren, dat sinds de federalisering van het onderwijs, de rekenkunst er in Vlaanderen allesbehalve op vooruitging.........
Nochtans is ons Vlaams Onderwijs qua wiskunde op 1 na de beste van de wereld. Ik zeg wel degelijk het Vlaams onderwijs hé, het Begisch onderwijs is via uw wiskundig denken ook onmiddellijk gekend.

Citaat:
Enfin, kort gezegd: uw democratische legitimatie voor secessie is onbewezen, nep, nihil.
Wanneer krijgen die waarzeggers eens meer en betere voordelen op bestaansrecht en fiscale faciliteiten, ze worden met de dag beter!
Vooral de 'Bubber-one'


Citaat:
U ventileert meningen zoveel u wilt, u houdt uw mond zoveel u wilt.
Zelfs bovenstaande off-topic stemmingmakerij stoort me niet.
Ik trek er mijn conclusies uit.
Tot de volgende keer
__________________
William is offline  
Oud 14 mei 2005, 16:57   #37
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door William
Heb jij dan toevallig een glazen bol waar 'in de sterren geschreven staat' dat de Vlaams Belang-kiezers juist niet voor het separatisme stemmen?
Neen.
Ik hou me dan ook verre van aan stemgedrag verregaande conclusies te verbinden over deze of gene intentie van de kiezer.

Citaat:
Ik kan met één ding concluderen, deze 1.000.000 stemgerechtigde Vlamingen hebben hun steun betuigd aan een Vlaams-nationalistische partij! Dat staat vast! Uw andere uitleg over proteststemmen wil ik er gerust bij nemen, aangezien het Vlaams Belang een ultiem alternatief vormt voor de VLD-SPA knoeiers.
Die conclusie is al heel wat minder 'straf'.
Separatistische als reden kan je hoogstens vermoeden.
Zelfs met uw miljoen kom je nog niet eens een Vlaamse meerderheid.

Citaat:
Ohh ja, oeps dat mocht ik zeker niet zeggen hé, ah ja het Vlaams Belang hoort thuis in het extreem groepje uiterst-rechts zeker hé waar geen referenda mogen plaatsvinden. Mja daar gaat m'n lidkaart van het Vlaams Belang..
Correctie: ik heb steeds Gerolf Annemans standpunt in die materie verdedigd, en als illustratie gebruikt.

Citaat:
Alleen gevonden? De Walen gaan zeker eventjes hun melkoe op stal zetten zeker? Grapjas! Dus slaag er daar maar 4.000.000 franstaligen af. Dus blijven nog 6.000.000 Vlamingen over. En aangezien kinderen tot 18 jaar en uit hun burgerrechterlijke vrijheden en rechten gezette personen geen stemrecht hebben mag je hier ook nog eens een goeie 2.000.000 afnemen. Met andere woorden 1.500.000 van de 4 miljoen, is al bijna een goei 40%.
Ik denk dat dit al bijna een meerderheid vormt. Ik geef je nog een paar verkiezingen!
Als je een referendum houdt, dien je de mening van alle betrokkenen in kaart te brengen én rekening mee te houden (als het bindend is)
Mijn rekening klopt dus weldegelijk.
Overigens zelfs binnen Vlaanderen kom je er nog niet met je miljoen.
Zelfs niet met de N-VA-stemmers boven hola (voorzover gij die als VB'er bij de separatisten rekent)


Citaat:
Nochtans is ons Vlaams Onderwijs qua wiskunde op 1 na de beste van de wereld. Ik zeg wel degelijk het Vlaams onderwijs hé, het Begisch onderwijs is via uw wiskundig denken ook onmiddellijk gekend.
Uw opleiding was dus hoogstens Belgisch.

Citaat:
Wanneer krijgen die waarzeggers eens meer en betere voordelen op bestaansrecht en fiscale faciliteiten, ze worden met de dag beter!
Vooral de 'Bubber-one'
Om stemmingmakerij te behandelen heb ik nu ff geen tijd noch zin.
Mocht ge nog een argument kunnen ineendraaien, dan zal ik er vannacht eens naar luisteren.




Citaat:
Tot de volgende keer
Haast u langzaam.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 14 mei 2005, 18:22   #38
William
Provinciaal Statenlid
 
William's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2003
Locatie: VLAANDEREN
Berichten: 605
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Die conclusie is al heel wat minder 'straf'.
Separatistische als reden kan je hoogstens vermoeden.
Zelfs met uw miljoen kom je nog niet eens een Vlaamse meerderheid.
Ik vermoed niets, ik kan u wel zwart op wit bewijzen dat 1 miljoen vlamingen op het Vlaams Belang hebben gestemd. Een partij die z'n Vlaamse intenties over een Vlaamse Republiek nooit onder stoelen of banken heeft gestopt.
Een modale liberaal was misschien ook niet genegen over het migrantenstemrecht maar zal ie daarvoor niet meer op de VLD stemmen, of een socialist is misschien ook niet te vinden voor de 'gratis'-politiek van R. Stevaert maar zal ie daarvoor niet meer op SPa stemmen, m.a.w. elke partij heeft meer vurige voorstanders dan anderen. In elke partij zijn er zowel mensen van de zachte als harde lijn (CD&V: Opus Dei, SPA: Communisme, enz.) dus ook in het Vlaams Belang, maar ze blijven er wel voor stemmen, of ze er nu voor 70% of 100% mee eens zijn met de Vlaamse zaak.
Maar op dit ogenblik stemt 25% van Vlaanderen voor de grootste nationalistische partij van Vlaanderen. Of je het nu graag hebt of niet!


Citaat:
Correctie: ik heb steeds Gerolf Annemans standpunt in die materie verdedigd, en als illustratie gebruikt.
Dan excuseer ik me dan ook voor deze opmerking. En ja, een 'Blokker' herkent ook z'n fouten wanneer ie mss niet al jouw posts heeft gelezen.

Citaat:
Als je een referendum houdt, dien je de mening van alle betrokkenen in kaart te brengen én rekening mee te houden (als het bindend is)
Een bindende referendum zal dan gehouden worden voor 4.000.000 Vlamingen in Vlaanderen. We zullen de uitslag afwachten maar je zal nog opkijken, zeker na gans de geziene arrogantie van de Franstaligen dat de Vlamingen niet aan "notre Belgique" (dixit Le Soir) mogen komen!

Citaat:
Overigens zelfs binnen Vlaanderen kom je er nog niet met je miljoen.
Zelfs niet met de N-VA-stemmers boven hola (voorzover gij die als VB'er bij de separatisten rekent)
Staat dat ook in je sterren geschreven dat we niet aan miljoen gaan geraken. We gaan nog veel meer dan een miljoen hebben. Samen met het achterban van de NV-A (500.000) -ik zeg wel degelijk achterban en niet de NV-A-top �* la Bourgeois, Dewever die kiezen voor postjes in de Vlaamse regering- en de nieuwe grootte verkiezingsoverwinning van het Vlaams Belang moet een uitslag van 2.000.000 Vlamingen in het vizier komen, wat een meerderheid is.
Aangezien een referendum wordt doorgevoerd bij een meerderheid. Of het moet zijn dat je andere quota's oplegd.


Citaat:
Uw opleiding was dus hoogstens Belgisch.
Bij mijn weten is onderwijs een departementale bevoegdheid van de Vlaamse regering. Ik heb in Sint-Genesius-Rode school gevolgd, nu in de unif, dus heb in een Vlaamse school les gezeten, dus m'n wiskunde was niet al te slecht, laat staan dat ik een Belgisch niveau zou bereiken (lees: verlagen).


Citaat:
Haast u langzaam.
Bedankt voor uw gastvrijheid.
__________________

Laatst gewijzigd door William : 14 mei 2005 om 18:24.
William is offline  
Oud 14 mei 2005, 18:47   #39
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door William
Ik vermoed niets, ik kan u wel zwart op wit bewijzen dat 1 miljoen vlamingen op het Vlaams Belang hebben gestemd.
Onweerlegbaar.
Maar conclusies omtrent het item dat het miljoen verlokte, kan en mag je dan ook niet trekken.
Citaat:
Een partij die z'n Vlaamse intenties over een Vlaamse Republiek nooit onder stoelen of banken heeft gestopt.
Geef toe dat het VB toch voornamelijk andere associaties oproept dan een republikeins standpunt.
De vroegere VU en huidige N-VA huldigen eveneens de republiek.
Mocht jouw redenering opgaan, dan zouden ze quasi hetzelfde electoraat behoren te hebben, quod non.

Citaat:
Maar op dit ogenblik stemt 25% van Vlaanderen voor de grootste nationalistische partij van Vlaanderen. Of je het nu graag hebt of niet!
Verre van.

Citaat:
Dan excuseer ik me dan ook voor deze opmerking. En ja, een 'Blokker' herkent ook z'n fouten wanneer ie mss niet al jouw posts heeft gelezen.
Geen probleem.


Citaat:
Een bindende referendum zal dan gehouden worden voor 4.000.000 Vlamingen in Vlaanderen. We zullen de uitslag afwachten maar je zal nog opkijken, zeker na gans de geziene arrogantie van de Franstaligen dat de Vlamingen niet aan "notre Belgique" (dixit Le Soir) mogen komen!
daar gaan we weer:
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 15 mei 2005, 16:10   #40
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Het flamingantisme op zijn best: klinkklare pesterijen van mensen op basis van hun taalregime.
Onzin, toepassing van de wet, zelf een uitvloeisel van de wil van de meerderheid. En een zakelijke toepassing van het integratiebeginsel dat overal ter wereld geldt, met de Brusselse franstaligen nog even als enige uitzondering.

Egidius
Egidius is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:30.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be