Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 september 2008, 11:59   #21
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Groen toont hiermee opnieuw aan een partij te zijn die weinig zinvols bij te brengen heeft.
DE meeste scholen bieden voor en nabewaking aan waar kinderen zinvol worden bezig gehouden.
Om hiervan gebruik te kunnen maken moet je als ouder aantonen dat dit nodig is en dat lijkt me correct; het is niet de bedoeling je kind op school te laten zitten als je niet werkt, solliciteert of een geldige reden hebt van opvang gebuik te maken.

Er is dus geen reden om dit voor ouders die werken in te richten!
Voor wie zou dit wel nodig kunnen zijn?
Voor ouders die best tijd hebben maar desondanks geen milimeter investeren in opvoeding!
Ouders die slecht primaire zorg bieden; eten kleding en onderdak!
Die ouders vinden dat opvoeden door de school moet gebeuren en kijk; daar komt Groen nu aan tegemoet.
Dus als ik het goed begrijp gaat het kindergeld omhoog en wordt opvoeding nog verder opgenomen door de staat; dat zullen ouders die het kindergeld niet voor opvoeding gebruiken en toch al vonden dat ze maar horen op te voeden tot de voordeur graag horen!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2008, 12:02   #22
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goldband Bekijk bericht
Toch ook even denken aan het 'opvangprobleem' bij kinderen tot ca 16. Vandaag bestaat een gezin (helaas!) uit tweeverdieners en die kunnen het kind na de schooluren niet zomaar opvangen. Resultaat: veel kinderen komen nu ook al thuis na 18.00u en hebben er dan enkele uren verveling opzitten. Als ze dan toch niet thuis zijn, waarom dan geen zinvolle opvang?
OEF.....

Eindelijk eens iemand die het ook begrijpt.

-------------------

Anderzijds ga ik echter ook wel akkoord met Alice in haar post hierboven.
wat ik vooral belangrijk vindt is dat die naschoolse opvang meer creativiteit zou moeten bieden.
Ik weet nog dat mijn kinderen zo in de "refter" moesten zitten, in de kelderverdieping, huiswerk maken en leren. En dat vond ik altijd zeer triest.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 18 september 2008 om 12:04.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2008, 12:58   #23
Ramon djv
Lokaal Raadslid
 
Ramon djv's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 april 2008
Locatie: Leuven
Berichten: 305
Standaard

Om maar met een spreekwoord te beginnen: Het gas is altijd GROEN!er bij de buren.

Hebben ze daar de mosterd gehaald?

Citaat:
Baanbrekende school in Nederland

Door Tom Vos

Zaterdag 3 november 2007 - UDEN - Een baanbrekende school, uniek voor Nederland. Dat moet vanaf medio 2009 het nieuwe kindercentrum worden aan de oostelijke rand van Uden-Zuid.
Citaat:
"Kort gezegd komt mijn concept erop neer dat kinderen van maandag tot en met donderdag in ieder geval tussen 8.30 uur en 17.00 uur op school zijn. In die tijden wordt 5,5 uur, zoals gebruikelijk, onderwijs aangeboden. Maar niet van half negen tot twaalf uur en van half twee tot half vier. Nee, onderwijs wordt steeds afgewisseld met niet-onderwijskundige activiteiten zoals sport, muziek, spel en ontspanning. Activiteiten die duidelijk toegevoegde waarde hebben voor de ontwikkeling van kinderen, want die staan centraal. Niet-onderwijskundige activiteiten kunnen bijvoorbeeld aangeboden worden in samenwerking met sportclubs en het CKVU en medewerkers van de buitenschoolse opvang die op deze manier de hele hele dag door kunnen werken. En dat allemaal op dezelfde locatie", vertelt Van Zutphen. "Het voordeel van alles op één plek houden, is dat het gesjouw met kinderen, van bijvoorbeeld school naar buitenschoolse opvang, verleden tijd is. Dat schept rust en huiselijkheid."
Citaat:
Ook buiten de tijden waarop er onderwijs wordt aangeboden, wil de school open zijn. Bijvoorbeeld om ouders tegemoet te komen die al vroeg naar hun werk moeten of pas laat daarvan thuis zijn
De link vergeten, dom dom dom http://www.brabantsdagblad.nl/regios...cle2105789.ece

Het zou me niet verbazen wanneer er binnenkort nog enkele 'baanbrekende' ideeën uit de bus gaan komen.

Overgewaaid vanuit Finland
http://www.democratischeschool.org/a...id_article=118

It's a long way to Tipperary.
__________________
Focus op de steinerschool

Laatst gewijzigd door Ramon djv : 18 september 2008 om 13:02. Reden: grammatica
Ramon djv is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2008, 12:59   #24
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Maar wel volledig betaald door vadertje Staat.

Pure Zelfbediening dus.

maar half zoveel zelfbediening dan stads of staatsonderwijs he eno ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2008, 13:01   #25
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wimpeus Bekijk bericht
De opvoeding van kinderen zoveel mogelijk toevertrouwen aan de Staat en het gezinsleven zoveel mogelijk ontwrichten zodat elke jongere juist afhankelijker wordt van deze Staat die zodoende iedereen kan kneden tot modelburger die gehoorzaam de verplichte staatsideologie dient te volgen.
Misschien ligt het aan mij maar opeens moet ik aan de Hitlerjugend denken. Niet verwonderlijk natuurlijk daar het voorstel uitgaat van een extremistische partij die meent het allemaal beter te weten en wiens heilige taak het is om al die domme burgers die niet over de intellectuele capaciteiten beschikken om het partijprogramma te snappen, op te voeden.
²
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2008, 13:18   #26
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Voor wie zou dit wel nodig kunnen zijn?
Wel ...
Ik denk dat ze een bepaalde doelgroep aan't zoeken zijn ...
Lees maar .. :
http://www.groen.be/homepage_page.asp?page_id=967

Het komt er eigenlijk netjes uit ... Allochtonen en hun kinderen (die toch maar op straat rondlopen ..)

Pak verdorie die hun ouders aan ipv alle kinderen te laten boeten voor die "hangjongeren" ...
__________________
Nieuw forumreglement : Volg de link voor meer details.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2008, 13:29   #27
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 81.400
Standaard

Op het eerste zicht, zit er wel iets in natuurlijk.

De kiekens die in deze draad al reageerden over het te zware programma voor de kindjes, hebben natuurlijk niet gelezen dat het groen-rood vogeltje wel degelijk het schools programma niet wou uitbreiden, maar wou aanvullen met sport, spel edm ...
En daar zit iets in.

Zeker voor kindjes die nu ook ouders hebben die, verplaatsing inbegrepen, bijna 12 uur weg zijn van huis ....

Voor- en na-schoolse opvang bestaat. Ja, maar de kindjes zinnig bezig houden, dat heb ik toch nog niet gezien. Dat zou nogal duur zijn ook.

Het belangrijkste element, dat de groentjes over het hoofd zien, is volgens mij: wat willen we als samenleving:

ofwel de kinderen van maandag tot vrijdag in een internaat (gesloten internaat, half-open internaat, vergelijk met de gevangenissen; sommige gevangenen mogen overdag gewoon gaan werken ... 't is wellicht daar dat ze hun inspiratie gehaald hebben) steken, weg van hun ouders dus,

ofwel de kinderen en hun ouders gelegenheid geven om dagelijks voldoende tijd te hebben om bij mekaar te zijn ???


Als je kiest voor de tweede optie, dan moet je erbij durven zeggen hoe je dat zou realiseren.
Voor mij is het duidelijk in de volgende richting: zo lang je kindergeld trekt, mag je gezin van twee ouders maksimum anderhalve baan hebben. Ga je daarboven, dan betaal je relatief veel meer sosiale lasten. Ga je daaronder, dan krijg je een supplementaire korting op je sosiale lasten.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2008, 13:29   #28
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Wel ...
Ik denk dat ze een bepaalde doelgroep aan't zoeken zijn ...
Lees maar .. :
http://www.groen.be/homepage_page.asp?page_id=967

Het komt er eigenlijk netjes uit ... Allochtonen en hun kinderen (die toch maar op straat rondlopen ..)

Pak verdorie die hun ouders aan ipv alle kinderen te laten boeten voor die "hangjongeren" ...
ik zei het al ergens "Groen!" is de kleur van de islam.
Degenen die nog peinzen dat het bij die partij over bomen gaat worden netjes bij de neus genomen.

Ik verwacht dat Mie Vogels binnenkort haar bekering gaat bekendmaken.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2008, 15:09   #29
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Ben niet echt verbaasd over Groen, doelgroepen hebben er een dikke vinger in de pap
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2008, 19:06   #30
shaddy
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 mei 2008
Berichten: 2.789
Standaard

Groen durf toch een kat een kat te noemen. U wil in feite de opvoeding die bij de allochtoonse bevolking met name de de religie de islam ,die duidelijk mislukt in handen van de staat te geven. Belachelijk ! gebruik dit als tegenmaatregel indien de ouders hun kinderen het straat opgooien en kindergeld incasseren. Indien ze niet zelf willen opvoeden zal de staat het doen en het kindergeld afnemen. het zal rap gedaan zijn met die hangjongeren...maar daar ontbreekt elke politieke moed voor neen ze willen de autochtone bevolking wat gaan pesten door onmenselijke uren voor scholen in te gaan lassen. Nog te zwijgen over het peperdure kaartje : 2 leerkrachten per klas...zucht...groen : wordt wakker voor het te laat is ...stop met pamperen en stop met het straffen van de autochtone bevolking

Laatst gewijzigd door shaddy : 18 september 2008 om 19:09.
shaddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2008, 19:07   #31
shaddy
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 mei 2008
Berichten: 2.789
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Wel ...
Ik denk dat ze een bepaalde doelgroep aan't zoeken zijn ...
Lees maar .. :
http://www.groen.be/homepage_page.asp?page_id=967

Het komt er eigenlijk netjes uit ... Allochtonen en hun kinderen (die toch maar op straat rondlopen ..)

Pak verdorie die hun ouders aan ipv alle kinderen te laten boeten voor die "hangjongeren" ...
je was me voor ... je hebt gelijk groen is voor de islammietjes bah ! strakjes gaan ze de sharia nog aankondigen als kiesprogramma
shaddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2008, 10:08   #32
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
maar half zoveel zelfbediening dan stads of staatsonderwijs he eno ...
Iedere leerling krijgt evenveel subsidies, waar dan ook hé Anna. Zelfs in het "Vrij" (sic) onderwijs.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2008, 10:09   #33
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ben niet echt verbaasd over Groen, doelgroepen hebben er een dikke vinger in de pap
Bij de CVP waren de kinderen ook altijd een doelgroep, meer bepaald de ziel van het kind...
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2008, 10:12   #34
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
De kiekens die in deze draad al reageerden over het te zware programma voor de kindjes, hebben natuurlijk niet gelezen dat het groen-rood vogeltje wel degelijk het schools programma niet wou uitbreiden, maar wou aanvullen met sport, spel edm ...
En daar zit iets in.
Het kakelen van de woordjes "aanvullen met", en het duidelijk niet begrijpen dat dit synoniem is met de woordjes "uitbreiden met", doet mij ook aan een kieken denken.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2008, 10:12   #35
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Iedere leerling krijgt evenveel subsidies, waar dan ook hé Anna. Zelfs in het "Vrij" (sic) onderwijs.
het "vrij" onderwijs krijgt minder hoor.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2008, 10:19   #36
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Iedere leerling krijgt evenveel subsidies, waar dan ook hé Anna. Zelfs in het "Vrij" (sic) onderwijs.

zeker toten met schooljaar 06-07 (ik weet niet of dat inmiddels veranderde) kreeg een leerling uit gemeentelijk en gemeenschapsonderwijs 50% MEER subsidie dan een leerling uit het vrij onderwijs.
bovendien doen de gemeentescholen NOG STEEDS frequent beroep op gemeentepersoneel voor bouw en onderhoud van gebouwen
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2008, 11:09   #37
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
zeker toten met schooljaar 06-07 (ik weet niet of dat inmiddels veranderde) kreeg een leerling uit gemeentelijk en gemeenschapsonderwijs 50% MEER subsidie dan een leerling uit het vrij onderwijs.
bovendien doen de gemeentescholen NOG STEEDS frequent beroep op gemeentepersoneel voor bouw en onderhoud van gebouwen
Bron?
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2008, 18:40   #38
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
MaGNiFiCaT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2007
Locatie: overal en nergens
Berichten: 13.555
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Havana Bekijk bericht
Groen stelt voor om de scholen tot zes uur te laten duren.

Zo kunnen alle kindjes 's winters in het donker naar huis fietsen...


Ik vind dit een bijzonder idioot voorstel.

Want het is belangrijk dat een kind niet constant in hetzelfde milieu bevindt. Er moet afwilleling zijn.

In het geval dat het zich slecht voelt in de school waar het zit, zal het nog veel zwaarder te verduren hebben doordat het nu tot 18u00 moet blijven ipv 16u00.
Het is belangrijk dat een kind met verscheidene groepen in contact komt dan enkel de schoolgroep.
__________________
Voorlopig wordt mijn idool niet meer weergegeven, wegens altoos wederkerende spot tegenover Haar. Mijn excuses aan Haar. Ik had dit nooit zo lang mogen laten duren!!
MaGNiFiCaT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2008, 21:51   #39
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 81.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Bij de CVP waren de kinderen ook altijd een doelgroep, meer bepaald de ziel van het kind...
Ook bij de pastoors waren de kinderen altijd een doelgroep, meer bepaald "de onschuld van de kindjes".
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2008, 22:08   #40
slegie
Staatssecretaris
 
slegie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 oktober 2004
Berichten: 2.783
Standaard

Het probleem is dat ouders geen keuzes meer krijgen inzake hun opvoeding.

Wil je een normaal leven dan ben je verplicht om met 2 te gaan werken tenzij 1 van de ouders bankdirecteur of een andere vet betaalde job heeft maar de over grote meerderheid moet dus met 2 gaan werken om de hele boel te betalen.

Ik denk dat er heel wat gezinnen zijn waar de moeder of vader gerust thuis wil blijven om de opvoeding te kunnen regelen maar dit financieel onmogelijk is.

Dan heb je de werkuren van de ouders, heel wat arbeiders (man en vrouw) zijn verplicht om in posten te werken soms tot 4 posten.
Dit is voor eender lichaam zeer vermoeiend al die wisselende posten.

Ik pleit voor het volgende dat beide zaken ineens oplost, het opvang probleem en de loonsverhogingen bij de werkende mens

mensen moeten nog maar 6h per dag werken in een dagpost van 9h tot 15h en men verdient evenveel als nu, posten kan men niet meer verplichten en is op vrijwillige basis en kost de werkgever een pak meer en niet zoals nu dat de werknemer niet veel meer verdient in posten dan in dagpost omdat de staat er mee gaat lopen net zoals de overuren

zo zijn alle ouders in staat om hun kinderen op tijd in school af te zetten en op tijd af te halen en dus ook meer tijd hebben om te opvoeden.
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:43.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be