Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 juni 2008, 14:22   #21
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter
 
roger verhiest's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 november 2007
Locatie: 2100 Meneghem
Berichten: 9.288
Standaard

De mensen wensen dat het "goed" gaat is een zeer valabele godsdienstovertuiging
ik feliciteer onze vriend proudiam (sorry ik laat een stukje weg.. alles kan beter)
met deze originele aanpak - want :"gaat alles goed ?" is zeker een politiek en religieus standpunt..

Helaas gaat alles niet goed - ondanks een volgehouden optimisme...

Ik klamp me vast aan een "herverdelende rechtvaardigheid" een bijgeloof van me dat tegenslagen zeer relativeert.

Ik vraag me trouwens af of onbeschaamd neerpennen dat het goed gaat - dank u wel , astublief eigenlijk wel optimisme is ?
__________________


Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2008, 14:31   #22
«ProudToBeWhatIAm»
Provinciaal Gedeputeerde
 
«ProudToBeWhatIAm»'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2008
Locatie: In een wereld waarin ze terrorisme veroorzaken om het te bestrijden met als doel = DUIDELIJK !!
Berichten: 884
Standaard

neen. Met de vraag "alles goed" bedoel ik het niet politiek en religieus standpunt maar gewoon humanistische culturele vraag die iedereen aan iedereen kan vragen ongracht welke geloof of politiek of filosfoie men aanhangt.

als je geen problemen thuis hebt met je naasten en je hebt wat te eten en drinken en onderdak dan ben je goed (zo is het normaal) maar sommige mensen antwoorden niet omdat ze met iets anders gevormd zijn enzo heb je mensen die zeggen het gaat niet goed omdat mijn geloofgenoten of politiekgenoten of xxxgenoten hier en daar problemen hebben en andere die zeggen het gaat niet goed omdat er internationaal of nationaal een probleem of problemen bestaan enzo maar dit antwoord moet gegeven worden op een bepaalde specifieke vraag met dezelfde woorden "alles goed?" maar tussen diegenen die elkaar kennen.

halloo, goiendag, goede avond, alles goed enzo maken de sfeer beter en veiliger en zo als je naar ergen gaat en je groet de mensen daar en je vraagt of het goe gaat dan voel je je beter dan helemaal niets zeggen of als je naar school gaat en je vindt je klasgenoten aan het babbelen en je komt aan en ga tussen hen staan zonder iets te zeggen dan is het ook niet goed.

de manier en hoe en alles verschilt van cultuur tot cultuur maar "alles goed" en goiendag zeggen is internationaal en misschien is het ergens gewoon anders gedaan verbaal on non-verbaal want zo heb je mensen die voor je buigen of duim omhoog om te vragen hoe het gaat .. etc.

in ieder geval, de mijne vraag is de gewone om dan de rest van de vragen te stellen die ik hier heb geschreven.
«ProudToBeWhatIAm» is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:38.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be