Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 mei 2006, 17:56   #21
1handclapping
Europees Commissaris
 
1handclapping's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2003
Locatie: Antwerpen-Deurne
Berichten: 7.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Ja, Mechelen was oorspronkelijk niet Vlaams. Het was dan wel weer later hoofdstad van de Nederlanden.

Voor een stuk heb je gelijk natuurlijk. Het bepalen van natie is zeer gevoelig voor interpretatie. Ikzelf ben dan ook een Vlaams-nationalist "van het moment". Met andere woorden: wat bindt Vlamingen en Nederlanders en wat niet vandaag de dag? De Unie van Nederland en (huidig!) Vlaanderen en vooral het uitstapscenario uit België is dan ook een beredeneerde optie, niet zomaar een nostalgie. De keuze die ik maak ga ik nooit opleggen maar voorstellen en mits overtuiging proberen bereiken. Argumenten genoeg. Vanuit die instelling bereik je echter wel vlug de situatie waarin je "Vlaming worden" openstelt aan iedereen mits gelijke voorwaarden.
Voor wat het waard is : historisch was het zuidelijk deel van wat onder Karel V de "Bourgondische Kreits" genoemd werd altijd een 2 talig gebied. Het gedeelte dat wij nu Wallonië en Groot-hertogdom Luxemburg noemen buiten een nieuw-groot-nederlandse federatie sluiten is cultureel:historisch onverantwoord. Als er Fries-Sprekende Nederlanders zijn, waarom zouden er dan geen Letzemburgisch sprekende Nederlanders of Frans Sprekende Nederlanders zijn ?

Het is een gezonde democratische gedachte dat wat je beter op een lokaal niveau regelt je zo moet regelen en wat er meer centraal geregeld moet worden dan maar centraal geregeld moet worden .. een harmonieuze democratische staatsvorming,
pragmatisch en efficiënt. Uitsluiting ? Is volgens mij niet efficiënt.
__________________
Deze gebruikersnaam wordt niet meer benut - maar wel mijn werkelijke naam : Roger Verhiest
1handclapping is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2006, 18:45   #22
polksalad
Burger
 
polksalad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 december 2003
Locatie: Oostende
Berichten: 120
Standaard

lincoln altijd hetzelfde banale excuus, afgezaagd en volkomen onterecht.
polksalad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2006, 19:25   #23
netslet
Minister-President
 
netslet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2006
Locatie: Isla Tortuga
Berichten: 5.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door polksalad Bekijk bericht
lincoln altijd hetzelfde banale excuus, afgezaagd en volkomen onterecht.
Nu moet ik lincoln toch wel even verdedigen, hij heeft namelijk niet gekozen voor een niet-moslim land, hij heeft een land gekozen waar vrijheid van godsdient geldt.

Ik vind trouwens dat in deze discussie veel meer op het individu moet gefocutst worden.

De moslim past zich niet aan aan onze normen en waarden en overtreedt hier de wet. Dus moeten we al die moslims berechtigen/straffen/deporteren.

dat moet dus volgens mij worden:

Een moslim past zich niet aan aan onze normen en waarden en overtreedt hier de wet. Dus moeten we die moslim berechtigen/straffen/deporteren.

Het gaat er hier volgens mij ook niet om of iemand nu moslim of smurf is, als die de wet overtreedt, moet die berechtigd worden zoals enig ander die dezelfde wet overtreedt.

Ideeën of geloofsovertuigingen begaan geen misdaden, mensen begaan misdaden, dus moeten we mensen bestraffen, geen ideeën of geloofsovertuigingen.

Laatst gewijzigd door netslet : 29 mei 2006 om 19:25.
netslet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2006, 19:28   #24
polksalad
Burger
 
polksalad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 december 2003
Locatie: Oostende
Berichten: 120
Standaard

De aap kijkt in de spiegel en ziet een gazelle.
polksalad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2006, 19:28   #25
polksalad
Burger
 
polksalad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 december 2003
Locatie: Oostende
Berichten: 120
Standaard

Het is met intelligentie hetzelfde als met ondergoed. Je moet het wel hebben, maar je mag er niet mee pronken.
polksalad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2006, 19:31   #26
netslet
Minister-President
 
netslet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2006
Locatie: Isla Tortuga
Berichten: 5.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door polksalad Bekijk bericht
De aap kijkt in de spiegel en ziet een gazelle.
De aap kijkt op dit forum en ziet iemand die geen argumenten wenst/kan/durft aan te brengen.
netslet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2006, 19:33   #27
polksalad
Burger
 
polksalad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 december 2003
Locatie: Oostende
Berichten: 120
Standaard

Geen mens is intelligent genoeg om zijn eigen domheid te kunnen begrijpen.
polksalad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2006, 21:53   #28
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lincoln's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Ubi bene ibi patria()Qua Patet Orbis
Berichten: 10.540
Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door polksalad Bekijk bericht
lincoln altijd hetzelfde banale excuus, afgezaagd en volkomen onterecht.
De waarheid is zwaar en zuur, wie genezen wilt moet de zuurheid van de siroop doorstaan!
__________________
"Moslim freedom, Now !!!"
"Free people around the ka3ba for a free faith around the world !"
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2006, 21:59   #29
netslet
Minister-President
 
netslet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2006
Locatie: Isla Tortuga
Berichten: 5.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
De waarheid is zwaar en zuur, wie genezen wilt moet de zuurheid van de siroop doorstaan!
nu ook niet beginnen met spreuken hé
netslet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2006, 22:44   #30
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door polksalad Bekijk bericht
Mustius Bedankt dat je bereidt bent op een paar vragen te antwoorden!

Ik had namelijk graag geweten waarom iemand kiest tegaan wonen in een land dat niet overeenkomt met zijn eigen normen en waarden?
Het is toch logisch dat zulke beslissing na verloop van tijd problemen met zich meebrengt?
Waarom kiezen voor een niet islam land?

Ik heb wel duizend-en-1 vragen en hoop dat je de tijd zult vinden om er toch een paar, zonder mekaar rechtstreeks aan te vallen, te beantwoorden.

Bedankt
Ik ben ook iemand die bestempeld kan worden als Turk.
Omdat het gras groener is aan de andere kant? Omdat men een betere toekomst wil en dat toevallig het beste in Europa, Amerika, Canada, Australië te verwezenlijken was? Misschien ook wel om het avontuur. De motivatie om te migreren is een individuele beslissing. De mens heeft altijd al, van in den beginne, gemigreerd. En dat zal altijd zo blijven. Gelukkig maar.
Wat mezelf betreft, ik ben hier geboren.
__________________
Wet van Abu Bakr Al-Godwin: naarmate online-discussies langer worden, nadert de waarschijnlijkheid van een vergelijking met de moslims of Mohammed tot 1.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2006, 01:20   #31
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Vreemd dat geen enkele Turk, Marrokaan of wat dan ook gaat ijveren voor een beter en leefbaar landschap in eigen land. Gewoon een bedenking hoor. Heb wel een paar marrokanen op het werk rondlopen en ik kom daar goed mee overeen. Maar als ik dan eens die vraag stel "waarom lopen marrokanen weg uit hun land terwijl ze erover spreken alsof het een sprookjesland is als ze voor de vierde keer dat jaar naar daar op vakantie zijn geweest", dan krijg ik een "en gaai denkt toch nie da kik daar kan woene of wa ?"

vreemd volkje... voorwaar....

Het volgende moment staan ze weer te zeggen dat ze met plezier naar Marroko zouden gaan als ze er een job zouden vinden.

Dan vraag je natuurlijk of ze daar als een via internet een job hebben gezocht (die mensen die ik ken, beschikken over internet - sowieso al op ons bedrijf). Ja dat hadden ze. Maar eh....

Maar eh... hun vrouw die ze net uit Marroko hadden gehaald wil niet terug naar daar.

*kuch*

Laatst gewijzigd door Jazeker : 30 mei 2006 om 01:24.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2006, 09:13   #32
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
"en gaai denkt toch nie da kik daar kan woene of wa ?"
vreemd volkje... voorwaar....
Ze noemen dat Antwerpenaar. perfect geïntegreerd.

Citaat:
Het volgende moment staan ze weer te zeggen dat ze met plezier naar Marroko zouden gaan als ze er een job zouden vinden.
Dan vraag je natuurlijk of ze daar als een via internet een job hebben gezocht (die mensen die ik ken, beschikken over internet - sowieso al op ons bedrijf). Ja dat hadden ze. Maar eh....
Maar eh... hun vrouw die ze net uit Marroko hadden gehaald wil niet terug naar daar.
*kuch*
Zijn die hier geboren? Dan is het normaal dat ze met een identiteitsprobleem zitten (Zijn ze nu Belg of Marokkaan? In elk geval Antwerpenaar. Wie ben ik? Wat doe ik?). Als het klein is zoals in de meeste gevallen, dan kom je jouw verhalen heel vlug tegen. Als het een groot probleem is; is de stap naar fundamentalisme een kleintje.
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2006, 10:27   #33
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lincoln's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Ubi bene ibi patria()Qua Patet Orbis
Berichten: 10.540
Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door netslet Bekijk bericht
nu ook niet beginnen met spreuken hé
__________________
"Moslim freedom, Now !!!"
"Free people around the ka3ba for a free faith around the world !"
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2006, 10:30   #34
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lincoln's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Ubi bene ibi patria()Qua Patet Orbis
Berichten: 10.540
Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Ik ben ook iemand die bestempeld kan worden als Turk.
Omdat het gras groener is aan de andere kant? Omdat men een betere toekomst wil en dat toevallig het beste in Europa, Amerika, Canada, Australië te verwezenlijken was? Misschien ook wel om het avontuur. De motivatie om te migreren is een individuele beslissing. De mens heeft altijd al, van in den beginne, gemigreerd. En dat zal altijd zo blijven. Gelukkig maar.
Wat mezelf betreft, ik ben hier geboren.
Ik denk dat ik u gelijk moet geven, zelfs de "germanen" uit denemarken emigreerden zich naar rome in der tijd,.
__________________
"Moslim freedom, Now !!!"
"Free people around the ka3ba for a free faith around the world !"
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2006, 10:34   #35
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lincoln's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Ubi bene ibi patria()Qua Patet Orbis
Berichten: 10.540
Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Vreemd dat geen enkele Turk, Marrokaan of wat dan ook gaat ijveren voor een beter en leefbaar landschap in eigen land. Gewoon een bedenking hoor. Heb wel een paar marrokanen op het werk rondlopen en ik kom daar goed mee overeen. Maar als ik dan eens die vraag stel "waarom lopen marrokanen weg uit hun land terwijl ze erover spreken alsof het een sprookjesland is als ze voor de vierde keer dat jaar naar daar op vakantie zijn geweest", dan krijg ik een "en gaai denkt toch nie da kik daar kan woene of wa ?"

vreemd volkje... voorwaar....

Het volgende moment staan ze weer te zeggen dat ze met plezier naar Marroko zouden gaan als ze er een job zouden vinden.

Dan vraag je natuurlijk of ze daar als een via internet een job hebben gezocht (die mensen die ik ken, beschikken over internet - sowieso al op ons bedrijf). Ja dat hadden ze. Maar eh....

Maar eh... hun vrouw die ze net uit Marroko hadden gehaald wil niet terug naar daar.

*kuch*
Op vakantie gaan en daar wonen is helemaal anders (zie maar de vorige uitzending uit terzake) , ik ben in marokko zelf 7 maanden gebleven en dat is niet te doen (voor privé zaken)!!!
__________________
"Moslim freedom, Now !!!"
"Free people around the ka3ba for a free faith around the world !"
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2006, 15:13   #36
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Vreemd dat geen enkele Turk, Marrokaan of wat dan ook gaat ijveren voor een beter en leefbaar landschap in eigen land. Gewoon een bedenking hoor.
Toen ik ooit eens in Turkije aan een nicht van mij opmerkingen maakte over de mensenrechten aldaar, antwoordde ze mij: "Blijf dan hier en doe er iets aan!". Mijn mond was gesnoerd en terecht. Toch koos ik eieren voor mijn geld en bleef lekker in België.

Citaat:
Heb wel een paar marrokanen op het werk rondlopen en ik kom daar goed mee overeen. Maar als ik dan eens die vraag stel "waarom lopen marrokanen weg uit hun land terwijl ze erover spreken alsof het een sprookjesland is als ze voor de vierde keer dat jaar naar daar op vakantie zijn geweest", dan krijg ik een "en gaai denkt toch nie da kik daar kan woene of wa ?"

vreemd volkje... voorwaar....
Het is zoals Lincoln al zei, elk vakantieland is een sprookjesland.

Citaat:
Het volgende moment staan ze weer te zeggen dat ze met plezier naar Marroko zouden gaan als ze er een job zouden vinden.

Dan vraag je natuurlijk of ze daar als een via internet een job hebben gezocht (die mensen die ik ken, beschikken over internet - sowieso al op ons bedrijf). Ja dat hadden ze. Maar eh....
Als ze een job vinden die hen dezelfde 'welvaart' kan bieden als hier, zouden ze misschien gaan. Om er in de fabriek te gaan werken zullen ze passen. Hoe zou je zelf zijn? De meesten die hier opgegroeid zijn, zijn gewoon niet gehaaid genoeg om er te overleven.

Citaat:
Maar eh... hun vrouw die ze net uit Marroko hadden gehaald wil niet terug naar daar.

*kuch*
Wie draagt er de broek daar? Over vrouwenonderdrukking gesproken.
__________________
Wet van Abu Bakr Al-Godwin: naarmate online-discussies langer worden, nadert de waarschijnlijkheid van een vergelijking met de moslims of Mohammed tot 1.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be