Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 december 2013, 21:29   #21
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 81.400
Standaard

Als ik Maggie De Block zie,
dan zie ik geen echt leidersfiguur,
maar wel een no nonsens-figuur die zeer aanslaat bij de bevolking, door simpel en goed de basisideeën van het systeem uit te voeren. En dat bedoel ik zeker niet pejoratief.

Zij is een te vrezen concurrente.
Ik hoop, in stilte, dat ze beter op zal komen voor de Vlamingen in de regio van haar woonplaats, dan de gemiddelde VLD'er.
Die komen doorgaans niet op voor de Vlaming; ik hoop dat zij toch iets of wat zal opkomen.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2013, 21:29   #22
DeProf_eet
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 april 2012
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stormram Bekijk bericht
6 oktober ... en al 3500 berichten. Niet te enthousiast worden hé, dat valt op.
Waarvan 99,99% kompleet gelul en gepamper of allochtonenpraat.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2013, 22:51   #23
Robinus V
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 3 april 2010
Locatie: planeet aarde
Berichten: 7.276
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik hoop, in stilte, dat ze beter op zal komen voor de Vlamingen in de regio van haar woonplaats, dan de gemiddelde VLD'er.
Die komen doorgaans niet op voor de Vlaming; ik hoop dat zij toch iets of wat zal opkomen.

.
In de ecologie staat concurrentie algemeen bekend als een relatie die negatief is voor beide concurrenten. Mensen zoals jou, die concurrentie tussen twee regio's toejuichen, geven aanleiding tot enorme verspillingen.

Laatst gewijzigd door Robinus V : 17 december 2013 om 22:51.
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2013, 23:04   #24
mvd
Minister-President
 
mvd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 februari 2012
Berichten: 5.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als ik Maggie De Block zie,
dan zie ik geen echt leidersfiguur,
maar wel een no nonsens-figuur die zeer aanslaat bij de bevolking, door simpel en goed de basisideeën van het systeem uit te voeren. En dat bedoel ik zeker niet pejoratief.
No nonsens? Ze voert de wet uit. Dat is blijkbaar al een verdienste in dit onland..

De mening van De Block, haar project voor de toekomst, daar hoor je allemaal niks over, waarschijnlijk omdat er niet veel is.

Citaat:
Zij is een te vrezen concurrente.
Ik hoop, in stilte, dat ze beter op zal komen voor de Vlamingen in de regio van haar woonplaats, dan de gemiddelde VLD'er.
Die komen doorgaans niet op voor de Vlaming; ik hoop dat zij toch iets of wat zal opkomen.

.
Wat zou zij nu kunnen uitrichten? Wij leven in een particratie, zelfs al De Block een Vlaamse reflex zou hebben, zij is onderhevig aan haar partij. En we kennen de mening van De Gucht, Dewael, Declercq, De Croo, Verhofstadt, enz.. ondertussen wel over de Vlaamse beweging.
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2013, 00:07   #25
Dutch_Strawberry
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 juni 2013
Berichten: 2.143
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Zever in pakken dat artikel.



Zijn wij daar de schuld van misschien dat die mensen in zo een situatie terechtgekomen zijn? (of het gewoon slim weten te spelen?)

p.s. Hoeveel mensen gaan er niet naar hun werk terwijl ze zich de moed blijven inspreken alvorens eraan te beginnen: I love my job, I love my job ...
2!!!! Fuck die Afghanen. Ze horen hier in de eerste plaats al niet te zijn. En six, wat ben je toch weer heerlijk hypocriet. Beweren dat universalia hiervoor 'gekozen en betaald' heeft...dan heb jij hier net zo goed voor 'gekozen en betaald', makker. De pot verwijt de ketel dat-ie zwart ziet, zegt men dan. De gemiddelde burger kan er niets aan doen dat het zo'n reetsituatie is in Afghanistan. Mocht het aan mij liggen, dan schieten ze elkaar maar lekker aan flarden, maar niet van mijn geld. Dat besteed ik liever aan de toekomst van mijn kinderen, niet aan wat achterlijke inteeltmoslims. Ik weet dat ik hierin weinig keuze heb, maar ik wilde het toch even gezegd hebben.
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2013, 00:13   #26
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Jij bent gewoon in een rijk land geboren. Verder reikt jouw verdienste aan jouw welvaart niet.
Over uw verdienste zullen we maar zedig zwijgen studentje......
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2013, 00:16   #27
Kaaskoppie
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 oktober 2013
Berichten: 1.050
Standaard

ik zie een dikke vrouw die weet wat momenteel goed scoort en aanslaat bij de bevolking...niet meer
Kaaskoppie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2013, 00:39   #28
Robinus V
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 3 april 2010
Locatie: planeet aarde
Berichten: 7.276
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Over uw verdienste zullen we maar zedig zwijgen studentje......
Ik doe ook geen beweringen dat wij slimmer zijn en daaraan onze welvaart danken.

Bovendien besef ik heel goed dat ik alles aan anderen en bijna niets aan mezelf te danken heb. Zoals IEDEREEN trouwens ongeveer alles aan anderen te danken heeft, van de uitkeringstrekker tot de serial entrepreneur.
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2013, 01:07   #29
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Ik doe ook geen beweringen dat wij slimmer zijn en daaraan onze welvaart danken.
Misschien wel omdat wij destijds harder werkten,en dat wij een samenleving hebben opgebouwd die qua stabiliteit het vertrouwen wekt van multinationale ondernemers....

Wij hebben er alvast voor gewerkt,u moet nog beginnen....

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht

Bovendien besef ik heel goed dat ik alles aan anderen en bijna niets aan mezelf te danken heb. Zoals IEDEREEN trouwens ongeveer alles aan anderen te danken heeft, van de uitkeringstrekker tot de serial entrepreneur.
Niet overdrijven mijn beste.....

Wie wil werken vindt uiteindelijk werk....

Behalve dan diegene die liever in zijn hangmat blijft liggen omdat hij liever lui dan moe is,en het verschil tussen uitkering en verdienste niet de moeite vindt om zijn handen vuil te maken...

Met uitzondering van de échte sukkelaars natuurlijk,zij die wel willen maar niet mogen,en voor deze maak ik graag een uitzondering omdat zij het slachtoffer in deze maatschappij zijn geworden...

Maar hoe goed de maatschappij in zijn geheel het ook doet,steeds blijf je rekening moeten houden met diegenen die niet willen,en diegenen die niet mogen....

De eersten moeten bestraft worden,de laatste geholpen...

Laatst gewijzigd door Svennies : 18 december 2013 om 01:08.
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2013, 01:08   #30
ouwe knar
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 juli 2013
Berichten: 1.749
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaaskoppie Bekijk bericht
ik zie een dikke vrouw die weet wat momenteel goed scoort en aanslaat bij de bevolking...niet meer
2
ouwe knar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2013, 01:35   #31
bf62
Gouverneur
 
bf62's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 april 2004
Berichten: 1.302
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
"Ik hoor gespeeld krachtig uitgesproken woorden die duidelijk elke keer opnieuw opgewarmd en geserveerd worden. Ik zie en hoor een dametje dat zo bang is van de wereld en zijn vele mogelijkheden aan emoties, dat ze zich op allerlei manieren heeft geblindeerd. Een dametje dat me verloren lijkt in een grote boze wereld. Nep krachtig is nog zwakker dan breekbaar, want het vergt kracht om breekbaar te durven zijn."

Lees verder:

https://brusselsislove.wordpress.com...r-maggie-kijk/
Zever in pakjes krijgt een nieuwe dimensie na het lezen van dit artikel.
__________________
The paradox - The secret - The solution
In België kan je gerust spreken van een multiculturele maffia
Het sprookjesbos!
bf62 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2013, 02:14   #32
stevensterk
Lokaal Raadslid
 
stevensterk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 oktober 2012
Berichten: 340
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Jij bent gewoon in een rijk land geboren. Verder reikt jouw verdienste aan jouw welvaart niet.
En uw punt is?

Iedereen uit arme landen binnenlaten?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bf62 Bekijk bericht
Zever in pakjes krijgt een nieuwe dimensie na het lezen van dit artikel.
+1

Laatst gewijzigd door stevensterk : 18 december 2013 om 02:16.
stevensterk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2013, 09:23   #33
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 81.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
No nonsens? Ze voert de wet uit. Dat is blijkbaar al een verdienste in dit onland..

De mening van De Block, haar project voor de toekomst, daar hoor je allemaal niks over, waarschijnlijk omdat er niet veel is.



Wat zou zij nu kunnen uitrichten? Wij leven in een particratie, zelfs al De Block een Vlaamse reflex zou hebben, zij is onderhevig aan haar partij. En we kennen de mening van De Gucht, Dewael, Declercq, De Croo, Verhofstadt, enz.. ondertussen wel over de Vlaamse beweging.
Maggie is geen minister, maar een staatssecretaris.
Dat betekent dat zij inderdaad de wetten moeten uitvoeren.
Maggie blinkt daar in uit, in tegenstelling tot haar voorgangers. En net dat maakt haar populair.

Ik hoop dat die populariteit haar in staat zal stellen om een paar oude krokodillen van haar partij opzij te doen schuiven; en dat zij dan een ietsepietske (wat al veel zou zijn voor een vld'er) de belangen van de Vlamingen in de rand rond Brussel zou verdedigen.

Als nva-er moet ik Maggie niet verdedigen.
Trouwens, zo ne vette is ze inderdaad niet.
Maar ik zou dom zijn om het fenomeen dat zij nu geworden is, niet correct te analyseren: ze is een geduchte concurrente in de slag om de Vlaams-Brabantse kiezer.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2013, 10:05   #34
peter1962
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 19 mei 2011
Locatie: Ronse
Berichten: 9.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Maggie is geen minister, maar een staatssecretaris.
Dat betekent dat zij inderdaad de wetten moeten uitvoeren.
Maggie blinkt daar in uit, in tegenstelling tot haar voorgangers. En net dat maakt haar populair.

Ik hoop dat die populariteit haar in staat zal stellen om een paar oude krokodillen van haar partij opzij te doen schuiven; en dat zij dan een ietsepietske (wat al veel zou zijn voor een vld'er) de belangen van de Vlamingen in de rand rond Brussel zou verdedigen.

Als nva-er moet ik Maggie niet verdedigen.
Trouwens, zo ne vette is ze inderdaad niet.
Maar ik zou dom zijn om het fenomeen dat zij nu geworden is, niet correct te analyseren: ze is een geduchte concurrente in de slag om de Vlaams-Brabantse kiezer.

.
Mooi dat er hier af en toe eens berichten komen van zeer overtuigde partijmilitanten die toch niet met schellen voor de ogen rondlopen en de evidentie erkennen. Dat komt de discussie ten goede.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2013, 10:28   #35
GZV
Provinciaal Statenlid
 
GZV's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 733
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als ik Maggie De Block zie,
dan zie ik geen echt leidersfiguur,
maar wel een no nonsens-figuur die zeer aanslaat bij de bevolking, door simpel en goed de basisideeën van het systeem uit te voeren. En dat bedoel ik zeker niet pejoratief.

Zij is een te vrezen concurrente.
Ik hoop, in stilte, dat ze beter op zal komen voor de Vlamingen in de regio van haar woonplaats, dan de gemiddelde VLD'er.
Die komen doorgaans niet op voor de Vlaming; ik hoop dat zij toch iets of wat zal opkomen.

.
Hopelijk doet ze geen letermke.
GZV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2013, 12:00   #36
mvd
Minister-President
 
mvd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 februari 2012
Berichten: 5.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik hoop dat die populariteit haar in staat zal stellen om een paar oude krokodillen van haar partij opzij te doen schuiven; en dat zij dan een ietsepietske (wat al veel zou zijn voor een vld'er) de belangen van de Vlamingen in de rand rond Brussel zou verdedigen.
Maar dat is het nu juist: wie zegt dat zij die belangen wil verdedigen? Ze wordt gehypet door de pers, maar wat weten we eigenlijk over het ideologisch profiel van De Block?
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2013, 13:44   #37
vlaams realist
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 augustus 2012
Berichten: 4.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Maar dat is het nu juist: wie zegt dat zij die belangen wil verdedigen? Ze wordt gehypet door de pers, maar wat weten we eigenlijk over het ideologisch profiel van De Block?
Tzegt in feite meer over de pers dan over Maggie.De pers is verbaasd dat een staatssecretaris de wetten en regels die hier gelden uitvoert.Dit in tegenstelling tot ????
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2013, 17:47   #38
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 59.835
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Jij bent gewoon in een rijk land geboren. Verder reikt jouw verdienste aan jouw welvaart niet.
Bijna juist: je bent in een rijke REGIO geboren.
De verdiensten van ONZE welvaart komen toe aan onze ouders & voorouders.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2013, 17:49   #39
six
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 oktober 2013
Locatie: Groot-Zurenborg
Berichten: 5.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stevensterk Bekijk bericht
En uw punt is?

Iedereen uit arme landen binnenlaten?


+1
Het buitenkieperen van asociale zakken naar zeer arme gebieden is inderdaad een goed idee. Eens in Tsjaad aangekomen gaat De Wever misschien wel wensen dat hij wat meer vetreserves had.
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2013, 18:10   #40
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Maggie is geen minister, maar een staatssecretaris.
Dat betekent dat zij inderdaad de wetten moeten uitvoeren.
Maggie blinkt daar in uit, in tegenstelling tot haar voorgangers. En net dat maakt haar populair.

Ik hoop dat die populariteit haar in staat zal stellen om een paar oude krokodillen van haar partij opzij te doen schuiven; en dat zij dan een ietsepietske (wat al veel zou zijn voor een vld'er) de belangen van de Vlamingen in de rand rond Brussel zou verdedigen.

Als nva-er moet ik Maggie niet verdedigen.
Trouwens, zo ne vette is ze inderdaad niet.
Maar ik zou dom zijn om het fenomeen dat zij nu geworden is, niet correct te analyseren: ze is een geduchte concurrente in de slag om de Vlaams-Brabantse kiezer.

.
Awel Schoof. Het siert u dat u goed kunt spreken over een politieke tegenstrever die goed werk levert.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:16.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be