Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 september 2024, 07:30   #21
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.544
Standaard

de overheid is weer gezellig foute beslissingen aan het nenen

het zou de politiek sieren moest ze die beslissing afstellen op de andere gewesten want remember de lease maatschappijen en dus de bedrijfswagens kunnen gewoon shoppen tussen de 3 gewesten momenteel...

ten tweede herinner dat er van die theoretische targets van vergroening bestaan die redelijk extreen zijn ook voor bedrijven en overheid en dat die targets dan defacto in het gedrang gaan komen, je kunt de bedrijven niet verplichten van te decarboniseren en ondertussen de co2 vrije weg harder te belasten dan de fossiele weg, Sozieso moet je het verband houden tussen emissie en targets en voordeel voor consument

ten derde is er eigenlijk een ander probleem van bvb laadpalen en hun prijszetting die volledig out of control gaat waar je constateert dat je prijzen betaalt tussen de 40 cent tot 1 euro per kwh wat betekent dat laatste tarief autorijden duurder maakt dan diesel je betaalt dan 20 euro per 100 km waarmee ik ook illustreer dat het ecologisch rijden niet zo voordelig is als sommige denken

ten vierde heb je ook een theoretische situatie in de zomer waar het lucratief wordt om gewoon permanent op zonnenergie te rijden of je kunt gemakkelijk elke dag 100kn gratis rijden dankzij uw overschotten op zonnenergie, wat betekent datje in de zomer zero emissie rijdt maar ook zero taksen betaalt. Dus die situatie gaan veralgemenen kun je uiteraard gemakkelijk de indruk geven dat EV niets betalen in de begroting... wat natuurlijk van de pot gerukt is want in de winter heb je nauwelijks zonneenergie en moet je ook rijden, bovendien verschuift het inkomen gewoon van de ene begroting naar de ander

ten vijfde zoals je merkt bij zonnepanelen krijg je dan ineens situaties waar de shift in taksen zorgt voor een enorme druk op de markt dei soms positief uitdraait dat de prijzen dalen, maar soms ook duidelijk negatief bedrijven gaan over de kop, en de burger uiteindelijk via de slimme meter volledig gekloot wordt
wat voor de politiek met gebrek aan gegevens en myopisch zicht op de begroting beslist wordt draait uit dat je uw installatie ineens volledig waardeloos ziet worden, of dat je een batterij noet bijplaatsen en dat zelfs dat niet voldoende helpt om uw probleem op te lossen

ik wil maar zeggen het lijkt weer allemaal logisch te zijn, todat je het resulatt van de beslissing op het gewenste beleid en op de targets en op de consument weer gaat zien


laten we zeggen dat voor het loskomen van fossiel het een goeie zaak blijft dat we verder electrificerenm dus we hebben er als maatschappij alle belang bij om gewoon het fossiele alle taksen te vervangen door een dikke 200% flat CO@ taks op aardgas, benzien, diesel, kersone en steenkool. Die taks als een CO@ btw te heffen zodat bedrijven in de export er geen last van hebben. Die taks zo flat mogelijk te hanteren zodat duidelijk wordt voor de consument wanneer hij fossiel rijdt en wanneer hij gedecarboniseerd rijdt. Dit voordeel dan doet vertalen in een begrotings effect waar de overheid idd permanent een shift parcouurs moet uitstippelen. Maar de shift is eenvoudig: per 10% marktaandeel van electrische gedecarboniseerde oplossing moet de overheid de CO@ taks 10% verhogen of de situatie nog duidelijker maken. En hier doet de overheid precies het omgekeerde, krampqchtig vqsthouden aan het oude model en bang zijn dat zijn begroting niet gaat kloppen en dan met een hamer erop kloppen zodat het terug de verkeerde kant gaat uitdraaien

Laatst gewijzigd door brother paul : 1 september 2024 om 07:39.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2024, 08:07   #22
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.771
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox Bekijk bericht
Het terugdraaien van de aankooppremie t.w.v. 5000 € vind ik een goede zaak. Je merkte dat veel mensen - veelal de lagere middenklasse - hiervoor rancuneus waren. 'Wij betalen mee voor de auto's van de rijken'. Dit zorgde voor een algemene verzuring.
Behalve als ze er zelf van "profiteerden"?

Die "veel mensen" zullen wel altijd (meestal onterecht) rancuneus zijn op "de rijken", om eenderwat. Omdat ze niet verder willen nadenken, ze staren zich meestal blind op de aankoopsprijs. Perceptie is van alle tijden.

Die laatste Vlaamse premie was net om die lagere middenklasse tot middenklasse - enkel particulier - een betere, en laatste kans, te geven een degelijke BEV te kopen. Toch als een nieuwe wagen zich opdrong, omdat de oude genoeg versleten was... Dan is het kiezen met welk type wagen men de volgende 10-15 jaar wil rijden, het totaal kostenplaatje indachtig. En daarbi eensj echt aan de toekomst denken, ook hoe die kosten - bij benadering - kunnen evolueren.

N.B. zodra de BEV boven de €40k geprijsd stond kreeg men die premie niet. En in het verleden waren die afgeschafte premies voor EVs ook zo. Een aalmoes die het hogere BTW-bedrag zelfs niet compenseerde.
Moet/moest de betere middenklasse tot rijke particulier nu/toen verzuurd zijn? Belachelijk toch?
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 1 september 2024 om 08:33.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2024, 08:30   #23
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 73.547
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Salariswagens afschaffen bedoelt u?
Zo ja, 100% akkoord.
Mits een goed alternatief, waarom niet?
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2024, 08:31   #24
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 73.547
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Met "bedrijfswagens belasten zoals het hoort", bedoelt hij wellicht het voornemen in de afgeschoten supernota's van zijn grote nva-voorbeeld om privé gebruik van bedrijfswagens extra te belasten om stroop te smeren bij de jaloerse azijnpissers zonder bedrijfswagen.

Deze politieke nva-regelneef en pestkop heeft helemaal geen bevoegdheid om zich te bemoeien met rechtsgeldige arbeidsovereenkomsten tussen werkgever en werknemer.

De regering geeft meer uit aan SALARISWAGENS dan aan openbaar vervoer, door eu werd belgië hiervoor al op de vingers getikt.
Als ik dit lees zie ik wie er een azijnpisser is.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2024, 08:37   #25
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.771
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Mits een goed alternatief, waarom niet?
Die terugkerende alternatieven staan wslk al jarenlang in de kranten.
Mss een nieuwe draad waard?
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2024, 13:02   #26
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 81.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Wat mij zo blij maakt is dat degenen, met hun goed milieugevoel (omdat ze gene taks en gene BIV moeten betalen) eindelijk ook moeten betalen.

Nu nog de bedrijfswagens belasten zoals het hoort.
Niet letterlijk nemen, maar "begrijpen":
(Echte) Bedrijfswagens moeten belast worden zoals de hamer van een timmerman. Niet dus.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2024, 13:03   #27
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 81.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Salariswagens afschaffen bedoelt u?
Zo ja, 100% akkoord.
Ik ga akkoord. Mits "begeleidende voorwaarden".

Welke zijn jouw "voorwaarden"? Dezelfde als die de groene Kikker Calvo destijds op tv?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2024, 13:05   #28
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 81.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Mag wel zeker. Die elektrische krengen die evenveel of meer lawaai veroorzaken vanaf een bepaalde snelheid zijn nog eens zo zwaar en verkruimelen ons berucht slechte wegennet nog meer. Vermits de elektrische camper er staat aan te komen is de vergunning voor het rijbewijs al met bijna een ton verhoogt bijvoorbeeld. Privaat gemotoriseerd vervoer moet gewoonweg verboden worden. Dat zou heel wat problemen zoals onze slechte ruimtelijke ordening en ettelijke milieuproblemen op lange termijn verhelpen.
Men droomt daarvan in die kringen,
maar waarom kom je niet af met een link die jouw bewering staaft?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2024, 15:59   #29
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.771
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Men droomt daarvan in die kringen,
maar waarom kom je niet af met een link die jouw bewering staaft?
Vlad bedoelt zeker electrische fietsen met electrische krengen?
Voor de rest heb ik ook geen flauw idee, een degelijke link zou idd helpen.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2024, 16:20   #30
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 81.400
Standaard

Ik heb zelf heel even gezocht, en een tijdelijke regeling in Nederland gevonden. Die tijdelijkheid is evenwel al ... afgelopen en verleden tijd.

Maar ik heb wel horen vertellen dat de sector aan het lobbyen is. Op Europees niveau.
https://www.autoweek.nl/autonieuws/a...che-bestelbus/
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 1 september 2024 om 16:20.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2024, 17:24   #31
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.771
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik heb zelf heel even gezocht, en een tijdelijke regeling in Nederland gevonden. Die tijdelijkheid is evenwel al ... afgelopen en verleden tijd.

https://www.autoweek.nl/autonieuws/a...che-bestelbus/
Wat ik weet dat men met een rijbewijs C1 zelfs tot 7.500 kg rijden dat is heel ruim voldoende voor een electrische camper/motorhome, of een grotere ICE-motorhome.

Citaat:
https://www.gocavlaanderen.be/detail...%20meegerekend.

rijbewijs C1

Het rijbewijs C1 laat toe andere voertuigen dan die van de categorieën D en D1 te besturen, met een maximale toegelaten massa van meer dan 3.500 kg en ten hoogste 7.500 kg en die zijn ontworpen en gebouwd voor het vervoer van ten hoogste 8 passagiers, de bestuurder niet meegerekend. Dit rijbewijs laat ook toe een aanhangwagen met een maximale toegelaten massa tot 750 kg te trekken.
Citaat:
https://vanomobil.be/blog/hoe-haal-je-je-rijbewijs-c1/

Motorhome Update

Hoe haal je je rijbewijs C1?

Met een rijbewijs B heb je in principe genoeg als je er met de motorhome op uit wil trekken. Maar houd je van iets zwaarder, iets luxueuzer, iets meer ruimte, iets meer berging? Dan haal je beter je rijbewijs C1!

RIJBEWIJS C1 BEHALEN IS KINDERSPEL!

Het C1 rijbewijs is er speciaal voor voertuigen met een maximum toegestane massa (MTM) tussen 3,5 ton en 7,5 ton. Je hoeft dus niet meteen een vrachtwagenrijbewijs te halen om met een zwaardere motorhome te mogen rijden. In deze 5 simpele stappen haal ook jij gemakkelijk je C1-rijbewijs:
Citaat:
Maar ik heb wel horen vertellen dat de sector aan het lobbyen is. Op Europees niveau.
Voor wat precies?
Lobbyen dat het rijbewijs B voldoende is bij elke camper tot 4,25 ton? Ongeacht soort aandrijving? Lobbyen is dan niet meer nodig.
Citaat:
Juridisch / B-rijbewijs binnenkort ook voor campers van +3,5 ton?

01-03-2024

Het Europees Parlement heeft ingestemd met een versoepeling voor het B-rijbewijs waardoor je binnenkort ook kampeerwagens tot 4,25 ton zou mogen besturen. Een maatregel die er vooral komt om de nakende lichting elektrische campers een kans op slagen te bieden.

De versoepeling ligt in lijn met een eerdere beslissing waarbij de limitering van het B-rijbewijs eveneens bij de elektrische bestelwagens werd opgetrokken tot 4,25 ton. Met dat verschil dat bij het utilitaire transport de uitzondering enkel opgaat voor de EV-versies, terwijl bij de campers de vrijstelling ook zou gelden voor mobile homes met verbrandingsmotor.

Een beslissing die door heel wat belangenverenigingen al op applaus werd onthaald. Door alsmaar strengere veiligheids- en uitstootnormen zijn ook die conventioneel aangedreven kampeerwagens de laatste jaren alleen maar zwaarder geworden. Wat het reizen met zo'n camper binnen de limiet van die 3,5 ton er alsmaar uitdagender op maakte.

Adders onder het gras

Toch dient er nog enige omzichtigheid in acht te worden genomen. De Europese richtlijn kent voorlopig nog geen specifiek Belgisch uitwerking. Een legislatief vervolg dat allicht ook nog wel even op zich zal laten wachten.

https://www.autogids.be/autonieuws/j...an-35-ton.html
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 1 september 2024 om 17:53.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2024, 07:48   #32
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 7.150
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Als ik dit lees zie ik wie er een azijnpisser is.
Veeg dan de stront maar es uit je oogjes als gij terechte critici al azijnpissers vindt over de staat - die nva-er met chinese trekjes in zn afgeschoten supernota's - die zich al onwettig bemoeit met vastgelegde afspraken in rechtsgeldige arbeidscontracten tussen werkgever en werknemer....nadenken is niet je sterkste punt, hé? Onnozele oneliners wel.

De azijnpissers zijn de afgunstigen die nu juichen dat ook elektrische voertuigen, net als zij, de pineut en melkkoe worden van de graaiende zelfbedieners door wegentaks terwijl het slecht onderhouden wegennet er erbarmelijk bijligt.
Dan betalen we nu allemaal belastingen voor de gaten in onze wegen, dat is pas eerlijk...
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2024, 08:11   #33
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 73.547
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Veeg dan de stront maar es uit je oogjes als gij terechte critici al azijnpissers vindt over de staat - die nva-er met chinese trekjes in zn afgeschoten supernota's - die zich al onwettig bemoeit met vastgelegde afspraken in rechtsgeldige arbeidscontracten tussen werkgever en werknemer....nadenken is niet je sterkste punt, hé? Onnozele oneliners wel.

De azijnpissers zijn de afgunstigen die nu juichen dat ook elektrische voertuigen, net als zij, de pineut en melkkoe worden van de graaiende zelfbedieners door wegentaks terwijl het slecht onderhouden wegennet er erbarmelijk bijligt.
Dan betalen we nu allemaal belastingen voor de gaten in onze wegen, dat is pas eerlijk...
Als ik dit lees zie ik wie de azijnpissers van dienst zijn.
Ik alvast niet.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2024, 08:54   #34
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 26.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Als ik dit lees zie ik wie de azijnpissers van dienst zijn.
Ik alvast niet.
We hebben hier op het forum nu eenmaal een paar vaste azijnpissers in dienst.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2024, 09:11   #35
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.771
Standaard

Dat die allerlaatste "Vlaams ev-premie" van 5k/3k, enkel voor particulieren, zo snel mogelijk ging afgeschaft worden, is helemaal geen nieuws, want dit was reeds in februari teruggedraaid naar 1 jaar, wegens "de onbetaalbaarheid"
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/02...ering-peeters/
(premie occasie-ev inbegrepen)

Die wereldvreemde 20 miljoen was namelijk na enkele maanden opgesoupeerd.

De Vlaamse regering gaat dus in nabije toekomst in kleine stappen ook de milieuvriendelijkste wagens belasten met een jaarlijkse minimum? wegentaks, en sowieso met een eenmalige vette BIV, die dan bij de BEV naargelang gewicht en evtl vermogen berekend wordt?, of wie weet copy/paste Wallonië:
Citaat:
https://www.moniteurautomobile.be/ac...25-promis.html

Nouvelles taxes wallonnes : en juillet 2025 - update : adoptées en 3e lecture
Rédigé par Olivier Duquesne le 30-06-2023

Est-ce la bonne cette fois-ci ? La taxe de mise en circulation wallonne va changer en 2025. Avec la nouvelle formule, certaines voitures électriques seront lourdement taxées. La taxe de circulation reste inchangée.

Le principe général de la taxation wallonne des automobiles sera le suivant : plus c’est lourd et plus c’est puissant, plus ce sera taxé. Y compris les voitures électriques. La formule de calcul fait débat et la mise en place de cette nouvelle taxation a déj?* été repoussée. Cette réforme, on nous la promet ?* partir du 1er juillet 2025 cette fois. Elle ne concernera que la taxe de mise en circulation ?* chaque nouvelle immatriculation. La taxe annuelle est inchangée et reste fixée sur les chevaux fiscaux, sauf pour les 100 % électriques qui ne payeront que le montant minimal. Ce dernier est actuellement de 92,93 €, mais, comme les autres paliers, il sera encore indexé en juillet 2023, 2024 et 2025.

Quelle est cette nouvelle formule pour la TMC ?
TMC = MB * (CO2/x) * (M/y) * C
MB = le montant de la taxe de base (tableau défini par le SPF utilisé actuellement)
M = masse du véhicule
Les facteurs x et y seront liés ?* la moyenne du parc automobile wallon, donc adaptés chaque année
C = facteur de correction de 0,8 pour les hybrides, de 0,9 ?* 0,26 pour les électriques (en fonction de la taille du modèle)
Fourchette de taxation : plancher de 50 € et plafond ?* 9000 €.
Cette nouvelle TMC proposera aussi des réductions (1000 €) pour les familles nombreuses ou celles avec gardes alternées. Elle sera dégressive en fonction de l’âge pour les voitures d’occasion.

**Tesla fortement taxées

La nouvelle formule ne devrait pas augmenter de manière drastique la taxation de la plupart des ménages, sur base de quelques simulations du gouvernement (avec des facteurs x et y en 2023 différents de ceux qui existeront sans doute en 2025). Sauf pour ceux choisissant une lourde voiture électrique. Lors de la présentation de la nouvelle TMC, le tableau du gouvernement wallon montre que la TMC d’une Tesla Model 3 passe de 61,50 € ?* 1588,20 €. Celle d’une Tesla Model Y de 61,50 € ?* 1404,50 €. Il y a aussi une Tesla Model C dans ce tableau (?* 1910,80 € de TMC). Si vous avez un jour vu ce modèle, prévenez-nous, on ne le connaît pas. Vu que le X est ?* côté du C sur le clavier, c’est bien sûr la Tesla Model X. A contrario, la Peugeot e-208 et la Renault Mégane électrique E-Tech passent toutes les deux de 61,50 € ?* 50 €.

Hybrides et thermiques

Pour les hybrides et les thermiques, finalement, la nouvelle TMC ne va pas faire d’énormes trous dans le budget, ?* condition d’être raisonnable sur la taille et le poids du véhicule. Il y a même des Diesel qui seront moins taxés : la Renault Mégane Blue dCi de 115 ch par exemple devrait passer de 123 € ?* 112,50 € . Du côté des voitures plus chères et plus puissantes, la BMW Série 3 318i de 156 ch essence passera de 1239 € ?* 1477 €. En Diesel, sans que l’on sache le moteur choisi par le cabinet du ministre Philippe Henry (Écolo), on montre une TMC passant de 495 € ?* 524,40 €. Enfin, la BMW Série 3 320e hybride rechargeable de 204 ch aurait une TCM passant de 1239 € ?* l’heure actuelle ?* 109 €. Il y a donc un avenir pour les hybrides rechargeables… du moins en Wallonie.
Een **Tesla middenklasse is wel een relatief lichte (< 2t) maar wel krachtige BEV, vooral de vergelijkbare Europese merken zullen een pak meer BIV moeten betalen.

Maar ook de ICE en hybrides zullen (nog) meer moeten betalen, zoals men kan aflezen.

Een bescheiden BMW 318i met 156 PK gaat daar 1477 € BIV betalen, een Tesla model Y SUV 1404€, een Tesla Model 3 Sedan dan weer 1588 €.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 2 september 2024 om 09:37.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2024, 09:42   #36
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.867
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Salariswagens afschaffen bedoelt u?
Zo ja, 100% akkoord.
200% mee akkoord.

Ik heb onlangs mijn nieuwe wagen besteld. Moet nog wel uitkomen maar al een préorder gezet. Een benzinewagen die ze wel hybride noemen maar dat is zever. Is puur voor het koppel dat ze dat erin steken en dan is het nog maar even. Ook niet zelf op te laden maar door te rijden. Ik betaal wel mijn BIV, wegenbelastingen de benzine. Privé aangekocht en niet op een bedrijf gezet. Wagens op een bedrijf inschrijven = willen maar niet kunnen. Wil je rijden dan betaal je, simpel!

Van mij mogen ze onmiddellijk en zelfs met terugwerkende kracht de salariswagens afschaffen of veel maar dan veel zwaarder belasten. De echte bedrijfswagens ook veel harder belasten en enkel nog te gebruiken voor werkverplaatsingen (moeilijk te controleren maar technisch doenbaar).

Maar er zijn nog veel zaken zoals afschaffen rijden op rode diesel (vooral tractoren dus), alles op LV -3,5T begrenzen op 110 km/uur en tachograaf in dus ook de dikke omgebouwde SUV's en stationwagens. LV +3,5T enkel nog op rechtse baanvak en altijd inhaalverbod met max. 80 km/uur, oldtimerwetgeving volledig afschaffen en ook volle pot laten betalen, veel strengere wetgeving zoals ongeval met vrachtwagen en slachtoffer(s)- in fout of niet- levenslang rijverbod ... Natuurlijk alles onmiddellijk en met terugwerkende kracht en berekeningen.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:26.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be