Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Guy D'Haeseleer (Vlaams Belang) - 16 tot 22 april
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Guy D'Haeseleer (Vlaams Belang) - 16 tot 22 april (Ninove, 12 maart 1969) is sinds 18 mei 2003 een volksvertegenwoordiger van het Vlaams Belang voor de kieskring Oost-Vlaanderen. Als voormalig sociaal adviseur is hij lid van de commissies Volksgezondheid en Sociale Zaken.

 
 
Discussietools
Oud 19 april 2007, 16:39   #21
Groot Bakkes
Minister
 
Groot Bakkes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 november 2003
Locatie: Vlaanderen, Antwerpen
Berichten: 3.315
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Bovendien is het niet zo dat tabak en alcohol zonder meer toegelaten zijn voor iedereen. Het gebruik ervan is niet in alle omstandigheden toegestaan, precies omdat het gebruik ervan, risico's met zich meebrengt.
Dit is juist de reden waarom het cannabisgebruik net als dat van tabak en alcohol gelegaliseerd zou moeten worden! Nu ligt de verkoop in handen van dealers, die aan iedereen verkopen die ervoor betalen. Als men het zou legaliseren, kon men ook voor cannabis restricties opleggen (niet onder de 18/21 jaar, geen coffeeshops in de buurt van scholen, enz).
Groot Bakkes is offline  
Oud 19 april 2007, 16:39   #22
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groot Bakkes Bekijk bericht
Als u de oorlog verklaart aan "diegenen die drugs verspreiden", zoals u dat zo mooi verwoordt, dan neem ik aan dat vanaf het moment dat het Vlaams Belang in de regering zit de Jupilerfabriek, de brouwerij van Westmalle, WestVleteren en alle andere grote bierproducenten met onmiddelijke ingang opgedoekt zullen worden? Zo niet, waarom doet u dan zo hypocriet en inconsequent door te zeggen dat u drugshandel wil aanpakke?
Zegt u dat ook aan alle andere partijen of viseert u alleen het Vlaams Belang op dat punt.

Van consequentie gesproken, is mijn vraag zeer relevant me dunkt.

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 19 april 2007, 16:43   #23
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Pieke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Zegt u dat ook aan alle andere partijen of viseert u alleen het Vlaams Belang op dat punt.

Van consequentie gesproken, is mijn vraag zeer relevant me dunkt.

Paulus.
Bij mijn weten is het VB de enige partij die het sluiks ingevoerde gedoogbeleid streng verwerpt. (met dank aan driewerf)
Pieke is offline  
Oud 19 april 2007, 16:44   #24
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groot Bakkes Bekijk bericht
Dit is juist de reden waarom het cannabisgebruik net als dat van tabak en alcohol gelegaliseerd zou moeten worden! Nu ligt de verkoop in handen van dealers, die aan iedereen verkopen die ervoor betalen. Als men het zou legaliseren, kon men ook voor cannabis restricties opleggen (niet onder de 18/21 jaar, geen coffeeshops in de buurt van scholen, enz).
Waarom zou het überhaupt gelegaliseerd moeten worden? Leren we niet uit het gebruik van de bestaande legale drugs hoeveel miserie dat zich met zich meebrengt?

Ik zie geen enkele reden om nog meer drugs toe te laten. Precies omdat het in de illegale sfeer zit, zullen velen zich ervan weerhouden, waar ze anders gemakkelijker, wel eens zouden proberen...

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 19 april 2007 om 16:46.
Paulus is offline  
Oud 19 april 2007, 16:45   #25
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

dubbel

Laatst gewijzigd door Paulus : 19 april 2007 om 16:46.
Paulus is offline  
Oud 19 april 2007, 16:46   #26
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
Bij mijn weten is het VB de enige partij die het sluiks ingevoerde gedoogbeleid streng verwerpt. (met dank aan driewerf)
Ik wist niet dat het gebruik van cannabis 'gedoogd' werd? Bij mijn weten is het nog altijd verboden. Iets wat de huidige regering zou kunnen wijzigen, maar het niet doet. Waarom niet denk je? Toch niet omdat ze voorstander zijn hé?!

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 19 april 2007 om 16:48.
Paulus is offline  
Oud 19 april 2007, 16:52   #27
Guy D'Haeseleer
 
 
Guy D'Haeseleer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2007
Berichten: 27
Standaard

Men bestrijdt het ene kwaad niet door er nog een ander aan toe te voegen...
Guy D'Haeseleer is offline  
Oud 19 april 2007, 17:01   #28
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Mijn punt is dat nu we de nadelige gevolgen van drugs steeds beter in kaart kunnen brengen, ik geen behoefte voel om de lijst met legale drugs te verlengen. Het is al erg genoeg zo.
Ik vind patatie en patata en daarom moet wat ik vind wet worden en in het persoonlijke leven van alle andere verantwoordelijke, volwassen burgers opgenomen worden.

Kijk, zo redeneer ik dus niet. Ik vind het alsof de ene kleuter meestertje probeert te spelen over al de rest. Tien jaar geleden vond ik het normaal om als een kind behandeld te worden. Nu, op mijn twintig, vind ik dat in vele gevallen nog normaal. Maar wat mij angstig maakt, is dat dat binnen twintig jaar nog het geval gaat zijn, en dat jonge politici van dertig jaar mij als een kind gaan behandelen, en iedereen.

Ik ben erg gericht tegen drugs. Maar ik ben geen kleuterleider.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)

Laatst gewijzigd door lombas : 19 april 2007 om 17:03.
lombas is offline  
Oud 19 april 2007, 17:03   #29
Guy D'Haeseleer
 
 
Guy D'Haeseleer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2007
Berichten: 27
Standaard

Men bestrijdt het ene kwaad niet door er een ander aan toe te voegen...
Guy D'Haeseleer is offline  
Oud 19 april 2007, 17:17   #30
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.760
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guy D'Haeseleer Bekijk bericht
Men bestrijdt het ene kwaad niet door er een ander aan toe te voegen...

Indien u hiermee verwijst naar de migratie-problematiek enerzijds en het standpunt van uw partij in deze materie anderzijds, dan denk ik dat ik het voor één keer met u eens zou kunnen raken.



In het geval van de drugsproblematiek wil ik geen kwaad toevoegen, doch er één wegnemen, nl. de onterechte discriminatie en criminalisering van een groep volwassenen (zie het standpunt van Groot Bakkes hierboven), die in hun consumptiegedrag lichtjes verschillen van een andere groep volwassenen.
djimi is offline  
Oud 19 april 2007, 17:48   #31
Pølle
Minister-President
 
Pølle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 maart 2007
Berichten: 2.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667 Bekijk bericht
Je hebt niet meer overlast van gebruikers van marihuana dan van gebruikers van alcohol. Meestal wordt marihuana trouwens in privé-kring gebruikt.
Ik zou het zelfs bouder stellen: van alcoholgebruikers zal je meer overlast hebben. Je wordt er agressiever van. Natuurlijk zijn er mensen die wel eens een pint (of één te veel) drinken zonder iemand kwaad te doen, maar van weed wordt je juist tam en vredelievender.

Maar ach ja, de indoctrinatie van onder anderen de DEA laat zijn sporen nog na, en genotsmiddelen worden hierdoor steevast geassocieerd met overlast, verslaving, criminaliteit. Je zou eens moeten uitzoeken waarom weed eigenlijk in de eerste plaats in de illegaliteit is beland. Dat had louter met economische belangen te maken, omdat cannabis de papierindustrie bedreigde (nogal logisch, het is veel goedkoper en milieuvriendelijker).

De war on drugs is één grote grap.

Laatst gewijzigd door Pølle : 19 april 2007 om 17:50.
Pølle is offline  
Oud 19 april 2007, 17:51   #32
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Duvelke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 februari 2005
Locatie: Earth
Berichten: 10.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Ik wist niet dat het gebruik van cannabis 'gedoogd' werd? Bij mijn weten is het nog altijd verboden. Iets wat de huidige regering zou kunnen wijzigen, maar het niet doet. Waarom niet denk je? Toch niet omdat ze voorstander zijn hé?!

Paulus.
Nope, je mag thuis rustig weed roken. Je mag ook een plant houden.
zie maar naar het project in antwerpen, dacht ik: Trek Je Plant.
__________________
Chaos is het woord dat we bedacht hebben voor een orde die we niet begrijpen.
Duvelke is offline  
Oud 19 april 2007, 17:53   #33
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Duvelke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 februari 2005
Locatie: Earth
Berichten: 10.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Waarom zou het überhaupt gelegaliseerd moeten worden? Leren we niet uit het gebruik van de bestaande legale drugs hoeveel miserie dat zich met zich meebrengt?

Ik zie geen enkele reden om nog meer drugs toe te laten. Precies omdat het in de illegale sfeer zit, zullen velen zich ervan weerhouden, waar ze anders gemakkelijker, wel eens zouden proberen...

Paulus.
Juist omgekeerd. Het publiek dat u voornamelijk wil beschermen, zijnde de jongeren, zullen meer geneigd zijn jointjes te roken, dan wanneer je het als het ware gewoon in de winkel kan halen.
Een jongere doet graag rebels.
__________________
Chaos is het woord dat we bedacht hebben voor een orde die we niet begrijpen.
Duvelke is offline  
Oud 19 april 2007, 18:04   #34
PAJOT
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Berichten: 6.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
Juist omgekeerd. Het publiek dat u voornamelijk wil beschermen, zijnde de jongeren, zullen meer geneigd zijn jointjes te roken, dan wanneer je het als het ware gewoon in de winkel kan halen.
Een jongere doet graag rebels.
Dus u vindt dat de verkoop van drugs aan jongeren moet toegelaten worden ? Zoiets voorstellen is gewoonweg crimineel.

De overheid moet ervoor zorgen dat het aanbod verdwijnt door het voeren van een hard repressiebeleid. Ook criminalisering en discriminatie van druggebruikers zal een ontradend effect hebben.
PAJOT is offline  
Oud 19 april 2007, 18:20   #35
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ik vind patatie en patata en daarom moet wat ik vind wet worden en in het persoonlijke leven van alle andere verantwoordelijke, volwassen burgers opgenomen worden.

Kijk, zo redeneer ik dus niet. Ik vind het alsof de ene kleuter meestertje probeert te spelen over al de rest. Tien jaar geleden vond ik het normaal om als een kind behandeld te worden. Nu, op mijn twintig, vind ik dat in vele gevallen nog normaal. Maar wat mij angstig maakt, is dat dat binnen twintig jaar nog het geval gaat zijn, en dat jonge politici van dertig jaar mij als een kind gaan behandelen, en iedereen.

Ik ben erg gericht tegen drugs. Maar ik ben geen kleuterleider.
Wat zeg je nu eigenlijk?

Dat wat ik vind patatie en patata is (terwijl ik erbij zeg waarom ik dat vind), maar wat jij vindt niet (zonder dat je erbij zegt waarom dat is?)

Tjah?!

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 19 april 2007 om 18:33.
Paulus is offline  
Oud 19 april 2007, 18:21   #36
Pølle
Minister-President
 
Pølle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 maart 2007
Berichten: 2.829
Standaard

En wie ben jij om te zeggen dat ik geen drug(s) mag gebruiken? Ik ben heus wijs genoeg om daar zelf over te beslissen: iemand die nog nooit een joint van dichtbij heeft gezien hoeft mij dat niet te vertellen. Want zoals jij cannabis voorstelt, dat kan alleen maar uit een soort wereldvreemdheid terecht komen.

Er is een zeer groot verschil tussen druggebruik en drugmisbruik, hoewel jij dat eerste (zonder het tweede) lijkt uit te sluiten. Het komt nochtans veel vaker voor dan het tweede.

Laatst gewijzigd door Pølle : 19 april 2007 om 18:23.
Pølle is offline  
Oud 19 april 2007, 18:22   #37
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Indien u hiermee verwijst naar de migratie-problematiek enerzijds en het standpunt van uw partij in deze materie anderzijds, dan denk ik dat ik het voor één keer met u eens zou kunnen raken.



In het geval van de drugsproblematiek wil ik geen kwaad toevoegen, doch er één wegnemen, nl. de onterechte discriminatie en criminalisering van een groep volwassenen (zie het standpunt van Groot Bakkes hierboven), die in hun consumptiegedrag lichtjes verschillen van een andere groep volwassenen.
Er is een verschil tussen iemand discrimineren en iemand beschermen tegen onnodig druggebruik.

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 19 april 2007, 18:23   #38
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT Bekijk bericht
Dus u vindt dat de verkoop van drugs aan jongeren moet toegelaten worden ?
Alleen soft-drugs.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT Bekijk bericht
Zoiets voorstellen is gewoonweg crimineel.
Niet crimineler dan alcohol toelaten (wat trouwens een harddrug is)

Laatst gewijzigd door Pietje : 19 april 2007 om 18:24.
Pietje is offline  
Oud 19 april 2007, 18:23   #39
Pølle
Minister-President
 
Pølle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 maart 2007
Berichten: 2.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Er is een verschil tussen iemand discrimineren en iemand beschermen tegen onnodig druggebruik.

Paulus.
Jij beslist wat "onnodig" is?

Laatst gewijzigd door Pølle : 19 april 2007 om 18:24.
Pølle is offline  
Oud 19 april 2007, 18:25   #40
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
Nope, je mag thuis rustig weed roken. Je mag ook een plant houden.
zie maar naar het project in antwerpen, dacht ik: Trek Je Plant.
Dat is koffiedik kijken.

Het individueel gebruik van drugs is nooit verboden geweest. Elk doet met zijn lichaam wat hij wil. Maar je moet mij eens vertellen hoe je dat gaat doen als je het niet mag kweken, kopen, vervoeren, bezitten enz...

Paulus.
Paulus is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be