Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 april 2006, 18:31   #21
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Maar ergens zou het goed zijn eens alles stil te leggen, een week of zo...of een maand desnoods.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2006, 18:32   #22
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

mambo als wij gaan werken dan gaan we akkoord met die omstandigheden en dan zulllen ze die niet veranderen.

ik weet het het zal morgen niet gebeuren maar stel nu eens dat iedereen die minder verdient dan 1200 euro netto per maand ( ook zelfstandigen en bazen die onder dat bedrag zitten ) zou gaan doppen

de omstandigheden zullen rap verandert zijn hoor.

maar ja zoals de werkmens ook altijd zegt

niets voor niets he

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 28 april 2006 om 18:36.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2006, 18:33   #23
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Maar ergens zou het goed zijn eens alles stil te leggen, een week of zo...of een maand desnoods.
volia en meer dan dat bedoelen we toch ook niet. Stelt u onzen tijd eens ne keer voor als de arbeiders destijds geen amok zouden gemaakt hebben ? We zouden hier dan nog altijd met het cijnskiesstelsel zitten. onderwijs zou er nog altijd alleen voor franskiljons geweest zijn en albert den tweede zou nog altijd in zijnen hof (congo ) op zijne moto rondscheuren enzovoort enzoverder
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 28 april 2006 om 18:35.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2006, 18:36   #24
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Ja maar het probleem is dat we bijna geen arbeiders meer hebben om amok te maken!
En die polen...die zwijgen natuurlijk...de turken en die andere horen we ook langs geen kanten.
Staat alleen nog de baas te zagen tegen zijn eigen tegenwoordig.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2006, 18:39   #25
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

t' is voor ons ook duur hoor! We zouden wij als baas met alle plezier iedereen een half miljoen willen geven maar we hebben ze niet om te geven.
Zo simpel liggen de zaken.
En hoe minder er bezig zijn hoe duurder het telkens weer wordt.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2006, 18:40   #26
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

is eigenlijk net hetzelfde als vroeger he

toen ze bij ons staakten dan kwamen er hier boten vol aan met arbeiders uit engeland die wel wilden werken aan de onmenselijke voorwaarden. Ratten of stakingbrekers noemden ze dat. En geloof me het eerste dat die kregen toen ze van de boot afkwamen dat was een goei pak rammel van de vlaamse stakende arbeiders natuurlijk.

een jaar later was het dan staking in engeland en dan gingen daar de vlamingen de rat uithangen.

die polen dat zijn dus in feite de ratten van vandaag. maar nog veel erger dan die polen zijn de rattenvangers !
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2006, 18:43   #27
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Dat is juist, men zou beter eens grote ambras gaan maken bij al die vreemdelingen ...als werkzoekenden of protest stempelaars.
Maar ze laten die ondertussen ook maar doen.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2006, 18:44   #28
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

de rattenvangers daar moeten we zijn - zij zijn de grootste smeerlappen. Degenen die de polen tegen de vlaamse arbeider uitspelen om de lonen te kunnen drukken.

bezorg ons anders maar eens wat namen met bedrijven die polen aannemen

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 28 april 2006 om 18:46.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2006, 18:45   #29
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

In café's zie je net hetzelfde; telkens hun clienteel minder wordt slaan ze een paar centen op in de hoop dat hun omzet hetzelfde kan blijven. Met als gevolg dat er weer een paar afhaken en weer slaan ze op.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2006, 18:46   #30
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
de rattenvangers daar moeten we zijn - zij zijn de grootste smeerlappen. Degenen die de polen tegen de vlaamse arbeider uitspelen om de lonen te kunnen drukken.
Tja maar als men geen alternatief geeft dan mag men ook niet protesteren vind ik.
Als men daarentegen zegt ; kijk voor iedere pool bieden wij een vlaming aan, dan kan dat wel.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2006, 18:49   #31
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
de rattenvangers daar moeten we zijn - zij zijn de grootste smeerlappen. Degenen die de polen tegen de vlaamse arbeider uitspelen om de lonen te kunnen drukken.

bezorg ons anders maar eens wat namen met bedrijven die polen aannemen
goh ik heb al dikwijls van die poolse kuisvrouwen gezien...altijd bij die rijke stinkers. St.Martens Latem stikt er van!
Daar gaan ze geen controle gaan doen...de rva.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2006, 18:50   #32
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Tja maar als men geen alternatief geeft dan mag men ook niet protesteren vind ik.
Als men daarentegen zegt ; kijk voor iedere pool bieden wij een vlaming aan, dan kan dat wel.
aan het loon van die polen - geen denken aan !!!
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 28 april 2006 om 18:53.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2006, 18:57   #33
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Destijds was er in amerika een vakbond bij voornamelijk de truckers dacht ik. Die hebben op redelijke korte tijd kunnen bekomen dat iedereen zich aansloot en truckers van hun op de loonlijst plaatste.
De Union of zo. Ik ga niet zeggen dat hun manier van werken zo mooi was maar het werkte wel.
Hier zou dat ook lukken. Moet je wel mensen voor hebben natuurlijk..om ze op die lijst te zetten.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2006, 19:00   #34
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

je zegt het zelf he - er was destijds een vakbond. vraag is gewoon hoelang de internationale smeerlappen de arbeiders gaan kunnen belazeren. vanuit belgie kan je die strijd niet winnen. zelfs niet als alle arbeiders en doppers hier meedoen. daarvoor moet je dus als vakbond (arbedersbeweging ) meeglobaliseren.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2006, 19:05   #35
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
je zegt het zelf he - er was destijds een vakbond. vraag is gewoon hoelang de internationale smeerlappen de arbeiders gaan kunnen belazeren. vanuit belgie kan je die strijd niet winnen. zelfs niet als alle arbeiders en doppers hier meedoen. daarvoor moet je dus als vakbond (arbedersbeweging ) meeglobaliseren.
Er wordt veel gefoefeld dat is juist. Mensen worden in lagere categorie ingeschreven om een lager loon te betalen en dergelijke.
Maar dat alles komt voort uit de loonkost feitelijk. En dus de echte vijand van de werkmens zit daar in brussel in hun toren.
De bazen zitten hier dikwijls op hun tandvlees om alles rond te krijgen (financieel) en daar begint alle foefel natuurlijk.

Tja het gouden idee om dat op te lossen heb ik niet.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2006, 19:09   #36
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

En onze vakbonden dat zijn vriendjes of zuilen van de regering.
Ik weet nog ergens eind jaren 70 denk ik stonden ze bij het abvv met honderden allochtonen tot halfweg de vrijdagmarkt om zich in te schrijven als werklozen. Pardon werkzoekenden.
De miserie is voor een groot stuk daar begonnen. Of je nu een allochtoon graag ziet of niet het is nu eenmaal zo.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2006, 19:11   #37
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

en die mensen in brussel van wie denkte gij dat die marjonetten zijn ?

of denkt ge werkelijk dat wij die mensen echt kiezen ?

in amerika hebt ge skull and bones - 800 leden die bepalen op wie 200 miljoen amerikanen mogen stemmen. ze schuiven twee kandidaten naar voor. allebei zijn ze lid en gaven het zelfs openlijk toe. dus maakt niet uit wie er wint he. hooguit een paar accentverschillen. de amerikaan mag niet het beleid kiezen maar enkel de stijl waarop het wordt uitgevoerd. En ze hebben dan nog gekozen voor de boertige stijl

denkte gij nu echt dat verhofstad iets te zeggen heeft ?
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2006, 19:13   #38
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Ik weet niet wie er hier dan echt aan de macht is, maar die moeten we dan hebben zeker?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2006, 19:16   #39
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

de enige weg is de arbeider en de dopper bewust maken van deze internationale orchestraties.

de arbeider moet beseffen dat zonder hem deze anonieme machten ( naamloze vennootschappen, multinationals, internationale lobby s ) geen enkele macht kunnen hebben

of maw non cooperatie is hier het wapen

ook voor de consument geldt hetzelfde

zonder de consument staan ze ook machteloos. - dus non- consumptie - wie consumeert of werkt organiseert dus zijn eigen ondergang

dat zou niet zo zijn moesten deze anonieme machten worden afgezet.
voordat de arbeider-consument ze echter kan afzetten moet de arbeider echter eerst weten dat ze er wel degelijk zijn.

gandhiji heeft ons de oplossing al lang gegeven ( non-cooperatie, non-consumptie, burgerlijke ongehoorzaamheid. )
en bewees dat toepassing ervan tenminste mogelijk is
haal je geitenwollensokken dus maar al boven
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 28 april 2006 om 19:24.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2006, 19:18   #40
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Nu die nv's dat zijn geen machtshebbers (meestal en normaal gezien)
Ik heb bv een bvba, moest ik een hogere dekking nodig hebben zou ik een nv nodig hebben. Veel meer moet je daar nu ook weer niet achter zoeken meestal.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:29.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be