Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 april 2022, 08:19   #21
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Op een politiek forum zitten en zoveel onzin uitkramen, tsssss.
Geeft U dan namen van Groensels die wanneer en waar fundmentalistische maatregelen hebben genomen vergelijkbaar met wat wij nu onder deze en vorige Vlaamse regering mogen slikken ?

Ik wil u de lijntjes typen waarop u de namen kunt invullen
  • --------------------
    --------------------
    --------------------
    ....

Maar ik verwacht niet al te veel. Want met de Groensels en ecologie is het net hetzelfde als met de N-VA en Vlaams nationalisme....veel bla bla en weinig boem boem. Een serie van gemiste kansen.

Mag ik er toch nog even op wijzen dat uw reactie niet onderbouwd is met een verifieerbare link en geen nieuwe elementen in de discussie aanbrengt. Eigenlijk volgens het moderatie voorstel, waar u zich akkoord mee verklaarde is uw reactie niet echt geschikt voor het politieke onderdeel van dit forum.
En volgens mij is het gewoon weer schieten op de boodschapper.
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 22 april 2022 om 08:27.
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2022, 08:41   #22
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.754
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
U he BLABLABLA

tter zijn prestige project stil gelegd.

Il faut le faire...de Groenen zijn daar nooit in geslaagd.
In uw rabiate NV-a Bashen vergeet u telkens 1 belangrijk punt. Het hele debacle is de cumulatie van bijna 2 eeuwen lang mismanagement en een politieke cultuur van zakkenvullen en verantwoordelijkheden wegwuiven.

Dat er nu een "Nieuw Belgische" politica de vergissing maakt de regels die anders gewoon genegeerd werden wel eens te volgen, en daardoor het kaartenhuis in elkaar laat storten en de kast met lijken niet meer dicht krijgt, tja, dat is wel "Haar" schuld nietwaar.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2022, 08:54   #23
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
In uw rabiate NV-a Bashen vergeet u telkens 1 belangrijk punt. Het hele debacle is de cumulatie van bijna 2 eeuwen lang mismanagement en een politieke cultuur van zakkenvullen en verantwoordelijkheden wegwuiven.
Ik bash niet...Ik onderbouw mijn kritiek steeds met verifieerbare meldingen in de pers. Dat in tegenstelling met het vele gedaas en gebash over Groensels.
Als men er al "2 eeuwen" moet gaan bijsleuren...dan weet ik hoe laat het is. Er kan geen rationeel verweer worden opgebouwd tegen de door mij aangebrachte feiten....die ik, ik geef het toe, sappig lardeer met mijn eigen mening eromtrent.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dat er nu een "Nieuw Belgische" politica de vergissing maakt de regels die anders gewoon genegeerd werden wel eens te volgen, en daardoor het kaartenhuis in elkaar laat storten en de kast met lijken niet meer dicht krijgt, tja, dat is wel "Haar" schuld nietwaar.
U lijkt niet te begrijpen dat het laatste arrest van de Raad van State net een heel duidelijk bewijs is dat mevrouw Demir helemaal de regels niet volgt. Mocht ze dat wel doen, zou de raad van state de Oosterweel niet kunnen stil leggen.

Probeer het nog eens, Willem in een hoekje te praten...maar dan aub met argumenten en niet met onzin.
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 22 april 2022 om 08:55.
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2022, 08:58   #24
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Ik bash niet...Ik onderbouw mijn kritiek steeds met verifieerbare meldingen in de pers. Dat in tegenstelling met het vele gedaas en gebash over Groensels.
Als men er al "2 eeuwen" moet gaan bijsleuren...dan weet ik hoe laat het is. Er kan geen rationeel verweer worden opgebouwd tegen de door mij aangebrachte feiten....die ik, ik geef het toe, sappig lardeer met mijn eigen mening eromtrent.



U lijkt niet te begrijpen dat het laatste arrest van de Raad van State net een heel duidelijk bewijs is dat mevrouw Demir helemaal de regels niet volgt. Mocht ze dat wel doen, zou de raad van state de Oosterweel niet kunnen stil leggen.

Probeer het nog eens, Willem in een hoekje te praten...maar dan aub met argumenten en niet met onzin.
Tja, en in andere arresten krijgt ze dan wel weer gelijk.

Net zoals de fiscus een hele hoop zaken wint voor de rechtbank maar ook een hele hoop zaken verliest.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2022, 09:43   #25
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.270
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
U ziet het verkeerd.
de N-VA mandatarissen zijn een onuitputtelijke praktijkbron van blunders en fouten.
En laat een politiek forum nu net als bestaansreden hebben politiek te bespreken.
Beiden combinerend is het dus logisch dat een politiek forum zeer veel bijdragen krijgt over N-VA blunders en domheden.
Nee Willem, we zien dat niet verkeerd. Het is gewoon zielig om u op eender welke draad uw gal op N-VA te zien spuwen. Dat haalt de hele draad onderuit.
Echt;...... het is hier absoluut niet leuk meer.
Ga ik nu gebanned worden?
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2022, 09:48   #26
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.093
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Zoveelste N-VA afzeikdraad
Met goede reden. Voor iedere blunder een draadje. Zo hoort het. Als er gezeikt moet worden moet er gezeikt worden. Ophouden is slecht voor de blaas.
__________________
Wet van Abu Bakr Al-Godwin: naarmate online-discussies langer worden, nadert de waarschijnlijkheid van een vergelijking met de moslims of Mohammed tot 1.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2022, 09:57   #27
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.537
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Nee Willem, we zien dat niet verkeerd. Het is gewoon zielig om u op eender welke draad uw gal op N-VA te zien spuwen. Dat haalt de hele draad onderuit.
Echt;...... het is hier absoluut niet leuk meer.
Ga ik nu gebanned worden?
Sorry, maar die nieuwe hoogspanningslijn is echt wel een draadje waard. Dat is cruciaal voor de nieuwe Windparken en de Interconnector met Noorwegen.
Als Demir dat blokkert net zoals de gascentrales zitten we in serieuze problemen
__________________
“Toen ze (Sihame El Khaouakibi) over haar werk vertelde, wist ik meteen: dit hebben we ook in Brussel nodig,” zei Jambon daarover.
https://www.bruzz.be/analyse/mist-ro...jft-2021-04-13
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2022, 10:04   #28
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Tja, en in andere arresten krijgt ze dan wel weer gelijk.

Net zoals de fiscus een hele hoop zaken wint voor de rechtbank maar ook een hele hoop zaken verliest.
Ligt Oosterweel stil of niet ?
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2022, 10:10   #29
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Nee Willem, we zien dat niet verkeerd. Het is gewoon zielig om u op eender welke draad uw gal op N-VA te zien spuwen. Dat haalt de hele draad onderuit.
Echt;...... het is hier absoluut niet leuk meer.
Ga ik nu gebanned worden?
Dat is alleen zielig omdat U N-VA fan bent en u moet zien dat de N-VA elke dat genoeg inhoud voorziet om hier op dit forum een goed onderbouwde en niet te weerleggen blunderdraad op te starten. Ik zie alleen dat N-VA fans de boodschapper willen afschieten, zelfs oproepen tot censuur om te verhinderen dat het geblunder van hun politieke fetisj op het forum zou verschijnen.

Dat fenomeen is vergelijkbaar met fans van een voetbalploed die het zielig vinden als er kritiek op die ploeg komt van aanhangers van andere ploegen.
Ook net hetzelfde als dat religieuzen het zielig vinden als hun god wordt aangeangepakt door aanbidders van andere goden.
Beatles fans vonden het ook zielig als Stones fans kritiek hadden op hun sjoesjoekes...alleen de Stones bestaan nog.

Dus u ziet dat ik niet onder de indruk ben van u zielig vinden. Integendeel, het sterkt mij in mijn overtuiging dat ik volkomen gelijk heb in mijn stelling dat rechts op geen enekel gebied een waardig alternatief biedt voor het huidige beleid.
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 22 april 2022 om 10:14.
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2022, 10:11   #30
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Als ik de geluiden die vanuit de onderhandelingen komen, mag geloven dan is uw bovenstaande zin manifest onwaar.
Het open houden van die oude rommel gaat ons handen vol geld kosten. En wie gaat dat mogen ophoesten....

En dat N-VA zijn doel bereikt dat is niet moeilijk...zij passen achteraf hun doelstellingen aan zodat ze deze altijd bereiken.
Ik zou niet verwonderd zijn mochten ze straks afkomen dat het de bedoeling was de Oosterweel stil te leggen en Vlaanderen zonder electriciteit te zetten
NVA is altijd voorstander geweest van het langer openhouden van kerncentrales, dit in tegenstelling met ovld en groen. Seffens gaan we nog beweren dat de aarde plat is.
En gaan de kerncentrales, zoals de gascentrales, gesubsidieerd worden om langer open te blijven ? Dat is dan weer wat nieuws. Er zal wat minder van hun winst afgeroomd worden, maar daar zal het bij blijven.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2022, 10:14   #31
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.537
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
NVA is altijd voorstander geweest van het langer openhouden van kerncentrales, dit in tegenstelling met ovld en groen. Seffens gaan we nog beweren dat de aarde plat is.
En gaan de kerncentrales, zoals de gascentrales, gesubsidieerd worden om langer open te blijven ? Dat is dan weer wat nieuws. Er zal wat minder van hun winst afgeroomd worden, maar daar zal het bij blijven.
Er is een verschil tussen zeggen en doen.

Toen ze in de federale regering zaten hebben ze geen enkel initiatief genomen om de kerncentrales open te houden. Ze hebben de Kernuitstap bevestigd en alles doorgeschoven naar de volgende regering.
__________________
“Toen ze (Sihame El Khaouakibi) over haar werk vertelde, wist ik meteen: dit hebben we ook in Brussel nodig,” zei Jambon daarover.
https://www.bruzz.be/analyse/mist-ro...jft-2021-04-13
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2022, 10:23   #32
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.754
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Ik bash niet...Ik onderbouw mijn kritiek steeds met verifieerbare meldingen in de pers.
En de Belgische pers heeft altijd gelijk.
Citaat:
Als men er al "2 eeuwen" moet gaan bijsleuren...
Die 2 eeuwen Belgische politiek zijn nu eenmaal een feit. Die zijn de aanloop naar de huidige situatie.
Citaat:
dan weet ik hoe laat het is.
Een stilstaande kerkklok geeft 2 keer per dag de juiste tijd aan.
Citaat:
Er kan geen rationeel verweer worden opgebouwd tegen de door mij aangebrachte feiten....die ik, ik geef het toe, sappig lardeer met mijn eigen mening eromtrent.
Feiten die door een regimepers aangereikt worden, Rationaliseer, verweer en lardeer naar eigen believen.
Citaat:
U lijkt niet te begrijpen dat het laatste arrest van de Raad van State net een heel duidelijk bewijs is dat mevrouw Demir helemaal de regels niet volgt. Mocht ze dat wel doen, zou de raad van state de Oosterweel niet kunnen stil leggen.
Als zelfs een hoopje kiesvee uit Namen de bouw van windmolens in de Belgische Noordzeewater kan vertragen, zegt genoeg over het Belgische systeem denk ik.
Citaat:
Probeer het nog eens, Willem in een hoekje te praten...maar dan aub met argumenten en niet met onzin.
Ik hoef u niet in een hoek te schrijven.

Zolang anderen het idee maar doorhebben.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2022, 10:23   #33
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.754
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Er is een verschil tussen zeggen en doen.

Toen ze in de federale regering zaten hebben ze geen enkel initiatief genomen om de kerncentrales open te houden. Ze hebben de Kernuitstap bevestigd en alles doorgeschoven naar de volgende regering.
Hola, dat is niet relevant volgens Rode Willem. Of is er een vervaldatum op Belgische politiek?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2022, 10:27   #34
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.537
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Hola, dat is niet relevant volgens Rode Willem. Of is er een vervaldatum op Belgische politiek?
Ik beweer ook niet dat enkel de NVA last had van besluiteloosheid en uitstelgedrag. Ze hebben gewoon gedaan wat alle vorige regeringen gedaan hebben: de hete patat doorgeschoven naar de volgende regering.

En ik vrees dat Demir dat nu ook aan het doen is. In 2024 is ze ervan af en dat is nog ‘ruim voor 2025,.
__________________
“Toen ze (Sihame El Khaouakibi) over haar werk vertelde, wist ik meteen: dit hebben we ook in Brussel nodig,” zei Jambon daarover.
https://www.bruzz.be/analyse/mist-ro...jft-2021-04-13

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 22 april 2022 om 10:28.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2022, 10:29   #35
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.754
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik beweer ook niet dat enkel de NVA last had van besluiteloosheid en uitstelgedrag. Ze hebben gewoon gedaan wat alle vorige regeringen gedaan hebben: de hete patat doorgeschoven naar de volgende regering.

En ik vrees dat Demir dat nu ook aan het doen is. In 2024 is ze ervan af en dat is nog ‘ruim voor 2025,.
Dat is wat al onze politici doen, pappen en nathouden, de lijken in de kast proppen, en hopen dat als ze terug aan de vetpotjes mogen smullen, de kast nog groot genoeg is. En als ze niet groot genoeg blijkt, dat anderen de vetzakkerij in de nek krijgen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2022, 10:29   #36
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Sorry, maar die nieuwe hoogspanningslijn is echt wel een draadje waard. Dat is cruciaal voor de nieuwe Windparken en de Interconnector met Noorwegen.
Als Demir dat blokkert net zoals de gascentrales zitten we in serieuze problemen
Het zijn wel een aantal burgerbewegingen en kustburgermeesters (vooral van cdv signatuur) die zich heftig tegen een bovengrondse hoogspanningslijn verzetten.
https://www.hln.be/binnenland/minist...db3f&auth_rd=1

BTW dat het sluiten van de kerncentrales voor een hoop milieuvervuiling zal zorgen, zal dan wel een feit zijn. Waar is den tijd dat groen eiste dat hoogspanningslijnen ondergronds zouden aangelegd worden en dat ze gingen brossen voor de bossen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2022, 10:34   #37
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
NVA is altijd voorstander geweest van het langer openhouden van kerncentrales, dit in tegenstelling met ovld en groen. Seffens gaan we nog beweren dat de aarde plat is.
En gaan de kerncentrales, zoals de gascentrales, gesubsidieerd worden om langer open te blijven ? Dat is dan weer wat nieuws. Er zal wat minder van hun winst afgeroomd worden, maar daar zal het bij blijven.
Dat kunt u blijven beweren.
Maar dat is geen verklaring waarom N-VA dan niets in gang heeft gezet om ze open te houden toen ze deel uitmaakte van de federale regering Michel I
Toen hebben ze gewoon de kernuitstap bevestigd. . En zelfs verklaard alles op alles te zetten voor de gascentrales.

https://www.standaard.be/cnt/dmf20190102_04073788
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2017/12...-kernuitstap-/
Citaat:
Maar de kernuitstap in 2025 blijft wel degelijk op de agenda staan. "In tegenstelling tot wat ik hier hoor, heeft de regering een beslissing genomen, gebaseerd op het regeerakkoord en door het parlement goedgekeurd. Die beslissing voorziet de kernuitstap in 2025
Geen N-VA gehoord toen.

Hoe u het draait of keert
ofwel
  • Meende N-VA haar gascentrale uitspraak toen en is het de grootste windhanenpartij die de wereld ooit gezien heeft.
  • Meende N-VA helemaal niet wat ze over de gascentrales zei en dan heeft ze een hoop mensen belazerd

Ik vrees dat er geen andere mogelijkheid is...maar het kerncentrale verhaal kunt u nooit met onderbouwing nog positief gaan voorstellen voor de N-VA (of enige andere machtspartij).
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2022, 10:40   #38
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Er is een verschil tussen zeggen en doen.

Toen ze in de federale regering zaten hebben ze geen enkel initiatief genomen om de kerncentrales open te houden. Ze hebben de Kernuitstap bevestigd en alles doorgeschoven naar de volgende regering.
Ze hebben uiteindelijk maar een korte tijd in een federale regering gezeten. Maar ze zijn altijd voorstander geweest van kerncentrales, zelfs in de periode dat het bon ton was om tegen kernenergie te zijn. Dacht trouwens dat de verlenging van de levensduur van D1/2 en T1 aan hun te danken was.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2022, 10:44   #39
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
En de Belgische pers heeft altijd gelijk.
Als u de pers niet gelooft, moet u naar verslagen van de parlementaire stemmingen gaan kijken.
Iemand leugenachtig noemen zonder onderbouwing is gewoon smaad !

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Die 2 eeuwen Belgische politiek zijn nu eenmaal een feit. Die zijn de aanloop naar de huidige situatie.
Een doorzichtig en niets terzake doend afleidingsmanoeuvre in de hoop dat er wel enkelen gaan op inpikken om deze discussie te laten verzanden in een zielig en ronduit belachelijk België bashen.
Niet dus.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Een stilstaande kerkklok geeft 2 keer per dag de juiste tijd aan.
Een windhanenpartij als de N-VA (de enige partij in de wereld die een van haar beroemde bochten op Wikipedia heeft gekregen) heeft altijd gelijk. Jammer genoeg altijd achteraf.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Feiten die door een regimepers aangereikt worden, Rationaliseer, verweer en lardeer naar eigen believen.
Zoals u zelf schrijft feiten....dus dingen die gecontroleerd en geverifieerd kunnen worden. Zeker in internet tijden waar alles (of toch heel veel) openbaar is (zeker wat politiek en beleid aan gaat).
U hoeft de pers niet te geloven, maar dan moet u wel met verifieerbare bronnen komen aandraven die het tegendeel bewijzen.
Niet dus.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Als zelfs een hoopje kiesvee uit Namen de bouw van windmolens in de Belgische Noordzeewater kan vertragen, zegt genoeg over het Belgische systeem denk ik.
Tja...ze zullen moeten bewijzen dat ze belangen hebben om die bouw tegen te houden. Dat ze inspraak hebben (via rechtzaken) lijkt mij doodnormaal in een rechtstaat.
Trouwens dit is geen zinnig argument waarom de Vlaamse regering zich niet zou moeten houden aan de wetten die ze zelf heeft gemaakt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik hoef u niet in een hoek te schrijven.
Dat mag altijd, en daar zijn al enkele mensen in geslaagd op dit forum. Ook rechtse mensen. Ik geef mijn ongelijk dan ook onmiddellijk toe.

Maar in een politieke discussie hoeft dat idd niet. Politiek is doodsimpel hetzelfde als geloof. Ik respecteer mensen met een afwijkende mening als die mij ook respecteren.

Maar als men zich beperkt tot de boodschapper van mijn eigen mening te g aan beschieten ...tja dan trek ik conclusies natuurlijk. En boodschapper-schieters liggen niet echt goed bij mij.
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2022, 10:46   #40
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Ze hebben uiteindelijk maar een korte tijd in een federale regering gezeten. Maar ze zijn altijd voorstander geweest van kerncentrales, zelfs in de periode dat het bon ton was om tegen kernenergie te zijn. Dacht trouwens dat de verlenging van de levensduur van D1/2 en T1 aan hun te danken was.
Kort genoeg om de kernuitstap te bevestigen in het parlement (zie mijn vorige bijdrage)
En dat altijd voorstander van...strookt niet met hun "we zetten alles op alles voor de gascentrales".

Ik zou graag deze feiten gekaderd zien in uw opinie over het N-VA energiebeleid.
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be