Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

 
 
Discussietools
Oud 20 december 2011, 18:51   #21
gehuigert
Europees Commissaris
 
gehuigert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 augustus 2008
Berichten: 6.094
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
-
Edit: nog ene die niet kan quoten, ik voel een sneer opwellen betreffende overmatige alcoholconsumptie...
Proficiat met uw complete hypocrisie met een edit van je eigen foute quote om daarna hier een opmerking over te maken dat mijn quote tags niet meer correct geplaatst zijn.

Dit gezegd zijnde, hebt u zo weinig inhoud in uw post dat ik mij niet geroepen voel er nog verder op te reageren.

Tip: zoek eens in deze topic wie over de federale begroting is begonnen voor ge begint te neuten over random personen.
__________________
La vie n'est bonne qu'à deux choses, découvrir les mathématiques et enseigner les mathématiques
~Siméon Poisson (Wiskundige)

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline  
Oud 20 december 2011, 19:00   #22
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Dat is ook logisch aangezien ze geen enkele echte besparing hebben doorgevoerd. Ik weet er wel enkele die dat probleem kunnen oplossen:

- onderwijzend personeel en overheidspersoneel op pensioen vanaf 65 zonder enige uitzondering, dus geen enkele vervroegde uitstap mogelijk
- doppersuitkeringen, wachtuikeringen, ziekte-uitkeringen, ... (al het gratis geld) halveren in hoeveelheid
- geen geld meer aan asielzoekers besteden, gewoon uitwijzen
- toegangsgelden voor universitaire (of hogeschool)richtingen die niet populair zijn op de arbeidsmarkt (pol&soc, germaanse, archeologie, ...) x 10.
Savatage is offline  
Oud 20 december 2011, 19:08   #23
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Proficiat met uw complete hypocrisie met een edit van je eigen foute quote om daarna hier een opmerking over te maken dat mijn quote tags niet meer correct geplaatst zijn.

Dit gezegd zijnde, hebt u zo weinig inhoud in uw post dat ik mij niet geroepen voel er nog verder op te reageren.

Tip: zoek eens in deze topic wie over de federale begroting is begonnen voor ge begint te neuten over random personen.
Ten eerste: als u te weinig inhoudt ziet om u geroepen te voelen er niet meer op te reageren, reageer er dan ook niet verder op, ipv te reageren dat u niet verder wilt reageren. Het zou wel eens tja... hypocriet kunnen overkomen.


Ten tweede: de stoethaspel die erover begon koestert al net zo'n fobie voor NVA als u. Wie begon interesseert me voor geen meter.
Topics opzettelijk vervuilen door er andere zaken in te betrekken omdat het onderwerp u niet zint en u van arren moede tot niet meer in staat bent, mag niet. Daarop reageren in de hoop van de discussie volledig van de essentie van het topic af te leiden, mag ook niet.
Het interesseert me dus niet wie er begon.
U hebt beiden dezelfde, doorzichtige agenda.

Feit is dat als u de onbeheersbare behoefte in u voelt opwellen daarover een boom op te zetten, niets u verhindert dat ook te doen, in een speciaal daarvoor in het leven geroepen topic.
Ik zal er u en de andere vervuiler alleszins niet lastig vallen met eender welke niks ter zake doende federale beslommeringen.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)

Laatst gewijzigd door Nierika : 20 december 2011 om 19:09.
Nierika is offline  
Oud 20 december 2011, 20:17   #24
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht

Zit Vlaanderen in een moeilijke federale omgeving?
Vlug Verhofstadt effe bellen...

Waarachtig, u kunt echt gedachten lezen als u mijn aversie voor de NVA kan besluiten uit mijn post dat de federale begroting op 0.8% groei gebaseerd is terwijl de Vlaamse op 1.6% groei gebaseerd is.

Misschien moet u maar iets minder alcohol zo vroeg op de dag drinken?
Die Vlaamse begroting wanneer is die opgesteld ?
Toen de crisis nog niet was toegeslagen en voor de Dexia affaire waar de fedrale overheid de gewesten bij hun pietje nam.
De federale begroting is zeer recent en was op de dag dat hij werd vrijgegeven al achterhaald. Hij was al achterhaald als ze eraan begonnen.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 20 december 2011 om 20:19.
stuyckp is offline  
Oud 20 december 2011, 20:43   #25
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Die Vlaamse begroting wanneer is die opgesteld ?
Toen de crisis nog niet was toegeslagen en voor de Dexia affaire waar de fedrale overheid de gewesten bij hun pietje nam.
De federale begroting is zeer recent en was op de dag dat hij werd vrijgegeven al achterhaald. Hij was al achterhaald als ze eraan begonnen.
U hebt gelijk. Anderzijds is inmiddels wel duidelijk dat ook de "Vlaamse" begroting aangepast en bijgestuurd zal moeten worden, al is dat niet het onderwerp van deze draad.
Gwylan is offline  
Oud 20 december 2011, 20:51   #26
gehuigert
Europees Commissaris
 
gehuigert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 augustus 2008
Berichten: 6.094
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Die Vlaamse begroting wanneer is die opgesteld ?
Toen de crisis nog niet was toegeslagen en voor de Dexia affaire waar de fedrale overheid de gewesten bij hun pietje nam.
De federale begroting is zeer recent en was op de dag dat hij werd vrijgegeven al achterhaald. Hij was al achterhaald als ze eraan begonnen.
Nee hoor, ook de federale overheid gebruikte de meest recente cijfers van het planbureau om haar begroting op te stellen.

Ik heb overigens noch op de federale, noch op de Vlaamse, regering kritiek over het feit dat hun cijfers outdated zijn. Enkel mensen met glazen bollen, wie ik wantrouw overigens, hebben de exacte cijfers hoe de toekomst op economisch vlak in elkaar zal zitten. Het enige wat een regering kan doen is de laatste cijfers hanteren en bijsturen wanneer nodig.

Wanneer het nodig is om bij te sturen? Zo vroeg mogelijk. Zo vroeg mogelijk is niet onmiddellijk wanneer de eerste economische organisatie een scheet laat met de mededeling dat er een krimp van 2% gaat zijn in de EU.

Zie het als een rit met de NMBS, je weet op voorhand hoeveel minuten vertraging ze hebben, maar je weet nooit tot op het moment dat de trein toegekomen is of dat cijfer ook klopt.
__________________
La vie n'est bonne qu'à deux choses, découvrir les mathématiques et enseigner les mathématiques
~Siméon Poisson (Wiskundige)

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline  
Oud 20 december 2011, 20:55   #27
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Nee hoor, ook de federale overheid gebruikte de meest recente cijfers van het planbureau om haar begroting op te stellen.

Ik heb overigens noch op de federale, noch op de Vlaamse, regering kritiek over het feit dat hun cijfers outdated zijn. Enkel mensen met glazen bollen, wie ik wantrouw overigens, hebben de exacte cijfers hoe de toekomst op economisch vlak in elkaar zal zitten. Het enige wat een regering kan doen is de laatste cijfers hanteren en bijsturen wanneer nodig.

Wanneer het nodig is om bij te sturen? Zo vroeg mogelijk. Zo vroeg mogelijk is niet onmiddellijk wanneer de eerste economische organisatie een scheet laat met de mededeling dat er een krimp van 2% gaat zijn in de EU.

Zie het als een rit met de NMBS, je weet op voorhand hoeveel minuten vertraging ze hebben, maar je weet nooit tot op het moment dat de trein toegekomen is of dat cijfer ook klopt.
Het was zonder meer duidelijk dat die groei van 0,8 totaal onrealistisch was.
U dan aan die cijfers van het planbureau houden is surealistisch. Trouwens Coenen kwam nu nog met een groei af van 0,5 , ook dit cijfer is ronduit debiel. Waar worden die mensen voor betaalt zeg.
En dan dat andere cijfer. 5% groei in de inkomstenbelasting waar komt dat vandaan ?

Laatst gewijzigd door stuyckp : 20 december 2011 om 21:22.
stuyckp is offline  
Oud 20 december 2011, 21:03   #28
gehuigert
Europees Commissaris
 
gehuigert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 augustus 2008
Berichten: 6.094
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Het was zonder meer duidelijk dat die groei van 0,8 totaal onrealistisch was.
U dan aan die cijfers van het planbureau houden is surealistisch. Trouwens Coenen kwam nu nog met een groei af van 0,5 , ook dit cijfer is ronduit debiel. Waar worden die mensen voor betaald zeg.
En dan dat andere cijfer. 5% groei in de inkomstenbelasting waar komt dat vandaan ?
Elke begroting wordt opgesteld aan de hand van de cijfers van het planbureau, moesten ze gewoon nog een paar weken/maanden voor de lol wachten op de volgende cijfers omdat ze niet volledig realistisch waren? Of wilde gokken beginnen doen naar wat wel de juiste parameters waren?

Vergeet niet dat in die periode op één week tijd de rente met meer dan 1% was toegenomen op 10 jaar staatspapier. Enkele helderzienden hier op het forum waren er al van overtuigd dat onze rente richting de 6% ging gaan nadat de begroting was opgesteld, dit is niet gebeurd. Met andere woorden, niemand weet de toekomst. Hou je aan de cijfers die je hebt en stuur bij waar en wanneer nodig.

Ik zou echt wel eens graag alle criticasters op deze begroting, of het nu de federale of de Vlaamse mag zijn, maakt mij niet uit, eens zelf een begroting willen zien opstellen. Als ze zich zelfs niet eens willen houden aan de meest recente cijfers die altijd gebruikt worden als basis voor een begroting, hoe gaan ze dan ooit een begroting in zijn geheel willen opstellen?
__________________
La vie n'est bonne qu'à deux choses, découvrir les mathématiques et enseigner les mathématiques
~Siméon Poisson (Wiskundige)

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[

Laatst gewijzigd door gehuigert : 20 december 2011 om 21:07.
gehuigert is offline  
Oud 20 december 2011, 21:19   #29
gehuigert
Europees Commissaris
 
gehuigert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 augustus 2008
Berichten: 6.094
Standaard

Nog een laatste iets voor ik weer ga blokken.

Economen zien de kans nu in dat de euro gaat vallen op fifty-fifty. Als de euro valt, hebben ze berekend dat er in België een economische krimp van 8% (of iets in die grootteorde). Niemand weet of de euro gaat vallen of niet. In vergelijking met de komma's over of de economische groei nu tot op een cijfer na de komma juist is of niet, of er nu tot op het miljoen het correcte bedrag zal bespaard worden of niet, ... Volgens mij is dat allemaal gerommel in de marge. De bepalende factoren of de begroting van 2012 een fiasco wordt of niet, ligt niet in Belgische maar in Europese handen.
__________________
La vie n'est bonne qu'à deux choses, découvrir les mathématiques et enseigner les mathématiques
~Siméon Poisson (Wiskundige)

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline  
Oud 20 december 2011, 21:23   #30
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 december 2008
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 19.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Nog een laatste iets voor ik weer ga blokken.

Economen zien de kans nu in dat de euro gaat vallen op fifty-fifty. Als de euro valt, hebben ze berekend dat er in België een economische krimp van 8% (of iets in die grootteorde). Niemand weet of de euro gaat vallen of niet. In vergelijking met de komma's over of de economische groei nu tot op een cijfer na de komma juist is of niet, of er nu tot op het miljoen het correcte bedrag zal bespaard worden of niet, ... Volgens mij is dat allemaal gerommel in de marge. De bepalende factoren of de begroting van 2012 een fiasco wordt of niet, ligt niet in Belgische maar in Europese handen.
ook in Franstalige handen.
als België leeg is gezogen, trappen ze het ook af.
Shadowke is offline  
Oud 20 december 2011, 21:23   #31
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Nog een laatste iets voor ik weer ga blokken.

Economen zien de kans nu in dat de euro gaat vallen op fifty-fifty. Als de euro valt, hebben ze berekend dat er in België een economische krimp van 8% (of iets in die grootteorde). Niemand weet of de euro gaat vallen of niet. In vergelijking met de komma's over of de economische groei nu tot op een cijfer na de komma juist is of niet, of er nu tot op het miljoen het correcte bedrag zal bespaard worden of niet, ... Volgens mij is dat allemaal gerommel in de marge. De bepalende factoren of de begroting van 2012 een fiasco wordt of niet, ligt niet in Belgische maar in Europese handen.
Ik hoop dat dit niet gaat gebeuren. Dat falen van de Euro.
Maar de belgische begroting is niet in europese handen maar in belgische.
Tenzij als de euro onderuitgaat, dan kan ik er inkomen dat België daarin beperkte schuld treft. Dexia hebben ze bvb ook geheel aan zichzelf te danken.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 20 december 2011 om 21:25.
stuyckp is offline  
Oud 20 december 2011, 21:26   #32
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Elke begroting wordt opgesteld aan de hand van de cijfers van het planbureau, moesten ze gewoon nog een paar weken/maanden voor de lol wachten op de volgende cijfers omdat ze niet volledig realistisch waren? Of wilde gokken beginnen doen naar wat wel de juiste parameters waren?

Vergeet niet dat in die periode op één week tijd de rente met meer dan 1% was toegenomen op 10 jaar staatspapier. Enkele helderzienden hier op het forum waren er al van overtuigd dat onze rente richting de 6% ging gaan nadat de begroting was opgesteld, dit is niet gebeurd. Met andere woorden, niemand weet de toekomst. Hou je aan de cijfers die je hebt en stuur bij waar en wanneer nodig.

Ik zou echt wel eens graag alle criticasters op deze begroting, of het nu de federale of de Vlaamse mag zijn, maakt mij niet uit, eens zelf een begroting willen zien opstellen. Als ze zich zelfs niet eens willen houden aan de meest recente cijfers die altijd gebruikt worden als basis voor een begroting, hoe gaan ze dan ooit een begroting in zijn geheel willen opstellen?
Vanaf ze begonnen aan de begroting was het zonder meer duidelijk dat die cijfers te optimistisch waren, daar blijf ik bij. Zelfs die 5% die u netjes negeert is totaal uit de lucht gegrepen.
Een begroting opstellen is de taak van de regering. Je moet niet komen zagen dat de oppositie dat ook moet doen want dat is haar taak niet. De oppositie heeft een controlerende taak.
Punt blijft het is een belastingsregering.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 20 december 2011 om 21:28.
stuyckp is offline  
Oud 20 december 2011, 21:29   #33
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Ik hoop dat dit niet gaat gebeuren. Dat falen van de Euro.
Maar de belgische begroting is niet in europese handen maar in belgische.
Tenzij als de euro onderuitgaat, dan kan ik er inkomen dat België daarin beperkte schuld treft. Dexia hebben ze bvb ook geheel aan zichzelf te danken.
Of de euro als gemeenschappelijke munteenheid faalt of niet hangt van veel factoren af, maar hoe dan ook heeft Duitsland desbetreffend de sleutel in handen. Trekt Duitsland er op een gegeven moment uit - wat iets minder ondenkbaar is dan velen vermoeden - dan is het gedaan, wat de andere lidstaten van de munteenheid ook mogen vinden of doen.
Gwylan is offline  
Oud 20 december 2011, 21:45   #34
Knabbelaar
Lokaal Raadslid
 
Knabbelaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 augustus 2011
Berichten: 357
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Dat is ook logisch aangezien ze geen enkele echte besparing hebben doorgevoerd. Ik weet er wel enkele die dat probleem kunnen oplossen:

- onderwijzend personeel en overheidspersoneel op pensioen vanaf 65 zonder enige uitzondering, dus geen enkele vervroegde uitstap mogelijk
- doppersuitkeringen, wachtuikeringen, ziekte-uitkeringen, ... (al het gratis geld) halveren in hoeveelheid
- geen geld meer aan asielzoekers besteden, gewoon uitwijzen
- toegangsgelden voor universitaire (of hogeschool)richtingen die niet populair zijn op de arbeidsmarkt (pol&soc, germaanse, archeologie, ...) x 10.
Iedereen een spuitje!
Knabbelaar is offline  
Oud 20 december 2011, 21:49   #35
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Of de euro als gemeenschappelijke munteenheid faalt of niet hangt van veel factoren af, maar hoe dan ook heeft Duitsland desbetreffend de sleutel in handen. Trekt Duitsland er op een gegeven moment uit - wat iets minder ondenkbaar is dan velen vermoeden - dan is het gedaan, wat de andere lidstaten van de munteenheid ook mogen vinden of doen.
Dat ben ik met u eens. Maar de Duitsers zouden dat niet doen als er geen PIIGS landen waren. Dus het is niet zonder meer de Duitsers hun schuld als ze beslissen om de Euro op te geven. Dan zijn die PIIGS landen, en Belgie die er halvelings bij behoort, die daar voor een groot deel schuldig aan.
De euro begint stilaan op een mislukt project te gelijken. Ik vind trouwens dat de grote landen een veel te grote invloed hebben. Nog niet zolang geleden ging het niet zo goed in Duitsland, en toen was een begrotingstekort blijkbaar wel toegestaan. (Nu baseer ik mij wel op informatie die ik gekregen heb via een discussie op het werk. Mogelijks is die info niet juist) In Frankrijk gaat het nog steeds niet zo goed denk ik, de kredietwaardigheid van dat land staat ook ter discussie.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 20 december 2011 om 21:51.
stuyckp is offline  
Oud 20 december 2011, 22:42   #36
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Dat ben ik met u eens. Maar de Duitsers zouden dat niet doen als er geen PIIGS landen waren. Dus het is niet zonder meer de Duitsers hun schuld als ze beslissen om de Euro op te geven. Dan zijn die PIIGS landen, en Belgie die er halvelings bij behoort, die daar voor een groot deel schuldig aan.
De euro begint stilaan op een mislukt project te gelijken. Ik vind trouwens dat de grote landen een veel te grote invloed hebben. Nog niet zolang geleden ging het niet zo goed in Duitsland, en toen was een begrotingstekort blijkbaar wel toegestaan. (Nu baseer ik mij wel op informatie die ik gekregen heb via een discussie op het werk. Mogelijks is die info niet juist) In Frankrijk gaat het nog steeds niet zo goed denk ik, de kredietwaardigheid van dat land staat ook ter discussie.
Dat de grote (zeg maar economisch meest belangrijke) lidstaten een doorslaggevende invloed hebben op de beslissingen en de gevolgde politiek van de unie in het algemeen is een “natuurlijk” gegeven. U kunt zich ongetwijfeld wel inbeelden dat zij de door hen te volgen economische en monetaire politiek niet door economisch cq. politiek veel zwakkere staten willen laten bepalen.

Maar u hebt volkomen gelijk als u stelt dat het nu net die belangrijke lidstaten (zeg maar Duitsland en Frankrijk) zijn die op een gegeven moment de afgesproken strikte norm inzake het toegelaten begrotingstekort hebben laten varen. Dat heeft toen allerlei deuren en ramen opengezet voor de kleinere lidstaten, die zich uiteraard ook niet meer aan een strikte begrotingsnorm hielden, of die er zich zoals bijvoorbeeld Griekenland en sommige andere lidstaten slechts in theorie min of meer aan hielden door cijfers voor te leggen die een ronduit dramatische realiteit verdoezelde.

Kortom, één of andere lidstaat als “schuldige” aanwijzen voor de huidige crisis is niet zo evident : naar mijn mening treffen zowat alle lidstaten schuld, en de grootste niet in het minst.
Meer algemeen heb ik het gevoel dat het weinig zin heeft gehad om een (erg duur) bijkomend beleidsniveau te creëren (dat geldt voor zowel de EU als de monetaire unie in het bijzonder) zonder democratische goed gestructureerde leiding en bestuur. Ik ben er dan ook van overtuigd dat (in casu) de monetaire unie slechts kan overleven indien deze volkomen hervormd wordt : het huidig slabakken kan echt geen jaren meer volgehouden worden.

Laatst gewijzigd door Gwylan : 20 december 2011 om 22:44.
Gwylan is offline  
Oud 20 december 2011, 23:46   #37
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Nee hoor, ook de federale overheid gebruikte de meest recente cijfers van het planbureau om haar begroting op te stellen.
Complete nonsens.
Weken voor er een regering was regende het al bakken kritiek dat Di Rupo gedateerde cijfers gebruikte die van veel te veel optimisme uitgingen.

Dit was o.a. in de Knack dagelijkse kost, werd duidelijk door de OESO gesteld, en werd 2 dagen na de inhuldiging van de regering Di Rupo ook duidelijk op de radio meegedeeld toen de nieuwe minister van begroting Chastel kwam meedelen dat er mogelijk 2 miljard euro bij moest worden gevonden, liefst zo gauw mogelijk: Di Rupo wist dat hij te enthousiaste cijfers gebruikte.

Dit commentaar 2 dagen na het akkoord over Di Rupo's begroting staaft dit duidelijk:

Citaat:
"Maar de meest actuele voorspellingen over de economische groei laten uitschijnen dat de toekomstige regering snel op zoek zal moeten naar extra-miljarden. Terwijl Di Ripo voor 2012 nog uitgaat van een groei van onze economie met 0,8 procent voorziet de Oeso vandaag nog slechts 0,2 procent. Voor de staatskas betekent dit al snel een aderlating van 2 miljard euro", aldus Luc Soens.
http://www.lvz.be/artikel/dc5689792e...9dce49e64c885b

Er zijn natuurlijk zat verwijzingen te vinden naar de verkeerde cijfers van Di Rupo, zoals o.a. hier in de Knack:

Citaat:
De regering Di Rupo had echter niet die ‘moed om de waarheid te vertellen’. Bij het opstellen van de begroting ging ze immers uit van een groei van het bbp met 0,8 procentpunt.Op basis van deze groeicijfers werd berekend dat er in 2012voor 11,3 miljard moest worden gesaneerd. Dat groeicijfer werd echter toen al door de meeste economisten als veel te optimistisch bestempeld, en ze wezen er dan ook op dat er eigenlijk veel meer geld moest worden gevonden. Als de groei maar 0,5 procent zou bedragen i.p.v. 0,8 procent, zou er bijvoorbeeld al zeker 500 miljoen extra moeten gesaneerd worden.
http://www.knack.be/begroting-di-rup...0015900986.htm

Dit illustreert nog maar eens dat belgicisten naast flagrante topicvervuilers ofwel rabiate leugenaars zijn, ofwel opzettelijk oostindisch doof blijven voor zaken en argumenten die niet in hun straatje passen.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 20 december 2011, 23:51   #38
gehuigert
Europees Commissaris
 
gehuigert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 augustus 2008
Berichten: 6.094
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Complete nonsens.
Weken voor er een regering was regende het al bakken kritiek dat Di Rupo gedateerde cijfers gebruikte die van veel te veel optimisme uitgingen.

Dit was o.a. in de Knack dagelijkse kost, werd duidelijk door de OESO gesteld, en werd 2 dagen na de inhuldiging van de regering Di Rupo ook duidelijk op de radio meegedeeld toen de nieuwe minister van begroting Chastel kwam meedelen dat er mogelijk 2 miljard euro bij moest worden gevonden, liefst zo gauw mogelijk: Di Rupo wist dat hij te enthousiaste cijfers gebruikte.

Dit commentaar 2 dagen na het akkoord over Di Rupo's begroting staaft dit duidelijk:


http://www.lvz.be/artikel/dc5689792e...9dce49e64c885b

Er zijn natuurlijk zat verwijzingen te vinden naar de verkeerde cijfers van Di Rupo, zoals o.a. hier in de Knack:


http://www.knack.be/begroting-di-rup...0015900986.htm

Dit illustreert nog maar eens dat belgicisten naast flagrante topicvervuilers ofwel rabiate leugenaars zijn, ofwel opzettelijk oostindisch doof blijven voor zaken en argumenten die niet in hun straatje passen.
Begrotingen worden opgemaakt adhv. cijfers van het planbureau. U bent hier de rabiante leugenaar of onwetende.

Waarschijnlijk beide.
__________________
La vie n'est bonne qu'à deux choses, découvrir les mathématiques et enseigner les mathématiques
~Siméon Poisson (Wiskundige)

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline  
Oud 20 december 2011, 23:58   #39
gehuigert
Europees Commissaris
 
gehuigert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 augustus 2008
Berichten: 6.094
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Vanaf ze begonnen aan de begroting was het zonder meer duidelijk dat die cijfers te optimistisch waren, daar blijf ik bij. Zelfs die 5% die u netjes negeert is totaal uit de lucht gegrepen.
Een begroting opstellen is de taak van de regering. Je moet niet komen zagen dat de oppositie dat ook moet doen want dat is haar taak niet. De oppositie heeft een controlerende taak.
Punt blijft het is een belastingsregering.
Ik weet ook niet vanwaar die 5% komt. Vraag het aan de persoon die die cijfers gezegd heeft, ik werk niet bij de FOD economie.
__________________
La vie n'est bonne qu'à deux choses, découvrir les mathématiques et enseigner les mathématiques
~Siméon Poisson (Wiskundige)

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline  
Oud 20 december 2011, 23:58   #40
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knabbelaar Bekijk bericht
Iedereen een spuitje!
Echte socialisten staken donderdag niet.

Ze snappen net zoals ondergetekende met zijn 35 jaar, dat werken tot minimum 65 de enige mogelijkheid zal zijn om te blijven garanderen dat zowel pensioenen voor diegenen die er voor gewerkt hebben en uitkeringen voor diegenen die er niks voor gedaan hebben kunnen blijven betaald worden. Ze snappen eveneens dat nu staken in deze wankele tijden alleen maar meer schade aan de begroting van onze gecontesteerde premier kan toebrengen, en de ramp die ons te wachten staat alleen maar reusachtiger kan maken.

Dit niet snappen zou immers wel eens op veel grotere sociale onrust kunnen uitdraaien.
En voor alle duidelijkheid, ik kan die vent die premier is niet uitstaan, maar momenteel zijn er andere zaken belangrijker dan die onbekwame onbenul het nog wat moeilijker te maken dan hij het al heeft. De belgicisten hebben nu eenmaal hun zin gekregen en een onbekwaam allegaartje als regering voor dit land gekregen, en daar moet ik momenteel ook mee leren leven.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:10.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be