Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Bart Vandersteene (CAP) - 12 tot 18 maart
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Bart Vandersteene (CAP) - 12 tot 18 maart Bart Vandersteene is zowel actief binnen het CAP als binnen de LSP. Als vaandeldrager van beide linkse bewegingen komt hij op voor de minderheden in onze maatschappij.

 
 
Discussietools
Oud 16 maart 2007, 10:32   #21
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667 Bekijk bericht
Dus omdat de NSV! tolerant is tav mensen die lid zijn van een controversiële skinheadorganisatie, zijn het per definitie racisten?!

Jullie hebben nog veel te leren mbt tolerantie. Ikzelf val bijvoorbeeld volledig onder de noemer "extreem-rechts", maar reken tot mijn vrienden een Waal, een Ghanese Brusselaar, extreem-linkse mensen, lesbische mensen, wietjunkies, NSV!-leden, enz. Ik heb goede contacten met zowel het arbeidersmilieu als het burgerlijk milieu en werk in een erg multi-culturele omgeving. DAT is tolerantie : bepaalde ideeën hebben, maar toch aanvaarden dat er mensen zijn die niet voldoen aan die ideeën en deze mensen niet anders dan anderen behandelen. De eerste linkse met zo tolerant is, moet ik nog tegenkomen, al is dat bij "extreem-rechts" vrij normaal. De meeste linksen in mijn vriendenkring zijn dan ook maar weinig op de hoogte van mijn ideologische achtergrond.

Rare jongens, die linksen...
don't shoot the messenger eh. Ik ben absoluut niet te vinden voor 'nationaal-conservatieve revoluties', maar ik vind de hetze tegen het nsv even goed iets te fel overtrokken, de grootste aanvallen op de arbeidersklasse komen nog steeds vanwege de regering. Ik tel in mijn kennissenkring trouwens ook mensen van anarchist tot nsv'er (allee gematigden ), zelfs hardcore liberalen.

Maar feit blijft dat als nsv van dat nazi-imago af wil het toch wat moet gaan doen aan de bedenkelijke sujetten in eigen kringen. Wanneer nsv leiders zitten flirten met racistische en/of fascistische ideeën en uitspraken, tja...

Laatst gewijzigd door Pelgrim : 16 maart 2007 om 10:40.
Pelgrim is offline  
Oud 16 maart 2007, 10:51   #22
IlluSionS667
Banneling
 
 
IlluSionS667's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2004
Berichten: 2.922
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raccoon Bekijk bericht
Waarom tegen de multi-culture samenleving als je geen probleem hebt met vrienden of kennissen die uit verschillende 'culturen' komen?
Ik heb niets tegen die mensen op zich, maar ik heb wel een probleem met het systeem dat deze mensen en andere (veel minder aangepaste) individuen massaal ons land binnenlaat. Dit leidt tot tal van sociale problemen, gaande van een stijging onder autochtone werkloosheid en een stijging van OCMW-uitgaven tot racisme en conflicten rond waarden en normen.

Een samenleving is steevast stabieler wanneer ze bestaat uit mensen van dezelfde culturele en ethnische achtergrond.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Ik ben absoluut niet te vinden voor 'nationaal-conservatieve revoluties'
Ik ben absoluut niet te vinden voor 'Marxistische revoluties', maar dat weerhoudt mij er niet van om samen te werken met mensen die dit wel voor ogen hebben.

Samen staan we sterk.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
ik vind de hetze tegen het nsv even goed iets te fel overtrokken, de grootste aanvallen op de arbeidersklasse komen nog steeds vanwege de regering.
Er komen hoegenaamd geen aanvallen op de arbeidersklasse vanwege de NSV!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Ik tel in mijn kennissenkring trouwens ook mensen van anarchist tot nsv'er (allee gematigden ), zelfs hardcore liberalen.
Je bent er bijna.

Laatst gewijzigd door IlluSionS667 : 16 maart 2007 om 10:51.
IlluSionS667 is offline  
Oud 16 maart 2007, 11:17   #23
An VdS
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 14 maart 2005
Berichten: 378
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
LSP is bij mijn weten niet vlaamsgezind. Helaas.

Maar zolang NSV allerhande obscure organisaties en figuren als blood & honor tollereert is het nogal zinloos om te zeggen dat het nsv niet racistisch is eh.
Lieve Pelgrim,

Als er mensen uit de anti-nsv-betoging een politieagent 'het hoofd inkloppen', laat de LSP meteen weten dat het geen mensen van 'hun' waren en dat men deze moeilijk - ook al zou me dat zogezegd wel willen - kan weren.
An VdS is offline  
Oud 16 maart 2007, 11:44   #24
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667 Bekijk bericht
Ik ben absoluut niet te vinden voor 'Marxistische revoluties', maar dat weerhoudt mij er niet van om samen te werken met mensen die dit wel voor ogen hebben.

Samen staan we sterk.
Ik heb altijd gezegd dat als het op Vlaamse thema's aankomt ik met iedere Vlaamsgezinde zal samenwerken. Tenzij dat indruist tegen mijn eigen opvattingen uiteraard. Volgens de nieuwjaarsreceptie van Vlaams belang, bij monde van Van Hecke, horen Coveliers en DeDecker nu ook al tot de 'vlaamse beweging', tegenwoordig geldt afbraak van de welvaartstaat ook al als 'vlaams' en d�*n zeg ik principieel nee.
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline  
Oud 16 maart 2007, 11:45   #25
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An VdS Bekijk bericht
Lieve Pelgrim,

Als er mensen uit de anti-nsv-betoging een politieagent 'het hoofd inkloppen', laat de LSP meteen weten dat het geen mensen van 'hun' waren en dat men deze moeilijk - ook al zou me dat zogezegd wel willen - kan weren.
Wel je slaat de nagel op de kop: LSP neemt effectief afstand van die geweldplegers.
Pelgrim is offline  
Oud 16 maart 2007, 11:47   #26
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raccoon Bekijk bericht
Waarom tegen de multi-culture samenleving als je geen probleem hebt met vrienden of kennissen die uit verschillende 'culturen' komen?
Er is een verschil tussen etnische tollerantie en de neoliberale multikul. De eerste is simpelweg verdraagzaamheid, de tweede is een hyperindividualistische visie op cultuur en gemeenschap. De culturele supermarkt-doctrine. Geen enkele maatschappij kan stand houden als die geatomiseerd is. En laten we eerlijk zijn, de huidige multikul is geen systeem van 'samen leven' maar van 'naast elkaar leven'. Met als resultaat getto's, toenemend racisme en zéker geen toenadering.

Multikul is zelf in wezen racistisch en onverdraagzaam.
Pelgrim is offline  
Oud 16 maart 2007, 11:49   #27
IlluSionS667
Banneling
 
 
IlluSionS667's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2004
Berichten: 2.922
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Volgens de nieuwjaarsreceptie van Vlaams belang, bij monde van Van Hecke, horen Coveliers en DeDecker nu ook al tot de 'vlaamse beweging', tegenwoordig geldt afbraak van de welvaartstaat ook al als 'vlaams' en d�*n zeg ik principieel nee.
Ik deel uw mening dat het VB sterk van haar orriginele koers is gewijzigd en meer en meer begint de lijken op een neo-conservatieve rechts-liberale partij. De Atlantische sympathieën van heel wat mensen uit de partijtop zijn ronduit schadelijk voor het Vlaams-nationalisme, eveneens als het nog ergerde oportunisme dat van het VB een partij als alle andere heeft gemaakt.

Het VB heb ik dan ook afgeschreven en ik richt mij zelf meer op organisaties als de NSV!, het VNJ of Voorpost, waar idealisme en anti-kapitalisme nog steeds leven onder een significant percentage van de leden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Wel je slaat de nagel op de kop: LSP neemt effectief afstand van die geweldplegers.
De NSV! neemt ook afstand van de geweldplegers, hoor. Net als de LSP heeft zij dit soort mensen echter getolereerd in haar betogingen, wat iets is dat ik al enige tijd aanklaag.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Er is een verschil tussen etnische tollerantie en de neoliberale multikul. De eerste is simpelweg verdraagzaamheid, de tweede is een hyperindividualistische visie op cultuur en gemeenschap. De culturele supermarkt-doctrine. Geen enkele maatschappij kan stand houden als die geatomiseerd is. En laten we eerlijk zijn, de huidige multikul is geen systeem van 'samen leven' maar van 'naast elkaar leven'. Met als resultaat getto's, toenemend racisme en zéker geen toenadering.

Multikul is zelf in wezen racistisch en onverdraagzaam.
Hoewel ik mijn bedenkingen heb bij jouw ideaalbeeld, deel ik deze visie op het zogenaamde "multi-culturalisme" volledig ! ! !

Laatst gewijzigd door IlluSionS667 : 16 maart 2007 om 11:53.
IlluSionS667 is offline  
Oud 16 maart 2007, 12:22   #28
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
StevenNr1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 11.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667 Bekijk bericht
De NSV! neemt ook afstand van de geweldplegers, hoor. Net als de LSP heeft zij dit soort mensen echter getolereerd in haar betogingen, wat iets is dat ik al enige tijd aanklaag.
In de Markies waren geen NSV'ers toen de krukken en de glazen naar de barman en door de ruiten vlogen?
StevenNr1 is offline  
Oud 16 maart 2007, 12:57   #29
An VdS
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 14 maart 2005
Berichten: 378
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Wel je slaat de nagel op de kop: LSP neemt effectief afstand van die geweldplegers.
Lieve Pelgrim,

Ik heb het persbericht van de studentenvereniging nsv gelezen. Hierin staat dat hun optocht goed is verlopen en 1 persoon werd opgepakt. Mij lijkt het dus dat nsv afstand neemt van wat er nadien is gebeurd.
An VdS is offline  
Oud 16 maart 2007, 12:59   #30
An VdS
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 14 maart 2005
Berichten: 378
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
In de Markies waren geen NSV'ers toen de krukken en de glazen naar de barman en door de ruiten vlogen?
Lieve StevenNr1,

In het persbericht van de studentenverenging nsv staat het uur wanneer hun betoging werd ontbonden. Wat er nadien is gebeurd is dus niet nsv.
An VdS is offline  
Oud 16 maart 2007, 13:19   #31
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
StevenNr1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 11.386
Standaard

NSV-persberichten niet zomaar geloven:
http://forum.politics.be/showpost.ph...4&postcount=67
http://forum.politics.be/showpost.ph...5&postcount=69
StevenNr1 is offline  
Oud 16 maart 2007, 13:30   #32
An VdS
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 14 maart 2005
Berichten: 378
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Lieve StevenNr1,

Personen niet zomaar geloven (niet moeilijk hé zoiets zeggen).

Ik zal even iets schrijven over hoe ik gezien heb dat een groep LSP'ers drie trambestuurders hebben verkracht. Ga je dat dan ook geloven?
An VdS is offline  
Oud 16 maart 2007, 13:34   #33
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
StevenNr1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 11.386
Standaard

Ik zie niet in waarom onschuldige studenten zouden liegen.

Soit, het gerechtelijk onderzoek dan maar afwachten zeker...
StevenNr1 is offline  
Oud 16 maart 2007, 13:44   #34
An VdS
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 14 maart 2005
Berichten: 378
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Ik zie niet in waarom onschuldige studenten zouden liegen.

Soit, het gerechtelijk onderzoek dan maar afwachten zeker...
Lieve StevenNr1,

Soit, het gerechtelijk onderzoek dan maar afwachten zeker...

Inderdaad! Spijtig dat LSP ea dit niet doen en nu al artikels schrijven zoals 'NSV schopt keet in Antwerpen'.

Er zal zeker iets gebeurd zijn in dat café. Maar de betoging was al een tijdje ontbonden en nsv was naar hun café. Ik denk dat als er op 14 mei iemand zal veroordeeld worden, dit niet gelinkt zal worden aan nsv.
An VdS is offline  
Oud 16 maart 2007, 13:46   #35
IlluSionS667
Banneling
 
 
IlluSionS667's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2004
Berichten: 2.922
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
In de Markies waren geen NSV'ers toen de krukken en de glazen naar de barman en door de ruiten vlogen?
Ik heb geen idee wie er aanwezig was, vermits ik op dat moment zelf braafjes thuis was. Van de praeses van NSV!-Antwerpen heb ik alleszins vernomen dat hij het incident betreurt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Ik zie niet in waarom onschuldige studenten zouden liegen.
Wanneer studenten aan uw kant staan, zijn ze onschuldig en braaf. Wanneer ze aan de kant staan van het NSV!, zijn het intolerante rotzakken. Is dat de logica die u hanteert?!?
IlluSionS667 is offline  
Oud 16 maart 2007, 13:57   #36
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
StevenNr1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 11.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667 Bekijk bericht
Ik heb geen idee wie er aanwezig was, vermits ik op dat moment zelf braafjes thuis was. Van de praeses van NSV!-Antwerpen heb ik alleszins vernomen dat hij het incident betreurt.
Dat zegt hij ook op Flopclass. Mja.
Citaat:
Wanneer studenten aan uw kant staan, zijn ze onschuldig en braaf. Wanneer ze aan de kant staan van het NSV!, zijn het intolerante rotzakken. Is dat de logica die u hanteert?!?
?
StevenNr1 is offline  
Oud 16 maart 2007, 14:21   #37
IlluSionS667
Banneling
 
 
IlluSionS667's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2004
Berichten: 2.922
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
?
U heeft het over brave studenten? Hoe weet u dat het gaat over brave studenten en niet over LSP-propagandisten die een agenda willen promoten?

Ik weet persoonlijk niet of er leden van de NSV! aanwezig waren in het bewuste café, maar het is zelfs in dat geval onzinnig om de NSV! als organisatie hiervoor verantwoordelijk te stellen zonder tegelijkertijd ook de LSP verantwoordelijk te stellen voor alle gewelddadige acties door LSP-leden tegen zogenaamd "extreem-rechts".
IlluSionS667 is offline  
Oud 16 maart 2007, 14:26   #38
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
StevenNr1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 11.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667 Bekijk bericht
U heeft het over brave studenten? Hoe weet u dat het gaat over brave studenten en niet over LSP-propagandisten die een agenda willen promoten?
Op Flopclass lezen.
Citaat:
alle gewelddadige acties door LSP-leden tegen zogenaamd "extreem-rechts"
?

Btw, zelfs als we NSV niet als organisatie verantwoordelijk beschouwen, dan zouden ze alleszins toch de betrokken leden kunnen uitsluiten. Maar ja, daarvoor moet het onderzoek waarschijnlijk afgewacht worden?
StevenNr1 is offline  
Oud 16 maart 2007, 14:30   #39
IlluSionS667
Banneling
 
 
IlluSionS667's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2004
Berichten: 2.922
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Op Flopclass lezen.
Ik zou al eigenlijk niet op deze website mogen zitten tijdens mijn werkuren

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
zelfs als we NSV niet als organisatie verantwoordelijk beschouwen, dan zouden ze alleszins toch de betrokken leden kunnen uitsluiten.
Als er wel degelijk leden betrokken waren, dan zou een dergelijke sanctie inderdaad verantwoord zijn.

De vraag die ik mij stel : zijn er precedenten waar de LSP of een gelijkaardige organisatie sancties heeft ingesteld tegen leden die geweld gebruikten tegen "extreem-rechts"? Geweld wordt nog altijd meer door de linkse zijde gebruikt.
IlluSionS667 is offline  
Oud 16 maart 2007, 14:32   #40
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
StevenNr1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 11.386
Standaard

Vertel? Buiten wat anarchistische activiteit weet ik niet waar u het over heeft.
StevenNr1 is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:06.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be